Zlatan Ibrahimović

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

28 mål 16/17...Og mange fans mener han nærmest floppet...Fatter det ikke. Jeg sørget når han ble skadet...Jeg tror vi hadde vært bedre stilt som klubb i dag, om den skaden hadde vært unngått...

Wiki:

Zlatan er et mannsnavn som stammer fra ordet zlato i søreuropeiske- og sentraleuropeiske språk, med betydning «gull» eller «gyllen».





LUHG!
User avatar

RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Sykeste fyren. Veldig glad for at vi fikk se han i United drakta, synd det ble så kort tid.

post liked by: Blodfink
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Blodfink wrote: 17 Oct 2019, 17:57 28 mål 16/17...Og mange fans mener han nærmest floppet...Fatter det ikke.
Floppet jo ikke, 28 mål var rått, 17 av dem i PL.
Karismatisk som få, en fysikk av en annen verden - hvordan han fikk føttene opp i hodehøyde stillestående og traff ballen er anatomi jeg ikke fatter.

Allikevel, mannen sinket faktisk United’s angrepsspill.
For det første skulle alt innom ham - det var vel en avgjørelse tatt av Mourinho.
For det andre, han kjælte for mye med ballen og prøvde ofte på vanskeligste utvei.
Scoret mye mål men, misset også veldig mange sjanser.
From top of my head som det heter:
Hjemme mot Stoke - der misset han en hel haug, hjemme mot Burnley likeså, hjemme mot City i det famøse 1-2 nederlaget der han hadde åpent mål - men han løftet ikke blikket og overså muligheten.
På Anfield etter 10 min da han header svakt rett på Lfc keeper.

Virker selvsagt dumt å være halvkritisk til Zlatan nå.
United hadde virkelig trengt en Zlatan denne sesongen.
Men da, jeg vet ikke.
Synes han tok bort mye av flyten i spillet - hele spillet ble lagt opp rundt han.
Han hadde ikke fart og han gjorde ting unødvendig komplisert.
Selvsagt en fantastisk spiller på sitt beste men, langt nede på lista over United legender i min bok.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Joa [mention]Pink Final[/mention] , han var jo ingen ungfole lenger, og hadde mista fart osv...Men jeg mener han gjorde oss spennende og interessante ift til nå, hvor vi ser ut som vi spiller i de famøse grå draktene, som utgikk i pausen for en del år siden :oops:

Zlatan`s mentalitet og aura er bare fantastisk, jeg synes han fortjener skryt og applaus for sin innsats for oss. Og jeg har han tydeligvis mye lengre opp på lista.
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Matrix challenge

][/hr]
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
][/hr]
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
][/hr]
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
][/hr]
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
][/hr]
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Zlatan er tøffest og kulest...rykter om retur til La Liga faktisk.
LUHG!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Ja, scora for AC Milan i 0-2 seier over Cagliari i dag.
LUHG!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Zlatan ble nok en gang kongen av Milano, missa på straffe, satt returen i mål, så 1 mål til, så gult kort. Inter -Milan 1-2. Lukaku scora for Inter.

LUHG!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Jeg er Zlatan-fan, sånn er det bare. Scora mot Roma nettopp, har da 5 mål på 190 minutter seriefotball så langt. 39 år nå. Milan topper tabellen, noen år siden sist.

Dzeko utlignet rett etter for Roma btw. Lenge igjen av matchen.
LUHG!
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Han er helt rå den fyren, 39 år og enda toppspiller helt utrolig.
post liked by: Blodfink
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Ja, endte 3-3, to mål av gamlingen i dag au. Toppscorer i Serie A og ligaleder. Hadde en uheldig karate-klarering som resulterte i 3-3 riktignok, og 1 straffe til hvert av lagene som begge var helt uforståelige...
LUHG!
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Helt rått, enkelt og greit. Skulle ønske vi fikk ha ham lenger i United, men jeg hadde forståelse for at han ville dra et annet sted etter den skrekkskaden. PL var nok ikke riktig plass for å bygge seg opp igjen, med en slik fysisk tøff fotball.

Hele verden er jo i meltdown for tiden fordi en fotballspiller i Liverpool har blitt langtidsskadet, men herregud så uheldige vi har vært med skader opp gjennom årene på nøkkelspillere. Både Vidic og Zlatan ute med sånn grusomme skader, og spesielt Vidics sin var helt forferdelig, og han ble aldri den samme etterpå.

Var veldig surt at Zlatan ble skadet på en slik måte. Han var jo "aldri" skadet, og så kom en så fæl en mens han spilte for United. Godt å se ham tilbake da, og helt utrolig at han fortsatt er en av verdens beste spisser i en alder av 39 år. Toppscorer i Serie A per nå. Mulig en viss Ronaldo vil ha et ord med i laget der når han kommer tilbake fra Corona da ;)
post liked by: Blodfink, RaoulDuke

Deleted User 480

Zlatan, Zlatan, Zlatan... jmfr. en sak på United.no i dag; Nå har du tatt for mye Møllers Tran!

Der er lov å mene at man må spille fotball utfra nåtidens krav og modernitet, og at man ikke kan lene seg på historien alene. For en fotball nomade som Zlatan, har kanskje aldri vært så lenge I en klubb, at han har kjent den klubbens historiske sus. -Men, historien er jo viktig for antagelig alle klubber. Han velger å latterliggjøre dette, og det synes jeg er helt bak mål. Jeg hadde vel ikke blitt så forbanna hadde det ikke vært for den siste setningen:
"– Men når det blir for mye snakk om fortiden, går du bare rundt i ring. Du er nødt til å fokusere på nåtiden.

Uttalelsen om United avsluttes med en klassisk Zlatan-dunk:

– Gjør du ikke det, burde du gå til sykehuset for å sjekke hodet ditt."


Nei, Zlatan, du er nok en storkar, men en hedersmann er du ikke.
post liked by: Pink Final
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2597
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 11871
Liker mottatt: 7635

Jeg reagerte også sterkt på denne. Ble ganske irritert spesielt når tv2 har denne overskriften: Zlatan til frontalangrep på United: – Burde reise på sykehus og rense skallen.

Men det var jo ikke akkurat det han sa: “They talk too much about the past. When I went there I said: ‘I’m here to focus on the present and to make my own story.’ But when you have too much it becomes like a loop. You have to think about the present or you should go to a hospital and clean your head.”

TV2: Zlatan Ibrahimovic mener Premier League er en overvurdert liga, og går til frontalangrep på gamleklubben Manchester United i nytt intervju.

Det han sa: When asked whether the Premier League is overrated, Ibrahimovic responded: “The quality is overrated in a technical way. But the Premier League has different qualities – the pace, the rhythm. You can be the best player in the world but if you cannot handle that pace and rhythm [you won’t succeed].

“In Spain, France, Italy, the technique is better. That’s why there are so many foreigners in the Premier League. They bring the technical [aspect].”


Men det er ingen skam å være stolt av historien sin og ønske å respekte en lang og tradisjonsrik klubbs verdier. Som George Santayana sa en gang: “Those who cannot remember the past are condemned to repeat it.” ;)
post liked by: Cola2, Pink Final
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona

Deleted User 480

@Pwint Kloke ord fra Santayana. Det er alltids også en større kontekst, enn den som blir referert.

Med den sjekke/rense hode-kommentaren bringer han et lavmål. Zlatan er en type som setter seg over klubben(-e). -Og her sparker han i tillegg et lag som, om ikke ligger nede, ihvertfall er i en sårbar fase. Selvsagt fantastisk på sitt beste, men med enkelte unødige sleivspark.
post liked by: Cola2
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

@Canto
Det han sier er at dersom man ikke fokuserer på nåtiden og henger igjen i fortiden så bør man dra å få sjekket hodet. Vanskelig å være uenig spør du meg.

Han sa forøvrig senere i artikkelen at United er en fantstisk klubb og at han hadde en fin tid i England.
post liked by: Blodfink
LoveUnitedHateGlazers

Deleted User 480

Vi får være enig om å være uenige.

Hva er det å "henge igjen i fortiden"? Mulig han sikter til klinisk sett taktikk og spillestil. Kanskje var det veldig klikkbait-aktig laget fra United.no. -Men, historien er å minnes alt fra Newton Heat via Busby Babes og München 1958, til the trebble i '99

Jeg synes han legger en lite konstruktiv føring for en diskusjon med sine sleivspark.
post liked by: Cola2, Pink Final
Post Reply