Hannibal Mejbri

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.

Alf banan
Posts: 252
Joined: 17 Apr 2020, 12:43
Liker gitt: 18
Liker mottatt: 487

Har da ikke sagt at Alf er rasistisk navn. Skjønner ikke hvorfor du dikter opp ting?

Men hold det til tema og diskuter fotball du.
Respekter de som driver denne siden.
User avatar

The Rock
Posts: 87
Joined: 07 Nov 2020, 10:26
Liker gitt: 15
Liker mottatt: 5

Haha, Er du som skrev det isted. Du skriver vel så mye rør at du ikke holder tellinga tenker jeg.
Er du som dikter opp ting.
Jeg har stor respekt for de som driver denne siden. Det burde du også vise.
Men jeg har null respekt for deg som driver på med tullet ditt.
Jeg gidder ikke diskutere mere med deg.
Setter deg på Ignore lista :)

Kos deg videre :D
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Den diskusjonen her kan dere ta på PM @The Rock og @Alf banan! Den hører i alle fall ikke hjemme i Mejbri-tråden.
post liked by: Buchan, Blodfink, The Rock, Pangaea
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

The Rock
Posts: 87
Joined: 07 Nov 2020, 10:26
Liker gitt: 15
Liker mottatt: 5

messilingard wrote: 04 Dec 2020, 14:08 Den diskusjonen her kan dere ta på PM @The Rock og @Alf banan! Den hører i alle fall ikke hjemme i Mejbri-tråden.
Spot on messilingard. Spot on :)
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1845
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 12542
Liker mottatt: 4887

Jeg har troen på at Hannibal Mejbri kan bli en kommende stjerne, må huske på at gutten har ikke fylt 18 år enda. Så da er det litt vel tidlig å avskrive han.
Han har et enormt potensiale som jeg tror United vil nyte godt av om noen år.

Meningsutvekslinger er vel og bra, men kanskje måten ting blir uttrykt på er noe som kan bli bedre.?Tenker da på det som har vært her tidligere i dag. Jeg ser ingen grunn til at å provosere med uttalelser er noen god start på å få fram en slags diskusjon - hvis man da ikke er veldig glad i akkurat det?
post liked by: Pink Final, Elkey, Pangaea
User avatar

The Rock
Posts: 87
Joined: 07 Nov 2020, 10:26
Liker gitt: 15
Liker mottatt: 5

Belfastboy wrote: 04 Dec 2020, 16:59 Jeg har troen på at Hannibal Mejbri kan bli en kommende stjerne, må huske på at gutten har ikke fylt 18 år enda. Så da er det litt vel tidlig å avskrive han.
Han har et enormt potensiale som jeg tror United vil nyte godt av om noen år.

Meningsutvekslinger er vel og bra, men kanskje måten ting blir uttrykt på er noe som kan bli bedre.?Tenker da på det som har vært her tidligere i dag. Jeg ser ingen grunn til at å provosere med uttalelser er noen god start på å få fram en slags diskusjon - hvis man da ikke er veldig glad i akkurat det?
Er vel ingen som provoserer med å si sin mening om at man ikke tror denne spilleren blir en stjerne.
Jeg tror ikke det. Du tror det. Da har vi forskjellige meninger. Helt greit det.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

The Rock wrote: 04 Dec 2020, 09:17 Tror folk må roe seg litt ned på denne "drømmen" om at man får opp flere unge fra u laget vært eneste år.
Ta under Fergie. Bortsett fra class of 92 så var det meget sjelden og få som kom opp.
Denne Mejbri er det ingenting som sier at han kommer til å bli en stjerne. Har sett et par kamper av han og synes ikke han hadde noe i det hele tatt som vil si at han kan bli en som kan bidra med noe på vårt a lag.

Hvis folk tror at veien til toppen er å få frem u spillere hvert år uten å kjøpe gode spillere hvert år så kan vi sitte her til vi blir gamle og grå uten noen titler og pokaler på evigheter.
Kun Class of 92?
Walsh, Martin, Beardsmore, Robins, Brown, O’Shea, Fletcher, Evans, Fabio, Rafael, Welbeck, Cleverley pluss 15-25 til med mer perifere roller.
////
Mejbri? Er det ikke litt tidlig å avskrive ham?
Bl.a Scholes trengte litt tid.
////
Veien til toppen for United er tradisjonelt sett en stamme av egne produkter ispedd å kjøpe gode spillere der laget har mangler.

Selv er jeg umåtelig stolt av Uniteds tradisjon med å få fram egne spillere.
Over 4.000 strake matcher nå med egne produkter.

Synes det er så deilig å skryte av den United tradisjonen til venner som holder med andre klubber.
post liked by: Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

The Rock
Posts: 87
Joined: 07 Nov 2020, 10:26
Liker gitt: 15
Liker mottatt: 5

Pink Final wrote: 04 Dec 2020, 18:58
The Rock wrote: 04 Dec 2020, 09:17 Tror folk må roe seg litt ned på denne "drømmen" om at man får opp flere unge fra u laget vært eneste år.
Ta under Fergie. Bortsett fra class of 92 så var det meget sjelden og få som kom opp.
Denne Mejbri er det ingenting som sier at han kommer til å bli en stjerne. Har sett et par kamper av han og synes ikke han hadde noe i det hele tatt som vil si at han kan bli en som kan bidra med noe på vårt a lag.

Hvis folk tror at veien til toppen er å få frem u spillere hvert år uten å kjøpe gode spillere hvert år så kan vi sitte her til vi blir gamle og grå uten noen titler og pokaler på evigheter.
Kun Class of 92?
Walsh, Martin, Beardsmore, Robins, Brown, O’Shea, Fletcher, Evans, Fabio, Rafael, Welbeck, Cleverley pluss 15-25 til med mer perifere roller.
////
Mejbri? Er det ikke litt tidlig å avskrive ham?
Bl.a Scholes trengte litt tid.
////
Veien til toppen for United er tradisjonelt sett en stamme av egne produkter ispedd å kjøpe gode spillere der laget har mangler.

Selv er jeg umåtelig stolt av Uniteds tradisjon med å få fram egne spillere.
Over 4.000 strake matcher nå med egne produkter.

Synes det er så deilig å skryte av den United tradisjonen til venner som holder med andre klubber.
Hvis du leser hve jeg skriver så står det at bortsett fra class of 92 så er det ikke mange. Å jeg regner ikke med dem som kom opp for å sitte på benken et par sesonger før de ble solgt. Ja vi hadde fletcher og o`shea blant annet.
Men over alle årene Sir Alex var hos oss så er det ikke mange.
Tilogmed Solskjær har jo skjønt at han ikke kan satse så mye på ungdommen. Derfor har det blitt mye mindre spilletid på dem.

Jeg er også stolt over klubben min. Men du kan dessverre ikke regne med så mange ungdommer som kommer opp å preger stallen. Det hadde vært kult men ikke realistisk. At det kan komme en her og der kan skje og det får vi håpe.
User avatar

Topic author
Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Flott hvis det hadde hjulpet med sollys.
post liked by: Pink Final, Belfastboy
User avatar

The Rock
Posts: 87
Joined: 07 Nov 2020, 10:26
Liker gitt: 15
Liker mottatt: 5

Pangaea wrote: 04 Dec 2020, 23:31 Flott hvis det hadde hjulpet med sollys.
Flott hvis du kunne klart å holde deg til sak og ikke sende stikk!
Trenger ikke sollys for å se at denne spilleren ikke har noe spesielt over seg.
Det er min mening og sånn er det.
Har du store problemer med å akseptere dette så er det ditt problem.

God helg a!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

The Rock wrote: 04 Dec 2020, 19:05 Hvis du leser hve jeg skriver så står det at bortsett fra class of 92 så er det ikke mange. Å jeg regner ikke med dem som kom opp for å sitte på benken et par sesonger før de ble solgt. Ja vi hadde fletcher og o`shea blant annet.
Men over alle årene Sir Alex var hos oss så er det ikke mange.

Jeg er også stolt over klubben min. Men du kan dessverre ikke regne med så mange ungdommer som kommer opp å preger stallen. Det hadde vært kult men ikke realistisk
Dette er Mejbri tråden så jeg sporer litt av nå.
Noe av greia med Fergie var jo at så mange fra egne rekker fikk muligheten.
Alle de over var i perioder viktige spillere, og ikke benkeslitere som ble solgt etter et par sesonger.

Jeg kunne tatt med mange flere - Darren Ferguson, Keith Gillespie for ikke å glemme Ben Thornley.
Eller Mark Bosnich.
Du ble fan i 2006 står det på profilen din, så mulig du ikke er klar over at Bosnich var i United i to perioder.

Noe annet med Fergie var at han kjøpte inn unge spillere og formet dem.
Ronaldo, Rooney, de Gea m.fl.

For å spore tilbake til Mejbri.
Jeg har vel kun sett et par matcher med ham på U laget, så grunnlaget mitt er syltynt.
Han omtales ihvertfall som lovende.

Manchester United per 2020 har Glazer’s som eiere.
I tillegg lider verdensøkonomien under ringvirkninger av covid-19.
Så å tro at United skal basere seg på å kjøpe seg til topps er urealistisk.

Som jeg ser det er veien tilbake mot toppen lure kjøp alà Fernandes, i kombinasjon med å få opp spillere fra egne rekker.
I dagens United stall kan følgende spillere være med på å føre United tilbake:
Henderson, Tuanzebe, McTominay, Rashford og Greenwood - alle fra egen stall.

Så har man spillere som Garner, Mejbri, Mengi - der ‘juryen fremdeles er ute til lunsj’.
Williams faller nok også inn her.
Herlig innstilling på den karen.

Lingard, Fosu-Mensah m.fl er nok ikke gode nok.

Man kan ønske seg kjøp i stjerneklassen.
Men, realistisk sett skjer ikke det, med noen få unntak.
post liked by: Belfastboy, messilingard
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Jeg vil nok være enig i at grunnlaget for å bedømme Mejbri allerede nå er for tynt til å konkludere hvorvidt han blir god eller ikke. Fyren er 17 år gammel, har vært Unitedspiller i 1,5 år. Sett bort i fra Greenwood og Rashford så er det få spillere som debuterer før de fyller 18 år. Spørsmålet er mer hvorvidt han klarer å ta de nødvendige stegene de to neste sesongene når man bør forvente at han nærmer seg førstelagsspill.

At det er noe talent der syntes i alle fall jeg at det ikke er noe tvil om. Virker langt fremme når det gjelder tekniske ferdigheter. Det samme kunne for så vidt sies om Angel Gomes også, men i motsetning til han tror jeg at Mejbri har bedre forutsetninger rent fysisk for å lyktes. De største svakhetene hans er nok det taktiske og temperament. Det taktiske er som regel noe som utvikler seg gradvis med erfaring og temperament kommer som regel med alderen. Så med det nevnes at konkurranseinstinktet til Mejbri neppe står tilbake for noen andre i akademiet om dagen.

Jeg er fortsatt ikke sikker på at Mejbri kommer til å bli en suksess i United. Samtidig så tror jeg at worst-case scenario er at han blir solgt om et par år med profitt. Mest sannsynlig er at han får et år til i U23 før han evt blir lånt ut.

Angående det å få frem spillere fra egne rekker så er jeg helt overbevist om at det er helt essensielt for United som klubb. Man ser blant annet hvor viktig Rashford er for klubben både på og av banen. McTominay er vel den som er nærmest fast plass utenom han. Og han er virkelig en som setter standaren når det kommer til innsats og vilje på banen.
post liked by: Pink Final, Belfastboy
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

messilingard wrote: 05 Dec 2020, 09:36 Angående det å få frem spillere fra egne rekker så er jeg helt overbevist om at det er helt essensielt for United som klubb.
Det tror jeg også.
Både pga hvordan klubben blir styrt med dagens regime, og for holdningene og samholdets skyld, slik du illustrerer ved McTominay og Rashford.

Gode innspill ang Mejbri @messilingard

Kunne vært interessant om flere av dere som ser U lagene litt oftere enn meg (ser ett par matcher i sesongen) gir sine synspunkter på ham.
post liked by: Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

The Rock
Posts: 87
Joined: 07 Nov 2020, 10:26
Liker gitt: 15
Liker mottatt: 5

Det kommer garantert til å bli hentet noen stjerner ja.
Nå regner jeg Bruno som en stjerne.
At vi kan få frem en egenprodusert spiller i ny og ned håper vi alle. Men å tro det blir flere hver sesong er ikke realistisk.
Vi som alle andre klubber kommer til å kjøpe flere spillere hver sesong. Sånn er det bare.
DNA eller ikke.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

@The Rock.

Tror de aller fleste Unitedsupportere både ønsker og forventer at klubben kjøper spillere til førstelaget. Men samtidig så er ganske så sjeldent at spillere av Brunos kvalitet er tilgjengelig for en totalsum innen rimelighetens grenser. For eksempel ville Sancho fort ha kostet opp mot 200 millioner pund i følge noen rapporter. Da kan man spørre om det er verdt det også utenfor pandemier.

Da er det både fornuftig både økonomisk og sportslig å investere i yngre og billigere spillere som man kan utvikle selv. Mejbri faller innenfor den kategorien. Virker også som at klubbens nye overgangsstrategi er å nettopp hente yngre spillere som vi heller utvikler selv. Fornuftig hvis man spør meg.
post liked by: Belfastboy, Pink Final
LoveUnitedHateGlazers
Post Reply