Ishockey

Det er mye sport som ikke er fotball. Det kan diskuteres her.
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16748

Jeg bare tuller @Steinar Stenseth.
Jimmern er legende, men du skulle hørt Klanen da han returnerte på Jordal som Storhamar keeper.
Da fikk Jimmern gjennomgå, og det ropet som gjallet gikk over streken synes jeg.
post liked by: Blodfink
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

Steinar Stenseth wrote: 23 Apr 2022, 11:51 Taktikken hans var likevel å sørge for stopp i spillet, @Cola2, det er vel poenget..?
Teknikken for denne taktikken har utviklet seg i takt med utviklingen at både pigger og spillet generelt, så akkurat det er ingen unnskyldning.
Kan ikke ta Holm eller Wold for det om du ikke gjør det samme med Jimmer'n. 😏
Påstår du at dette bare var Jimmer´n som gjorde dette? (Jeg har aldri sett opp til Jim) kan nevne flere fra på den epoken, og den epoken vi har nå som dytter de gamle målene ut av stilling.
post liked by: Pink Final, Blodfink

Deleted User 430

Skjønte du gjorde det, @Pink Final😁👍

Husker godt klippene på tv fra returen hans, ja. Var ikke akkurat stående ovasjoner som kom gjennom ruta😂
Klanen/apeberget hadde noen sanger/rop generelt sett som ikke er like stuerene i dag, men sånn var det jo for hockeyen jevnt over på den tiden.
post liked by: Pink Final, Blodfink
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

Pink Final wrote: 23 Apr 2022, 12:30
Steinar Stenseth wrote: 23 Apr 2022, 11:51 Taktikken hans var likevel å sørge for stopp i spillet, @Cola2, det er vel poenget..?
Teknikken for denne taktikken har utviklet seg i takt med utviklingen at både pigger og spillet generelt, så akkurat det er ingen unnskyldning.
Kan ikke ta Holm eller Wold for det om du ikke gjør det samme med Jimmer'n. 😏
@Cola2.
Du og jeg kan ta Holm og Wold i Vålerenga tråden 😉😜
Vi har en egen tråd for den klubben.
Dette gjelder ikke spesielt Jimmer´n, men usportslig oppførsel av målvakter
Steinar Stenseth wrote: Skjønner at det sitter langt inne å si noe negativt om en legende, ja, @Pink Final 😂

Irriterer meg grønn over keepere som driver med den type taktikkeri selv, jeg, uavhengig om de heter Wold, Mott, Marthinsen eller Lundqvist til etternavn, så det er ikke det det går på. Skal én tas, skal alle tas😂
Enig.
Hvorfor jeg dro frem Wold var at han startet dette i en final for mange år siden i Asker, og har sett unge MV gjøre det samme.
Samme med Holm, alt sånt noe smitter nedover.
Og dette bør dommerne få med seg
post liked by: Pink Final, Blodfink

Deleted User 430

Cola2 wrote:23 Apr 2022, 12:41 Påstår du at dette bare var Jimmer´n som gjorde dette?
Hvordan kom du frem til det inntrykket? 🙄
Kommenterte bare på at han også hadde samme taktikk som Holm har i dag og VW hadde for 15-20 år siden 😉

Keepere har kjørt denne form for taktikk i en mannsalder, så det blir for tynt å bruke pigger og stil som unnskyldning..

Edit;
Skjønner ikke at du kan si at VW var den som startet med det da det har pågått i mange mange år, men.. Som sagt, teknikken har utviklet seg i takt med utstyr og spill, men grunnprinsippet er det samme. Hadde keeperne på 80-tallet fått utvisning for det ville ikke neste generasjon begynt med det, osv, osv.. 🙂
post liked by: Pink Final, Blodfink
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

Steinar Stenseth wrote: 23 Apr 2022, 12:53
Cola2 wrote:23 Apr 2022, 12:41 Påstår du at dette bare var Jimmer´n som gjorde dette?
Hvordan kom du frem til det inntrykket? 🙄
Kommenterte bare på at han også hadde samme taktikk som Holm har i dag og VW hadde for 15-20 år siden 😉

Keepere har kjørt denne form for taktikk i en mannsalder, så det blir for tynt å bruke pigger og stil som unnskyldning..

Edit;
Skjønner ikke at du kan si at VW var den som startet med det da det har pågått i mange mange år, men.. Som sagt, teknikken har utviklet seg i takt med utstyr og spill, men grunnprinsippet er det samme. Hadde keeperne på 80-tallet fått utvisning for det ville ikke neste generasjon begynt med det, osv, osv.. 🙂
I en manns alder tror jeg du tar helt feil ang å ta av seg maska.
Midten på slutten av ´70 tallet måtte MV bruke hjelm og tann beskytter. Så på slutten av ´70 tallet måtte de bruke hjelm med gitter.
Dette ble myket opp til å bruke ansiktsmaske, og så kom den type maske alle bruker nå.

Egentlig så tror jeg vi er veldig enig ang usportslig. Men dommerne er ikke bra/flinke nok til å få dette med seg.

Litt over 20 min til kampstart

Deleted User 430

Maska? Trodde vi pratet om å flytte buret ut av stilling her nå, @Cola2, ref. Jimmer'n-kommentaren over her.. 😂 Det blir noe helt annet, ja. Det har de ikke drevet med i en mannsalder, selv om det også har skjedd i mer enn 20 år 😁👍
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

Steinar Stenseth wrote: 23 Apr 2022, 13:16 Maska? Trodde vi pratet om å flytte buret ut av stilling her nå, @Cola2, ref. Jimmer'n-kommentaren over her.. 😂 Det blir noe helt annet, ja. Det har de ikke drevet med i en mannsalder, selv om det også har skjedd i mer enn 20 år 😁👍
Det vi diskuterte var både å flytte målet og ta av maska.

Litt på siden, men jeg brukte ansikts maske, fikk en direkte treffer i Askerhallen i maska 1978, gikk ned for telling og maska var knust.
Men jeg har aldri dyttet målet ut av stilling når jeg spilte. Men rett skal være rett, de MV jeg trente lærte jeg de hvordan de skulle side forflytte seg med å bruke stengene.
Når jeg dømte så slo jeg ned på det med usportslig utvisning av og til. (grunnet hvordan isen var, var det kaldt ble isen veldig sprø, og det ble store flak som løsnet, dermed større problem at målet sto fast)

Ang maske utvikling
Attachments
Plante_Mask.jpeg
Plante_Mask.jpeg (155.4 KiB) Viewed 768 times
197px-Vintage_Fibrosport_goalie_mask.jpeg
197px-Vintage_Fibrosport_goalie_mask.jpeg (4.73 KiB) Viewed 768 times
Jasonmask.jpeg
Jasonmask.jpeg (7.88 KiB) Viewed 768 times
197px-Dominik_Hasek_face.jpeg
197px-Dominik_Hasek_face.jpeg (10.73 KiB) Viewed 768 times
187px-Martin_Gerber.jpeg
187px-Martin_Gerber.jpeg (10.79 KiB) Viewed 768 times
post liked by: Blodfink
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

Men ellers då, på tross av buret ut av stilling, og av med maska. Så har Oilers vært best til nå 😊. Men jeg tror Storhamar vinner i morgen 🏒
post liked by: Blodfink
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

Buchan wrote: 23 Apr 2022, 16:13 Men ellers då, på tross av buret ut av stilling, og av med maska. Så har Oilers vært best til nå 😊. Men jeg tror Storhamar vinner i morgen 🏒
At du tror Storhamar vinner i morgen, er for at dere vil slå dem i kamp 5 og ta "Bøtta" på hjemmenane
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

Nei, jeg tror Oilers gjerne vil vinne i morgen, det vil jeg også.
Men i morgen tror jeg at Storhamar kommer til å ofre alt for seier. Og de har hatt et godt tak på Oilers på Hamar.
post liked by: Pink Final, Cola2
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

Da ble det 5-2 seier til Oilers på Hamar, og 4-0 i kamper. Dennis Sveum tik sin åttende kongepokal med Oilers 🏆 (Byttå 😀)
Må jo innrømme at det var mer spenning i semifinalen mot Sparta.
post liked by: Blodfink, Pink Final, Belfastboy, Pancho P
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18054

Gratulerer @Buchan !
post liked by: Pink Final, Buchan, Pancho P
LUHG!
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1845
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 12527
Liker mottatt: 4887

Gratulerer med kongepokalen, @Buchan :champion:
post liked by: Pink Final, Buchan, Pancho P, Blodfink
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16748

Gratulerer med Kong Haralds bøtte @Buchan
(13 år siden klubben med 26 bøtter vant nå 😔
Nådde ikke semi engang.
Etter at NM ble avviklet som play off fra 1980, har Vålerenga minst nådd semifinalen bortsett fra 1986, 1989, 2011, 2017, 2018, 2022
Kun seks sesonger)
post liked by: Buchan, Pancho P, Cola2, Blodfink
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
Post Reply