Chris Smalling

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Blodfink wrote: 30 Aug 2019, 19:57 Smalling hadde knust han bøtteknøtten på Palace i lufta
Utvilsomt! Smalling var flink i hodedueller.

Mats98
Posts: 259
Joined: 11 Sep 2018, 22:27
Liker mottatt: 2

Er det Solskjær som gjør feil i å selge han eller er han bare ikke god nok? 😂 vet hva jeg tror svaret er ihvertfall.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7392
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26221
Liker mottatt: 16748

Ikke mitt innlegg du hinter til [mention]Mats98[/mention].

Vi er nok enige her.
Svarer deg allikevel.
Må si jeg aldri helt har skjønt latterliggjøringen (ikke fra deg, nå snakker jeg generelt) av både Smalling og Jones.

Greit nok at ingen av dem er stabilt gode nok, men begge har da kvaliteter.
Smalling er et beist av en forsvarer.
Tror ikke det er mange angripere som liker å møte ham.
Svær og tung og samtidig rask.

Allikevel så ser jeg som sagt (på forrige side) logikken i at han lånes ut.

Han kan kun bekle én plass på banen.
Altså lite anvendelig.
Den største grunnen er nok mangel på ballferdigheter.
Om United nå skal begynne å spille seg ut fra eget forsvar, vil Smalling være en stor hemsko.

Lindelöf og Maguire har begge god kvalitet med ball.
Klart Solskjær vil samkjøre dem, selv om de nå har gjort noen tabber.
Nå må United få satt et midtforsvar.
Støtter Solskjær 100% i å bruke Lindelöf/Maguire.
Støtter også at Smalling blir lånt ut før Jones.

Det betyr ikke at jeg synes Smalling er søppel, for det er han ikke.
En god forsvarer i min bok, men han er fryktelig med ball i beina.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18059

Mats98 wrote: 31 Aug 2019, 02:32 Er det Solskjær som gjør feil i å selge han eller er han bare ikke god nok? vet hva jeg tror svaret er ihvertfall.
Solskjær er langt i fra feilfri, jeg mener han gjør en ny feil her...Vi har 1 clean sheet på siste 14 i PL...

OGS har tidenes dårligste periode i MUFC sin historie...Vi får se denne sesongen, hvor feilfri han blir...
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7392
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26221
Liker mottatt: 16748

Blodfink wrote: 31 Aug 2019, 07:56 OGS har tidenes dårligste periode i MUFC sin historie...Vi får se denne sesongen, hvor feilfri han blir...
Nix, sjekk ligastarten 1930/31 med 12 strake nederlag :dead: :tear:
Eller siste halvdel av 1971/72 og ligastarten 1972/73 :sick:
November - mars 1980/81 :sick:
November - februar 1989/90 :sick:
November - januar 2015/16 :sick:
Og perioden etter München ulykken :bigcry:
(Skjønner hva du mener [mention]Blodfink[/mention].
Bare erter deg litt med nerdefacts ;) ).

Solskjær er nok ikke feilfri.
Men, nå synes jeg han skal stå ved Lindelöf/Maguire.
Få satt et moderne midtforsvar.
Samspillet og forståelsen dem imellom kommer (forhåpentlig).
Last edited by Pink Final on 31 Aug 2019, 09:04, edited 1 time in total.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

For å si det sånn, på hvilke andre topp 6 lag hadde Smalling, Jones eller Rojo kommet innpå stopperplassen? Kanskje Arsenal, tvilsomt Chelsea og de andre setter jeg som et klart nei. Jeg er helt enig i at Lindelöf ikke er perfekt, men i forhold til Smalling, Jones og Rojo så er Lindelöf et klart bedre alternativ. Smalling har for min del åpenbare svakheter med ball. Mottakene til Smalling kan sammenlignes med fotball på stylter. Jones og Rojo er alt for aggressive i spillestilen sin for min del og tilbringer vel mye tid på skadestuen.

At vi har få clean sheets siden Paris sier vel så mye om Smalling som det gjør om den andre bak der. Ikke minst at De Gea er på god vei til å spille seg ut av en så lukrativ kontrakt som det snakkes om.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18059

He he, glimrende [mention]Pink Final[/mention] :D , men det var da masse skriverier om den dårligste perioden i historien i våres?

Uansett: Vi vakler, men jeg satser på at det stabiliserer seg. Tar tid...OGS skal få neste sommer på seg også.

Men hvis ikke eierne og lederne godkjenner store forsterkninger, så er han sjanseløs...
messilingard wrote: 31 Aug 2019, 09:02 At vi har få clean sheets siden Paris sier vel så mye om Smalling som det gjør om den andre bak der. Ikke minst at De Gea er på god vei til å spille seg ut av en så lukrativ kontrakt som det snakkes om
Enig i dette, jeg har kritisert Smalling og DDG masse...Men Smalling har kvaliteter vi kunne ha trengt imo. Men ser at han ikke er en OGS-spiller. Angående DDG, så er han på tynn is, absolutt. Pogba får masse dritt hele tiden, DDG er fredet...Men ikke hos meg!
:down: Denne posten ble automatisk redigert inn i posten for 1 minutt 28 sekunder siden
messilingard wrote: 31 Aug 2019, 09:02 Smalling har for min del åpenbare svakheter med ball. Mottakene til Smalling kan sammenlignes med fotball på stylter. Jones og Rojo er alt for aggressive i spillestilen sin for min del og tilbringer vel mye tid på skadestuen.
He he, støtter dette.
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7392
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26221
Liker mottatt: 16748

Blodfink wrote: 31 Aug 2019, 09:23
He he, glimrende @Pink Final , men det var da masse skriverier om den dårligste perioden i historien i våres?
Haha, United nerden i meg våknet der :D

Norsk media spesielt er sløve med å sjekke fakta.
Å få klikk på saker er viktigere enn sannheten.

Kanskje litt mye forlangt at norsk media skal få med seg 12 strake tap i 1930, men vinteren 2015/16 burde det da gå an å ta med i regnestykket.

United’s Skandinaviske supporterklubb var en periode like upålitelige med fakta, så norsk media kunne ikke hente mye der.
De siste par årene har United.no tatt grep.
Virker som journalisten Håkon Aaberge legger jobb i å få fakta rett, bra :thumb_up:
Lite som er så irriterende som når supporteklubben devaluerer United fordi fakta ikke ble sjekket opp (3-4 år siden).

Men, nå har jeg sporet av fra trådens tema.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Ivanisevic
Posts: 76
Joined: 30 Jun 2019, 15:43
Liker mottatt: 3

Har dere glemt de siste årene? Har dere glemt hvor grusomt dårlig Smalling har vært? Jeg skjønner, og er ombord på at Lindelöf ikke er den neste Baresi, men når OGS vil spille seg ut bakfra så kan vi ikke ha en spiller som Smalling der bak. Han er en sterk duellspiller, har bra fart og så videre. Mangler dog mange av kvalitetene Maguire og Lindelöf har, så er jo ikke uten grunn at de to blir satset på mens Smalling sendes vekk og Jones også muligens er påvei vekk, eller i beste fall er fjerdevalg.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7392
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26221
Liker mottatt: 16748

Ivanisevic wrote: 31 Aug 2019, 13:12 Har dere glemt de siste årene? Har dere glemt hvor grusomt dårlig Smalling har vært?
Nei har ikke glemt at Smalling ikke er bra nok.
Riktig å satse på Lindelöf og Maguire som begge er bedre spillere enn Smalling.

Smalling er fæl med ballen, men har kvaliteter han også.
For min del prøvde jeg å være nyansert, synes ofte det blir for svart/hvitt både når det gjelder Smalling og Jones.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Ivanisevic
Posts: 76
Joined: 30 Jun 2019, 15:43
Liker mottatt: 3

Det var ikke myntet på deg, PF, jeg leste ikke innlegget ditt engang.

Vet du som regel har balanserte, nyanserte meninger.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18059

Ingen som kan glemme alt surret til Smalling vel, men jeg mener i tillegg at han blir vel mye hakkekylling til tider...og jeg tar nesten en gammeldags stopper everyday, istedet for en "teknisk god" stopper som taper dueller hver kamp...
LUHG!

Topic author
Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Ivanisevic wrote: 31 Aug 2019, 13:12 Har dere glemt de siste årene? Har dere glemt hvor grusomt dårlig Smalling har vært? Jeg skjønner, og er ombord på at Lindelöf ikke er den neste Baresi, men når OGS vil spille seg ut bakfra så kan vi ikke ha en spiller som Smalling der bak. Han er en sterk duellspiller, har bra fart og så videre. Mangler dog mange av kvalitetene Maguire og Lindelöf har, så er jo ikke uten grunn at de to blir satset på mens Smalling sendes vekk og Jones også muligens er påvei vekk, eller i beste fall er fjerdevalg.
Nei. Det har jeg ikke glemt for det har han ikke været. Smalling har hele tiden været bedre end monsterovervurderede Lindeløf.

Er I overraskede over, at Lindeløf har kostet 3-5 points allerede? Det er jeg ikke. Ganske enkelt fordi han ikke er god nok. Lindeløf kostede også flere points end Smalling sidste sæson.

På den anden side, hvem skal så have skylden for alle målene, der kommer imod United nu? Smalling er ikke i klubben så nu kan han ikke få skylden for alle målene. Og før I skyder denne påstand ned så så jeg flere United-fans give Smalling skylden for alle fire mål som Barca fik imod United i sidste sæson.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18059

Kyndilfan1 wrote: 31 Aug 2019, 16:13 Nei. Det har jeg ikke glemt for det har han ikke været. Smalling har hele tiden været bedre end monsterovervurderede Lindeløf.

Er I overraskede over, at Lindeløf har kostet 3-5 points allerede? Det er jeg ikke. Ganske enkelt fordi han ikke er god nok. Lindeløf kostede også flere points end Smalling sidste sæson.

På den anden side, hvem skal så have skylden for alle målene, der kommer imod United nu? Smalling er ikke i klubben så nu kan han ikke få skylden for alle målene. Og før I skyder denne påstand ned så så jeg flere United-fans give Smalling skylden for alle fire mål som Barca fik imod United i sidste sæson.
Støttes [mention]Kyndilfan1[/mention]
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7392
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26221
Liker mottatt: 16748

Kyndilfan1 wrote: 31 Aug 2019, 16:13 Smalling har hele tiden været bedre end monsterovervurderede Lindeløf.
Blir morsomt forum når ting framstilles svart/hvitt - enten/eller.
Sånn sett :thumb_up:

Støtter ikke meningen din.
Smalling er sterkere og raskere enn Lindelöf.
Som skrevet andre steder, Smalling er en høyst brukbar forsvarer.
Et fysisk ‘monster’ rett og slett.
Lindelöf er selvsagt en langt bedre FOTBALLspiller.
At Lindelöf er overvurdert er din subjektive mening.

Lindelöf har tapt noen hodedueller, ellers har han spilt bra.
Om man er villig til å se matchene med et objektivt øye.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
Post Reply