Tottenham

Diskusjon rundt spesifikke klubber. Engelske og internasjonale.
PS: Alt om United i eget forum
Post Reply
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Det var på tide sikkert, Poch uttalte vel før CL-finalen at han ga seg om de vant den...Merkelig å si slikt imo...

Samtidig har det vært skrevet om null utvikling på treningsmetodene, at treningene er dønn like som i 2014. Og at det visstnok er knallhardt regime på spillernes fritid, noe de mest rutinerte spillerne skal være dritt lei av.

Jeg er ikke kjempefan, men har hevet Spurs, det skal han ha. Men jeg var mer klar for ham som United-manager etter LvG enn nå...Nå håper jeg Ole får sitte kontrakten...United må la en manager få fullføre et prosjekt.

Om vi blir middelhavsfarere neste sesong er det mulig jeg blir Ole out...Tiden vil vise. Men ikke dermed sagt at Poch er den som skal overta. Jeg har en tanke om at Pep kan være rå nok til å gå til oss når han avslutter i City. Det ville jeg likt :perf:
LUHG!
User avatar

Chris
Posts: 12
Joined: 29 Jul 2018, 22:13
Liker gitt: 7

https://www.tottenhamhotspur.com/news/2 ... ead-coach/

Mourinho bekreftet klar for Tottenham. Blir spennende å se hvordan det utvikler seg
User avatar

RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Møter United på Old Trafford om 2 ukers tid. Veldig spennende dette!

Cola

MOURINHO TAR OVER TOTTENHAM: – HAR EN EGEN EVNE TIL Å HENTE POKALER
https://www.vg.no/sport/fotball/i/jdx8e ... ce=vgfront


Onsdag morgen bekreftet Tottenham på sine hjemmesider at den portugisiske manageren har skrevet under en kontrakt med London-klubben ut 2022/23-sesongen.
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

https://www.nrk.no/sport/han-er-blitt-e ... 1.14788641
Sparkingen av Mauricio Pochettino gir Manchester United sjansen til å erstatte Ole Gunnar Solskjær med en av verdens beste trenere – helt gratis.
Say no more....

Det er litt sånn som gode tilbud, når det er noe du har lyst på plutselig tilgjengelig for deg. Du slår til. Jeg var for Solskjær skulle forsette men nå har vi mulighet til å hente en av verdens beste trenere.

Tenk hva han kunne fått ut av dette unge United laget, samt at han fikk penger i United. Noe han ikke fikk så mye av i Tottenham.

Sorry Solskjær , men her tenker jeg Kynisk. Jeg ville valgt Poch over Soslkjær 10 av 10 ganger
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

kort sikt tror jeg dette er bra for Spurs.
Mourinho kommer inn med nye idéer.
Han kan spille offensivt med de rette spillerene.
Det viser historien, om man er villig til å være objektiv om mannen.

Pochettino gjorde det veldig bra i Spurs.
Men, mange Spurs fans sier at han slet ut omgivelsene.
Knallhardt regime han bedriver, og lite variasjon på treningsfeltet.

Ikke sikkert Mourinho er så dumt på kort sikt.

På lenge sikt ville vel en kar som Eddie Howe vært et mer spennende valg for dem.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

offside wrote: 20 Nov 2019, 09:20 Say no more....

Det er litt sånn som gode tilbud, når det er noe du har lyst på plutselig tilgjengelig for deg. Du slår til. Jeg var for Solskjær skulle forsette men nå har vi mulighet til å hente en av verdens beste trenere.

Tenk hva han kunne fått ut av dette unge United laget, samt at han fikk penger i United. Noe han ikke fikk så mye av i Tottenham.

Sorry Solskjær , men her tenker jeg Kynisk. Jeg ville valgt Poch over Soslkjær 10 av 10 ganger
Spørs om det egentlig er så enkelt. Har hørt at managere som blir sparket ofte har kontrakter på at de ikke kan signere for andre rivaliserende lag. Hvis de gjør det mister de hvertfall store deler av fallskjermen.
Selvfølgelig ikke sikkert at det er tilfelle her, men noe å tenke på.

Deleted User 108

Hvis å vinne trofeér beviser hvor suksessfull du er vil Mourinho bli en større suksess enn Poch i Tottenham.
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Liker ikke helt at vi skal møte dem allerede om to uker, da Spurs kanskje har en "manager bounce".
Samtidig hadde det vært helt fantastisk å gruse den mugne grinebiteren.

Så skjønner ikke helt hvorfor Spurs går for Mourinho. Jo da, Levy vil sikkert ha en ligacup-pokal å vise til, men veldig mye som kan gå galt her. JM går jo for det første på tvers av hva Spurs tradisjonelt har stått for. På godt og vondt, de har jo alltid vært det sjarmerende laget som spiller nett og fin fotball, men som aldri vinner noe. Dette kan bli snudd på hodet, og de fleste av klubbens fans vil sikkert akseptere den "byttehandelen"
Men så arver han en tropp som riktignok har kvalitet, men som allerede er full av fysisk og mental slitasje. JM er ikke akkurat typen til å "lette på stemninga".

Daniel Levy er en gnier. Kan ikke skjønne annet enn at han og JM vil kollidere voldsomt rundt overganger. Poch har knapt brukt ei krone netto i sin periode. Vil JM akseptere det?

Lønnsnivået vil nok ligge noenlunde fast framover - hvilket betyr at Spurs fortsatt betaler spillerne sine mye dårligere enn lag av tilsvarende kvalitet. Er JM nok til at stjerner som Kane, Eriksen og Alli ønsker å fortsette til tross for lukrative muligheter andre steder? Hmmm, tviler på det.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Det blir interessant å følge Spurs nå, det blir mye blest rundt klubben, Poch er en kjedelig fyr imo...Med vår ex blir det haraball. Underholdningsverdien øker for oss som ikke er fans av Spurs.

Jeg liker ikke Tottenham, men håper faktisk Mourinho lykkes. Han er politisk ukorrekt og går nok med hevntanker. Sånt er bare flott.
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Ryder wrote: 20 Nov 2019, 10:57 Men så arver han en tropp som riktignok har kvalitet, men som allerede er full av fysisk og mental slitasje. JM er ikke akkurat typen til å "lette på stemninga".

Daniel Levy er en gnier. Kan ikke skjønne annet enn at han og JM vil kollidere voldsomt rundt overganger. Poch har knapt brukt ei krone netto i sin periode. Vil JM akseptere det?

Lønnsnivået vil nok ligge noenlunde fast framover - hvilket betyr at Spurs fortsatt betaler spillerne sine mye dårligere enn lag av tilsvarende kvalitet. Er JM nok til at stjerner som Kane, Eriksen og Alli ønsker å fortsette til tross for lukrative muligheter andre steder? Hmmm, tviler på det.
Godt poeng, det er ikke godt å si hvordan dette går, men morro blir det, i hvert fall for oss som ikke har følelser for Tottenham, jeg har samme mening som Ferguson om Spurs: "Lads, it`s Tottenham"...

Men helt fantastisk at det skjer noe i PL, kjedelig sesong så langt, bortsett fra Leicester, det er det friske pustet.

Og kanskje Spurs blir en av klubbene som tar poeng fra Kloppetiklopp og ødelegger festen for dem nok en gang :hah: .

Go Mourinho :strong:
LUHG!
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Dette blir veldig spennende å følge.

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Jeg kan meget godt forstå, at Spurs fyrer Poch. 2019 har været helt forfærdeligt for begge. De har endda færre points end United i de sidste 25 kampe i PL. Derudover har det for alvor stagneret siden starten på sidste sæson.

Men, at de ansætter Mourinho giver ingen mening whatsoever ud fra et sportsligt perspektiv. Det virker som en panikløsning, som man kunne forvente, at Woodward fandt på. Men det forventede jeg ikke fra Levy.

Spurs har mere eller mindre altid været et offensivt spillende hold. Dernæst har Poch fået holdet til at stå sammen som et hold og med en masse unge spillere fra klubbens eget akademi.

Rent fodboldmæssigt så er Mourinho det stik modsatte til Pochettino. Jeg kan se flere, at truppen passer perfekt til Mourinho, men deri er jeg uenig. Spillerne er købt ind til en offensiv stil med megen possession. Det er ikke ligefrem Mourinhos kendetegn.

Jeg forventer, at Mourinho bliver en massiv fiasko.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Spilte Spurs utelukkende possesion fotball under Pochettino?
Synes ofte Tottenham var pragmatiske under Pochettino.
Særlig borte mot storlagene.
Han minner mer om Klopp enn om Pep i stilen mener jeg.

Noe av styrken til Pochettino var vel å variere spillemåte, ofte etter motstander?
Og ikke minst tilpasse spillemåte etter stallen han hadde, ikke kjøre sin stil dogmatisk uansett, slik Pep gjør.
Sånn sett er vel ikke Mourinho og Pochettino så ulike hverandre.
(Sier ikke de er helt like, sier de begge er pragmatisk).

Den fotballen Pochettino’s Tottenham spilte på slutten lignet ingenting.
Ikke det kollektive presset de hadde tidligere, bare kaos og ‘anarki’.

Mourinho parkerte bussen det siste året/halvannet året han var i United.
Den første sesongen var det ikke slik.
Da spilte United direkte fotball, ballen opp i angrep så fort som mulig.
Litt vel ensidig ved at alt skulle ende opp hos Zlatan.
Men, det var i hvertfall ikke bussparkering.

Tidligere i karrieren har Mourinho tidvis stått for relativt offensiv fotball.
Se på Porto, på Chelsea v 1.0 - det var ikke mye buss.
På den tiden satte Mourinho opp bussen mot storlagene, ikke ellers.
Er jo faktisk akkurat det samme Pochettino har gjort i Spurs.

Som jeg skrev lengre opp, Mourinho kan vise seg som et godt valg på kort sikt.
På lengre sikt har jeg mine tvil.

Tottenham er i likhet med United kjent for offensiv fotball.
Jeg er opptatt av klubbers historie og tradisjon, og det er spesielt Tottenham, Manchester United og West Ham som har vært kjent for offensiv fotball nærmest uansett i moderne tid.

Men, selv en tradisjonell supporter som meg, må erkjenne at fotballen har endret seg radikalt de siste 5-10 årene.
Det høye taktiske nivået hos omtrent alle lag har gjort det mye vanskeligere å stå for den type fotball enn før.
Du ser selv Klopp ‘parkere bussen’ i enkelte matcher.
Men, han slipper av en eller annen merkelig grunn unna kritikk for det.
Fram med de hydrogenperoksiderte tenna :yikes: si ‘boom’ og le en hes ‘Hahaha’ på intervjuet etter kamp, så har journalistene glemt alt om Klopp’s buss.

Spurs CEO Levy tror nok på en opptur for Spurs under Mourinho.
Både resultater og spillemessig ifht det siste 1/2 året under Pochettino.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Det Spurs om Mourinho vil klare seg.... :hah:
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Elkey wrote: 21 Nov 2019, 12:47 Det Spurs om Mourinho vil klare seg..
:thumb_up: :hah:
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Pink Final wrote: 21 Nov 2019, 07:07 Du ser selv Klopp ‘parkere bussen’ i enkelte matcher.
Men, han slipper av en eller annen merkelig grunn unna kritikk for det.
Fram med de hydrogenperoksiderte tenna si ‘boom’ og le en hes ‘Hahaha’ på intervjuet etter kamp, så har journalistene glemt alt om Klopp’s buss.
Slipper unna alt den karen, men et par tap nå, slik at han blir furtetryne, da går mediene på ham og.

Angående JM så er dette hans siste sjanse? Jeg tror det blir repetisjon av Real, Chelsea 2.0 og United...Men vet jo ikke, ,men er absolutt tilbøyelig til å tenke fiasko som flere andre her. Enig i refleksjonene rundt spillestil Pink.

Det viktigste er å slå dem 4.desember, den kampen blir spesiell, og viktig for OGS...Vi møter City borte 3 dager etter...Trenger en opptur før Etihad.

Pogba gjør muligens comeback mot Mou, en faktor det og.

Poggen bør være motivert i alle fall...
LUHG!
Post Reply