Ishockey

Det er mye sport som ikke er fotball. Det kan diskuteres her.

Cola

Sluttspill GET:

Kvartfinaler:
12/3, 14/3, 16/3, 18/3, 20/3, 22/3, 24/3

Semifinaler:
26/3, 28/03, 30/03 og deretter til og med 8/4 (en kamp hver dag)

Finaler:
14/4, 16/4, 18/4, 20/4, 22/4, 24/4, 26/4



Kvalserier:

Kvalserie GET:
12/3, 15/3, 19/3, 22/3, 26/3, 29/3

Kvalserie 1 div:
13-15/03 eller 20-22/03



NM Kvinner:

Kvartfinaler:
14/3 - 15/3 (1 hjemme-/bortekamp pr lag)

Final 4 (SF/F):
21/3 - 22/3 @Oslo/Grüner



Sluttspill U21:

Kvartfinaler:
21/3, 23/3, 27/3

Final 4 (SF/F):
4/4 - 5/4 @Ringerike



Sluttspill U18:

Kvartfinaler:
14/3, 16/3, 19/3

Final 4 (SF/F):
28/3 - 29/3 @Hamar
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Stjernen roter det vekk på slutten tenker jeg, Frisk vil ha bronsemedaljer. VIF vil ikke ha bronse :P
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Rodde det i land Stjernen. Ikke verst...
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Gratulerer til M/S.
LUHG!

Cola

KVARTFINALE

Torsdag 12.03.20 Oilers - M/S
Torsdag 12.03.20 Storhamar - Stjernen
Torsdag 12.03.20 Enga - Sparta
Torsdag 12.03.20 Frisk - Lillehammer

Dårlig oppsett på dager i GET kvartfinalene,

12/3-20 kl 18:55 LASK - MUFC
Denne blir 1st prioritet for meg

:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Og Oilers velger Enga i Semifinalen
Dermed blir det Mjøsderby i den andre Semifinalen

Oilers - Storhamar i finalen
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Kvartfinaler forrige sesong var med 2 lag dag 1, så de 2 andre dag 2.
Og Semifinalene ble spilt annenhver dag, dermed hadde ett lag en dags pause.

Hvis det ikke er skrevet feil på hockey.no så har de gjort om dette denne sesongen

Sluttspill GET:

Kvartfinaler:
12/3, 14/3, 16/3, 18/3, 20/3, 22/3, 24/3

Semifinaler:
26/3, 28/03, 30/03 og deretter til og med 8/4 (en kamp hver dag)
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Cola wrote: 07 Mar 2020, 18:48 KVARTFINALE

Torsdag 12.03.20 Oilers - M/S
Torsdag 12.03.20 Storhamar - Stjernen
Torsdag 12.03.20 Enga - Sparta
Torsdag 12.03.20 Frisk - Lillehammer
Takk for alt arbeidet du har lagt ned i ishockey tråden denne sesongen [mention]Cola[/mention]

Nå begynner kampen om bøtta.
Tror jammen jeg bomma på alle kvartfinalene.
Rundt 1 oktober tippet jeg:

Stavanger - Stjernen
Storhamar - Narvik
Frisk - Sparta
Vålerenga - Lillehammer

4x bom :hah:

Prøver meg på semifinaltips.
I motsetning til deg, tror jeg Stavanger velger Lillehammer.
Da blir det klassiker’n Vålerenga - Storhamar i den andre.
Og finaler mellom Stavanger og Storhamar :tear: .

Sorry [mention]Blodfink[/mention] men, tror ikke Stjernen når semifinalene.

Ellers blir det litt av noen bataljer mellom Vålerenga og Sparta.
Kanskje på tide jeg tar en tur ned til Sparta Amfi igjen.

Om Sparta slår ut VIF.
Så hadde det vært utrolig kult om Stjernen også gikk videre.
Og vi fikk et nedre Glomma derby i sluttspillet.

Har vel kun vært to etter 1986? [mention]Blodfink[/mention] [mention]Cola[/mention]
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

Ny poeng rekord for Oilers.
Med dagens serier så endte Oilers på 113 poeng, som er ett mer en rekorden de selv satte i 2011/12
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Buchan wrote: 07 Mar 2020, 19:50 Ny poeng rekord for Oilers.
Med dagens serier så endte Oilers på 113 poeng, som er ett mer en rekorden de selv satte i 2011/12
Fantastisk rekord [mention]Buchan[/mention].
Og det selv om Stavanger slapp opp gassen på slutten av sesongen.

Og jeg som følte Vålerenga gjorde en bra sesong i 1988.
Da kampropet «Vi taper aldri» oppstod.

1 Vålerenga 36 30 1 5 223 122 61
2 Storhamar 36 23 2 11 177 124 48
3 Furuset 36 23 0 13 200 129 46
4 Frisk Asker 36 20 2 14 174 134 42
5 Trondheim 36 20 1 15 156 122 41
6 Sparta Sarp. 36 18 0 18 177 181 36
7 Stjernen 36 14 2 20 165 189 30
8 Viking 36 13. 1 22 149 199 27
9 Manglerud/S36 11 2 23 137 184 24
10 Bergen/Djerv36 2 1 33 105 279 5
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Cola

Takker for omtalen gutter.
Hockey er jeg bedre på enn på fotball, selv om jeg ikke kan huske at jeg har sett så mye fotball på TV´n som jeg har gjort siste året.
Og til og med valgt fotball på TV´n før en hockey kamp på TV´n......
Alt dette kommer av dette Forumet :D

Skal nå se på Zucca & Wilds mot Kings. Regner med at Kings vinner siden alle Wilds kamper jeg har sett har de tapt. ;)


Så en trist melding til slutt.
Nå har de første kanselasjonene kommet i hockey verden grunnet viruset

The decision was made following an extra-ordinary meeting by the IIHF Council on 7 March. With the cancellation of the 2020 Women’s World Championship, the IIHF Council has also decided to cancel the IIHF Ice Hockey Women’s World Championship Division I Group A, scheduled to take place on 12-18 April 2020 in Angers, France.

https://www.iihf.com/en/events/2020/ww/ ... -cancelled

Helsa kommer først
Cola wrote: 07 Mar 2020, 22:13 Skal nå se på Zucca & Wilds mot Kings. Regner med at Kings vinner siden alle Wilds kamper jeg har sett har de tapt.
Halve kampen spilt, Kings leder 3-1.
Zucca med assist på Wilds mål (1-1).
Så slipper de inn ett i PP med Zucca på isen, så med under ett minutt etterpå går Kings opp til 3-1, fortsatt med Zucca på isen.....
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Cola wrote: 07 Mar 2020, 22:13 Nå har de første kanselasjonene kommet i hockey verden grunnet viruset
Kan også skje med herre hockey VM i Sveits i mai

PS 1: Russland og Hviterussland har gitt IIHF beskjed om at de kan ta over som VM-arrangør dersom Sveits får nei til å ha tilskuere på tribunen under mesterskapet i mai.

https://www.vg.no/sport/ishockey/i/xPvm ... orge-spill


2. periode Kings - Wild ferdig, fortsatt 3-1
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Pink Final wrote: 07 Mar 2020, 19:07 Om Sparta slår ut VIF.
Så hadde det vært utrolig kult om Stjernen også gikk videre.
Og vi fikk et nedre Glomma derby i sluttspillet.
Hadde vært morro ja, kan jo skje. Stjernen har slått Storhamar 2 ggr. denne sesongen.

Men bøndene 8-) fra Hamar er favoritter. Usj, misliker Storhamar intenst. :hah:

Aner ikke hvor mange ggr. det har vært derby i sluttspillet siden 86, men det har ikke vært mange, 2 er sikkert korrekt.
LUHG!

Cola

Etter 8 min av 3 periode har Kings økt til 4-1, før Zucca plukket opp en assist til på 4-2 scoringen til Wild. Han var forøvrig ikke på isen når Kings scoret sitt 4 mål.
Står nå med 0 i +/- statistikken
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Wild scoret 4-3, 4:20 igjen av 3 periode!!!
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
2:13 igjen så scorer Kings.

Wild trenger å skaffe seg nye målvakter, de har ingen som er Game Winning Goalie

1:14 igjen og der scoret Kings 6-3 målet, Emty Net Goal

Og med 0:59 min ble det 7-3

Zucca avsluttet kampen med -3
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Cola wrote: 07 Mar 2020, 23:42 PS 1: Russland og Hviterussland har gitt IIHF beskjed om at de kan ta over som VM-arrangør dersom Sveits får nei til å ha tilskuere på tribunen under mesterskapet i mai.
Bra, men det passer nok ikke for mange av pampene i IIHF muligens, Russland er jo hoggestabbe for det meste...Men kult om russerne og hviterusserne får lov om omstendighetene tilsier det.
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Cola wrote: 08 Mar 2020, 00:27 Og med 0:59 min ble det 7-3

Zucca avsluttet kampen med -3
Huff, bedre målvakter er nok lurt ja...
LUHG!

Cola

NM-SLUTTSPILLET I ISHOCKEY UTSATT
Etter en telefonkonferanse mellom klubbene og norsk topphockey samt Norges ishockeyforbund er det besluttet at NM-sluttspillet er utsatt på ubestemt tid.

https://www.vg.no/sport/ishockey/i/RRpO ... key-utsatt
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Og blir det bestemt at det ikke skal gjennomføres,
så vil det si at Slips Asker er regjerende Norgesmestere når sesongen 2020/21 starter ;)
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Cola wrote: 09 Mar 2020, 19:45 NM-SLUTTSPILLET I ISHOCKEY UTSATT
Etter en telefonkonferanse mellom klubbene og norsk topphockey samt Norges ishockeyforbund er det besluttet at NM-sluttspillet er utsatt på ubestemt tid.
Kjipe tider...tror ikke det blir noe sluttspill i det hele tatt, Slips Asker, haha.
LUHG!

Cola

Blodfink wrote: 10 Mar 2020, 18:34 Kjipe tider...tror ikke det blir noe sluttspill i det hele tatt, Slips Asker, haha.
Verst for de klubbene som har mange utlendinger som er på kontrakt i stort sett 9 mnd grunnet artist skatt.
Tenkt tilfelle: A-VM blir kansellert, og Play-Off i Get startet i midten av april, utlendingene som er her på artistskatt & visum, har garantert ikke lenger kontrakt til slutten av april.
Jeg er opptatt av at helsa kommer først, og at det blir tatt en avgjørelse om å droppe Play-Off i Get snarest mulig.
Spille for tomme tribuner.........!!! Ikke noe gøy for noen, ikke for spillere eller TV tittere, og uansett så vil jo lagene og de rundt, TV/Media etc, være like mye utsatt.
Utsetter de Play-Off så vil de klubbene som har utlendinger på korttids kontrakt sitte med slipset i postkassa, ikke sikkert at visumet de har blir forlenget, dermed vil de stille med ett dårligere lag enn de hadde i serien.

Klar over at jeg svart maler dette, men se hva de gjør i resten av verden forøvrig.

Cola

AVSLUTTER SESONGEN. :tear: ;`( ;`( ;`(
Den Østerrikske hockeyligaen EBEL besluttet tirsdag å ende sesongen midt i sluttspillet grunnet smittefaren knyttet til Corona-virusutbruddet.

Fra Østerike på Tysk:
Die Erste Bank Eishockey Liga muss die aktuelle Saison nach drei ausgetragenen Viertelfinal-Spieltagen vorzeitig beenden. Auf Basis der am heutigen Dienstag angekündigten Verordnungen und bekanntgegebenen Maßnahmen der österreichischen Bundesregierung, die Indoor-Veranstaltungen nur vor leeren Rängen erlauben, reagierte die Liga noch am späten Nachmittag. Die Erste Bank Eishockey Liga entspricht mit diesem Vorgehen den Maßnahmen und Empfehlungen der Regierungen und zuständigen Behörden in den teilnehmenden Ländern.

„Der 10. März 2020 ist ein trauriger Tag für Klubs, Spieler, Spieloffizielle und vor allem die zahlreichen Fans unserer Erste Bank Eishockey Liga. Alle Stakeholder haben seit Monaten intensiv auf den Saisonhöhepunkt hingearbeitet, den wir nun nicht erleben können. Wir erleben allerdings gerade eine Ausnahmesituation, von der zahlreiche Bereiche unseres Lebens betroffen sind. Auch wenn die Entscheidung wehtut, sehen wir es als unsere Pflicht einen Beitrag zu leisten, um schnellstmöglich zur Normalität zurückehren zu können. Die Entscheidung die Meisterschaft abzubrechen wurde gemeinschaftlich von Liga-Präsidium und den Vereinsverantwortlichen getroffen. Eine Fortsetzung der Meisterschaft vor leeren Rängen wäre für uns keine Option gewesen, da unser Sport von Emotionen und der sensationellen Stimmung in den Arenen lebt. Wir bedanken uns bei allen Fans, Partnern, Offiziellen und Klubs für die Treue, die sensationelle Unterstützung und den starken Zusammenhalt in diesen schwierigen Zeiten,“ so Christian Feichtinger, Geschäftsführer der Erste Bank Eishockey Liga.

Aufgrund der vorzeitigen Beendigung gibt es in dieser Spielzeit keinen Meister der Erste Bank Eishockey Liga. Neben dem EC Red Bull Salzburg und dem HCB Südtirol Alperia qualifizierten sich die spusu Vienna Capitals als Drittplatzierte der Pick Round für die Champions Hockey League.


Google Translate til Norsk.
Erste Bank Ice Hockey League må avslutte inneværende sesong for tidlig etter tre kampdager i kvartfinalen. På bakgrunn av forskriftene som ble kunngjort tirsdag og tiltakene som ble kunngjort av den østerrikske føderale regjeringen, som bare tillater innendørshendelser foran tomme seter, reagerte ligaen sent på ettermiddagen. Med denne tilnærmingen følger Erste Bank Ice Hockey League tiltakene og anbefalingene fra myndighetene og kompetente myndigheter i de deltakende landene.

10. mars 2020 er en trist dag for klubber, spillere, kampansvarlige og fremfor alt de mange fans av Erste Bank Ice Hockey League. I flere måneder har alle interessenter jobbet intenst mot sesonghøydepunktet, som vi ikke kan oppleve nå. Imidlertid opplever vi for tiden en eksepsjonell situasjon som påvirker mange områder av livene våre. Selv om avgjørelsen gjør vondt, ser vi det som vår plikt å bidra, slik at vi kan komme tilbake til det normale så raskt som mulig. Avgjørelsen om å avlyse mesterskapet ble tatt i felleskap av League Presidium og de ansvarlige for klubben. En fortsettelse av mesterskapet foran tomme rekker ville ikke vært et alternativ for oss, siden sporten vår lever av følelser og den sensasjonelle stemningen på arenaene. Vi vil takke alle fans, samarbeidspartnere, myndigheter og klubber for deres lojalitet, oppsiktsvekkende støtte og sterke samhold i disse vanskelige tider, ”sa Christian Feichtinger, administrerende direktør i Erste Bank Ice Hockey League.

På grunn av den for tidlige avslutningen er det ingen mester i Erste Bank Ice Hockey League denne sesongen. I tillegg til EC Red Bull Salzburg og HCB Südtirol Alperia, kvalifiserte spusu Wien Capitals seg som tredjeplass i utvelgelsesrunden til Champions Hockey League.
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Cola wrote: 10 Mar 2020, 22:02 Jeg er opptatt av at helsa kommer først, og at det blir tatt en avgjørelse om å droppe Play-Off i Get snarest mulig.
Enig, sunn fornuft må komme først.
Selv om det selvsagt er kjipt at det for første gang etter 1945 ikke blir kåret Norgesmester.

Bra med litt humor [mention]Cola[/mention] »Slips Asker» :hah: :hah: den hadde jeg glemt
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
Post Reply