Ishockey

Det er mye sport som ikke er fotball. Det kan diskuteres her.
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16748

Flott at du gir oss oversikten [mention]Cola[/mention]
Også spent på de to spørsmålene du stiller, og din konklusjon på det ene av dem.

Manglerud blir kanskje ei lei nøtt på lørdag ja.
Forresten masse byggearbeid på vestsiden av ‘garagen’ med sperremateriell.
Vanskelig tilgang til hallen, så kanskje like greit det blir uten publikum denne gang.

Takk til [mention]Blodfink[/mention] for artikkel om nye Jordal.
post liked by: Blodfink
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18054

Synd med Dallas og at de ikke beholdt Zucca...Tampa B L har vel ikke Glazers på eiersiden, så var nok derfor de vant ;P

Stjernen er et stort spørsmålstegn for meg denne sesongen også, treningskampene tilsier kanskje en 5-6 plass. Alt over 7.plassen fra sist sesong er jeg fornøyd med.

Tipsene dine ser bra ut [mention]Cola[/mention], forbehold om at Stjernen ikke klarer LIK og Storhamar kan muligens ta Oilers.
LUHG!

Cola

Pink Final wrote: 30 Sep 2020, 06:24 Også spent på de to spørsmålene du stiller, og din konklusjon på det ene av dem.
Normalt så har jeg lært å være positiv.
Styrtregner det på morgenen når jeg våkner, så tenker jeg at dette var jo bra, nå slipper jeg å vanne plenen.
Men grunnet dette ØL viruset, jeg drikker Corona Extra, så er jeg negativ, redd vi må leve med dette i hele 2021.
Ble virkelig skremt når sønnen til min Spanske leietaker, fortalte meg at på sportslinja på Bogerud, så delte klasse kameratene hans drikke og mat.
Men som han sa, de er kun 16 år og skjønner ikke dette, jeg har prøvd å fortelle dem, siden min familie i Spania sliter.
Det er dette jeg er redd for med den Norske mentaliteten, "skjer ikke meg".

Det andre [mention]Pink Final[/mention] er at får vi ett nytt utbrudd, uansett stort eller lite, vil dette gå utover økonomien til klubbene.
Vi vet fra tidligere at klubber uansett idrett, bruker penger som fulle sjøfolk. (Hvorfor heter det som fulle sjøfolk, burde vært som drita fulle mennesker)
Blodfink wrote: 30 Sep 2020, 11:48 Tipsene dine ser bra ut @Cola, forbehold om at Stjernen ikke klarer LIK og Storhamar kan muligens ta Oilers.
Har ikke kommet med noe tabelltips, se på tipsene mine om hvem som starter i MUFC kamper :hah:
Hvis ikke divisjonene i ishockey blir "fryst" grunnet Corona, så negativ som jeg er så blir det ikke noe opprykk/nedrykk.
Ønsker jo absolutt ikke det, for da vil det si at Slips Asker fortsatt er Norgesmester etter sesongen 2020-21

Men kommer vi igjennom sesongen, så er jeg 110% sikker på 9 og 10 plassen vil Narvik og Grüner være.
Fordelingen/plasseringen på de 8 andre lagene er jeg pr nå usikker på.
Faktisk fulgt mindre med hockey nå, og ekstremt mye med fotball. (Lurer på om dette kan være en "side effect" av Corona. Har ikke sett en finale i Stanley Cup denne sesongen)

La oss få en grei seier uten at vi sliter oss ut i kveld mot Brighton så vi er 110% klar mot Tottenham i neste kamp
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Da kom det endelige svaret ang Henke.
https://www.nhl.com/news/henrik-lundqvi ... -319244176
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18054

Cola wrote: 01 Oct 2020, 01:24 Da kom det endelige svaret ang Henke.
For en karriere! Spent på hvor han havner, blir det Stjernen :øl:
LUHG!

Cola

Fjorkraft blir ny hovedsponsor for Eliteserien

Les pressemeldingen her:

https://www.hockey.no/nyheter/2020/fjor ... jfNfZws[hr][/hr]
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Nye sponsornavnet til ligaen blir_

Fjorkraftligaen
post liked by: Pink Final
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16748

3 av matchene i Fjordkraftligaen ferdige.

Mellom Østensjøens bredder og Manglerud skole vinner Vålerenga 4-1 mot Manglerud/Star.

Ved nedre Glomma slår Sparta - Grüner 4-0.

Og i nordenden av Mjøsa vinner Lillehammer 4-2 over Stjernen.

Frisk-Asker ~ Narvik og Storhamar - Narvik begynte kl 18.
post liked by: Blodfink
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18054

Huff, elendig start, men om jeg hadde satt noe på oddsen ville det vært på Lillehammer😜
LUHG!
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16748

Ikke så god start for Stjernen nei [mention]Blodfink[/mention].

Rettelse: Det er selvsagt Storhamar - Stavanger.
Skrev Narvik i posten over.
post liked by: Blodfink
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Cola

Pink Final wrote: 03 Oct 2020, 18:52 3 av matchene i Fjordkraftligaen ferdige.

Mellom Østensjøens bredder og Manglerud skole vinner Vålerenga 4-1 mot Manglerud/Star.

Ved nedre Glomma slår Sparta - Grüner 4-0.

Og i nordenden av Mjøsa vinner Lillehammer 4-2 over Stjernen.

Frisk-Asker ~ Narvik og Storhamar - Narvik begynte kl 18.
Tror jeg er syk ;-)
Hadde på M/S - Enga i bakgrunn. Så switchet jeg til Lillehammer-Stjernen, fortsatt i bakgrunn.
Så når den var ferdig, gikk jeg en lang tur med bikkja, kom hjem og fikk med meg siste 3 min av Storhamar-Oilers

Teller timer/minutter til vi møter T.hammen i morgen, det er plutselig mere interessant og spennende for meg.
Må jaggu være syk, aldri skjedd før!
post liked by: Blodfink, Pink Final
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

Fult fortjent seier til Storhamar over Oilers et tamt Oilers lag 😟
post liked by: Blodfink
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18054

Jeg bør begynne å tippe hockey, alle rett i dag.
LUHG!

Cola

Blodfink wrote: 01 Oct 2020, 02:25
Cola wrote: 01 Oct 2020, 01:24 Da kom det endelige svaret ang Henke.
For en karriere! Spent på hvor han havner, blir det Stjernen :øl:
Ja det ble ikke Stjernen, men skal nå være i samme lag som Russlands største Stjerne i NHL i Capitals spiller Alex Ovechkins.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... washington
post liked by: Blodfink, Pink Final
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18054

Cola wrote: 11 Oct 2020, 05:33 Ja det ble ikke Stjernen,
Kan ikke forstå det, velge bort et storlag for å gå til Washington!

Tøft at han fortsetter i NHL. Håper han ikke blir døråpner bare da.

Stjernens unge keeper Preben Arntsen har stått bra han, men det ser ut som Stjernen blir omtrent som i fjor...Det var godt å vinne over Sparta da.

"De tre store" (Storhamar, Oilers og VIF) kommer til å gjøre opp om titlene i år.
post liked by: Pink Final
LUHG!

Cola

Blodfink wrote: 11 Oct 2020, 13:31 "De tre store" (Storhamar, Oilers og VIF) kommer til å gjøre opp om titlene i år.
Tror VIF vil være en av de 2 som spiller i finalen, hvis det blir noe finale.
Er virkelig pessimist grunnet den situasjonen hele verden er i akkurat nå.
Eliteserien (sorry Nordkraftligaen, idiotisk navn synes jeg) er satt opp til å spille 45 kamper.
Med det så skal alle lag møtes 5 ganger i løpet av sesongen. Siste del av seriespillet må lagene spille 3 kamper i uka før ett sluttspill.
Min mening er at de burde heller lagt opp til dobbel serie, 18 kamper (1 hjemme og 1 borte kamp)
Men som i det fleste tilfeller så er det pengene som bestemmer.... skjønner også klubbene, men for meg er helse viktigst, og at staten ikke kan substituere klubbene. Men jeg er også redd for at små klubber (uten å nevne navn) kan bli slått konkurs, eller må trekke seg midt i sesongen av 45 kamper. Ikke billig å reise med ett hockey lag til Stavanger eller Narvik (heller ikke reise fra Stavanger til Oslo evt Narvik).
Plutselig må kampen avlyses grunnet at flere spillere/støtte apparat har fått påvist Corona. Hvem dekker da utgiftene til reisende lag....?
OK
Jeg er pessimist, men jeg tenker helse er viktigst..
post liked by: Pink Final, Blodfink

Cola

Champions Hockey League (CHL) er avlyst denne sesongen grunnet innreise/utreise til de forskjellige land grunnet Corona.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... -av-corona

Covid 19 slår till i allt fler klubbar i Hockey-Europa.
I Slovan Bratislava har hela 22 personer i karantän och i Schweiz har både Fribourg och Lugano drabbats.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... ckeyeuropa

@Blodfink
Stjernens tidligere trener er på vei tilbake, denne gang som assist trener for HC Flyers fra Karlskoga.
Fra Get ligaen (eliteserien i Norge) til Divisjon 2
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... -forsvinna

Fra gårdsdagens match mellom Sparta - Enga, Sparta tapte 2-3 hjemme, men vant skudd statikken 44-19, "tapte" også antall minuttet i utvisnings boksen, de fikk til sammen 5x2 min, Enga fikk 7x2min
Oppvarmings draktene til "Blå Bobler" var grusom å se på, så ut som de hadde vært på Hamar og stjælt drakt settet til Storhamar.
Gult er kult sies det, men ikke for en Blå klubb synes jeg
post liked by: Blodfink
Post Reply