Ex-spillere

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1845
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 12520
Liker mottatt: 4886

Den cupfinalen mot Arsenal var tung å fordøye.
Jeg hadde resignert å innsett at det ble tap da det var 0-2 og kun noen få minutter igjen å spille, men to raske mål gjorde at jeg var i ekstase, og så går Arsenal rett opp og scorer 3-2 ved Alan Sunderland, og jeg går rett i kjelleren.

Andy Ritchie var bare 17 år da han debuterte, og det spørs om ikke konkurransen med Joe Jordan, Lou Macari og Jimmy Greenhoff ble vel tøff for og at det var grunnen til salget.
Han var en scoringsmaskin som nettet over 200 ganger i løpet av sin seniorkarriere. Og spesielt i Oldham hadde han noen gode sesonger.
Husker når jeg leste aviser etter kamper og ble aldri overrasket over at Ritchie hadde scoret for klubbene han var i (Leeds og Oldham hvor han hadde mesteparten av kampene sine).
post liked by: Buchan, Pink Final, Blodfink
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26214
Liker mottatt: 16723

Ja, det var tøff konkurranse mot de spillerne.
Også var det kjøpet av Garry Birtles.
Og trekanthandelen.
Andy Ritchie til Brighton for £500.000
Peter Ward til Nottingham Forest for £500.000.
Garry Birtles til Manchester United for £1.250.000

United kom ikke så godt ut av det.

Ritchie er vel kåret til tidenes beste angriper i Oldham Athletic mener jeg å huske.
Last edited by Pink Final on 22 Feb 2021, 22:23, edited 1 time in total.
post liked by: Buchan, Belfastboy, Blodfink
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

Hvorfor måtte dere rippe opp i cup finalen i 1979, kjenner jeg for vondt igjen 😃.
Var høyt oppe en kort stund etter at McQueen scoret og Mcllroy som driblet seg forbi Arsenal spillere og scoret. Men gleden ble jammen kortvarig.
Ellers flotte historier her. Ser enda for meg Alex Stepney og Gary Bailey i sine grønne keeper trøyer.
post liked by: Pink Final, Belfastboy, Blodfink
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1845
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 12520
Liker mottatt: 4886

Det er herlig å mimre om spillerne og kampene spesielt på 70- og 80-tallet.
Det var en tid man var sulteforet på fotball ettersom det ikke ble vist alt for mye av det på tv-skjermen.
Nevnte debutkampen til Ritchie i 6-2-seieren mot Everton på Goodison 2. juledag 1977. Lou Macari (2), Steve Coppell, Jimmy Greenhoff, Sammy McIlroy og Gordon Hill var målscorer.
Kan huske at jeg var barnevakt for ei nabojente den kvelden og fikk høre resultatet på enten Dagsrevyen eller Kveldsnytt. Tjente en 50-lapp og United-seier var bra betalt!
post liked by: Pink Final, Buchan, Blodfink
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26214
Liker mottatt: 16723

@Buchan @Belfastboy.
Artig å huske tilbake.
Morsom det du forteller der @Belfastboy 😊.

Det var ikke så mye fotball på tv.
Spillerne ble på en måte enda større stjerner.
For, selv på tv skjermen var det sjeldent å se dem.

Også var de bånn ærlige på banen.
Du så ikke Joe Jordan ligge å rulle på banen eller Steve Coppell kaste seg.

Det er moro nå, fordi vi kan se hver eneste match.
Det er stas.
Men, vi drukner nesten i info.
For egen del så ser jeg United og noen få matcher utenom.
Har ikke tid til å se mer, dessuten har det nådd et metningspunkt.

Sier ikke at det nødvendigvis var bedre før.
Men, den tiden hadde i alle fall sin sjarm.
post liked by: Buchan, Belfastboy, Blodfink
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

Pink Final wrote: 22 Feb 2021, 22:59 Du så ikke Joe Jordan ligge å rulle
Der jeg husker best av Joe Jordan var at han lå vannrett i feltet og header ballen. Ikke rart han var nærmest tannløs 😊
Ja det var tippekampen på lørdagene å se frem til, og den berømte plingen når det var mål i andre kamper. Etter hvert ble det noen UEFA cup og serie cup kamper i ny og ne.
post liked by: Belfastboy, Torquemada, Blodfink, Pink Final
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Bra intervju med Paul Scholes.

post liked by: Blodfink, Pink Final
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Ruud gjest i Vibe with Five:

post liked by: Pangaea
LUHG!
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Flott video med Ruuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuud, takk for den.

Ser dessverre ut som intervjuet med Scholes som jeg postet over har blitt fjernet nå. Hersens YT.
post liked by: Blodfink
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Pangaea wrote: 22 Mar 2021, 08:20Hersens YT.
jepp
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Pangaea wrote: 22 Mar 2021, 08:20 Flott video med Ruuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuud, takk for den.
Helt fantastisk, Vibe with FIVE er en bra greie, mye interessant derfra.

Veldig ærlig Ruud, la merke til at OGS ikke ble nevnt med et ord. Men all andre spillere ble nevnt, fra Ronaldo til Bellion!
LUHG!

Deleted User 430

Leser at Nicky Butt forlater klubben, igjen..

"Jeg vet fra mine dager som spiller hvor vanskelig det er å forlate Manchester United, men nå føles det ut som det riktige øyeblikket for en ny profesjonell utfordring".

For å spekulere litt med tanke på timing og alt.. Bare jeg som lurer på om dette kommer som en følge av at han ble "oversett" til de 2 stillingene som nettopp ble opprettet og fylt? At han kunne tenkt seg å bli sportsdirektør av noe slag..?


https://www.united.no/nyhetsarkiv/nicky ... er-united/
post liked by: Blodfink
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8980

Steinar Stenseth wrote: 24 Mar 2021, 19:12 For å spekulere litt med tanke på timing og alt.. Bare jeg som lurer på om dette kommer som en følge av at han ble "oversett" til de 2 stillingene som nettopp ble opprettet og fylt? At han kunne tenkt seg å bli sportsdirektør av noe slag..?
Mye mulig. Litt tabloid her nå, men jeg tror Nicky Butt var uaktuell på grunn av bagasjen. Selv om at siktelsen for Domestic Violence ble henlagt på grunn av bevisets stilling.
post liked by: Blodfink
LoveUnitedHateGlazers

Deleted User 430

messilingard wrote: 24 Mar 2021, 19:20 Mye mulig. Litt tabloid her nå, men jeg tror Nicky Butt var uaktuell på grunn av bagasjen. Selv om at siktelsen for Domestic Violence ble henlagt på grunn av bevisets stilling.
Jeg også tror den bagasjen kan ha spilt inn, ja, men svaret vil vi nok aldri få. Syns bare timingen var veldig sammenfallende. Hvorfor ikke ta det etter sesongslutt?

At mannen har ambisjoner er det nok liten tvil om, noe som er bra, men synd å miste det bindeleddet som er igjen i klubben fra `92-gjengen.
post liked by: Blodfink
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Apropos bagasje, Giggs står i retten nå på onsdag, 3 tiltaler, vold mot to ulike kvinner på samme dag i hjemmet sitt faktisk, og dominerende/kontrollerende atferd fra 2017-2020. Leder ikke Wales i sommer...Erklærer seg ikke skyldig.


https://news.sky.com/story/ryan-giggs-c ... r-12284938

Edit:

Retten tar saken på alvor, flyttet saken fra Magistrates til Crown court...Saken starter i slutten av mai, max straff om skyldig er 5 år.

Giggs bl.a. anklaget for å ha skallet til ex-samboeren og angrepet lillesøsteren, etter et fuktig kalas på byen.

Triste greier, ryktet hans er ødelagt uansett hvordan saken ender. Blitt for mange kvinnehistorier av tvilsom art etterhvert.

Ble også strøket fra PL Hall of fame i går. Thierry Henry tok plassen hans.
LUHG!

Deleted User 430

Paul Ince... Mannen som mente han kunne gjort en like bra jobb som Solskjær og som har slaktet han over lengre tid har i den senere tiden begynt å snu, gitt.
I dag meldte han at han ikke tror United er langt unna ligatittelen. Et par investeringer og litt mer stabilitet så er de tilbake igjen.
Null snakk om at det måtte byttes manager først eller noe. Kun saklig og balansert uttalelse..

Rett og slett moro å høre forandringen.
post liked by: Buchan, Blodfink, Pink Final, TheMonolith
Post Reply