Ethan Laird

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
Post Reply
User avatar

Topic author
Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Ethan Benjamin Laird
Image

Fakta
Forsvarer (høyreback)
Fullt navn: Ethan Benjamin Laird
Født: 5. aug. 2001, i Basingstoke
Nasjonalitet: England
Høyde: 177 cm
United-akademiet: 1. juli 2017
Debut: EL, 28. nov. 2019; Astana (b) 1-2
Landskamper/mål: England U17/U18/U19

Profiler: United.no manutd.com Transfermarkt.com

Bakgrunn
Stort talent som har vært i United-akademiet siden han var 9 år gammel. Sett på som et stort talent. Offensiv høyreback med stort fart og god teknikk, men også relativt stabil defensivt. Personlig tror jeg han kan klare å ta steget opp til førstelaget. Håper han får noen flere innhopp+starter neste sesong, og etter hvert kan yte konkurranse og rotasjon med Wan-Bissaka.
post liked by: Blodfink
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Jeg kom til å tenke på denne karen når jeg så formasjonen vi spilte i går. Hvis det blir mye 3-4-1-2 fremover så skulle jeg faktisk ønsket at vi hentet Laird tilbake fra lån. Jeg tror han kunne bidratt mye offensivt fra høyrebacken. Han kunne sluppet til mot antatt svakere motstand.. eller på slutten av kampene når vi trenger scoring.
Enormt talent som jeg håper vi får se mye av neste sesong.
post liked by: Pancho P
User avatar

Topic author
Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Kom over denne posten når jeg sveipet innom redcafe (fra en Swansea-fan). Høres positivt ut :thumb_up:
He’s ran out of steam a little the past few games, but is still immensely important. Other teams are now starting to really target him, so finding space has become harder. He's looked quite fatigued and hasn't been taking his man on as much. Good experience for him because it's something all good players have to deal with (being doubled up on) and I'm confident it's something he'll adapt to.

He's been playing very high, and recently one of the others has been filling in his vacant spot to give him more freedom. Rumours about Roberts coming back so I'd like to see both of them in the side.
post liked by: Blodfink, Pink Final, JørgenT
User avatar

Topic author
Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Vi lever i miraklenes tid nå, påske, vertfall ifølge visse religioner, og nå har det faktisk skjedd et annet mirakel!

Ethan Laird fikk spille fotball i går!

Lest litt ulike rapporter om hvordan han gjorde det, men uansett herlig at han endelig fikk føle gress under beina igjen. Krysser fingrene for at det blir flere kamper ut sesongen, men det gjenstår jo å se.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

Målgivende og nok en bra kamp av Laird, han må vel få sjansen neste sesong.
post liked by: RedTrafford, Can2
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

Slo på QPR-Reading rett før pause, Laird byttet ut etter 26 min, skadet da sikkert...Andy Carroll passer i Championship, fikk et gult kort, kunne vært rødt for en knotta først...Stefan Johansen spiller på QPR btw.
post liked by: RedTrafford, Pink Final, Can2
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

Ingen strekk, men noe er det med musklene hans hele tiden...Frykter supertalentet ebber ut i en haug skader...

https://www.united.no/nyhetsarkiv/laird ... med-skade/
LUHG!
Post Reply