Ex-spillere

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Ravel Morrison kom inn og spilte sin første omgang fotball for sesongen. ADO Den Haag tapte 0-2 hjemme for Vitesse, han pådro seg et gult kort. ADO sliter med 4 tap på 5 første. De 4 første kampene var han ikke i troppen, kanskje en skade, eller fitnessen ikke i orden muligens. Moro om han skulle få til noe.
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Intervju med min favoritt spiller gjennom alle tider.
Norman Whiteside - en av de mest ikoniske spillerne de siste 50 år, som artikkelen sier.
https://www.bbc.com/sport/amp/football/54090600

Rekorder som ‘yngst i alt’.
Første spiller nesten på min egen alder da jeg vokste opp.

Her forteller den nå 55 år gamle Stretford End helten om da han hilste på USA’s president Jimmy Carter som tenåring, men nesten ikke enset Carter.
Norman tenkte fotball.
Han forteller om post match FA cupfinalen 1985, da han feiret med to andre ikoner - George Best og Rod Stewart.

Stormin’ Norman solgte sine medaljer og memorabilia i sommer, for å spe på inntekten.

Spilleren som 19 år gammel i 1984 kunne fått £100.000 for å gå til Ac Milan - en kjempesum den gang.
Norman takket nei, han elsket United
Herlig spiller; Norman :heart:
post liked by: offside, Blodfink, Pangaea
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Huff, tråkig sak om Giggs, sannheten får vi nok aldri, påstand mot påstand.
LUHG!
User avatar

Pangaea
Posts: 2677
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Han ble ikke en "ex-spiller", men jeg las noe morsomt om Sean Connery, som dessverre døde nylig (visste ikke han var blitt 90 år gammel).

Da Sean Connery var 23 år gammel, så Matt Busby ham på en av hans mange speiderferder. Connery ble tilbudt kontrakt i Manchester United. Han tenkte visstnok på det litt, men avviste. Han var allerede 23 år gammel, tenkte han, og fotballspillere har korte karrierer. Han ville heller satse på å bli skuespiller. "One of my more intelligent decisions" sa han. Vi kan vel være enige om det -- men det hadde vært kult å hatt han som spiller også da :D
post liked by: Pink Final
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Pangaea wrote: 03 Nov 2020, 13:55Sean Connery
Ja, @Pink Final hadde historien der, husker ikke helt hvor, fantastisk.
post liked by: Pink Final
LUHG!

Cola

Blodfink wrote: 03 Nov 2020, 16:02
Pangaea wrote: 03 Nov 2020, 13:55Sean Connery
Ja, @Pink Final hadde historien der, husker ikke helt hvor, fantastisk.
I Film - Personlig topp 5
Pink Final wrote: 31 Oct 2020, 21:37 Sean Connery er død.
Fantastisk skuespiller.

Visste du at i 1953 tilbød Matt Busby ham kontrakt med Manchester United.
Ikke som skuespiller men som fotballspiller.
Connery var en god spiller, og Busby tilbød ham £25 i uka.
Resten kan man lese i tråden, klikk på "Pil opp"
post liked by: Blodfink, Pink Final
User avatar

Pangaea
Posts: 2677
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Takk. Visste ikke at det hadde blitt nevnt her allerede. Synes det var en fin historie.
post liked by: Blodfink, Pink Final
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Jeg var til tider svært frustrert over jobben Evans gjorde mot slutten i United, men fin å se at han settes pris på andre steder.

post liked by: Blodfink

Deleted User 429

Torquemada wrote: 02 Jan 2021, 12:27 Jeg var til tider svært frustrert over jobben Evans gjorde mot slutten i United, men fin å se at han settes pris på andre steder.
Han har vært veldig solid for Leicester i de kampene jeg har sett denne sesongen. Viser at han etterhvert begynner å få mye erfaring og at han nå er en stopper i sin beste alder. Likte ham alltid når han var hos oss og synes det er fint at han har havnet i det som virker å være helt rett klubb for ham.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Evans var god til tider i United, men det ble for mange feil. Men fint å se hva han har fått ut i Leicester.
LUHG!
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Fatter fremdeles ikke hvorfor Evans ble solgt. Han var den beste stopperen United hadde på tidspunktet. Vil også driste meg til å påstå at han var bedre enn Ferdinand og Vidic i deres siste sesonger. Mener å huske at United statistisk sett både slapp inn lite og scoret mer mål med han på banen. Han spilte også i de viktigste kampene - mot de tøffeste lagene og argeste rivalene.

Meget mulig det fantes bedre midtstoppere der ute - på tidspunktet. Men Blind, Smalling, Jones, Rojo og McNair - som spilte for United i påfølgende sesong - kan ikke sies å være bedre enn Evans, og derfor fant jeg salget av Evans meget merkelig.

Rafael ble jo solgt samme sommer. Han ble erstattet med Darmian... Tror det sier mye om hvor dårligstilt United var på tidspunktet. Under OGS har United kommet langt.
post liked by: Blodfink
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Ferguson ga ham kontrakt til juni 2016 i desember 2012...Men LvG sendte ham på dør (WBA) i august 2015.
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Gary Bailey ble nevnt i ryktetråden der D. de Gea og D. Henderson diskuteres.
Så var det Gary Bailey før der.
Han kom fra Johannesburg og betalte selv for reisen til Manchester.
Han ba om mulighet til å prøvespille.
Så skadet Stepney seg, Roche gjorde for mange tabber og Blyth feilet på legesjekken.
Og vips var unge Bailey førstekeeper.
Keeperen med det ikoniske håret er den fjerde beste i min tid
For oss som vokste opp med United da Bailey slo igjennom i 1978, vil han bestandig ha en spesiell plass.
Har sett en del you tube klipp med Gary Bailey.
Han jobber i media nå, tv.
Virker som en veldig reflektert mann.
Både han og kona Michelle McLean-Bailey.
Tenk om Tv2 eller Viasat kunne ha fått Gary Bailey inn i studio.
For en oppgradering det hadde vært.
post liked by: Buchan, Belfastboy, Blodfink
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1845
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 12542
Liker mottatt: 4887

Pink Final wrote: 22 Feb 2021, 20:55 For oss som vokste opp med United da Bailey slo igjennom i 1978, vil han bestandig ha en spesiell plass.
Gary Bailey var en veldig god keeper - i motsetning til Paddy Roche - som ble kjent for å gjøre enkle tabber.
Sesongen som Bailey kom inn som førstekeeper var også første skikkelige sesongen til to andre som jeg likte, nemlig Andy Ritchie (debuterte i 1977 i 6-2 seieren mot Everton 2. juledag) og Mickey Thomas.
Sesongen endte ikke så bra for United med en 9. plass og en negativ målforskjell (60-63) og et hav bak det laget med røde drakter fra Beatles-byen.
post liked by: Pink Final, Buchan, Blodfink
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Belfastboy wrote: 22 Feb 2021, 21:33 Sesongen endte ikke så bra for United med en 9. plass og en negativ målforskjell (60-63) og et hav bak det laget med røde drakter fra Beatles-byen.
Magre tider, ble cupfinale i hvertfall.
Som ble tapt mot Arsenal, med Arne Scheie som kommentator.
1978/79 var første sesongen jeg fulgte ordentlig med United fra kamp til kamp.
Var kjempemoro å være United fan uansett om ikke resultatene var så gode.
Karismatisk United lag.
Mange små episoder som har festet seg.
Husker bl.a den lørdagen United slo Middlesbrough i oktober 1978 var veldig varm.
Sommer temperatur i oktober.
Var ute å spilte fotball i kortermet husker jeg.
Rart hvordan enkelte øyeblikk fester seg.

Mickey Thomas ja, ordentlig arbeidsjern.
Og Andy Ritchie som scoret to hatrick.
Vanskelig å fatte at Sexton solgte ham.
Mest fordi han var en god spiller.
Og i den alderen jeg var da, også bittelitt fordi han nesten het det samme som Andrew Ridgeley i Wham.
Andy Ritchie og Andy Ridgeley.
post liked by: Buchan, Belfastboy, Blodfink
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
Post Reply