Ex-spillere

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
Post Reply

Deleted User 430

post liked by: TheMonolith

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Rooney, der har vi legende!!

Deleted User 430

Rooney var også fast bestemt på å dra fra United. Dog da han var 24 og ikke 23, men..
post liked by: Pink Final

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Rooney var i United heile karriera.

Deleted User 480

Ikke for å være kverulant,men Rooney var vel ikke i United hele karrieren... Everton både før og etter oss.
post liked by: Pink Final

Deleted User 430

Så fordi klubben valgte å ikke selge han så stiller det seg annerledes?
post liked by: Pink Final
User avatar

red
Posts: 1510
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2212
Liker mottatt: 4058

Rooney var vel ganske nærme å dra to ganger. Først sommeren 2010 (Chelsea, Barcelona, Real Madrid), også en gang til i 2013 (Chelsea, etter at Moyes hadde tatt over den sommeren).

Husker jeg syntes det var forståelig begge gangene. For klubben viste liten vilje til større ambisjoner når de ikke hentet inn noen erstatter for C. Ronaldo. Og det var helt tydelig at klubben ikke var berett på å konkurrere med Chelsea og City på overgangsmarkedet. Sir Alex klarte med ren vilje å holde det sammen frem til han ga seg i 2013.

(Men kanskje er det litt etterpåklokt å skrive det jeg skriver. For det er jo på en måte forståelig at en ikke ønsket å være med på den galskapen som den nye typen russiske, asiatiske og arabiske eierne satte i gang).
post liked by: Pink Final

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Canto wrote: 18 Nov 2021, 17:32 Ikke for å være kverulant,men Rooney var vel ikke i United hele karrieren... Everton både før og etter oss.
Joda, da er du kverulant 😅
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Steinar Stenseth wrote: 18 Nov 2021, 17:37 Så fordi klubben valgte å ikke selge han så stiller det seg annerledes?
Sjølvsagt!

Det er ikkje klubben åleine som bestemte at han skulle bli. Rooney lot seg overtale til å bli. Ronaldo pressa fram ein overgang.

Ronaldo forlot United når han hadde blitt verdens beste spiller. Rooney blei heile karriera.

Fullstendig annerledes. Og ein rar ting å meine at er ein diskusjon.

Deleted User 480

@Otac Okei. Da sier vi det. ☺
post liked by: Otac, Pink Final

Deleted User 430

Otac wrote:18 Nov 2021, 20:56 Rooney lot seg overtale til å bli.
Utrolig hva en del ekstra tusen pund i uken får enkelte til å gjøre, ja. Spesielt når man gjentar det samme opplegget 4 år senere..
post liked by: Pancho P, Pink Final

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Steinar Stenseth wrote: 18 Nov 2021, 23:34
Otac wrote:18 Nov 2021, 20:56 Rooney lot seg overtale til å bli.
Utrolig hva en del ekstra tusen pund i uken får enkelte til å gjøre, ja. Spesielt når man gjentar det samme opplegget 4 år senere..
Ronaldo reise, Rooney blei.
Kun det betyr noko.
Klubben vurderte sjølvsagt at han var verdt det.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

Rooney snakker helt korrekt om de holdningsløse spillerne. Rooney er en bra mann.

https://www.united.no/nyhetsarkiv/roone ... forbannet/
post liked by: Pwint, Buchan, Otac
LUHG!

Deleted User 480

Kong Eric den første! #MyKing #KingEric

Sitat fra United.no;
For å være ærlig så bryr jeg meg egentlig ikke om neste VM, som ikke er et ekte VM for meg, sier Cantona.

Han er tydelig på at han ikke har noe imot at VM arrangeres i mindre land hvor det er mulig å utvikle fotballen, men han tror ikke det handler om det i Qatar.

– I Qatar er sannheten at at det ikke er noe slikt potensial. Det er ingenting. Det handler bare om penger, tror jeg. Måten de behandlet folkene som bygget stadionanleggene er horribel, og tusenvis av mennesker døde. Og likevel vil vi feire dette verdensmesterskapet.
post liked by: Pangaea, Pancho P, Pink Final

Deleted User 430

Neville med noen visdomsord..

post liked by: Pink Final

Deleted User 430

Apropos Rooney. Så dokumentaren hans nå. Fryktelig skuffende og kjedelige greier.
Ja, han var ganske åpen og litt ærlig om et par ting, men ikke noe banebrytende greier og ikke noe dybde.
Mulig det bare er meg, men biografier/dokumentarer generelt blir litt for tamt når det slippes ut "et kvarter" etter endt karriere. Spesielt i nåtidens verden hvor alt har mye lenger levetid pga internett blir det mer som å melke mer penger av "gårsdagens nyheter" enn spennende oppfriskning av hukommelsen osv.

Trist, igrunn, da historien hans hadde fortjent mer enn å kun være en melkeku for den nye "behind the scenes"-sjangeren som lages om fotballen i dag.
post liked by: Pangaea, Pink Final
Post Reply