Ex-spillere

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
Post Reply

MarcelLarsen
Posts: 11
Joined: 27 Nov 2020, 08:21
Liker gitt: 4
Liker mottatt: 2

Jeg kan ordne dem i den rekkefølgen:
1. Gary Pallister
2. Jesper Olsen
3. Brian McClair
post liked by: TheMonolith
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Rojo's gonna Rojo...

User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Marcos Rojo er vel så løs kanon på dekk som jeg kan tenke meg.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Fikk vel utrolig nok aldri rødt kort for United, selv om det var farlig nær en håndfull ganger.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18056

Hehe, fantastic Rojo...
LUHG!

JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

Blodfink wrote: 04 Oct 2021, 16:59 Hehe, fantastic Rojo...
Er jo som født for den kampen der, men hadde vel vore litt betre om han haldt minst ein omgong før utvisninga då. Rojo er jo ein spelar som er lett "anntennelig" på ein rolig treningskamp, så Argentina klassikaren er vel meir som eit vulkanutbrot for han å rekne :D
post liked by: Blodfink
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16748

Roy Keane

Født: 10 august 1971 i Cork Irland

Kjøpt: Fra Nottingham Forest for rekordsummen £3,75m 19/07/93.

Frigitt: 18/11/05. Gikk til Celtic 01/01/06

480 kamper, 51 mål for United.

Ligamester: 1994, 1996, 1997, 1999, 2000, 2001, 2003
FA cupmester: 1994, 1996, 1999, 2004
Champions League mester: 1999
Interkontinental cupmester: 1999


Roy Keane er for mange tidenes beste United kaptein.
Trolig kun i konkurranse med Bryan Robson om den hedersbetegnelsen?
Kanskje er det Martin Buchan for et mindretall?
Keane overtok som kaptein etter Eric Cantona i 1997, og beholdt bindet til 2005.

Keane var en fenomenal kaptein.
Keane var en fenomenal toveis midtbanespiller også.
Som både kunne vinne ballen, slå pasninger, drive framover og score mål.
Det vi forbinder mest med ham er nok drivet.
Han var motoren i laget, han var innpiskeren, han tillot ALDRI slinger i valsen.
Han gikk i krigen for manager, lag kamerater og fansen.
Til slutt var det denne innbittheten som felte ham.
Da han offentlig slaktet noen av spillerne etter 1-4 i Middlesbrough.
Det kunne ikke en mann som sir Alex Ferguson tillate.
To sterke personligheter i konflikt, og når sir Alex var sjefen kunne det bare bli en vinner.

Keane huskes for sine dueller særlig mot Arsenal og Patrick Viera.
Det var temperatur!
Keano fikk sitt første røde kort i FA cupens semifinale v Crystal Palace i 1995.
Siden skulle det bli 10 til.

Spilleren Roy Keane er en United legende.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Keane er som sagt en United legende.
Han har sterke meninger, og mange skulle ønske vi hadde flere med hans mentalitet p.t.

Det sagt, og dette er nok upop hos mange av dere:
Jeg begynner å bli fred up av hvordan han henger ut spillerne våre.
Blitt reine sirkushester Keano.
Ikke lenge siden han latterliggjorde David de Gea.
Nå er det Harry Maguire sin tur.
Greit nok, Maguire har vært fryktelig i høst - helt forferdelig.
Men den feiringen v Albania.
Er det noe å henge ham ut for?
Forståelig at følelsene tar Maguire der.
Jeg skjønner ikke hvorfor Keane henger seg opp i det.
Ser ut som han har fått Maguire i halsen.

Nei, Maguire rekker ikke Keane til anklene som kaptein.
Jeg snakker her om måten Keano opptrer på i media.
Sirkus ponni.
post liked by: TheMonolith
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

TheMonolith
Posts: 9
Joined: 21 Oct 2021, 06:57
Liker gitt: 108
Liker mottatt: 15

Jeg har egentlig ingenting på hjertet men når jeg så overskriften på tråden klarte jeg ikke dy meg fra å poste et lite innlegg. I går kom et navn inn i bevisstheten min som jeg ikke kan ha tenkt på over tyve år. Jeg ante ikke hvor jeg hadde det fra så måtte Google litt og da falt ting på plass. Navnet var Jovan Kirovsky og var vel så vidt innom a-lagstroppen til United for en del år siden. Wiki kunne fortelle at han gikk videre til Dortmund før han returnerte til diverse engelske klubber. Når er han visst oppe i hierarkiet til Los Angeles Galaxy. Underveis i skapelsen av dette innlegget kommer jeg på Terry Cooke, også en spiller jeg husker at jeg hadde troen på. Har folket noen noe mer info hadde det vært stas. Takk for oppmerksomheten
post liked by: Pancho P, Pink Final

Deleted User 402

Terry Cook husker jeg. Lurer på om han ikke debuterte i starten av 95/96 sesongen?
post liked by: TheMonolith, Pink Final

Deleted User 429

Husker bare at jeg hadde Cooke på et fotballkort en gang i tiden og at han er en av de få spillerne som har gått direkte fra oss til City i nyere tid (den gang City var på sitt mest kaotiske). Wikipedia sier at han er på andre siden av atlanteren han også, som ungdomstrener i Denver.
post liked by: TheMonolith, Pink Final

TheMonolith
Posts: 9
Joined: 21 Oct 2021, 06:57
Liker gitt: 108
Liker mottatt: 15

Han var liten og teknisk og scora vel et mål eller to den sesongen Cantona gjorde comeback fra utestengelsen. Det var vel kanskje 95-96 det ja.
post liked by: Pink Final

Deleted User 430

Kirovski og Cooke vekker gamle cm-minner, @TheMonolith. 😁
Mener å huske at Kirovski bøttet inn mål på u-lagene, men fikk aldri spille for United pga manglende arbeidstillatelse. Var veldig strenge krav på den tiden.
Husker jeg alltid forsøkte å kjøpe han tilbake på cm 96/97 osv. pga ryktene som gikk om han på den tiden. Var omtrent like varierende der som det viste seg at han var i virkeligheten 😁

Cooke var også et stort talent, men fikk vel en alvorlig kneskade idet han var på vei til å slå igjennom for fullt på a-laget. Kom aldri tilbake igjen etter det, dessverre. Fikk etterhvert en god karriere i MSL.
Var helt rå på et par gamle cm-spill. Han og Phil Mulryne utkonkurrerte tidvis Giggs og Beckham.. 😂

Mulryne hadde en god karriere i Norwich før han tok det helt naturlige valget med å legge opp i en alder av 30 år for å bli prest...
post liked by: TheMonolith
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2516
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12966
Liker mottatt: 8244

Mykje god mimring her👍 Var det ikkje slik at Terry Cooke var kjæreste med søstera til Paul Scholes? Synest å hugse det frå dei gamle Shoot! eller Match-blada. Ikkje sikkert at det stemmer for det😁

Skal vi også kaste inn John Curtis i hatten? Han blei nemnt som det største forsvarstalentet i klubben etter Phil Neville. Trur også han var kaptein for dei aldersbestemte landslaga til England. Han var vel litt for allsidig og hadde ikkje dei fysiske egenskapane til f.eks. Wes Brown.
post liked by: Pink Final, TheMonolith
It's Squeaky Bum Time!

Deleted User 430

Pancho P wrote:15 Nov 2021, 19:38 Var det ikkje slik at Terry Cooke var kjæreste med søstera til Paul Scholes?
I såfall var han en ordentlig "player". Han er jo faren til SAFs ste-barnebarn. Fikk unge med hun som giftet seg med Darren Ferguson :O

John Curtis var også et enormt talent, ja. Var vel nærmest opplest og vedtatt, på den tiden, at han skulle bli en fremtidig stjerne for både United og England. Klarte rett og slett ikke ta steget. Var dog sinnsyk på cm han også😁
post liked by: TheMonolith, Pancho P
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2516
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12966
Liker mottatt: 8244

Steinar Stenseth wrote: 15 Nov 2021, 20:34
Pancho P wrote:15 Nov 2021, 19:38 Var det ikkje slik at Terry Cooke var kjæreste med søstera til Paul Scholes?
I såfall var han en ordentlig "player". Han er jo faren til SAFs ste-barnebarn. Fikk unge med hun som giftet seg med Darren Ferguson :O
Såpass, ja! Skal berre sjå at unge herr Cooke har mange svin på skogen 😅😅😅
It's Squeaky Bum Time!
Post Reply