Ishockey

Det er mye sport som ikke er fotball. Det kan diskuteres her.
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

De sliter litt nå i den såkalte Fjordkraft ligaen. Flere utsatte kamper pga covid.
Kanskje ryker sluttspillet også denne sesongen. Ikke bra.
post liked by: Cola2
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18053

Triste greier om det skulle skje, noe det sikkert gjør. Men det er jo ikke dausjuke folk da i alle fall.


https://www.nitten.no/blogg/bytter-mots ... itiviteten
LUHG!
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

Oilers har et tålig bra tak på Stjernen så langt i sesongen. Vant 2-1 etter spilleforlengelse.
Oilers ledet 1-0 lenge, og styrte mye av det som skjedde. I 3 periode måtte Stjernen frem og utlignet snaue 5 min før slutt.
Dermed ble de to poeng til Oilers og ett til Stjernen. Spenningen lever fortsatt 😊
post liked by: Blodfink, Cola2
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18053

Oilers har Stjernen i jerngrep. Irriterende :hah:
post liked by: Buchan
LUHG!
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

Blodfink wrote: 11 Jan 2022, 23:52 Oilers har Stjernen i jerngrep. Irriterende :hah:
Hva i hel**vete skjer i Fjordkraftligaen (for øvrig ett navn jeg misliker)
Stjernen taper for M/S hjemme.
Pat. T. vil bort fra Storhamar, men de forlanger for mye penger fra Djurgården, dermed nekter de å selge.
Pat. R. har stort sett spilt på vinnerlag, nå er laget som han er hærfører, og kaptein for på 7. plass.
Kun penger det gjelder? Hadde vel ikke dårlig betalt sist i Djurgården, eller de få kampene han fikk i NHL,
og hva med betalingen i Russland og Sveits før retur til Djurgården?
Penger betyr mye, det tror jeg vi alle er enige om. Men HVOR er KLUBBFØLELSEN som utviklet deg til du var 16 år, før du tro til Canada første gangen?
Kun 7 poeng mere enn Ringerike på 8. plass har Storhamar

Men det jeg reagerte mest på etter MUFC matchen var at M/S slo Stjernen......!!!!
post liked by: Buchan, Blodfink
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

For å si det slik, det var en større skrell at MS slo Stjernen, enn at United vs Villa endte uavgjort.
Men Sparta kommer sigende nå, har vunnet endel kamper på rad nå.
Oilers sin kamp mot Enga ble utsatt igjen. Det var vel andre kamp på kort tid mot Enga som ble utsatt. Ikke bra.
post liked by: Blodfink, Cola2
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18053

Neida, nå begynner Stjernen å ligne på seg selv igjen...Klok av skade har jeg ventet på nedturen hele sesongen :hah:

Dårlig stemning ved Mjøsas bredder ja.
post liked by: Cola2
LUHG!

Deleted User 430

Ikke at jeg følger ekstremt godt med, men dette høres likevel veldig spesielt ut...

https://www.tv2.no/sport/14500885/
post liked by: Cola2, Blodfink, Buchan
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

Steinar Stenseth wrote: 18 Jan 2022, 10:42 Ikke at jeg følger ekstremt godt med, men dette høres likevel veldig spesielt ut...

https://www.tv2.no/sport/14500885/
Jeg er sjokkert. Syntes det har vært gøy å følge Stjernen de 2-3 siste årene, og 1/2 av blodet mitt stammer egentlig fra Tromsø.
Spilt og dømt for H/L, men jeg er Norges supporter på alle landslag vi har.
Synes Anders Olsson som Stjernen trener har vist at mang kan gå mange veier for å få ett team til å jobbe sammen (kake baking, holde foredrag etc.)
Ang det at navnet på ryggen er viktigere, enn det som står foran på drakta, kjenner vi jo fra en annen klubb, vil ikke utdype det her.

Så ikke Stjernen-M/S, men leste om hva TV2 kommentarene sa etterpå. De "følte" at importene gjorde mindre og mindre av seg på isen.
https://www.nitten.no/blogg/tv2-komment ... n-en-stund

Faktisk mere Stjernen stoff der nå, må lese meg litt opp på dette

@Blodfink hva tenker/tror du/mener du?
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Har snakket med 3-4 av kontaktene som er veldig tett den innerste sirkelen i Stjernen.
Alle sier at treneren har totalt mistet garderoben, og dette var før kampen mot M/S.
Og litt annet som jeg fikk beskjed om å ikke skrive om ennå.
post liked by: Buchan
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18053

Dette kom brått på i grunn, har ikke sett tegn til konflikter før nå egentlig.

På det jeg har lest i diverse medier nå, så virker det som et forhold som har surnet over tid, og at det smalt med uttalelsen til Olsson om egoistiske spillere etter M/S.
Olsson er nok en krevende type med sine metoder, noen spillere har gått lei. Det ble nok en heftig krangel etter M/S.

Fra uttalelsene til klubbens ledere tyder det på det er ganske alvorlig, selv om det er ren tolkning fra min side. Hva som har skjedd vet vi ikke.

Synd at dette skulle skje i en såpass positiv sesong...

Minner litt om Hangeland og hans misnøye med Høgmos utradisjonelle metoder, diktlesning av spillerne i garderoben osv...

Edit: I alle intervjuer med Olsson virker han å være en dyktig fyr, ærlige svar når det har gått trått osv. Virker å kunne mye hockey!
post liked by: Cola2, Buchan
LUHG!

Deleted User 430

Blodfink wrote:18 Jan 2022, 18:09 I alle intervjuer med Olsson virker han å være en dyktig fyr, ærlige svar når det har gått trått osv. Virker å kunne mye hockey!
Stjernens svar på RR? 🙄
Neida.. Følger, som sagt, ikke voldsomt mye med, men er enig i at han har fremstått som ekstremt kompetent i de intervjuene jeg har sett. Dette kombinert med at målsetningen før sesongen var ca midt på tabellen tyder på at han har overprestert i forhold til spillerstall.

Ut ifra hva @Cola2 skriver om at han har mistet garderoben, er det da fordi spillerne har blitt høye på seg selv og ikke takler motgangen som måtte komme, eller er det bare hans væremåte og filosofi som er ekstremt krevende og dermed gjør spillerne dårligere rustet til motgang? Spesielt å signere en 3 års kontrakt om han er så krevende, mener jeg..
post liked by: Cola2, Blodfink, Buchan
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

Steinar Stenseth wrote: 18 Jan 2022, 18:35
Blodfink wrote:18 Jan 2022, 18:09 I alle intervjuer med Olsson virker han å være en dyktig fyr, ærlige svar når det har gått trått osv. Virker å kunne mye hockey!
Ut ifra hva @Cola2 skriver om at han har mistet garderoben, er det da fordi spillerne har blitt høye på seg selv og ikke takler motgangen som måtte komme, eller er det bare hans væremåte og filosofi som er ekstremt krevende og dermed gjør spillerne dårligere rustet til motgang? Spesielt å signere en 3 års kontrakt om han er så krevende, mener jeg..
Lenge siden han mistet garderoben, fikk jeg høre
Men de reagerer på hans oppførsel ang. kakebaking og foredrag.

Men jeg synes kakebaking, stå å holde ett foredrag om en film de har sett sammen etc er bra for å bygge en team spirit.
Se på Kompani Lauritzen, hvor de må gjøre totalt ting de er ukjente/redde for

Normalt kommer jo en spiller inn i garderoben, skifter, trener/eller spiller kamp, og så er det hjem.
Blir egentlig ikke så my lagbygg av dette.

Når jeg filmet for Enga under NHL lock-outen, bodde Linus i 2.etg (svensk forward hos Enga) hadde han en spesial oppgave utenfor isen.
Det var å ta utlendingene med ut, vise dem Oslo, poker tournament i 2.etg hos meg.
Ikke bare vise dem utestedene og restaurantene i byen, men Kollen, Bygdøy, Frognerparken etc.
Og etter hver visit i 2. etg og jeg hørte de gikk ned trappa, så slapp jeg ut mine 3 Rottweilere fra motsatt side av utgangs døra.
Skal si de løp. :-)
post liked by: Blodfink, Buchan, Pink Final
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18053

Steinar Stenseth wrote:18 Jan 2022, 18:35 Stjernens svar på RR?
Ja, eller Høgmo, hehe. men Olsson har jo hatt mer flyt sportslig enn Høgmo hadde til tider må sies :yikes:

Jepp, det er vel slitasje i gruppa som har gjort kakedeig om til surdeig @Cola2 , enig i at litt andre metoder kan være en bra ting for lagbygging.

Artig med spillere i full galopp med Rottweilerne i hæla, hehe

Tilbake til Stjernen: Blir vel exit for Olsson...Har litt følelsen av det.
post liked by: Buchan, Cola2, Pink Final
LUHG!
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

Ikke bare Stjernen som sliter mot de som ligger nederst på tabellen. Oilers vant 5-4 etter spilleforlengelse over Gruner.
Oilers ledet både 3-1 og 4-2, men Gruner ga seg ikke og utlignet sekunder før slutt.
Sykt god han målvakten til Gruner, tror han har årets kamp hver gang han møter Oilers 😊
post liked by: Cola2, Pink Final, Blodfink
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

Buchan wrote: 18 Jan 2022, 23:00 Sykt god han målvakten til Gruner, tror han har årets kamp hver gang han møter Oilers 😊
Har ikke sett så mye hockey denne sesongen, andre private ting har kommet først.
Men det lille jeg har sett av Grüner og denne franske målvakten, så spiller han nok ikke der neste sesong, eller i Norge, da venter nok noen høyrere ligaer etter signaturen fra han

Spørsmål til dere alle her inne, hva er grunnen til at Eliteserien har blitt så uforutsett denne sesongen?
Jeg synes det er bra, men hva er årsaken?

1. Covid?
2. Kampene blir mere stykket opp grunnet Covid?
3. Noen har kjøpt seg til gull og grønne skoger?

PS Roy Johansen har visstnok fortsatt kontrakt med Enga, men jobber på kjøkkenet med Raggen....
post liked by: Pink Final, Blodfink
Post Reply