Fine episoder @Cola2.
Har brukt det jeg har hatt av reisetid og dødtid i dag til å høre på disse pod’ne.
Likte den med Jon Magne Karlstad også.
Artig den med da han skulle til å spille med polvotter nede i Frankrike var det vel .
Hadde helt glemt Vålerenga - CSKA Moskva i europacupen 1987/88.
Som Karlstad sier; «jeg har aldri opplevd så mye folk på Jordal. Offisielt var det 7000-7500 der, men det var flere. Branndørene var tatt ned, og det sto folk selv på dem.
Vi spilte en god match, men var sjanseløse og tapte 0-5».
Så langt Karlstad.
For egen regning husker jeg at det vel var den sesongen Jordal begynte med ropet Vi taper aldri.
Enga gikk vel nesten 30 strake uten å tape, og vant en match 22-0, en annen 29-0.
Det var mot Strindheim, og da ropte Jordal Tredve Vål’enga, tredve.
Tilbake til E cupen gikk gruppespillet i Engas gruppe på Jordal.
CSKA Moskva, Dynamo Berlin, Herning og Vålerenga,
CSKA feide Dynamo av isen med 13-0, og Enga vaska gulvet med Herning 12-3.
Så slo CSKA Herning med nok en 13-0, mens Enga slo Dynamo 3-2.
Dermed ble det gruppefinale CSKA Moskva - Vålerenga.
Husk at i 1987 hadde CSKA vunnet 17 av 22 Europa cuper i Ishockey.
17 av de 22 som var spilt siden oppstarten i 1965.
Vålerenga hadde semifinale i 1966 som beste notering.
CSKA hadde ti strake Sovjetiske titler.
Kan legge til at mesteparten av det suverene landslaget til Sovjetunionen kom fra CSKA.
Victor Tikhonov trente både CSKA og Sovjetunionen.
Karlstad igjen: «Jeg vet ikke om CSKA spilte for full maskin, men de slo oss 5-0.
Mot et av de beste Vålerenga lag i historien».
Moro å høre igjen, hadde helt glemt det gruppespillet i Amfi’n senhøsten 1987.
Sportsrevyen 1987 se 5 min klipp av matchen Vålerenga - CSKA Moskva.
https://tv.nrk.no/serie/sportsrevyen/19 ... 7#t=28m39s
Her sier btw Jon Herwig Carlsen at det var 6.000 tilskuere, ikke 7.000 som GM Karlstad sier.
Enorm stemning var det okke som, og Jordal jubler også for CSKA og deres lekre scoringer - vakker hockey.
Verdens beste hockey trener Victor Tikhonov sier han er imponert over Vålerenga,
——————————————————————————
Trodde aldri at Wenche Myhre skulle bli et tema i hockey tråden .
Med fare for å ødelegge gjenfortellingen av Europacupen på Jordal 1987.
Du frista meg til å poste denne
Ishockey
-
Topic author - Manchester; football, music, fashion, industry, history
- Liker gitt: 31715
- Liker mottatt: 22106
post liked by: Buchan, Blodfink
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
@Pink Final
Mye historie her, var derfor jeg postet det innlegget, selv om jeg hadde fått med meg,
at du er som meg, og ikke liker podcast.
Men vi begge liker historie. Menge sier det er jo historie, det kan vi ikke henge oss opp i.
Feil etter min mening, vi kan lære mye av historie, bl annet å ikke gjøre enkelte feil som har blitt gjort før
Jon Magne hyrte meg inn til å ta video av bryllup seremonien, tror jeg fikk 500,-,
den var i kirka som både han og jeg sognet til, Østre Aker Kirke.
Den med W.M. pluss 1 version fra Halden festning har jeg lagret,
men 66 er jo egentlig feil, 67 går man av med pensjon.
Mye historie her, var derfor jeg postet det innlegget, selv om jeg hadde fått med meg,
at du er som meg, og ikke liker podcast.
Men vi begge liker historie. Menge sier det er jo historie, det kan vi ikke henge oss opp i.
Feil etter min mening, vi kan lære mye av historie, bl annet å ikke gjøre enkelte feil som har blitt gjort før
Jon Magne hyrte meg inn til å ta video av bryllup seremonien, tror jeg fikk 500,-,
den var i kirka som både han og jeg sognet til, Østre Aker Kirke.
Den med W.M. pluss 1 version fra Halden festning har jeg lagret,
men 66 er jo egentlig feil, 67 går man av med pensjon.
post liked by: Pink Final, Belfastboy, Buchan, Blodfink
-
Jeg må presisere, jeg liker podcast som gir meg noe.
Historie gir meg masse.
Det kan berettighet kritikk av samtidens lag og spillere også gjøre.
Men jeg er ikke så glad i den økende tendensen til å finne syndebukker og enkeltpersoner å skylde på når det ikke går så bra.
Viser seg ofte i ettertid at det ikke var berettiget.
Den type podcast liker jeg ikke.
Hører mye heller på Terje Torp forelese om vannets betydning for menneskeheten, eller en pod om god vin og vintips enn en Manchester United pod som skal fortelle meg hvor ubrukelig Solskjær/Maguire/De Gea/Martial osv er.
Helt sikkert interessant for mange, men jeg bruker ikke tid på sånt.
Slo av MBH ved 2-3 anledninger når EBH ble negativ.
Jeg vil enten lære og bli opplyst eller hygge meg når jeg hører pod’s - ikke bli irritert.
De hockey podene her var fine.
Gode fortellere et par tre av dem.
Og lærerikt, bl.a om da Enga begynte med 1-3-1 formasjonen og Karlstad spilte libero.
Historie gir meg masse.
Det kan berettighet kritikk av samtidens lag og spillere også gjøre.
Men jeg er ikke så glad i den økende tendensen til å finne syndebukker og enkeltpersoner å skylde på når det ikke går så bra.
Viser seg ofte i ettertid at det ikke var berettiget.
Den type podcast liker jeg ikke.
Hører mye heller på Terje Torp forelese om vannets betydning for menneskeheten, eller en pod om god vin og vintips enn en Manchester United pod som skal fortelle meg hvor ubrukelig Solskjær/Maguire/De Gea/Martial osv er.
Helt sikkert interessant for mange, men jeg bruker ikke tid på sånt.
Slo av MBH ved 2-3 anledninger når EBH ble negativ.
Jeg vil enten lære og bli opplyst eller hygge meg når jeg hører pod’s - ikke bli irritert.
De hockey podene her var fine.
Gode fortellere et par tre av dem.
Og lærerikt, bl.a om da Enga begynte med 1-3-1 formasjonen og Karlstad spilte libero.
post liked by: Cola2, Buchan, Blodfink
Var på vei til å poste dette i Eik den Haag tråden, men hører kanskje mere til her:
Egen opplevd, men ikke fotball, men ang reising.
Når jeg dømte i den øverste serien i hockey Norge, hadde jeg i løpet av uka 3 kamper.
Vet ikke hva jeg hadde gjort han som satt opp dommerliste, men hadde Stavanger IHK (dette var før Oilers),
Bergen/Djerv eller Trondheim IHK så fikk jeg disse kampene, eller Sparta/Stjernen/Storhamar på søndager.
Tirsdag & torsdag kamper måtte jeg på jobb kl 07:00, dra fra jobb kl 11:00 til Fornebu. Altså før Gardemoen.
Den tiden bodde jeg på Stovner, så jeg var hjemme etter "fly-kampene" ca kl 01:00.
Men først når jeg satt meg ned i sofaen, kunne jeg slappe av, og spille av videoen jeg hadde inne i hode,
tenke over det var bra, men andre ting burde jeg kanskje vurdere å gjøre på en annen måte.
Og siden det var mangel på dommere i Oslo, dømte vi alt fra smågutter, junior og 2. div. de dagene vi ikke hadde 1. div kamper.
I treningsboka så jeg at i en sesong hadde dømt 174 kamper, men på slutten av sesongen, minus 1.div,
viste jeg kun hvor jeg skulle dømme, og klokkeslett. Ikke hvilken type kamp, eller hvem jeg skulle dømme sammen med.
Fri hadde jeg fra lørdag kl 19:00 til søndag 12:00, heldigvis så var hun jeg var sammen tok seg av bikkja.
Daglig var jeg oppe kl 05:30, bikkja ble med meg på en 6 km løpetur hver morgen.
Det tøffeste er reisinga, den sleit
Egen opplevd, men ikke fotball, men ang reising.
Når jeg dømte i den øverste serien i hockey Norge, hadde jeg i løpet av uka 3 kamper.
Vet ikke hva jeg hadde gjort han som satt opp dommerliste, men hadde Stavanger IHK (dette var før Oilers),
Bergen/Djerv eller Trondheim IHK så fikk jeg disse kampene, eller Sparta/Stjernen/Storhamar på søndager.
Tirsdag & torsdag kamper måtte jeg på jobb kl 07:00, dra fra jobb kl 11:00 til Fornebu. Altså før Gardemoen.
Den tiden bodde jeg på Stovner, så jeg var hjemme etter "fly-kampene" ca kl 01:00.
Men først når jeg satt meg ned i sofaen, kunne jeg slappe av, og spille av videoen jeg hadde inne i hode,
tenke over det var bra, men andre ting burde jeg kanskje vurdere å gjøre på en annen måte.
Og siden det var mangel på dommere i Oslo, dømte vi alt fra smågutter, junior og 2. div. de dagene vi ikke hadde 1. div kamper.
I treningsboka så jeg at i en sesong hadde dømt 174 kamper, men på slutten av sesongen, minus 1.div,
viste jeg kun hvor jeg skulle dømme, og klokkeslett. Ikke hvilken type kamp, eller hvem jeg skulle dømme sammen med.
Fri hadde jeg fra lørdag kl 19:00 til søndag 12:00, heldigvis så var hun jeg var sammen tok seg av bikkja.
Daglig var jeg oppe kl 05:30, bikkja ble med meg på en 6 km løpetur hver morgen.
Det tøffeste er reisinga, den sleit
post liked by: Pink Final, Jan Erik
Da er kvartfinalene i EHL satt opp på kalenderen. Best av 7 som vanlig.
Starter 14. mars, 16/3 - 19/3 - 21/3 -23/3 - 25/3 -27/3
Semifinalen, også best av 7 er satt opp på disse datoene:
Lørdag 30. mars, som også er påskeaften, spiller her også annenhver dag frem til 12. april, hvis det går til 7 kamper
Final, best av 7 her også, starter 15/4-24, annen hver dag, og siste kamp 27/4-24 hvis det blir 7 kamper.
Og alle kamper skal spilles til ett lag vinner, enten etter 3 perioder, eller 5 mot 5 i sudden death.
Pluss reising med bil, buss, tog eller fly.
Og mulig siste tog, eller siste fly har gått før kampen er ferdig etter sudden death.
Starter 14. mars, 16/3 - 19/3 - 21/3 -23/3 - 25/3 -27/3
Semifinalen, også best av 7 er satt opp på disse datoene:
Lørdag 30. mars, som også er påskeaften, spiller her også annenhver dag frem til 12. april, hvis det går til 7 kamper
Final, best av 7 her også, starter 15/4-24, annen hver dag, og siste kamp 27/4-24 hvis det blir 7 kamper.
Og alle kamper skal spilles til ett lag vinner, enten etter 3 perioder, eller 5 mot 5 i sudden death.
Pluss reising med bil, buss, tog eller fly.
Og mulig siste tog, eller siste fly har gått før kampen er ferdig etter sudden death.
post liked by: Blodfink, Pink Final
3 lag skiller seg ut i toppen, det blir et 3-hesters race, som forventet. Lillehammer gjør det kanskje bedre enn forventet. Resten av lagene gjør det omtrent som forventet, kanskje Sparta gjør det dårligere enn forventet foreløpig.
post liked by: Buchan, Cola2, Pink Final
LUHG!
-
Hva skjer med Hasle/Løren?
Tapt alle sine 7 matcher i 1 divisjon.
På vei utfor stupet i likhet med Furuset?
Tapt alle sine 7 matcher i 1 divisjon.
På vei utfor stupet i likhet med Furuset?
post liked by: Blodfink
@Pink Final
Vet like lite som deg, og skremt.
Hallen skal rives, om det har startet, eller når det starter vet jeg ikke.
De ba byrådet å få satt opp noe som var likt det som ble satt opp under byggingen av Jordal.
Fikk Nei, spillerne kunne busses rundt fikk de beskjed om!
Skolen har jo også blitt revet, det skal bygges ny, dermed blir elevene busset rundt til andre skoler.
Jeg tok dette med NIHF president Tage Pettersen,
han fortalte meg at bystyret har fått klar beskjed å få opp en midlertidig hall
Så vet jeg at noen av de yngre har byttet til Gruner.
Ang Furuset så synes jeg de har klart seg bra, trodde H/L skulle være bedre.
Redd beskriver ikke nok hva jeg tenker/føler.
Vet like lite som deg, og skremt.
Hallen skal rives, om det har startet, eller når det starter vet jeg ikke.
De ba byrådet å få satt opp noe som var likt det som ble satt opp under byggingen av Jordal.
Fikk Nei, spillerne kunne busses rundt fikk de beskjed om!
Skolen har jo også blitt revet, det skal bygges ny, dermed blir elevene busset rundt til andre skoler.
Jeg tok dette med NIHF president Tage Pettersen,
han fortalte meg at bystyret har fått klar beskjed å få opp en midlertidig hall
Så vet jeg at noen av de yngre har byttet til Gruner.
Ang Furuset så synes jeg de har klart seg bra, trodde H/L skulle være bedre.
Redd beskriver ikke nok hva jeg tenker/føler.
post liked by: Pink Final, Blodfink
@Andtho01
Ser ikke pent ut.
Men 20-25 kamper. Har sett verre som har blitt straffet mindre
Sklir litt ut, ser sønnen til Tom Jøstne, legger dette ut på X.
Tom trente jeg når han var guttespiller i H/L for ett par manns aldre siden
Og Tom kjørte analyse for A-landslaget når jeg filmet for dem.
Håper at det går bra med Pål Nyland.
Du får hilse Tom Jøstne fra meg
Ser ikke pent ut.
Men 20-25 kamper. Har sett verre som har blitt straffet mindre
Sklir litt ut, ser sønnen til Tom Jøstne, legger dette ut på X.
Tom trente jeg når han var guttespiller i H/L for ett par manns aldre siden
Og Tom kjørte analyse for A-landslaget når jeg filmet for dem.
Håper at det går bra med Pål Nyland.
Du får hilse Tom Jøstne fra meg
post liked by: Blodfink, Pink Final, Andtho01