José Mourinho's tredje sesong, skjebne sesongen

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

Topic author
RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Når det kommer utsagn fra ledelse og styre om at manager sitter trygt så er det ofte en indikasjon på at det er noe som ulmer. Veldig kjedelig at dette skal splitte fansen såpass mye. Jeg tror, og håper, at Mourinho sitter ut sesongen, men at det er en god sjanse for at han da forsvinner. Enten om han sparkes, eller trekker seg frivillig.

Hva med erstattere? Hvem tror dere kan være bra nok til å overta?
[mention]Pink Final[/mention] nevnte Leonardo Jardim. Jeg er ganske enig i at det er et veldig godt alternativ. Monaco spiller attraktiv fotball ofte med en 4-4-2 taktikk, og de har etablert seg i sluttspillet i Champions League.

Hvem andre? Zinedine Zidane? Antonio Conte eller Wenger? Gud forby. Hva med Blanc eller Allardyce? Jeg synes ikke det er noen virkelig gode alternativer som er ledige. Og jeg tror det blir vanskelig å hente f.eks Mauricio Pochettino fra Tottenham.
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

Jeg tror også sjangsen er størst for at Mourinho trekker seg. Mourinho er en vinnerskalle, men det går ikke å lede et lag når man ikke har støtte. Fra eventuelt spillere/styre og supportere. Hvem vil overta dette kaoset. En klubb som bytter Manager så ofte.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26240
Liker mottatt: 16756

Som [mention]Buchan[/mention] skriver, å snakke om sparken etter to kamper må være rekord?

Jeg har gitt opp selve fotballen til Mourinho.
Har i det lengste håpet at han skulle finne igjen den direkte fotballen, kontringsfotballen han var eksponent for før.

Allikevel synes jeg Mourinho skal fortsette som manager.
Helst ut sesongen.
Klubben trenger stabilitet.

Det er dypere problemer i klubben enn spillestil og sure fjes i media.
Som jeg skrev litt om på forrige side - hvor er den røde tråden i klubben?

Hvor er klubben på vei?
Fokus på økonomi virker å være stort.
Og, god økonomi blir stadig viktigere i fotball.
Men, i Manchester United virker økonomi å være den eneste røde tråden som ledelsen følger for tiden,

Ser ingen sportslig rød tråd i ansettelsene av manager.

[mention]Harry Greaves[/mention] peker på noe essensielt i sine 4 punkter på forrige side.

Klubben trenger en modell å følge.
En visjon, en rød tråd.

I nesten 27 år sto Alex Ferguson for visjonen.
Han var så mektig at han var på mange måter hele klubben sportslig sett.

Ferguson har etterlatt et vakuum, som må fylles.

Skal United holde seg til sin kjente modell?
Den som Matt Busby fikk trumfet igjennom til styreformann James Gibson i 1945.
Modellen med ALL MAKT til manager?

Da må man isåfall få inn en mann som kan bli lenge i klubben.
En ung mann med visjoner.
Her kommer mitt forslag med Leonard Jardim inn.

Jeg er så tradisjonell at jeg helst vil ha den modellen.
I hvertfall vil følelsene mine ha den modellen.

Fornuften trekker dog i en annen retning.

Modellen med en sportsdirektør eller teknisk direktør.
Kall det hva du vil.
De fleste store klubbene bruker den modellen.
Noen steder er direktøren mektig, og manageren er egentlig bare en hovedtrener.
Andre steder har direktøren begrenset makt.
Modellen [mention]Harry Greaves[/mention] skisserer består av et utvalg.

Uansett modell vil jeg ha inn visjoner i klubben igjen,
En sportslig rød tråd.

Kanskje vil ikke Jardim passe inn i en slik modell?
Jeg vet ikke nok om ham.

Det jeg vet er at han har hatt suksess flere steder.
Han hadde suksess i Braga.
Han hadde suksess i Olympiakos.
Han fikk den da (også) skakkjørte klubben Sporting Lisboa på rett kjøl.
Han har hatt suksess i Monaco.
Og, som [mention]RaoulDuke[/mention] skriver, Jardim står for morsom og effektiv fotball.
Faktisk med 4-4-2.

Denne tråden handler egentlig om José Mourinho’s tredje sesong.
Det virker som den engelske pressen (og Tv2 ) kverner på med hvor forferdelig det vil bli.

Spillemessig ja.
Har som sagt gitt opp fotballen til Mourinho.
Etter 2 år har spillet blitt gradvis svakere, og er like trist å se på som 15/16 utgaven til van Gaal.

Jeg tror Mourinho kjemper en hard kamp.
Mot media (som vil at han mislykkes?), og kanskje mot Woodward?
Det virker som de to er uenig om veien videre.
Det var det med den røde tråden da.
Visste egentlig Woodward hva Mourinho står for da han ansatte ham?

For det tredje tror jeg Mourinho kjemper mot en eller flere av spillerene bak kulissene,
Spillerne har fått MYE mer MAKT enn kun for få år siden.
Hvor ble det av disiplinen?

Det er ikke lett å være Mourinho nå.
Mye av det er selvforskyldt,
Men, jeg tror han jobber hardt for å endre mentaliteten til flere av spillerne i gruppa.
Få de til å ha mer fokus på fellesskapet, og mindre på seg selv.
Utspillene hans i media tror jeg er siste utvei, nærmest frustrasjon.

Han får ikke med seg spillerne lenger.
Mye skyldes nok at alle de andre toppklubbene spiller en positiv åpen fotball.
Mens Mourinho prøver å lukke kampene.
Det appellerer ikke.
Spillerne har mistet troen på hva Mourinho står for.
Det hjelper nok ikke på hva media skriver heller.
Spillerne blir også påvirket av hvordan media ‘hauser’ opp Klopp, Guardiola og Pochettino og rakker ned på Mourinho.

Jeg tror Mourinho er ferdig i klubben.
Men, håper han får sitte ut denne sesongen,
Kanskje tar han og laget en cuptittel på veien? :champion:

Så får vi håpe at styret i klubben begynner å stake ut en mer langsiktig kurs.
Og at Woodward ikke bare går etter store navn.

Edward Woodward er verdt et eget innlegg.
Han er for glad i makt er min mening.
Vil han i det hele tatt overlate noe ansvar til en teknisk direktør?
Vil denne i såfall få reell makt?

Det temaet får henge i lufta til en senere anledning.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22226
Liker mottatt: 18071

Mange gode poeng i tråden her.

Jeg er også skeptisk til Woodward. En sportsdirektør bør ansettes...Mourinho gjør det akkurat som jeg forventet, dørgende kjedelig stort sett, noen gode glimt, men det er det...jeg vil at han skal lykkes, men han klarer ikke å finne ut av motstandere som ligger lavt, han har problemer defensivt, og vi ser fortsatt ingen klar plan offensivt...

Ting tyder litt på at Mourinho er forbigått av utviklingen i fotballen. Selv om de siste kampene har vært bedre mtp intensitet og offensivt spill. Men så kom Wolves i går og satt en stopp...


Jardim er absolutt en god kandidat [mention]Pink Final[/mention] , fikk maks ut av det unge Monaco-laget i 16/17 og vant serien.
LUHG!
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

Mulig at Mourinho har blitt forbigått av utviklingen i fotballen. Det største problemet føler jeg at det aldri blir noe langvarig stabilitet i laget. At ikke Manager og spillere klarer å motivere seg nok til å yte 100% innsats samme hvem man møter er skuffende. De må kunne takle lag som spiller sin livs kamp når de møter United.
Jeg har ikke gitt opp enda, men hvis det blir en sesong uten resultater. Så er vel sannsynligvis Mourinho ferdig til sommeren. Selv om vi ligger langt bak teten allerede nå, så er det langt igjen. Optimisten i meg lever fortsatt.
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Vet ikke om det er Mourinho sin skyld men det ser ut som MU spiller sirup fotball i forhold til "nesten " alle andre lag i PL, er virkelig noe jeg savner, fart vilje og kriging. Blir så oppgitt når dem daffer etter en spiller eller ballen.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22226
Liker mottatt: 18071

pixma wrote: 24 Sep 2018, 10:42 Vet ikke om det er Mourinho sin skyld
Godt poeng pixma. Vet ikke jeg heller, blir bare så frustrert, det har jo vært mye snakk om dårlig stemning i garderoben. Etter det Fellaini og Pogba sa etter Wolves, så kan det tyde på at spillerne vil mer frem på banen, men blir hindret av Mourinhos taktikk. Nå er det jo han som er sjefen, men om spillerne innerst inne er uenige i spillestil så er jeg urolig for fortsettelsen :sad:
LUHG!
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

Jeg så akkurat klipp fra målene Lukaku scoret forrige sesong. Mange fine mål, kontringer og der det gikk hurtig fremover.
Jeg har ikke sjekket selv, men leste en plass. At på de fire kampene før Wolverhampton kampen, så skapte United over 60 sjangser. Mer en nok til å score flere mål vil jeg tro.
Men det blir spennende å se fremover nå, etter denne uavgjort kampen.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22226
Liker mottatt: 18071

Buchan wrote: 24 Sep 2018, 17:39 Jeg så akkurat klipp fra målene Lukaku scoret forrige sesong. Mange fine mål, kontringer og der det gikk hurtig fremover.
Jeg har ikke sjekket selv, men leste en plass. At på de fire kampene før Wolverhampton kampen, så skapte United over 60 sjangser. Mer en nok til å score flere mål vil jeg tro.
Men det blir spennende å se fremover nå, etter denne uavgjort kampen.
Det stemmer bra det synes jeg , det var tidvis bra kontringsspill forrige sesong, og mange av de 16 ligamålene hans var flotte.

Du har nok rett i ca 60 sjanser, skuddstatistikken (både på og utenfor mål) er opp i mot det tallet. Men om det har vært gode/klare sjanser alle sammen er jeg litt usikker på.

Problemene med å score på sjansene er spillernes skyld, jeg fritar Mourinho fra det ansvaret, hehe.

Jeg mener jo som vanlig at vi gjerne skulle kjøpt en spiss til...det er tidlig, men jeg tviler på om Lukaku gjør det spesielt mye bedre enn forrige sesong. Dette går utover Sanchez også mener jeg, husker noen ganger fra denne sesongen hvor samspillet de to i mellom er ca ikke-eksisterende...og det er i hvert fall ikke bare chilenerens skyld.
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22226
Liker mottatt: 18071

Det ser mørkt ut nå, West Ham blir avgjørende? Tap der så er han ferdig?
LUHG!
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

Tror ikke han er ferdig før eventuelt top fire er utenfor rekkevidde. Hva er eventuelt alternativet nå.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22226
Liker mottatt: 18071

Alternativet har jeg ingen formening om, det er opp til klubben å finne en løsning om Mourinho blir sendt på dør. Men han sitter nok hele sesongen uansett.
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22226
Liker mottatt: 18071

Lite troverdig Mourinho på pressekonf. i dag..."no conflict" my ass...
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22226
Liker mottatt: 18071

He he he, må bare dele de to aller første innleggene på Redcafe fra tråden "Jose Mourinho" denne sesongen.

13 juli 2018: MyOnlySolskjaer skreiv: "He`ll win the league this year"

13 juli 2018: Borden skreiv: "He`ll be sacked within a year"

Det er sånn det er, fans ser ikke tingene helt på samme måte :D


Edit: På bakgrunn av laguttaket til Newcastle-kampen i dag, forsvant min siste flik av tro på Mourinho...Young, McTominay, Matic og Lukaku var ikke på mitt lag. Dalot, Fellaini, Fred og Sanchez var på laget...nå må Mourinho ta med seg Woodward på vei ut porten...de MÅ vekk...


Edit II: Sånn er det å være kjapt ute med følelser (min edit over her), 2.omg. i dag var bra prestert av Mourinho og spillerne, all respekt for det.
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22226
Liker mottatt: 18071

Litt tilbake til unnskyldninger etter 3-1 tap på Etihad i dag JM...enig i at personlige feil gir dem målene. Tabbe å involvere Lingard, to dårlige opptredener for hans del nå, ikke klar etter skaden..og han har ikke vært god etter VM...Sanchez burde spilt i stedet...en MYE bedre spiller, mener jeg da... :P
LUHG!
Post Reply