Ishockey

Det er mye sport som ikke er fotball. Det kan diskuteres her.
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

Vet ikke noe mere men har mere tro på Brede en AM
Csiszar trekker seg og slår alarm: - Kan ikke stille meg bak noe som helst
https://www.nitten.no/blogg/csiszar-tre ... -som-helst
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

Da starter vi opp A-VM i hockey som går i Finland

Kampprogram(Norsk tid i parentes)
Gruppespill
13/5 kl 20:20 (19:20) FIN v NOR. (Tror Finland feier Norge av banen)

15/5 kl 12:20 (11:20) NOR v GBR (Normal burde Norge vinne denne klart, men GBR har tatt en del steg de siste årene, prøvde å finne spillertroppen de har, skulle ligge på IIHF sin side. Lurte på om noen Manchester spillere var med)

16/5 kl 16:20 (15:20) LAT v NOR (Denne kan vippe begge veier)

18/5 kl 16:20 (15:20) NOR v AUT (Normalt bør Norge slå Østerrike, men....)

21/5 kl 20:20 (19:20) NOR v CZE (På en god dag kan vi spille jevnt med dem, og vinne)

22/5 kl 20:20 (19:20) SWE v NOR (Dette er jo det laget som Norge absolutt vil slå, men svenskene blir nok for gode)

24/5 kl 16:20 (15:20) USA v NOR (USA har alltid i sine lag et GO, GO; GO. Blir mye skøyting/taklinger/skudd. Treneren de har, David Quinn, er han som sendte Zucca bort fra Rangers, og uttalte seg at han var ikke klar over at NOR-SWE var så kort distanse med dem, etter at han hadde vært i Gøteborg på måte med Henke og de andre svenske. Tillegg jobbet han som Universitets trener i hockey. Hadde vært stor skadefryd hvis Norge ble satt på kartet og han hjem med hengende hode.
https://www.iihf.com/en/events/2022/wm/ ... h_team_usa)


Sluttspill
26/5 Kvartfinaler. (På en god MUFC dato)
28/5 Semifinaler
29/5 Finale og bronsefinale
post liked by: Pink Final, Blodfink

Deleted User 430

Cola2 wrote:11 May 2022, 18:46 Treneren de har, David Quinn, er han som sendte Zucca bort fra Rangers
Dette er helt feil. Er ikke trenere som bytter bort spillere i NHL, men en general manager. Quinn uttalte flere ganger underveis, både før og etter trade deadline, i den sesongen at han likte Zuccarello veldig godt og gjerne skulle ha beholdt han. Rett skal være rett😁
post liked by: Pink Final, messilingard
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

Steinar Stenseth wrote: 11 May 2022, 19:45
Cola2 wrote:11 May 2022, 18:46 Treneren de har, David Quinn, er han som sendte Zucca bort fra Rangers
Dette er helt feil. Er ikke trenere som bytter bort spillere i NHL, men en general manager. Quinn uttalte flere ganger underveis, både før og etter trade deadline, i den sesongen at han likte Zuccarello veldig godt og gjerne skulle ha beholdt han. Rett skal være rett😁
Rett skal være rett!!!!!!
Han uttalte seg at GM og at han IKKE tok en prat med Zucca før sesongen startet.
Unnskyldningen hans har vært nedsablet på "Hockey News" og diverse andre hockey magaziner at han IKKE var klar over at Norge og Sverige var naboland, og at det var 30 mil fra Oslo til Gøteborg. Og han hadde siste ordet i byttet fra Rangers. Mats fikk først vite fra Henke at det hadde vært ett møte, og Henke var overrasket at Mats ikke var der.
Zucca var den eneste han IKKE hadde en prat med på forsommeren.
Så rett skal være rett, men det du kommer med er feil!!!
For å løsne på smilebåndene litt, ble litt irritert, men husk Mats er H/L gutt! :D
post liked by: Pink Final

Deleted User 430

Hvis du ser hva jeg siterte, @Cola2, så ser du også hva jeg kommenterte og korrigerte.
Har ikke sagt noe om resten av innlegget ditt, så det er bortkastet irritasjon😉
post liked by: Pink Final
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

@Steinar Stenseth Treneren i NHL har det siste ordet, men gjelder det lønnstak i NHL/AHL så er det kontoret

Men så irritert ble jeg at jeg ringte til en person som står Mats nær i St. Louis akkurat nå og fikk det bekreftet det jeg skrev
Har aldri sett/lest at han har sagt det, og sjekk spilletiden han fikk i begynnelsen
Rest my case
post liked by: Pink Final, Blodfink
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

Og så tar Norge medalje i A-VM i Finnland. :D :D :D
post liked by: Blodfink, Pink Final
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

Men å si, som jeg skrev, at Zucca er egentlig H/L spiller er fei. Totalt feil.
Men han lærte å gå på skøyter på hockeyskolen til Egil "Bjerka" Bjerklund.
En avis spurte Bjerka om han husker at han har trent Zucca, svarte han : Nei, jeg har trent så mange som ble gode.
Fra H/L til VIF som smågutt spiller som det het på den tiden. Og der gikk han gradene oppover.
Men Wang (skole) mente noe annet, dermed kom han ikke inn der.
Resultatet ble å ta idrettslinja (er ikke sikker på om det het det) i Asker, og spille i junioravdelingen til Frisk til han ble hentet opp til A-laget til Frisk. Videre til Sverige, og resten tror jeg dere vet.
Men tror det var en del Enga folk i ledelse/administrasjon/sponsorer som ikke var så happy.

Jeg blir happy hvis Wild vinner borte og hjemme i den 7. kampen i NHL

Deleted User 430

Cola2 wrote:11 May 2022, 21:44 Treneren i NHL har det siste ordet
Chicago Blackhawks coach Derek King senest i mars i år;
"I remember we talked about it, whether it was about a month ago or a few weeks ago that {Hagel] is a big part of this organization and the type of character we want, type of player we want," King said Saturday. "So I was very shocked after talking to you guys (the media) when they called me in upstairs to talk to me and I was just like, oh, maybe it's me getting traded or something. But when they said his name, I was shocked."

"Obviously, Patrick Kane and guys like that have been around here, they're a staple here in Chicago in this organization," King said. "So hopefully they don't go anywhere and they stay here. Be a part of this."

Vi får agree to disagree om dette, gitt😁
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

Steinar Stenseth wrote:11 May 2022, 22:32 Vi får agree to disagree om dette, gitt
Pappaen min er sterkere enn pappaen din. :-)

Jeg har det jeg skrev fra sikre kilder ang David Quinn.
Rart at en trener snakker med de han vil ha i laget når han flyr Europa rund.
La opp karrieren sin som spiller etter 1992-1993 uten å spille i NHL
Begynte "spinn-off" som trener (absolutt ikke uvanlig) før han ble hovedtrener på Boston Collage 2013
Tror nok at å få en jobb på University eller Collage at man har fullført noe, og ting ang Europa
Men det har han bevist i diverse video intervjuer ang Norge-Sverige.

https://en.wikipedia.org/wiki/David_Quinn_(ice_hockey)

Mye av hans filosofi var "Bigger You Are Better You Are"
Han ville ha store spillere, skjønte ikke betydningen av Zucca med ett hockey hode
Husk han ble hentet inn for å "foryngre" Rangers, dermed så var det det å se på 2 ting, som er viktig i US Sport: Alder og Lønn.
Dermed plukket Dallas opp Zucc

JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

Cola2 wrote: 11 May 2022, 22:14
Jeg blir happy hvis Wild vinner borte og hjemme i den 7. kampen i NHL
Svinger veldig for MW for tida. Frå det totalt dominerande til litt "sirup". Fulgt dei i innspurten og no i playoff. Det er jo utvilsomt eit sterkt lag, spesielt dei offansive der det er francise rekordar an mas (dei er rett nok ein relativt ung organisasjon). Men det verkar litt som om dei til tider kan slite litt defansivt. Er ikkje nokon hockey ekspert, men ein del av problema verkar å ligg der. Men på dette tidspunktet er det jo ingen lette kampar så er ikkje overraska sånn sett.
post liked by: Cola2
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

@JørgenT
5-5 klarer de så greit
5-4 Dominerer de
4-5 Sliter de mer enn MU
4-4 som 5-5, litt på hvem som sitter i boxen

Nå må de vinne 2 rake for å gå videre, og den første de må vinne er den i St. Louis for å få en kamp 7 og avgjørende hjemme.
Tror det dessverre er kjørt, Blues er normalt bedre hjemme, det samme er Wild, men nå fikk de stryk.

Det som plager meg er min egen døgn rytme (Bikkja skal ha fór og medisin kl 08:00, så igjen kl 16:00, 20:00 og 23:45, så jeg sliter med søvn. Og nå starter A-VM i hockey (jeg er gammel så jeg kan si A og B VM) heldigvis går de til normale tider siden de spiller i Finnland

@JørgenT Takk for at du følger med her og kommer med innlegg, igjen tusen takk. Bare Fortsett sånn
post liked by: JørgenT

JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

Takk for det @Cola2
Einig i analysen/fakta. Tenkte at om dei skulle ha nokon sjans på vidare spel var den heimekampen avgjerande, så no må det nok eit lite mirakel til. Er nok uansett Colorado som tek trofeet tenker eg, verkar for stabile. Om dei skulle slå STL vil dei møte COL og då vert det fort stopp uansett, men "køpp er køpp" som dei seier.
post liked by: Cola2
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

I dag (natt) kan 3 lag bli klare til neste runde.
Penguins leder 3-2 i kamper mor Rangers og Penguins spiller hjemme. (NYR har hatt problemer i lang tid i sluttspillet mot Penguins.
Panters spiller borte mot Washington og kan avgjøre det, Panters leder 3-2 i kamper.
Flames leder også 3-2 i kamper og kan avgjøre det på borte is mot Dallas Star.

I morgen går det 3 kamper, 2 på natta og den første seint på kvelden.
Men her står det 3-3 i kamper på alle 3
Bruins-Hurricans (starter sent på kvelden)
Tampa Bay - Toronto
Kings- Oilers

Og som de fleste vet, det ble snipp-snapp-snute og sommerferie for Wild og Zucca i Natt
Mulig jeg kan komme inn i normal døgnrytme igjen :hah:

Norge møter Finlan i 1. kamp i A-VM kl 19:20, sendes på Viasat 4
post liked by: Pink Final
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7592
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27190
Liker mottatt: 17715

Takk for gode oversikter @Cola2.

Toppdivisjonen i kveld ja.
Eller A VM som jeg fremdeles ynder å kalle det.
Norge ut mot gruppefavoritt og hjemmelaget Suomi 🇫🇮.
Realistisk sett ender det med finsk seier.
Skal prøve å få sett denne matchen.

Ser forøvrig tøft ut på papiret å ta kvartfinale plass.
Finland, Sverige, USA og Tsjekkia er vel store favoritter til topp 4.

Hver gang jeg ser Finland i hockey tenker jeg på Ilkka Kaarna og den helt utrolige 1981/82 sesongen hans 😍
Dernest tenker jeg på 2-16 i Sarajevo OL 1984 😨
post liked by: Cola2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
Post Reply