Cristiano Ronaldo dos Santos Aveiro

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Steinar Stenseth wrote: 18 Nov 2022, 21:42
RedTrafford wrote: 18 Nov 2022, 19:22 ikke det var eksplosivt det Morgan annonserte.
Det eneste eksplosive med intervjuet må være cgi'en de brukte på leppene til Morgan underveis. Måten de har fjernet brunfargen som, spesielt under andre halvdel, må ha rent fra munnviken er et enestående stykke fjernsynshistorie...
I følge usedvanlig sikre kilder så hadde dette intervjuet et høyere CGI-budsjett enn House of the Dragon og The Rings of Power seriene kombinert. Vi snakker statsbudsjettet til middels godt U-land med andre ord.
post liked by: Pancho P, Can2
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18051

RedTrafford wrote: 17 Nov 2022, 18:29 2. Glazers svarer på tiltale, og gir oss en toppspiss i Januar
En liten korreksjon må til her @RedTrafford , de gir nok ingen noe som helst. :D :skul:
post liked by: Cola2, Pink Final, RedTrafford
LUHG!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18051

Ellers er det bare å få fortgang i avskjeden :thumb_up:
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Rooney treffer Ronaldo på pub med et par tequila innabords, kunne blitt artig.
post liked by: Pink Final, RedTrafford, Can2
LUHG!
User avatar

Can2
Kongen av understatements
Posts: 878
Joined: 29 Jun 2022, 15:39
Liker gitt: 7700
Liker mottatt: 2546

Ser et rykte på United.no i dag, om at Chelsea ønsker Ronaldo. Hvorfor i alle dager vil de ha dette, unnskyld uttrykket, sirkuset? Og tror de at 38-åringen plutselig får tilbake tempo og målteft?
post liked by: RedTrafford, Pancho P
Kong Eric Cantona
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3803
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16310
Liker mottatt: 10525

Det kan du lure på @Can2 😀
Som jeg skrev i en post tidligere er de nye eierne fan av han, men Tuchel ville ikke ha han.
Kanskje lettere med nyansatte Potter.
Eierne sitter i USA og bruker mye tid til å se salgstall på drakter osv, og ser vel aldri eller sjelden fotball
De tror nok at han har ett toppnivå enda.

Men det skal gudene vite at de tar feil😂
post liked by: Can2, red, Pancho P
User avatar

Can2
Kongen av understatements
Posts: 878
Joined: 29 Jun 2022, 15:39
Liker gitt: 7700
Liker mottatt: 2546

Kanskje det er en "Blessing in disguise". Da holder vi ihvertfall Chelsea bak oss. 😁 @RedTrafford Amerikanske eiere som ikke kan fotball. Det klinger en bjelle!
post liked by: RedTrafford, messilingard, Pancho P
Kong Eric Cantona
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Jesper Mathisen har utelatt Ronaldo i sin liste over VMs 20 beste spillere. Ronaldo reagerte knallhardt i den 3, og mer ukjente delen av intervjuet med Morgan:

Morgan: Do you think Mathisen is too tall to be an expert?
Ronaldo: I wont say that Mathisen is too tall, but it is true, he is too tall. I think he is jealous because he is not the same size as me, but I dont care how tall he is.

https://www.tv2.no/sport/fotball/fotbal ... /15269843/
post liked by: Pink Final, Pancho P, Can2, Ryder, Blodfink, Belfastboy
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2516
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12966
Liker mottatt: 8244

🤣🤣🤣 @messilingard. Det luktar snubbing lang veg neste gang dei to legendene møtest.
post liked by: Can2, Pink Final, messilingard, Blodfink, Belfastboy
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18051

Apropos om Ronaldo går til Chelsea, skummelt å ta for gitt at han flopper, kan nesten garantere at han scorer mot oss, det ligger veldig i korta. Det er nok ex-spillere som scorer mot oss, 10 er vi oppe tror jeg?

Han vil til Real og fylle inn for Benzema i 6 mnd sies det. Ser det som mer sannsynlig enn Chelsea.
post liked by: Can2
LUHG!

Deleted User 595

Ser at Real Madrid-koplingene tilbakevises. Chelsea virker kanskje mer sannsynlig da? Om ikke Potter slår kraftig ned på tanken.

Synes og det nå overdrives en hel del hvor dårlig Ronaldo er. Ikke engang på VGs topp 50 spillere i VM? Det blir bare useriøst. Da farges vurderingene av det utenomsportslige. George Best would laugh at that.

Kan ikke diskutere på at formen til Ronaldo er bånn i bøtta, dog. Den er klinkende klar. Men hvorfor, hva er galt?
For 7 måneder siden var han i knallform, og gruste inn hat-trick på klubb og landslag. Er han plutselig blitt gammel og dårlig over sommeren? Det virker mer å være mentalt. Såret ego, ispedd alvorlig familiesorg.

At han er ferdig i United er bra, på tide, og rett. Men å være så smålig at man ikke engang kan se for seg at han sportslig slår tilbake? Sier ikke at det skjer, men det er verken utenkelig eller umulig at han har et godt VM, eller plutselig knaller inn mål for en annen klubb. Så er det så klart og like godt mulig at den elendige formen vedvarer. Det er bare morsomt at nå er plutselig alle her skråsikker på at han er helt ferdig, og en ræva spiller plutselig. Hva skal dere si da om han slår tilbake? Blir jo rart å grave frem disse postene da. Går jo an å være litt mer veloverveid og nyansert når man snakker om spillere? Janskje ikke bare gønne på med svart/hvitt-polarisering. Hvis man ikke evner en dypere analyse av ferdighetene til en spiller som Ronaldo - selv i årets dårlige sesong - enn at han er elendig og helt ferdig som spiller, da lurer jeg på om man i det hele tatt ser fotballkampene, eller bare følger med på VG live.

Sannheten er at han har spilt skikkelig dårlig i år. Men å si at han ikke lenger er en topp fotballspiller? En middels fotballspiller slår ikke den utsøkte pasningen på målet til Garnacho mot Real Sociedad, eller drar det førstetouchet, løpet og avslutninga mot Everton.

Schadenfreude løper løpsk i denne tråden.
Det må kunne gå an å skille form og evner, samt skille person og sportslige meritter. Hvis ikke, ligger selv legender som George Best syltynt an. For ikke å snakke om Wayne Rooney, Ryan Giggs, etc. et al.

Jeg er ikke en Ronaldo-fan, som mange tror.
Jeg er ikke en David de Gea-hater, som dere og tror.
Grunnen til at jeg er vokal på disse, er fordi jeg personlig mener at det går ikke an å føre en saklig diskurs rundt enkelte spillere, og disse to skiller seg markant ut.

Hvis man saklig dokumenterer de Gea sine feil, får man tilnærmet ingen likes.
Hvis man saklig dokumenterer hva Ronaldo gjør rett, får man tilnærmet ingen likes.

Hvis man hyller de Gea for en helt vanlig kamp, får man masse likes.
Og, best of all... Hvis man bare lirer av seg mest mulig drittslenging og stygge ting om Ronaldo, ja... da får man masse likes! Bla bakover og les hva som skrives. Det er jo bare surt oppgulp, bitterhet, sykt barnslige kallenavn og nedrige kommentarer.

Og ironien er at de samme fordømmer Ronaldo for å være nettopp barnslig, smålig, nedrig osv.

Hva er disse kommentarene da? 👍
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Case in point:

Sitat @RedTrafford:
"De tror nok at han har ett toppnivå enda.
Men det skal gudene vite at de tar feil😂"


Da må jeg spørre:
1. Hvor gammel er du? For det der ville jeg klassifisert som en utrolig barnslig og generelt nedrig kommentar. Du virker ikke akkurat mer voksen enn den du kritiserer, her. Og det tror jeg du faktisk er enig i, om du legger irritasjonen over at jeg påpeker det til side.

2. Hva om du tar feil? Hvordan ser den kommentaren ut da? For den så ikke spesielt bra ut i utgangspunktet, selv om du skulle hatt rett.

Og dere som liker disse kommentarene til hverandre:
Hvorfor? Hva er nivået? Vi vet jo at dere er godt voksne mennesker. Er dette høyere nivå enn den gallen Ronaldo og Morgan spyr ut? Synes det ligger på omtrent samme nivå. Og selv om dere sikkert er jævla lei meg nå, tror jeg at dere er smarte nok til å faktisk være ganske så enig.

Hadde tenkt tanken på å invitere noen kompiser inn hit for å bli med. Han ene er United-fan, og den andre er Everton-fan som generelt liker å diskutere fotball. Men er faktisk flau over hva som skrives her. Det har utviklet seg til et ekkokammer med 5-6 folk som liker hverandre sine kommentarer, og på en dårlig skjult måte fryser ut andre som mener noe annet. Et ekkokammer, med stadig lavere antall aktive brukere. Hvorfor? Hva er poenget med å bare gjenta og gjenta 40 sider på rad om hvor mye man hater Ronaldo, eller VM i Qatar? Det er jo ikke lenger et varmt og vennlig forum. Det er deres lukkede gutteklubb, og deres meninger er førende for hele greia. Er jo ikke rart folk ikke er aktive her lengre. Det hjelper fint lite med flotte, historiske poster, når diskursen rundt mange ting er så ensporet, barnslig og usaklig. Og når de samme 5-6 hele tiden kun liker hverandres kommentarer, gir det hele like-funksjonen ikke noe annen funksjon enn en selvbekreftende og utestengende feedback loop.

@Pink Final: Helt oppriktig, ærlig spørsmål. Synes du at du på noen måte er bedre eller mer moralsk, fordi du gang på gang på gang på atter gang, påpeker at du kan ikke fordra VM, men st du heller følger med på ligasystemet nedover?

Jeg vet ikke om det er slik, men når du gjentar det så sinnsykt mye som du gjør, og fortsatt klarer å være aktiv i en VM-tråd du tilsynelatende har null interesse for, så gir du faktisk litt det inntrykket. Kan nevne flere andre lignende eksempler.

Og dere andre som skriver f.eks i denne tråden og VM-tråden: Hvorfor gjentar dere kun det samme hele tiden, og ler av hverandres vitser? Det er jo hakk i plata og voksen konkurranse om hvem som kan hate Ronaldo eller VM mest. Ser dere ikke det selv, ikke litt engang?

Har uttallige ganger her inne sett at man ønsker å være bedre enn kommentarfeltet til supporterklubben.
Denne tråden er ett (av mange) bevis på at dette er rent oppspinn og tøys, fra ende til annen. Og ingen her kan påstå noe annet og samtidig være seriøs.

PS til evt. moderatorer: Jeg angriper ingen her. Stiller spørsmål om det som blir skrevet, på en direkte, men saklig måte."

:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
@Blodfink: Du hater sikkert det jeg skriver her. Men må uansett påpeke at dette gjelder ikke deg. Du er en av få grunner til at jeg fortsatt logger inn og leser her. Fantastisk poster, er du. Uansett hva du mener, er du saklig og nyansert. Du skiller deg positivt ut, og er i tillegg genuint morsom.
post liked by: Blodfink, Vidar Dale Fjeld, messilingard
User avatar

andRED
Posts: 322
Joined: 09 Oct 2022, 20:13
Liker gitt: 203
Liker mottatt: 906

Et forum er til for å diskutere hverandres meninger, barnslige eller ei. Kan godt være uenig og diskutere, eller la være. Om meningen er barnslig er det jo bare å si fra, men det bør være takhøyde for det.

Jeg kan kun snakke for meg selv, som rimelig fersk på dette forumet, og jeg vet det ikke var meg du siktet til. Men det kunne like gjerne vært det. Jeg kan være både barnslig, gjenta meg selv og slenge meg på et hylekor eller to. Jeg er heller ikke redd for å gå andre veien og si mot et hylekor som jeg er uenig i, eller å starte mitt eget. Alt dette har jeg på min beskjedne tid her inne fått gjort, uten at jeg har følt meg fryst ute eller noe. Mulig jeg har fått færre likes på en del poster eller for mye på noe ræl jeg har spydd ut, men who cares?

Hadde elsket å få flere upopulære meninger om ting og tang her inne. Jeg elsker å kverulere og prøve å tilbakevise elendige utsagn med fakta (selv om det også skjer meg). En god kompis av meg er Arsenal-fan og skikkelig biased. Han er min favorittperson å diskutere med. Der smeller det både ren løgn han har funnet på insta, og personlige ABU-meninger. Elsker å følge opp disse med fakta!
Jeg vet ikke om du har forslag til hvordan vi kan tiltrekke oss flere av disse personene og meningene?

For å holde meg litt on-topic her:

Syns det er vanskelig å diskutere meningene her, for det er for meg ganske så stor konsensus om at Ronaldo har vært elendig i både denne circle-jerken av et intervju, og hele denne sesongen. Personlig tror jeg alt koker ned til, som den barnslige kommentaren over, at han mangler toppnivå.

Flere ting peker på dette for meg, og her er mine tanker om hva som kan ha skjedd:

- I fjor scoret han en god del mål, men laget scoret langt færre. Mer om dette lengre ned
- Solskjær og Ragnick, mulig siden de er fotballfaglig svakere enn ETH, skrev Ronaldo først opp på blokka
- Alt gikk gjennom Ronaldo, og grunnspillet led av det
- Ronaldo ønsket seg først bort, så ble han rammet av trgedie, og fikk på grunn av disse to tingene en dårlig start under ETH
- ETH tror Ronaldo kan gjøre en god jobb for oss, og kanskje på grunn av mangel på alternativer ønsker han Ronaldo med videre. Kanskje også er han litt blåøyd her og tror at Ronaldo kan være en impact player, siden han har nådd den alderen. I tillegg være viktig i garderoben.
- Manglene til Ronaldo blir åpenbare etterhvert, når ETH ser at når han spiller skal alt gjennom han. Han må ha mange sjanser for å score, og skaper lite på egen hånd. Det passer ikke med kollektivet han prøver å skape.
- Det blir dårlig stemning mellom de to, siden ETH ikke ønsker å bygge laget rundt han. Han finner rett og slett ikke plass til han i sitt lag. Her burde ETH kanskje vært bedre til å kommunisere dette med Ronaldo.
- Egoet til Ronaldo takler det ikke, og han må skylde på alt annet enn seg selv. Vil ikke være taperen i dette.

Jeg tror egoet til Ronaldo er for stort til å skulle lykkes med en storklubb i den fasen av karrieren han er i nå. Han må spille førstefiolin, og nøyer seg ikke med innhopp. I tillegg må han score mye, men da blir laget og klubben skadelidende av det. Da scorer enten han, eller veldig få andre. Går noen mot dette, surner han. Lykkes han ikke på tross av at han får alt som han vil, er laget for dårlig.

Jeg blir overrasket dersom Ronaldo går til en stor klubb og spiller en hovedrolle i at klubben tar store trofeer. Svært ovverasket. Jeg tror rett og slett ikke han har nivået inne til å matche sitt eget hode, og at laget går tapende ut av å ha han på banen.

Dette er et eksempel på en mening som man kan mene holder lavt eller høyt nivå, gjerne ofte ut fra hva ens egen mening er. Kan godt slenge på at jeg syns han fremstår som en klyse og en kjempenarsissist. Det er min mening, kanskje til og med barnslig og nedrig. Men jeg har ikke 500 mill følgere som svelger alt det jeg sier rått, så da blir utfallet av dette noe helt annet.
post liked by: Blodfink, messilingard, Ryder, Belfastboy, Can2, Pink Final, RedTrafford
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18051

Takk for de hyggelige ord @GBailey, jeg setter pris på dine bidrag her også :thumb_up: Det er jo veldig hyggelig å få slik feedback. Såpass skal jeg innrømme.

Det går helt fint for min del at du skriver som du gjør. Jeg har jo posta litt tidligere om mine holdninger til forumet mener jeg å huske - de innleggene jeg liker og de jeg liker mindre. Jeg ønsker god takhøyde og at det må være lov å la seg rive med og debattere litt heftig. Jeg prøver å ikke la meg rive med for mye, noen ganger mislykkes jeg med det. Det er litt på dagsform etc. :yikes:

Jeg lar ofte være å kommentere for å unngå at det blir litt flat stemning, men innimellom så kan det bli en bredside herfra au...Det må være lov.

Nå ser det jo ut til at de fleste er enige om at det blir en del gjentakelser i noen tråder, og at man kanskje ikke trenger å understreke det samme for mange ggr. osv. At vi kan diskutere de temaene på ¨en ålreit måte er jo gull.

Vi er forskjellige her inne og vi mener ofte forskjellig om tingenes tilstand. Det er jo noen ganger frustrerende, jeg kan kjenne på stor motstand og motvilje når jeg er rivende uenig i andres synspunkter etc. Så er det jo en kunst å diskutere uten å dra med for mye følelser og heller være nyansert og objektiv. Jeg tenker ofte at det ikke er viktig om noen er enige i det jeg skriver eller ei. Men det er jo uansett hyggelig å ha noen felles synspunkter innimellom i hvert fall.

Vi hadde jo ikke likes til å begynne med her på forumet, det var kanskje like greit på en måte, men nå er det knapp for dette her, så det får vi leve med.

Jeg håper jo på et aktivt og fint forum, og håper de aktive her blir her, man kan jo ta seg noen kunstpauser om man blir lei, (noe som er normalt tror jeg). Vi er jo voksne folk og vi bør klare å rigge oss slik at vi tåler en trøkk her og der. Så holdt motet oppe @GBailey , jeg er sikker på at andre brukere her takler posten din.

Vi har jo en ting til felles her, vi liker United, det er et ålreit utgangspunkt. Men vi trenger absolutt ikke å være enige om alt.

Personfokus har også vært diskutert her inne før. jeg er ikke s¨å stor fan av det, diskutere sak er mindre antennelig. Personfokus er ok om det gjøres med glimt i øyet, jeg liker også godlynna sarkasme og ironiske meldinger. Humor er viktig.

Når det kommer til politikk så ble vi enige om å ikke drive med det her inne, her har forumet litt å gå på synes jeg. Det glipper nok litt her og der. Jeg tror jeg har gitt meg med det, (håper dere er enige :hah: ), og det er nok til det beste. Jeg er en rimelig engasjert fyr, men bruker andre steder til å mene om verdens tilstand.

Ikke i henhold til tråden dette innlegget, beklager det. Men synes det var ok å svare litt utfyllende her :)

Edit: @andRED, godt innlegg, og du klarte å holde deg til tråden au. Det gjorde ikke jeg...
post liked by: Vidar Dale Fjeld, Can2, RedTrafford, Pink Final
LUHG!
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3803
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16310
Liker mottatt: 10525

(Da var det på’n igjen.)
@GBailey
Syns du har en tendens til å ta ting litt for personlig her inne. Særlig angående Ronaldo.
Må være bedre å overse noen ganger vel.
post liked by: Pink Final, Belfastboy, Can2
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16747

Ronaldo hadde en nedadgående kurve alt i 21/22 tross målene.
Det skrev flere av oss, så intet nytt der.

Ellers har jeg aldri skrevet at jeg ikke kan fordra VM.
Jeg skriver at jeg har mistet interessen for landslagsfotball.
Og jeg prøver etter fattig evne å bidra kreativt på dette forumet med ting som ikke blir omtalt alle andre steder.
Men om jeg oppfattes som å være moralsk bedre, o k.
Ikke min mening.

Noen ganger…får jeg bare lyst å gi opp å bruke så mye tid og krefter her.
Her prøver man etter beste evne, gjør undersøkelser, prøver å skrive etterrettelig slik at forumet skal framstå seriøst.
Også blir man møtt med den @GBailey gang etter gang, helt siden du begynte her inne.
Du har en del gode poenger i det du skriver.
Og belyser gjerne fra andre siden.
Men den greia di med å mistenkeliggjøre og snakke ned oss andre dreper forum gleden min.
Tar en liten tenkepause på mitt fortsatte store engasjement her inne.
Forsvinner ikke, men begynner å lure på om å bruke så mye tid her er verdt det?
post liked by: RedTrafford, Belfastboy, Ryder, Pancho P, red, Can2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 661

Sånn er supporterlivet @GBailey. Du kan gjerne dra fram poster hvis Ronaldo presterer i andre klubber. Det er ikke den første spilleren som da presterer bedre i en annen klubb.
Lingard holdt jo ikke Obos liga nivå i United i følge de fleste, i West Ham leverte han verdensklasse.
Lukaku var vel nesten tidenes dårligste United spiss i følge oss norske supportere. Leverte deretter ok i Inter vel?
Halleluja stemning her i stua når vi resignerte Ronaldo. Det blir også Halleluja stemning her når han drar igjen.
Ønsker Ronaldo alt godt videre. Vil følge med på han som jeg gjør med alle som drar fra klubben.
Håper dessuten Ronaldo får et fantastisk VM. Da blir det nok enklere å finne ny klubb til han. Selv om Enner Valencia blir toppscorer i VM er han ikke verdens beste spiss. Jeg har spådd 3 scoringer for Ronaldo i VM, men ønsker han ikke tilbake til Manchester United selv om han scorer 25.
Dessuten lever jeg utrolig godt uten "likes". Spar dem til andre enn å bruke dem til meg.
post liked by: RedTrafford, Belfastboy, Pink Final, Pancho P, red, Ryder, Can2, Blodfink
Post Reply