Lee Sharpe

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
Post Reply
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Flott program på MUTV, podcast med Lee Sharpe, full gjennomgang av hele livet hans. Fantastiske historier, forholdet til Ferguson som ikke var det beste, artig å høre hans versjon av besøket fra Ferguson når Sharpe og Giggs tok seg en drink, pluss MYE annet.

Sharpe er en av mine favorittspillere. Han har personlighet og var en leken type, ikke helt A4. Spilte i United fra 1988-1996.

https://www.transfermarkt.co.uk/lee-sha ... ler/107229
LUHG!

Deleted User 108

Enig [mention]Blodfink[/mention]
Lee Sharpe er helt klart en av mine favoritter også.
Fightet mot Giggs om plassen, ble plassert på venstreback, gjorde seg ikke bort, men ga vistnok klar beskjed til Sir Alex at det ville han ikke spille.
Hurragutt som vistes på og utenfor banen. En kamerat av meg fant Lee Sharpe møkka full i et busskur i Østersund da Leeds var der under pre-season. En herlig type som burde fått mye mer ut av karrieren sin.
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1845
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 12520
Liker mottatt: 4886

Lee Sharpe ble en favoritt for meg også. Jeg synes han var helt fantastisk, og ble oppriktig lei meg da han ble solgt til Leeds i 1996.
Ingen, absolutt ingen, hadde så kule feiringer av scoringer som Lee Sharpe.

Dance, dance wherever you may be, we signed a young boy from Torquay, he soon settled in he soon made his mark, that is the boy that who we call Lee Sharpe!
Last edited by Belfastboy on 15 Jul 2020, 00:22, edited 1 time in total.
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Kjenner lite til spilleren. Er nok for ung til å huske han. Men søkte på Youtube "Lee Sharpe" og automatisk så foreslo den "...celebrations". Likte best Elvis-feiringen ved cornerflagget :-)
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Husker både Lee Sharpe og Kanchelskis, men hadde nok et nærmere forhold til høyrevingen (han bøttet inn mål en stund på midten av 90-tallet). Sjekket Sharpie's wiki; var ikke klar over at han avsluttet karrieren på Island og i Nord-Irland.

Store endringer i laget rundt de tider, når Ferguson virkelig begynte å få stell på laget (hadde ALDRI fått den tiden i dag). Og så var det jo en del unggutter som banket på døren og tok plassen til begge to.
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Mcilroy wrote: 14 Jul 2020, 23:13 En kamerat av meg fant Lee Sharpe møkka full i et busskur i Østersund da Leeds var der under pre-season. En herlig type som burde fått mye mer ut av karrieren sin.
Vet ikke om slik opptreden på byen var vanlig for ham, men det kan jo være at det første ledet til det andre problemet :D
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Så flott med respons på en tråd om en ung spiller som virkelig hadde mye fotball i seg, men som trist nok dessverre sleit litt mentalt, han er åpen på det i podcasten.

United ga faktisk 248 000 pund for ham før han fylte 18 i 1988, en stor sum for en slik spiller på den tiden.

Etter en lovende start skar forholdet til Ferguson seg, de var nok som olje og vann. Men han fikk 8 sesonger i United, så Ferguson hadde jo litt trua på ham. Men Sharpe følte seg aldri som en del av puslespillet selv, og det ble noen runder med hårføneren.

Men synes han reflekterer over den tiden på en ærlig og flott måte i video- podcasten.
LUHG!

Deleted User 108

Lee Sharpe kan bli god venn med Gareth Bale da, hvis han ønsker å avslutte karrieren sin i United. Sharpe er også en habil golfspiller akkurat som Bale.
Post Reply