Ishockey

Det er mye sport som ikke er fotball. Det kan diskuteres her.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Uffda...Håper de finner ut av det, er det noen sjanse for at Zucca kan komme seg til en annen klubb?
LUHG!

Cola

Blodfink wrote: 21 Jul 2020, 16:44 Uffda...Håper de finner ut av det, er det noen sjanse for at Zucca kan komme seg til en annen klubb?
Ja i ett bytte, eller Wild kjøper han ut av kontrakten, men han har 4 år igjen på 5 års kontrakten han inngikk med Wild.
Manageren i Wild som inngikk kontrakten fikk sparken før Zucca kom på oppkjøringen før sesongen, og i vinter fikk han som var trener sparken.
Så en annen klubb må eventuelt overta hele kontrakten, eller en god del av den.
Men som vi som følger hockey og Zucca vet at han gir seg ikke :-)
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Ok, litt som Sanchez og United altså, uten sammenligning forøvrig.

Håper det fikser seg, men som du sa lenger opp, det var litt trist at Zucca havnet i Wild...
LUHG!

Cola

Morsom greie i VG i dag.
https://www.vg.no/sport/ishockey/i/g7gW ... -spennende

Shampo i VG: "– Jeg har nesten aldri sett hockeymatcher fra tribunen, vet du. Eller, jeg fikk jo en karantene en gang. Det var etter at jeg kastet en flaske ut på isen i Askerhallen. Da fikk jeg tre-fire-fem kamper karantene. Det er vel den eneste gangen jeg har sett hockeymatcher fra tribunen. "

Og hvem filmet det sånn at det kom både på NRK og TV2..... he-he jo selvfølgelig meg.
Etter dette ble jeg innrapportert til Elitehockey av JT Kjær at "noen" filmet og la ut ulovlig på nett.
Ble tipset om det av daværende daglig leder i Elitehockey, Edvardsen. Kjær viste ikke at Edvardsen og jeg kjente hverandre godt, og at jeg hadde vært leid inn i hans tidligere jobb.

Løste seg med at Sparta, Stjernen, Frisk og Furuset "leide" meg inn for å lage high-lights til nettsidene de hadde, og at SA (Sarpsborg Arbeiderblad) søke og fikk innvilget at de kunne bruke mitt matriell
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Plutselig midt under MUFC kampen så tikker dette inn.

Andreas Martinsen, som har slitt og ikke gitt opp NHL i mange år, ga seg etter denne sesongen.
Nå er han klar for ZUG i NLA (National League i Sveits).
De har en Norsk trener, Dan Tangnes, som gjorde det veldig bra i SHL (Swedish Hockey League) og ble hentet til ett av stor lagene i Sveits.

Dette kan bli bra Martinsen
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Fantastisk igjen @Cola :hah: Bra at Kjær ikke fikk ødelagt alt for deg :thumb_up:

Bra, håper Martinsen får det til med Tangnes :thumb_up:
LUHG!

Cola

Da har Zucca og Minnesota spilt trenings kamp mor Colorado Avalanche.
Avalanche vant 3-2 (2-2, 1-0, 0-0)
Zucca med 18 bytt, istid 16:44, 1 skudd og 1 GiveAway.
Pluss han måtte sone Wild sin utvisning i 1. periode for mange spillere på is,
og 2 min til en lagkamerat i 2. periode da Avalanche scoret vinner målet.

Lørdag 1/8-20 starter NHL opp igjen

Cola

Denne skal jeg se på ViaSport kl 18:00 på lørdag

Skjermbilde 2020-07-31 kl. 00.29.38.png
Skjermbilde 2020-07-31 kl. 00.29.38.png (237.68 KiB) Viewed 2283 times
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

NYR med godt tak på Hurricanes ser jeg.

Stjernen: Niklas Juntti inn som assistent med Lasse Fjeldstad som hovedtrener, Bjørge J. fortsetter som keepertrener mest sannsynlig. Juntti med spesielt ansvar for å utvikle de unge backene. Der hadde jo Hansen litt erfaring.

Blir ny hall, Fredrikstad Arena står klar om noen år. På tide...
LUHG!

Cola

Rangers tapte mot Hurricans 2-3 (0-1, 1-1, 1-1)
Én ting man IKKE bytter er favoritt klubbm har vært NYR siden 1966, samme som med MU.
Men å se NYR UTEN ZUCCA nå, det blir for meg å måtte drikke Pepsi Max istedenfor The Real Thing.
Min mening var også at de kansellerte hele NHL etter denne øl pandemien (litt humor, Corona er for meg ØL)
Uten publikum på tribunen, heller ikke bra, men fotball publikum i PL etc hører du mere på TV, enn amerikanske/canadiske supportere.
Men uanset tampt.
Eneste som var positivt med NYR var at de hadde latt Henke (LUNDQVIST, HENRIK) få spille matchen,
og som vanlig stor spilte han i mål for NYR. Fikk 37 skudd mot seg, slapp inn 3.
NYR scoret på 2 av 26.


Så litt til Zucca og Minnesota, de spiller Tirsdag morgen 4/8-20 kl 04:30 på ViaPlay/ViaSport
Tror jeg tar med slutten av matchen, eller "Game Re-cap"

Skjermbilde 2020-08-01 kl. 21.13.27.png
Skjermbilde 2020-08-01 kl. 21.13.27.png (90.25 KiB) Viewed 2258 times
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Cola wrote: 01 Aug 2020, 21:18 Rangers tapte mot Hurricans 2-3 (0-1, 1-1, 1-1)
Én ting man IKKE bytter er favoritt klubbm har vært NYR siden 1966, samme som med MU.
Sant det [mention]Cola[/mention].

Jeg har aldri hatt noen favorittklubb i NHL.
Men, når jeg av og til sjekker resultater - ser jeg bestandig etter New York Islanders først - erkerivalen til New York Rangers.
Islanders var det beste laget da jeg oppdaget NHL for 40 år siden, men vil ikke akkurat skryte på meg å være fan.

Måtte søke opp, og ser de møter Florida Panthers til første sluttspillkamp.
Første dropp går omtrent i det jeg trykker SEND her :wink:

På det forrige United forumet var det en St.Louis Blues fan (og United fan) som opprettet en tråd for NHL.
Det var fans av Colorado Avalanche, Pittsburgh Penguins og St.Louis Blues m.fl der.

Fant nå ut at maskoten til Islanders - «Sparky» - har gjort et stunt og opplyst hele Empire State Building i blått og orange.
New York Islanders farger :hah:
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Cola

Pink Final wrote: 01 Aug 2020, 22:00 På det forrige United forumet var det en St.Louis Blues fan (og United fan) som opprettet en tråd for NHL.
Tror jeg kjenner han veldig godt (Blues fan) han har forøvrig en helt herlig MU "man-cave" i kjelleren sin på Hamar :-)
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Glemte å nevne en ting, og det er at alle matcher går til Sudden Death, ikke 5 min men til det er totalt avgjort i matchen, ikke 5 min Sudden + straffer, men Sudden Death.
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Da fikk Minnesota og Zucca en bra start, slo Vancouver 3-0 (1-0, 1-0, 1-0)
Zucca ikke på isen under noen av scoringene.
Spilte 14:19 min fordelt på 17 bytt fikk 01:44 min i PP Fikk 1 skudd blokkert 2 tacklinger og 1 blokkerte skudd.

Ny match mot Vancouver onsdag morgen kl 04:45 norsk tid.
Det spilles serie på best av 5
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Best å ha tunga rett i munn ang oppsettet og spilletid i denne spesielle Stanley Cup formater.

Overtime rules for the Stanley Cup Qualifiers:
Games in the best-of-5 Qualifier series will be played with playoff overtime rules -- sudden death, 20-minute periods until there is a winner.
Dette gjelder for alle.
Minus de 4 beste i hver sin Conference.
Disse 4 fra Western Conference Round-Robin: Avalanche, Golden Knights, Blues, Stars
Disse 4 fra Eastern Conference Round-Robin: Lightning, Flyers, Capitals, Bruins
The round-robin games will be played with regular-season overtime and shootout rules, with ties in the standings broken by regular-season points percentage.

Cola

Kl 02:00 (om 25 minutter) begynner en viktig kamp for mitt favorittlag i NHL.
NY Rangers ligger under med 0-2 i best av 5 kamper mot Carolina.
Skal Rangers klare å gå videre i dette spesielle slutt spillet, må de vinne denne kampen, og de 2 neste kampene.

Kl 04:45 spiller Vancouver mot Minnesota med Zucca.
Vancouver vant den første kampen, så Zucca & Co bør utligne for at de ikke skal ende som Rangers med ryggen mot utgangs døra....
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Nesten halv spilt 2de periode, Rangers-Carolina, stillingen er 1-1
Henke satt på benken, selv om han har spilt 2 +brukbare kamper.
Taper de i dag, Rangers, så blir det ferie.
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.

Ja da var det snipp, snapp, ute for Rangers.

Minnesota tapte 4-3 for Vancouver. Der står det 1-1 i best av 5 kamper
Zucca hadde 14 bytt, 14:09 min på is. Sv det overraskende 6:03 i PowerPlay.
På isen når Vancouver scoret 2-1 målet og når Minnesota 3-4 målet sitt 9 sekunder før slutt.
Ingen registrerte skudd, men 2 tacklinger
Neste kamp for Minnesota og Vancouver er i morgen 6/8-20 kl. 20:30
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Pink Final wrote: 05 Aug 2020, 07:32 Leste at Henrik Lundqvist 129 strake matcher var den tredje lengste rekka i NHL historien.
Nå spekuleres det om han har spilt sin siste match for Rangers.
Han har 1 år igjen på kontrakten sin.
Vancouver slo Minnesota 3-0 i kveld
Zucca på isen på 0-3 målet. 17 bytt, 15:35 min spilletid, 6:08 i PowerPlay og 0:25 i ShortHandet.
2 skudd, 2 skudd som ble blokkert og han blokkerte selv 1 skudd
Minnesota ligger nå under 2-1 i matcher, spilles best av 5
Last edited by Cola on 06 Aug 2020, 23:52, edited 3 times in total.
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Cola wrote: 05 Aug 2020, 03:28 Henke satt på benken, selv om han har spilt 2 +brukbare kamper.
Leste at Henrik Lundqvist 129 strake matcher var den tredje lengste rekka i NHL historien.
Rookie keeper Igor Shesterkin sto i 1-4 nederlaget.
Det ble ferie på Rangers :O
New York Islanders slo Florida Panthers 4-2.
Dermed leder Islanders 2-0 over Panthers i best av 5.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Cola

Minnesota har skjebnekamp lørdag morgen kl 04:45 norsk tid.

Taper de den er sesongen 2019-20 ferdig for dem
Har vel også vært den dårligste sesongen for Zucca i NHL også... :tear:
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Tråkig med Rangers, og Wild ryker ut tror jeg...Triste greier med sesongen til Zucca ja...Håper han for målpoeng i skjebnekampen...Om han blir lei av NHL har Stjernen fantastiske fasiliteter :hah:

Jeg er litt svak for Avalanche etter Foppa-perioden...Håper de vinner hele sulamitten.
LUHG!
Post Reply