Ishockey

Det er mye sport som ikke er fotball. Det kan diskuteres her.
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

Pink Final wrote: 24 Apr 2022, 21:46 Gratulerer med Kong Haralds bøtte @Buchan
(13 år siden klubben med 26 bøtter vant nå 😔
Nådde ikke semi engang.
Etter at NM ble avviklet som play off fra 1980, har Vålerenga minst nådd semifinalen bortsett fra 1986, 1989, 2011, 2017, 2018, 2022
Kun seks sesonger)
Men Stavanger Oilers har fått en ordentlig Bøtte, ikke i "small size" men i "Big Size" og for første gang delt ut i kveld
(første gang de deler ut ei Bøtte i King Size, alle andre bøtter var mye mindre)
Grattis Oilers og @Buchan
post liked by: Buchan, Pink Final, Belfastboy, Blodfink
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7600
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27219
Liker mottatt: 17744

Stemmer @Cola2.
Da er vel Stavanger oppe på delt andre plass med Forward/Gamlebyen over flest NM, 8 pokaler @Buchan.
(Husker seriekamp med Forward på Jordal siste sesongen de var oppe?
52 betalende 😄)
post liked by: Buchan, Cola2, Belfastboy, Blodfink
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

Pink Final wrote: 24 Apr 2022, 22:46 (Husker seriekamp med Forward på Jordal siste sesongen de var oppe?
52 betalende 😄)
Tror det var den sesongen de hadde landslagsmålvakt Tor "Veggen" Wålberg i mål.
H/L back, Bjørn "BoBo" Johansen scoret 4 på slagskudd på Jordal amfi
1) Fra Forwards bluline
2) Fra RedLine
3) Fra egen Blueline
4) Fra egen Mållinje

Og jeg satt som speaker i sekretariatet grunnet H/L hadde hjemmekamp.
post liked by: Pink Final, Belfastboy, Blodfink
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

Roy Einar Johansen
Exit-bolig selges igjen
Villa Bergstuen på Svartskog ble solgt for 22,2 millioner kroner for et år siden, og eiendomsmegleren håper på 24 millioner i år.
Huset blir solgt av tidligere landslagstrener Roy Einar Johansen som siden 2016 har jobbet som trener for Vålerenga hockeyklubb, men har fått jobb i utlandet.


Var ikke klar over at Manglerud var utenfor Norge
post liked by: Blodfink
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

Steinar Stenseth wrote: 28 Apr 2022, 17:19 Da har radio-Roy flyttet utenlands...

https://www.tv2.no/live/ishockey/?feed=1210828928
Takk @Steinar Stenseth må vurdere om jeg sal legge tlf nr hans som blokkert.........
Hadde vært bedre med Grüner

Deleted User 430

Ikke sikkert han ringer, likevel, @Cola2. Dyrt med slike utenlandssamtaler, vet du😏
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

Har tenk litt på dette:
Det er mye sport som ikke er fotball. Det kan diskuteres her.
Hva er sport? Ikke bare i Norge, men hele verden. (tok den i denne tråden, siden det er her jeg har skrevet mest, burde kanskje opprettete egen)
Kan vi virkelig kalle fotball, hockey, rugby, tennis, sykling, ski & boxing sport? (sikkert flere idretter som kunne nevnes her)
Ja for de yngste, men blir du god nok, og havner på toppen med millinonlønninger, da er det business, og å tjene mest mulig
Tror nok alle vi her gjerne skulle tjene mere.....
Kanskje disse enorme lønningene burde fordeles bedre utover flere?......
Ka mein du?
post liked by: Blodfink

Deleted User 430

Siden dette er hockey-tråden tar jeg en referanse til NHL.
Når man ser voksne menn gråte over å enten kunne løfte en pokal over hodet, eller gå glipp av muligheten til å gjøre det, etter å ha spilt 100+ kamper på veien dit så er det ikke fordi de er lykkelige over å tjene masse penger..
Ja, det er en business-side av all toppidrett, men McDavid, med $12,5 mill i året, vil aldri bli 100% tilfreds med karrieren om han ikke vinner det trofeet bare fordi han har tjent $120 millioner (pluss pluss) totalt.

Kunne de enorme summene som er involvert i de forskjellige idrettene vært fordelt bedre? Så absolutt.

Er det automatikk i at lavere lønninger ville ført til mer penger til "grasrota"? Absolutt ikke. Snarere tvert imot. Ville mest sannsynlig ført til mer penger til eiere og "papirflyttere".

Er det forståelig at idrettsutøvere vil tjene mest mulig i løpet av en yrkeskarriere som varer i kanskje maksimalt 20 år av livet, og som, worst case, kan være over neste arbeidsdag pga en vennskapelig duell med en lagkamerat på trening? Helt klart!

Så.. Er toppidrett sport? Uten tvil 🙂
post liked by: Cola2, Pink Final, Blodfink
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

Hockey Bombe :bomb:
Får vel gratulere @Steinar Stenseth & Frisk. Kondolere til @Pink Final
Alexander Bonsaksen flyttet tilbake til Norge, men droppet tilbudet fra Enga siden Frisk sitt var bedre
Er Enga i oppløsning?
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Norsk trener gjør det som nesten er umulig
Dag Tangnes og hans EV Zug. For å gjenta bragden fra i fjor, med å vinne mesterskapstittelen, måtte det sveitsiske laget gjøre noe ingen lag hadde gjort på 80 år.
Kun 10 lag har snudd 0-3 til 4-3 i kamper i ishockey, noensinne.
Det har kun skjedd i én finale. Det var da Toronto Maple Leafs snudde det mot Detrioit Red Wings i 1942.

Blir vel aldri nevnt på noe idretts galla
post liked by: Pink Final, Blodfink

Deleted User 430

Ikke mange som så den komme, nei, @Cola2. Må være på grensen til pinlig at dette skjer for VIF. Myhrvold kjører "penge-taktikken" i håp om å redde ansikt..? Utenfra virker det ihvertfall som at det påståtte kuppet kanskje skulle blitt gjennomført, likevel, for nå fremstår det som bare kaos.. 🙄

Ang Tangnes er det bare helt vilt imponerende det han gjør. Blir vel uansett han privat-treneren til Johaug som blir årets trener på idrettsgallaen, men likevel.. 😂
post liked by: Pink Final, Blodfink
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

Steinar Stenseth wrote: 04 May 2022, 22:40 Ikke mange som så den komme, nei, @Cola2. Må være på grensen til pinlig at dette skjer for VIF. Myhrvold kjører "penge-taktikken" i håp om å redde ansikt..? Utenfra virker det i hvert fall som at det påståtte kuppet kanskje skulle blitt gjennomført, likevel, for nå fremstår det som bare kaos.. 🙄
Neste fra Enga til Frisk, når kontrakten hans går ut, blir nok Mathis Olimb. Han har jo bygd seg hus i Asker.

Kvitte seg med Søberg og la Bonsa gå til Frisk (se jeg skrev ikke slips) tror nok Frisk tar opp kampen mot Oilers etter hvert.
Mange spillere uten grunnleggende utdannelse, og alle kan jo ikke bli ansatt på McDonalds/Kiwi etc.

Jeg har sagt det før, og fortsatt mener det at Stjernen driver fornuftig.
Storhamar til dels, men med Petter Thoresen som trener, vil han også løfte de på kontorene. Han bruker klare sterke ord/meninger.
Var han som fikk Oilers i gang, etter min mening.

Bra at det tenkes økonomi først i en del klubber, (Oilers/Stjernen/Frisk) tror dette er første gang i mitt liv når jeg ble født i helt i slutten av mai 1958

Men HODER vil, hvis ikke så bør det gjøres hos den såkalte ledelsen i Enga
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
På slutten av ´70 tallet og begynnelsen av ´80 tallet, var det snakk om å fusjonere A-lager til H/L og Furuset.
Begge begynte å slite i topp divisjonen, men begge lags junior avdelinger skulle bestå. Og da hadde de også to haller (før Ikea)
Men de som satt i styre og stell og var sin klubb nærmest sa NEI.
Jeg satt ikke i noe styre, eller stell, men mente at dette var den riktige veien å gå for begge disse to lagene fra Groruddalen.
Dessverre, som dere vet så ble det ikke noe av.
Furuset rykket ned fra 1. div i år, men siden Haugesund sa takk for seg grunnet penger.
H/L er en middelhavsfarer i 1. div. (forøvrig snakk om ny hall der også)
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Til og med han som "lekket" 100% riktige opplysninger, har levert kortet sitt og takket for seg i Enga, uten at han fikk takk for den gratis jobben han har gjort i en manns alder for dem. (noe jeg fikk fra han beskjed om å ikke ta videre og da gjør jeg ikke det.)
post liked by: Blodfink, Pink Final

Deleted User 430

Olimb takket vel nei til Frisk i fjor, @Cola2, så han er nok uaktuell. Vil uansett være 39 når kontrakten hans går ut, om eliteprospects har riktige tall, så det håper jeg blir for gammelt selv for Frisk 😂

Virker som Frisk var vært smarte med nettverksbyggingen sin de senere årene og kan tilby spillere muligheter til å "gå i læra" innenfor mange forskjellige yrker mtp fremtiden.
Hockeyspillere generelt har jo ikke rykte på seg for å være de skarpeste knivene i skuffen, så jeg skjønner godt at de takker ja til slike muligheter.

Blir spennende å se hva som skjer på Jordal fremover. Kommer sikkert noen rike onkler på banen igjen etterhvert og sørger for et slagkraftig lag, men akkurat nå ser det ikke lovende ut. Er, tross alt, mye morsommere å "hate" noen som gjør det bra, ikke når de ligger nede..
post liked by: Cola2
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

Steinar Stenseth wrote: 05 May 2022, 13:41 Olimb takket vel nei til Frisk i fjor, @Cola2, så han er nok uaktuell. Vil uansett være 39 når kontrakten hans går ut, om eliteprospects har riktige tall, så det håper jeg blir for gammelt selv for Frisk 😂

Virker som Frisk var vært smarte med nettverksbyggingen sin de senere årene og kan tilby spillere muligheter til å "gå i læra" innenfor mange forskjellige yrker mtp fremtiden.
Hockeyspillere generelt har jo ikke rykte på seg for å være de skarpeste knivene i skuffen, så jeg skjønner godt at de takker ja til slike muligheter.

Blir spennende å se hva som skjer på Jordal fremover. Kommer sikkert noen rike onkler på banen igjen etterhvert og sørger for et slagkraftig lag, men akkurat nå ser det ikke lovende ut. Er, tross alt, mye morsommere å "hate" noen som gjør det bra, ikke når de ligger nede..
Trodde han tegnet en 2+ års kontrakt, men ser at Olimb 24/25. For gammel ? Hvor lenge spilte Thor Martinsen? Og Kåre "Kokken" Østensen på over 80 står fortsatt i mål for old boys :D
Tror nok Frisk med sine samarbeidspartnere vil kapre flere gode norske spillere etter hvert.

Blir vel Anders Myrvold som sportslig leder + hovedtrener :D
Spekuleres om de skal hente en utenlands trener, Stjernen har jo en som ble satt på tribunen :-|
post liked by: Blodfink

Deleted User 430

Mye mulig det er 2+2 kontakt eller noe..?
Martinsen var bare 35-36 da han ga seg i Frisk, tror jeg. Bare ungfolen 😂

Dikt og kakebaking høres ut som perfect match med Jordal, ja. Han ble vel løst fra kontrakten i mars, så jeg håper de kjører på😁👏👏

De jobber ihvertfall på..
https://www.tv2.no/sport/14770713/
post liked by: Cola2, Blodfink
Post Reply