Ishockey

Det er mye sport som ikke er fotball. Det kan diskuteres her.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14537
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22976
Liker mottatt: 18963

Cola wrote: 09 Jan 2020, 21:23 Jeg syns Sudden var bra for begge lag
Joa, men det var kun den 3 mot 1 vi hadde på nesten 5 minutter! Enga hadde jo pucken ellers...

Og å ikke score med 3 mot 1, men det gikk i sakte kino, "sletne spellerær" som vi sier i Plankebyen...

NHL-stjernene hadde ledd seg ihjel :shit:
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Koselig og nostalgisk med hockey altså, vurderer å total-konvertere fra fotball til hockey :D

Melde meg inn i Red Beavers :hah:

Jeg ler meg alltid omtrent skakk av navnet Stjernen-"hooligansen" fant ut at de ville kalle seg en gang for mange år siden, hehehe. RED BEAVERS, det gir noen assosiasjoner :hah:

Men også i hockey taper laget mitt mer enn de vinner :hah: :hah: :hah:

Dette er min favoritt-tråd for tiden tror jeg.
LUHG!

Cola

Buchan wrote: 09 Jan 2020, 22:17 Siden Vålerenga vant i dag, så bestemte VG seg for å skrive om hockey igjen. Med denne saftige overskriften.
Endelig er Vålerenga på vinnersporet igjen
Fantastisk at de endelig har fått øynene opp for norsk hockey
Reagerte også på den, Endelig er Vålerenga på vinnersporet igjen, spesielt siden det at etter 4:15 minutter ut i siden de scorer
Men jeg synes VG begynte å ta seg opp ang hockey fra forrige sesong.
Med Hockey-TV og at de følger landslaget utenfor banen med video.
Pink Final wrote: 09 Jan 2020, 22:59 Det er i Dagsavisen (gamle Arbeiderbladet) man finner de gode artiklene om ishockey og selvsagt med fokus på Vålerenga.
Gamle Arbeidebladet var helt topp på hockey.
Henry Vestereng ga ut statistikk for Forbundet etter hver kamp til avisa.
Når jeg dømte, måtte jeg fast kjøre innom han på Alnabru å levere Matchprotokollen.
Han har 2 sønner, Frank er vel den meste kjente fra hockey, spilte på Furuset og Enga.
Tom Vestereng er journalist i Dagsavisen, og skriver bra om hockey de gangene han får lov.
Hadde også Erik Ask der som skrev mye bra om hockey. Han har jo vært trener for M/S, Furuset etc
Buchan wrote: 09 Jan 2020, 23:10 Det skrives generelt veldig lite om norsk hockey i norsk presse. Eller nå kjenner jeg ikke til hva lokal pressen skriver om sine lag.
Vet at det skrives bra i Stavanger, men det gjør det også på Hamar, Sarpsborg og i Fredrikstad
I Asker har jeg hørt at supporterne er lite fornøyd
Narvik har jeg ikke noe formening om.
Lillehammer er vel stort sett likt Asker, men var veldig bra før
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Blodfink wrote: 09 Jan 2020, 23:25 Koselig og nostalgisk med hockey altså, vurderer å total-konvertere fra fotball til hockey

Melde meg inn i Red Beavers

Jeg ler meg alltid omtrent skakk av navnet Stjernen-"hooligansen" fant ut at de ville kalle seg en gang for mange år siden, hehehe. RED BEAVERS, det gir noen assosiasjoner

Men også i hockey taper laget mitt mer enn de vinner

Dette er min favoritt-tråd for tiden tror jeg.
Jeg har vel på en måte gjort det motsatt, ser mere fotball nå, og er veldig kritisk til hvilke kamper jeg ser på TV av hockey

Husker du Red Beavers hadde duske damer? Lagde ett 10 minutter eget innslag med dem for en manns alder.
Intervju både på is, i trappa og i garderoben.
Filmet kampen med 2 kameraer, ett sto fast mot tribunen hvor jentene sto. Den andre fulgte kampen, og så redigerte jeg inn alt sammen til slutt

Hjertet mitt banker kraftigere for Norsk hockey, men følger Enga litt mere, og i år så har det til tider blitt mye Stjernen.
For meg er det viktig å se fremgang for hockey en Norge, og da synes jeg det er gledelig når noe nytt begynner å vokse.
Men er hele tiden redd for konkurs "spøkelse" fra enkelte klubber.

Leste forøvrig en artikkel om Zucc i A-magasinet.
De hadde besøkt han i "Norske" Minnesota
Siden det var så mye Norsk ættede der, hvorfor bytter du ikke ut Zuccarello med Aasen på drakta, spurte de.
Zucc svarte enkelt: Her i NordAmerika kan det fort komme ett tilrop som er på engelsk som ikke er gøy (Ass) :D
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7526
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26870
Liker mottatt: 17370

Cola wrote: 10 Jan 2020, 08:01 Gamle Arbeidebladet var helt topp på hockey.
Henry Vestereng ga ut statistikk for Forbundet etter hver kamp til avisa.
Når jeg dømte, måtte jeg fast kjøre innom han på Alnabru å levere Matchprotokollen.
Han har 2 sønner, Frank er vel den meste kjente fra hockey, spilte på Furuset og Enga.
Tom Vestereng er journalist i Dagsavisen, og skriver bra om hockey de gangene han får lov.
Hadde også Erik Ask der som skrev mye bra om hockey.
Stemmer, Vestereng gutta.
Fantastisk hva du husker om hockey [mention]Cola[/mention] :clap: :clap:

Arbeiderbladet var best på ishockey.
Og Dagsavisen er det vel stadig.

Tom Vestereng var en av de som skrev om OPPVEKST I OSLO.
En serie i Dagsavisen jeg synes det er moro å følge litt med på.
Der skrev han om oppveksten på Alnabru bl.a.
Men, det er en annen skål - har ikke så mye med ishockey å gjøre.

Var det ikke en tidligere M/S spiller som også var journalist der?
Ikke Jarlsbo, han var i VG.
Ikke Goldstein heller.
Synes å huske at det var en tidligere Manglerud spiller som skrev i Arbeiderbladet men, kanskje husker jeg feil?

Apropos Goldstein og Vestereng.
Hva husker du fra OL i Sarajevo 1984?
NRK viste alle Norges matcher, og jeg så alt.
Fra 4-10 mot Tsjekkoslovakia via 2-16 mot Finland, 3-3 mot USA og det mest skuffende, 5-6 mot Østerrike.

Synes Norge hadde så mange bra spillere den gang.
Mester Erik, Jimmer’n, Foyn, Myhre, Løvdal, Goldstein som 2 keeper og mange flere.
Også ble det total slakt.

OL 1980 i Lake Placid husker jeg også svakt.
Da Jimmer’n slang seg som en fotballkeeper i buret :hah: :perf:
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Cola

Pink Final wrote: 10 Jan 2020, 08:36 Var det ikke en tidligere M/S spiller som også var journalist der?
Ikke Jarlsbo, han var i VG.
Ikke Goldstein heller.
Synes å huske at det var en tidligere Manglerud spiller som skrev i Arbeiderbladet men, kanskje husker jeg feil?
Kan ikke huske å vite at Jørn Goldstein har vært journalist, sist jeg traff han og pratet med han var en Stjernen Old Star kamp i Stjernehallen.
Da jobbet han som teamleder i Atea, (noe som han også gjorde for 3 år siden) og var fortsatt gift med samme dama :hah:
Hun var nemlig tannlege assistent på Rosenhof skole og jeg satt på vindus rekka i 3 etg og fulgte mest ned på vinduet hvor hun var i 2 etg :angel:

Men tror du har rett ang at en M/S spiller var journalist, og det var ett brødre par, han ene hadde butikk på Bryn og solgte vannsenger (jeg kjøpte av han), han andre var journalist, lurer på om det var i Dagbladet. Men husker ikke navnene på dem.
Pink Final wrote: 10 Jan 2020, 08:36 Apropos Goldstein og Vestereng.
Hva husker du fra OL i Sarajevo 1984?
At Botta ble nektet å spille hvis han ikke undertegnet at han ikke hadde spilt proff, og at han og Frank delte rom.
Pink Final wrote: 10 Jan 2020, 08:36 Synes Norge hadde så mange bra spillere den gang.
Mester Erik, Jimmer’n, Foyn, Myhre, Løvdal, Goldstein som 2 keeper og mange flere.
Foyn har gatekjøkken i Sarp, og de gangene jeg filmet i Sparta Amfi brukte han bestandig å komme bortom meg å hilse.
Ble godt kjent med han under VM på Jordal i 1989, da jeg var video ansvarlig og maskotten som var ute på isen i isbjørn kostyme i pausene av Norges kamper :|

Cola

10.01.2020 kl. 19:00 Storhamar - Narvik
Skjermbilde 2020-01-10 kl. 21.20.46.png
Skjermbilde 2020-01-10 kl. 21.20.46.png (30.88 KiB) Viewed 2658 times

11.01.2020 kl. 16:00 Grüner - Lillehammer
Skjermbilde 2020-01-11 kl. 18.17.57.png
Skjermbilde 2020-01-11 kl. 18.17.57.png (32.35 KiB) Viewed 2595 times
11.01.2020 kl. 16:00 Vålerenga - Sparta
VIF-Sparta 2020-01-11 kl. 18.01.32.png
VIF-Sparta 2020-01-11 kl. 18.01.32.png (74.05 KiB) Viewed 2597 times

12.01.2020 kl. 14:00 Stjernen - Narvik
Skjermbilde 2020-01-12 kl. 16.07.23.png
Skjermbilde 2020-01-12 kl. 16.07.23.png (27.82 KiB) Viewed 2586 times

12.01.2020 kl. 16:30 Storhamar - Oilers
Skjermbilde 2020-01-12 kl. 19.20.56.png
Skjermbilde 2020-01-12 kl. 19.20.56.png (44.77 KiB) Viewed 2582 times


Normalt så taper Narvik borte mot Storhamar, så det tror jeg fortsatt
Lillehammer vil reise seg etter det bitre hjemme tapet for M/S hjemme og vinne over Grüner som kun tapte 2-1 hjemme for de blå smurfene
Enga ha 3 poeng for å ikke miste heng på Frisk som har den viktige 4 plassen på tabellen, Enga er 3 poeng bak. Sparta klarte bare 2-1 borte mot Grüner, hva skjer i Sarp?
Stjernen klarte seg bra mot Enga selv om det ble tap i Sudden, men de har fortsatt 2 Nord-Amerikanere utesteng i denne kampen også. Narvik har vist seg som ett av de bedre lagene som har rykket opp fra 1. div
Storhamar og Oilers blir "rosinen i pølsa" på søndag, blir en topp kamp, tror på mye folk i "Fjøset", men Oilers vinner til slutt
Last edited by Cola on 12 Jan 2020, 19:50, edited 18 times in total.
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7526
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26870
Liker mottatt: 17370

Cola wrote: 10 Jan 2020, 18:05 Men tror du har rett ang at en M/S spiller var journalist, og det var ett brødre par, han ene hadde butikk på Bryn og solgte vannsenger (jeg kjøpte av han), han andre var journalist, lurer på om det var i Dagbladet. Men husker ikke navnene på dem.
Ok, takk for svar.
Tenker så det knaker her.
Jarlsbo, Goldstein, Øvstedal - ingen av dem.
Prøver å søke på nett, finner ingen ting.
Snakka med fatter, han husker heller ikke.

Han fortalte noe jeg ikke visste.
Han jobbet med et par av Manglerud gutta tidlig på 70 tallet, på Ensjø.
Søby het visst en av dem.
De hadde friidretts konk på jobben der hvert år, 5 kamp.
Og rekkefølgen var visst alltid den samme - Søby på 1, fatter på 2 også røkla.
Det har’n aldri fortalt før nå - ble litt stolt på hans vegne her 8-)
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Cola

Pink Final wrote: 10 Jan 2020, 18:42 Tenker så det knaker her.
Jarlsbo, Goldstein, Øvstedal - ingen av dem.
Prøver å søke på nett, finner ingen ting.
Snakka med fatter, han husker heller ikke.
Fikk svar fra Tom Vestereng nå.
Brødreparet jeg tenkte på heter Lasse og Tommy Amundsen.
De drev møbelbutikken To Brødre på Bryn som stort sett solgte furumøbler og vannsenger.
Mulig at han ene skrev som frilanse mente Tom, men var ikke sikker.

En annen som skrev mye om hockey når jeg begynte å interessere meg var Dag Langholm i VG.
Han skrev også en bok om Norsk ishockey gjennom 50 år i 1984

Søkte litt rundt jeg også, fant denne siden på WikiPedia, du har sikkert sett den før
https://no.wikipedia.org/wiki/Norges_he ... i_ishockey
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14537
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22976
Liker mottatt: 18963

Cola wrote: 10 Jan 2020, 08:01 Husker du Red Beavers hadde duske damer? Lagde ett 10 minutter eget innslag med dem for en manns alder.
Intervju både på is, i trappa og i garderoben.
Filmet kampen med 2 kameraer, ett sto fast mot tribunen hvor jentene sto. Den andre fulgte kampen, og så redigerte jeg inn alt sammen til slutt
Var det deg, husker dem godt ja. Fantastisk Cola
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Cola wrote: 10 Jan 2020, 18:05 Ble godt kjent med han under VM på Jordal i 1989, da jeg var video ansvarlig og maskotten som var ute på isen i isbjørn kostyme i pausene av Norges kamper
Hockeylegende du Cola, fantastisk igjen :D
LUHG!
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7526
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26870
Liker mottatt: 17370

Cola wrote: 10 Jan 2020, 20:38 Fikk svar fra Tom Vestereng nå.
Brødreparet jeg tenkte på heter Lasse og Tommy Amundsen.
De drev møbelbutikken To Brødre på Bryn som stort sett solgte furumøbler og vannsenger.
Mulig at han ene skrev som frilanse mente Tom, men var ikke sikker.
Takk igjen [mention]Cola[/mention].
Du gjør virkelig en innsats for hockeytråden her inne.
Husker ikke de navnene men, husker To brødre.
Hadde furumøbler jeg også :ghost: var jo pop på tidlig 90 tall ...de ble kassert ca 1994 (kona kom inn i bildet :hah: )

Enig [mention]Blodfink[/mention], [mention]Cola[/mention] er hockeylegende :thumb_up:
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14537
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22976
Liker mottatt: 18963

Cola wrote: 10 Jan 2020, 18:05 Foyn har gatekjøkken i Sarp
Som Stjernen-fan burde jeg aldri ha spist der, men har gjort det. På Foyn`s :hah:
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Pink Final wrote: 10 Jan 2020, 08:36 NRK viste alle Norges matcher, og jeg så alt.
Fra 4-10 mot Tsjekkoslovakia via 2-16 mot Finland, 3-3 mot USA og det mest skuffende, 5-6 mot Østerrike.
Ja, det var skuffende greier...

Løvdal og Frank Vestreng var gode kompiser, partyløver hehe, så dem ofte på byen i Fredrikstad.

Inneforstått at jeg også var en del ute, hehe
LUHG!

Cola

Pink Final wrote: 10 Jan 2020, 21:03 Enig @Blodfink, @Cola er hockeylegende
Ikke noe legende, men opplevd og vært igjennom litt på tiden som har vært
Men takker allikevel :D

Cola

Pink Final wrote: 10 Jan 2020, 08:36 OL 1980 i Lake Placid husker jeg også svakt.
Kun det jeg har sett på video etterpå, var i Sør-Libanon fra September 1979 til September 1980.
Og vi fikk VCR kassetter hver 14 dag fra Norge med nyheter og aviser :D
Blodfink wrote: 10 Jan 2020, 21:03 Var det deg, husker dem godt ja.
Filmet også show kampen når de hadde hentet St. Cyr tilbake.
Begynte til om morgenen med matcher for de minste og oppover, og avsluttet med
alle de gamle stjernen i Stjernen: Løvdahl, Finstad, St. _Cyr, Goldstein pluss mange jeg ikke husker navnet på

Filmet for Enga i 2 perioder (ikke matcher)
Etter første periode jeg filmet for Enga, og ba om å få dekket utgiftene mine og fikk nei. Da pakket jeg utstyret og dro.
Så ble det til at jeg fro rundt i de forskjellige hallene og filmet og la ut higligts fra kampen jeg hadde filmet på eget web domene,
uten reklame, og gratis å se for alle.
SEE var da leder i ToppHockey, og han kjente meg veldig godt, både som sensor,
og at jeg hadde gjort noen video greier for hans gamle arbeidsgiver ManPower.
Han ringer meg og forteller at det er kommet inn en anmeldelse ang noen som filmer hockey og legger ut privat uten tillatelse, og dette skulle taes opp på neste møte mellom klubbene. Anmeldelsen kom fra JTK. Og SEE regnet med at dette var meg JTK siktet til
Hadde nemlig filmet Shampo i Askerhallen kaste vannflaske etter dommeren, og dette kjøpte både TV2 og NRK av meg :|
SEE informerte meg uka før møtet, og det ble stor stå hei ang dette. Jeg tjente ikke noe på filminga, minus hvis NRK/TV2 hadde interesse av dette. Hadde bare utgifter i bensin/mat
Så det ble at jeg jobbet Freelance for diverse klubber: Lillehammer/Oilers/TIK når de var på Østlandet.
Var videomannen til Storhamar forhindret å reise til Oslo eller Østfold, fikset jeg dette for dem.
Skulle de til Jordal eller Asker kjørte jeg selv, var det til Østfold ble jeg hentet på Ryen krysset

Mye pga at jeg har spilt, dømt, trent og startet opp med video er at mange kjenner meg.
Vært en herlig tid :love:

Cola

En ikke ukjent svensk spiller som har spilt for Sparta og avsluttes i Stjernen med 171 utvisnings minutter, har nå debutert i hockeyallsvenskan.
Daniel Wessner som Hoveddommer !
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... som-domare

Spillerstatistikken til Wessner
https://www.eliteprospects.com/player/7 ... el-wessner

Jeg synes det er bra at en del eldre hockey spillere ikke bare går over i trener roller, men også snører på seg skøytene å begynner å dømme
Selvsagt de må lære en del regler, og regel tolkninger, men de "ser" spillet mye bedre en en som aldri har spilt på høyeste nivå
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14537
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22976
Liker mottatt: 18963

Cola wrote: 10 Jan 2020, 23:53 Filmet også show kampen når de hadde hentet St. Cyr tilbake.
Begynte til om morgenen med matcher for de minste og oppover, og avsluttet med
alle de gamle stjernen i Stjernen: Løvdahl, Finstad, St. _Cyr, Goldstein pluss mange jeg ikke husker navnet på
Husker arrangementet, du var der au ja, veldig bra.

Fint at JTK ikke kom noen vei da, Shampo ja, husker den episoden, din fortjeneste det, haha.
Cola wrote: 10 Jan 2020, 23:53 Mye pga at jeg har spilt, dømt, trent og startet opp med video er at mange kjenner meg.
Vært en herlig tid
Det tror jeg på, veldig kult at du deler historiene her :thumb_up:
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Cola wrote: 11 Jan 2020, 09:41 En ikke ukjent svensk spiller som har spilt for Sparta og avsluttes i Stjernen med 171 utvisnings minutter, har nå debutert i hockeyallsvenskan.
Daniel Wessner som Hoveddommer !

Wow, fett, Wessner var virkelig en personlighet, bra spiller, tøffing ja, satt mye i fryseboksen, hehe.
LUHG!
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2035
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7522
Liker mottatt: 4292

Var det noen som så Storhamar -Oilers i dag jeg fikk ikke sett den. Men utifra fra det jeg har lest i Aftenbladet så var det tøff kamp med mye utvisninger. Spesielt Oilers hadde mye undertall. Men Holm stod visst bra i mål. Kissel, Sveum og Morley måtte alle ut med skader. Gått de leder med 15 poeng da 😊
Oilers spillerne var selvfølgelig ikke særlig happy med dommeren, spesielt etter skaden som Kissel fikk. Der Patric Thoresen ikke ble utvist.
@Cola her trenger vi ekspert kommentarer.
Post Reply