Ishockey

Det er mye sport som ikke er fotball. Det kan diskuteres her.
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

Cola wrote: 28 Jan 2020, 21:41
Buchan wrote: 28 Jan 2020, 21:30 Ja de har evnen til å vippe kamper i sin favør. Vålerenga startet ikke uventet best, Oilers tok over i 2 periode. På slutten av 3 periode så ble Vålerenga slitne, spesielt når de fikk utvisninger.
Grattis [mention]Buchan[/mention], glemte kampen, helt til jeg zappet over akkurat når 2. periode startet. :D
Utvisningen Enga 2-10 før Oilers scorer er horribel, ikke noe utvisning synes jeg, og dommer(ene) må lukke øre for noen gloser som kommer spontant.
Værste jeg vet om i Stavanger er disse så kalte klapperne, få en slutt på det
Beste person i Oilers er Bent Stangvik, kjernekar og alltid like blid, selv om han er den som har lengst arbeidstid av alle :D
Søberg viste frem sin dårlige side i dag, ikke den match vinneren han bruker å være for Enga
Herlig atmosfære i hallen

Grattis igjen [mention]Buchan[/mention] :thumb_up:
Kan være enig at 2-10 var billig. Men generelt så synes jeg de har noe å klage på. Det var langt fra hjemme dømming.

Cola

Buchan wrote: 28 Jan 2020, 23:02 Men generelt så synes jeg de har noe å klage på. Det var langt fra hjemme dømming.
Selfølgelig var det ikke hjemme dømming, men Oilers dømming
Dommerne bruker svare bukser, drakta til dommerene er striper i svart og hvitt.
Oilers bukser er svarte, hjemme drakta de bruker er hvit med noe svart på.
Ser vi noen sammen heng her ?
Selfølgelig, bare fleip fra min side :hah:

Men fra fleip til fakta, at Holm blir kjørt på, og dommerne etter en stund blåser for skadet spiller, så går hendelsen på stor skjerm.
Plutselig bestemmer dommerne seg for "2 min goaltender interference". Hadde de markert dette med en gang, så kjøper jeg den.
Og dommerne ser jo også hva som vises på storskjerm.
Her er det Oilers som styrer "Kuben", ikke TV2, i direktivet som gikk ut til alle klubber ang video, tror det samme skjedde i fotball, var at kontroversielle situasjoner SKAL IKKE vises på storskjerm.

Skal tillates litt, og jeg syntes linja var stort sett grei, minus 2+10 og Goalie Interference (som stort sett er riktig), men blåses ikke

Men Oilers er Best og scorer i de riktige situasjoner, Søberg bruker å stenge buret mot Oilers, men ikke denne gangen.
Og for en klasse back Zajac er, han spiller garantert ikke i Oilers neste sesong. Da er han med å åpner Nye Jordal Amfi som back hos Enga :D

For de som ikke vet hvem Bent Stangvik er, så overtok han jobben etter Øyvind Løvik, som også er en kjerne kar.
[mention]Buchan[/mention] kjenner du dem, så hils fra meg :D

Cola

Plutselig dukket det opp en gammel artikkel fra Dagsavisen om Norges Beste Hockey Spiller gjennom tidene, BOTTA
Velskrevet som alltid av Tom Vestereng
https://www.dagsavisen.no/helg-nye-innt ... le-generic
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Cola wrote: 29 Jan 2020, 02:11 Plutselig dukket det opp en gammel artikkel fra Dagsavisen om Norges Beste Hockey Spiller gjennom tidene, BOTTA
Velskrevet som alltid av Tom Vestereng
Takk for at du reposter [mention]Cola[/mention].
Leste den på nytt.
Botta skilte seg ut, på mange måter.
Ikke bare som idrettsutøver.
En person jeg ville likt å prate med, tror jeg.
Bare temaet tur fra Mylla ville vært interessant.
Der var jeg mye i oppveksten.
Tok toget dit og gikk på ski derfra og inn til Oslo.

Også enig angående Tom Vestreng.
Skriver veldig bra.
Flink til å fortelle, og å ta med interessante opplysninger.
Detaljene han serverer gir et fint innblikk i den personen som var inni hockeydrakta vi så på Jordal.

Bare å lese en artikkel uten masse skrivefeil, og som har fakta rett styrker troen på at innholdet stemmer.

Dagsavisen er hode og skuldre over resten av hovedstadspressen på hockey, (og på de nære ting i hverdagen). :clap:
Tom Vestreng er en fornøyelse å lese.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Stjernen-Furuset 1-9 :O Botta med jetlag og 7 poeng :hah:

Så ham for Bergen i Stjernehallen i 86, da var Stjernen best, og Botta bleik...

Veldig trist med bilulykken...30 år gammel bare ;`(
LUHG!

Cola

Tabell før kveldens kamper

Tabell
Tabell
Skjermbilde 2020-01-30 kl. 13.49.35.png (49.62 KiB) Viewed 2447 times
Følgende kamper spilles i kveld
Kamper
Kamper
Skjermbilde 2020-01-30 kl. 13.49.01.png (42.96 KiB) Viewed 2447 times
Tror Lillehammer slår Frisk
Håper på Poengdeling mellom M/S-Sparta, sånn at ingen av lagene får med seg 3 poeng, men må nøye seg med 1 eller 2.
Sparta ligger 6 poeng bak Stjernen, M/S ligger 3 poeng bak Narvik
Satser på Stjernen seier mot Grüner, Stjernen ligger 6 poeng bak Enga
Enga bør vinne på Hamar, de ligger 4 poeng bak Lillehammer

Får ikke sett noe spesielt i kveld
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Ligger an til litt spenning om 5.plass. Men holder Enga som greie favoritter.

Kan være kun 3 poeng opp for Stjernen ikveld , men tror det ender noen poeng bak etter siste runde.
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Ganske positiv runde for Stjernen i kveld :blush:

Her en video av noen harde taklinger, feige taklinger, slag og div. slåssing fra sesonger i GET.

Det er ganske urettferdig når dommere går inn i fighter og holder den ene av kamphanene, den andre bare denger inn klokkereine tryneslag...Ikke bra...

LUHG!

Cola

Blodfink wrote: 30 Jan 2020, 21:24 Det er ganske urettferdig når dommere går inn i fighter og holder den ene av kamphanene, den andre bare denger inn klokkereine tryneslag...Ikke bra...
Helt enig, her har dommerne noe de må kunne lære fra NHL spesielt

Bomme bare at Enga tapte, fikk til og med poengdeling på kampen M/S - Sparta


Skjermbilde 2020-01-30 kl. 21.45.44.png
Skjermbilde 2020-01-30 kl. 21.45.44.png (277.27 KiB) Viewed 2426 times
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

Narvik altså, gjør det nesten igjen, imponerende. Oilers avgjør i sudden, og vinner 3-2.

Cola

Buchan wrote: 31 Jan 2020, 21:30 Narvik altså, gjør det nesten igjen, imponerende. Oilers avgjør i sudden, og vinner 3-2.
Bra at du oppdaterer, hadde glemt kampen idag, har dessverre hatt en del ting privat de siste 2 uke, og mulig de 2 neste ukene som kommer foran til tider.
Jeg håper at Narvik vinner hjemme på søndag, pr i kveld er de kun 2 poeng foran M/S, men M/S har en kamp mindre spilt.
Unner Narvik å komme til Play-Off

Cola

01.02.20 kl. 18:00 Sparta - Storhamar

02.02.20 kl. 14:00 Narvik - M/S
02.02.20 kl. 16:00 Lillehammer - Oilers
02.02.20 kl. 17:00 Enga - Grüner
02.02.20 kl. 17:00 Frisk - Stjernen

Storhamer vil nok ikke ha store problemer med Sparta, men det bruker å bli tette oppgjør i Sparta amfi
Narvik innkasserer 3 nye poeng mot sluttspillet over M/S, men husk dette er ikke det M/S laget som startet sesongen, de har vist seg farlige den siste tiden
Tror Lillehammer går på taå mot Oilers maskineriet som bare ruller videre
Her er den kampen jeg mest sikker på, Enga slår Grüner
Og den siste kampen er jeg usikker på, Frisk har forsterket med en utlending som Storhamar slapp, men alle Stjerne spillere skal også være klare etter diverse karantener.

TABELL FØR KVELDENS KAMP
Skjermbilde 2020-02-01 kl. 16.05.15.png
Skjermbilde 2020-02-01 kl. 16.05.15.png (49.5 KiB) Viewed 2367 times
[/b]
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Håper på seier til Storhamar ja, men kan tenkes Sparta byr opp til dans.

Stjernen har ofte gode resultater i Asker (3-7 sist i november bl.a ), håper det skjer i morgen og.

Tror ikke vi kommer à poeng med Enga i morgen, Grüner er barnemat.

Men vi kan komme 3 nærmere Lillehammer, om Oilers fortsetter seiersdansen.

Men spenningen er vel om 3.plassen mellom Lillehammer og Frisk, og ikke minst mellom Narvik og M/S!

Viktig kamp mellom dem!
LUHG!

Cola

Blodfink wrote: 01 Feb 2020, 17:12 Stjernen har ofte gode resultater i Asker (3-7 sist i november bl.a ), håper det skjer i morgen og.
Ikke for å helle salt i sår
Skjermbilde 2020-02-01 kl. 17.46.29.png
Skjermbilde 2020-02-01 kl. 17.46.29.png (62.24 KiB) Viewed 2356 times
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Cola wrote: 01 Feb 2020, 17:48 Ikke for å helle salt i sår
Hæhæ, men jeg skreiv Askerhallen...Klar over tapene i Fr.stad, hadde tenkt å nevne tapene på hjemmeis, burde ha gjort det nå skjønner jeg., haha.

Må nesten sjekke stats for kamper i Asker siste 30 år jeg nå. Interessant nok for en statistikk-nerd det :hah:

Edit: Fant siste 10 oppgjør i Asker, Stjernen har 3 seiere, 6 tap og 1 U. Nesten godkjent, mtp at Stjernen har vært i sumpa i et titalls år.
LUHG!
Post Reply