Ishockey

Det er mye sport som ikke er fotball. Det kan diskuteres her.

Cola

1:13 igjen av matchen scorer M/S 4-2 i Power Play, tar så ut keeperen.
Dropp i midtsirkel, M/S vinner droppen, men mister pucken direkte, og Stjernen scorer 5-2

Stjernen målvakta spilte sin beste kamp hittil for Stjernen
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Cola wrote: 07 Dec 2019, 18:19 1:13 igjen av matchen scorer M/S 4-2 i Power Play, tar så ut keeperen.
Dropp i midtsirkel, M/S vinner droppen, men mister pucken direkte, og Stjernen scorer 5-2

Stjernen målvakta spilte sin beste kamp hittil for Stjernen
Godt å høre at Rumpel sto bedre...men det er mot M/S, han har redningsprosent på under 90%, bør komme seg over...Men har 6 seiere på 8 kamper nå Stjernen, siden Rumpel kom inn. Kanskje han er et lykketroll!
LUHG!
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

Blodfink wrote: 07 Dec 2019, 17:40 Batalje i Oslo, Enga er seige altså, men Oilers er enda seigere, bare å gratulere deg igjen @Buchan .
Takk for det @Blodfink. Oilers har en egen evne dette året til å avgjøre kampene. Får de et i fleisen, så svarer de stort sett på direkten med et mål. Og grattis med Stjernen seier 😊. Ja dette ble en fin dag.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Buchan wrote: 07 Dec 2019, 20:44 Og grattis med Stjernen seier
Takker, vi har jo 6 på siste 8 nå, kanskje vi kan klare å nå semifinale i år, optimist må man være innimellom.

Ja, Oilers er som Liverpool i år! ;P
LUHG!
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

[mention]Buchan[/mention] gratulerer med tredje strake 2-1 seier over Vålerenga i år.

Så ikke matchen - lest litt.
Oilers best i 2 periode, Enga begynner bra i 3 periode og utligner til 1-1.
20-30 i skudd, og VIF gutta velger bevisst å skyte mye høyt på Holm, uten at det hjalp.

Stavanger er overlegne og har vunnet 21 av 23 før liga pausen.

1802 tilskuere i Furuset Forum er ny rekord.
Slo 1763 mot Frisk i 2017 og 1741 mot Stavanger samme år.
Minst halvparten i går var vel siddiser?
Har ikke sett bilder, vet bare at bortefeltet med 700 plasser ble revet bort.

Som sagt tredje 1-2 nederlag.
I september vant Enga skuddstatistikken 28-22, i Furuset Forum.
I oktober ledet Enga 1-0 til det sto 57 min på klokka i Dnb arena.
Da utlignet Stavanger, og vant 2-1 etter straffeslag.

Nytt 1-2 tap mot Norges beste lag i går.

De siste 4 eller 5 har endt med ett målseiere til Oilers, pluss den ene 3-2 seieren til Enga i fjor - jevne resultater.
Enga har ikke blitt spilt ut av Stavanger på lenge.

Vålerenga er nest beste hjemmelag i Get.
Men kun Get’s 6 beste bortelag.
Har et veldig ungt lag, og en tynn stall.
Det er mye talent og det er mye å bygge videre på.
Kanskje kan Vålerenga utfordre Stavanger neste sesong?
Da er det retur til Jordal også :strong:
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Cola

Nå skal jeg ha med meg 1. periode (hvis det ikke skulle skje noe spesielt) med Minnesota hjemme mot Philipelphia
Kommer 1 kamp i morgen kl 15:00 som er viktigere

Og en liten slutt kommentar til de som er uenige/krangler her inne på forumet.
Vær så snill å tenke på at vi trenger ALLE, og ALLE kan IKKE være enige DIREKTE med en gang.
Kan man ikke være uenige kan man heller ikke bli bedre når man diskuterer sammen

Som sagt, jeg vil IKKE at vi mister noen på dette forumet, MEN Fy** der scoret Philipalpia!

La oss diskutere på en normal måte, og la "egoet" vårt ikke stå foran alt mulig. Men la også andres mening ha en betydning.
Er du ALLTID enig med sjefen di, med det mener jeg oss samboer også selv om du sier at du er sjef hjemme :D


Lag dette forumet hvor vi kan diskuterer og være uenige til tider, men kanskje at man skrive tilbake til den vi "kranglet/var uenig med" Fy F*aen du hadde rett..

Vi trenger alle som bidrar her inne, og skulle du få ett "syrlig"/innlegg du føler på kanten, skriv tilbake til vedkommende og spør hva han mener i en PM.
Siste utfall er jo å rapportere det, selv om jeg ikke er noe som støtter dette, bedre å fikse opp i dette selv

Minnesota leder nå 2-1 hjemme mot Philipelphia
Og vinner 4-1 hjemme, uten Zucca poeng, men +2 i statistikken.
Jeg fikk -2 i statistikken, sovnet fra 2&3 periode, bikkja kom å vekket meg når kampen var ferdig for å gå tur, har lært seg å ikke forstyrre når jeg ser fotball/hockey :D :D :D

[mention]Blodfink[/mention] føler du at dette flyttes/slettes så er det opp til deg
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Minnesota er i Stanley Cup form :champion:
LUHG!

Cola

Blodfink wrote: 15 Dec 2019, 20:12 Minnesota er i Stanley Cup form
Det er dine ord, er ikke sikker på noe lenger i NHL, men Ranger går til sluttspill :D
Og MUFC sliter ed å ta poeng fra de som er under dem på tabellen.....

Forøvrig så ble jeg før dagens kamp invitert inn på FB forumet til MUCF Kristiansund.
Han som er admin der er en av mine gamle sjefer fra Libanon, men det var kun når han og jeg sto på bakken, ikke når jeg kjørte ;-)
Og i Forumet der reklamerte jeg for oss (dette forumet) at her kunne man lett søke på historie ( [mention]Pink Final[/mention] ) og andre gode/fine ting.
Spennende å se om vi får noen bruker derifra, derfor var jeg heller ikke så redd for å skrive mitt eget navn i den andre tråden.

Cola

KAMPER 17-18-19/ 2019
17.12.19 kl. 19:00 M/S - VIF 6-2 (2-1, 2-1, 2-0) :bigcry:

18.12.19 kl. 19:00 Lillehammer -Narvik 7-3 (1-1 , 2-2, 4-0) :thumb_up:

19.12.19 kl. 18:00 Oilers - Sparta 6-1 (1-0, 1-0, 4-1) :thumb_up:
19.12.19 kl. 18:30 Grüner - Frisk 6-3 (0-1, 3-0, 2-2) :bomb:
19.12.19 kl. 19:00 Storhamar - Stjernen 3-0 (2-0, 1-0, 0-0) :thumb_up: ;`(
19.12.19 kl. 18:30 Lillehammer -Narvik 7-4 (2-0, 2-2, 3-2) :thumb_up:

Tabell for denne serierunden

Skjermbilde 2019-12-17 kl. 09.01.31.png
Skjermbilde 2019-12-17 kl. 09.01.31.png (80.71 KiB) Viewed 2628 times
[/b]

Har vært landslags pause, og da bruker også en del lag å ha litt "trøbbel" for å få spillet til å sitte som det gjorde før oppholdet.
Og noen lag har fått trent godt.
Norge spilte forøvrig turnering i Sveits
Sveits - Norge 5-0 (1-0, 3-0, 1-0) - Norge - Slovakia 4-1 (2-0, 0-1, 2-0)
Men tilbake til hjemlig serie. Enga bør vinne for å holde på 4de plassen
Lillehammer tar i mot Narvik med 2 kamper på 2 dager, tror nok Narvik blir for svake her, selv om de har imponert så langt i sesongen
Oilers i batalje mot Sparta igjen, bruker å bli litt av noen kamper dem i mellom, men tror på Tommy Kristiansen og Oilers her
Frisk må begynne å reise seg, bare 3 poeng for Sparta som har 6 plassen, tror på Grüner tap i denne mot Frisk
Storhamar har bedret spillet sitt, men det har også Stjernen. Kan Stjernen holde egne spillere i egen spillerboks og ikke den som er på andre siden av banen. Da kan alt skje. Storhamar litt foran, vil vel også rette opp 1-2 tapet de hadde tidligere i år på hjemme is for Stjernen
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Huff, dette var ikke bra.
Men M/S vant fortjent, Enga sliter med spiller stallen. Idag kun 14 utespillere (5 backer + 9 løpere)
Last edited by Cola on 19 Dec 2019, 21:06, edited 48 times in total.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Jøss, det så jeg ikke komme (M/S-VIF)...Kanskje M/S melder seg på sluttspill.

Oilers slår nok Sparta, men blir kanskje litt jevnt.

Frisk bør klare Oslo-laget

Tror dessverre Stjernen ryker, men lov å håpe.

Lillehammer bør ta Narvik.

Bra med en seier for landslaget, Sveits alt for gode for oss...
LUHG!

Cola

[mention]Blodfink[/mention]
Hmrrr.
Alle hater Enga, så bare si det rett ut at du syntes dette var br*!
Jeg har bestandig hatt problemer med grønn farge, (sikkert derfor jeg venter til det er på vei til å skifte til rødt, eller andre veien)
Tror også dette har 50% med at jeg ikke orker å sitte oppe 1 time lengere for å se Zucca. Sorry men har NYR :heart:
Her inne må [mention]Pink Final[/mention] og jeg krangle med sånne som deg [mention]Blodfink[/mention] og [mention]Buchan[/mention].

:D :D :D

Satser på seier i kveld (onsdag)
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Her kan man lese om hvor ydmyket vi ble, og attpå til i en "Garasje"! :D
https://www.vg.no/sport/ishockey/i/y3pE ... tent=row-6

Og VG er jo SKIKKELIG oppdatert:
"I år måtte de se Stavanger Oilers stikke av i kampen om seriegullet. Selv om VIF tok jevnt med poeng fra start, har det stadig blitt tøffere i takt med skadeproblemene som har hopet seg opp.


Greit nok at jeg har tippet Oilers som seriemester, men det er spilt 24-25 kamper av 45 kamper, og serien avsluttes ikke i år men i 2020

Fra VG, og dette stemmer dessverre 90% sikkert. Røymark kan være tilbake i Februar/Mars

Skadeliste Vålerenga
Axel Eidstedt, back (alvorlig kneskade): Ute resten av sesongen
Filip Gunnarsson, forward (brudd i fingeren): Ute til nyttår
Filip Lalande, forward: Ute i seks uker til
Martin Røymark, forward (Skadd i skulderen): Sesongen står resten av sesongen også i fare, tidligst tilbake i februar
Daniel Sørvik: Ute på ubestemt tid.
I tillegg har Vålerenga blitt enige med Christoffer Berger om å avslutte kontrakten, og spilleren har signert for Narvik.
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Narvik holder mer og mer følge i 2 perioder mot Lillehammer.
Så ikke kampen, sjekket den opp på nettet fra tid til annet.
Tror M/S (og Grüner) skal ha problemer å dytte Narvik og Stjernen fra ett slutt spill.
Får se hvordan Narvik klarer seg idag på nytt mot Lillehammer, hvem har mest krefter av disse to lagene?
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Cola wrote: 19 Dec 2019, 00:45 Alle hater Enga, så bare si det rett ut at du syntes dette var br*!
Jeg har bestandig hatt problemer med grønn farge, (sikkert derfor jeg venter til det er på vei til å skifte til rødt, eller andre veien)
Tror også dette har 50% med at jeg ikke orker å sitte oppe 1 time lengere for å se Zucca. Sorry men har NYR
Her inne må @Pink Final og jeg krangle med sånne som deg @Blodfink og @Buchan.
Haha [mention]Cola[/mention] :thumb_up:
Fyrer opp under hockey interessen her på forumet.

Hockey Norge er ikke stort, og de fleste klubber og deres supportere har Vålerenga som rival nummer en eller nummer to.
Sånn blir det med 30 seriegull :champion: 26 NM :champion: og 65 strake sesonger på øverste nivå fra 1956.
Aldri utenfor sluttspillplass :strong:
Norges første syngende supportere, fra omtrent 1980.
En hel haug med profiler - og en ( i overkant?) breial framtoning fra både klubb og supportere :hah:

Bra vi kan ha det moro her inne, og tulle litt med hverandre.

Ser ut til å bli et bikkjeslagsmål om 4 plassen mellom Frisk, Lillehammer og Vålerenga.

4 plass liksom :ghost:
Det har blitt målet for både VIF hockey og Manchester United :oops:
Tidene forandrer seg.
Fellesnevner’n er at både Vålerenga’s hockeylag og Manchester United er under oppussing - uten sammenligning forøvrig.

Manglerud vant 6-2 ja, har aldri klart å se på de som en ordentlig rival.
Selv om det er nærmeste naboklubb,
Blir litt som med Man City mellom tidlig 80 tall og til litt inn på 2000 tallet.
Synes mer synd på dem enn å frykte dem :hah:
Manglerud/Star
Den første kampen jeg husker fra ‘garagen’ var 3-1 til Enga der i 1980/81 sesongen.
Av en eller annen grunn så husker jeg den kampen samt 11-3 over Lørenskog samme år godt.
Og 1-10 mot Furuset ;`(

Angående NHL.
Selv har jeg aldri hatt noen favorittklubb der.
Følger NHL med et kvart øye og sjekker ofte resultatet til New York Islanders først.
Sikkert fordi de var så gode da jeg begynte å følge litt med fra slutten av 1970 åra.
Islanders har hatt mange magre år.
I det siste har de kommet seg litt igjen, og de slår ofte Rangers i The battle of New York - (Manhattan vs Brooklyn)
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Cola wrote: 19 Dec 2019, 00:45 Hmrrr.
Alle hater Enga, så bare si det rett ut at du syntes dette var br*!
:hah:


O`Brien har nå 201 utvisningsminutter, det er verdensrekord mon tro?

Storhamar-Stjernen: 3-0 på Hamar når 2.per. nærmer seg slutten...Thoresen fløy på O`Brien akkurat, der var det greit med 2 min av O`Brien faktisk, må jo svare når du blir flydd på, sånn er det på isen.
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
4.plasser har blitt alt for viktig i dagens idrett!

:cash: :champion:
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Ny fight på Hamar, Storhamar går etter O`Brien, Thoresen og Rønnild, 2 mot 1, feige bønder :hah:
LUHG!

Cola

Blodfink wrote: 19 Dec 2019, 20:26 Ny fight på Hamar, Storhamar går etter O`Brien, Thoresen og Rønnild, 2 mot 1, feige bønder
Sitter å ser på denne kampen.
Jeg synes ikke O`Brien gjør noe galt, men de andre lagene vet å "fyre" han opp.
Men O`Brien klarte å "fyre" opp P. Thoresen, så jeg tror O`Brien er em mester i "trash talk". Og det hører med.
Mitt inntrykk av Nord-Amerikanske spillere er bra på "trash talk" og å spiller litt på kanten, og tar igjen, men kun i seriespillet.
I Play-Off bruker de ikke å la seg påvirke, dermed går det andre lagets spiller på utvisning.
Kommentatorene snakker om en Podkast med O`Brien, vet du noe om dette [mention]Blodfink[/mention] ?
Skulle gjerne ha fått hørt den.
O`Brien :thumb_up: :strong:
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Enig i oppsummeringen over her [mention]Cola[/mention] , håper det blir akkurat sånn i sluttspillet ang. trash-talk :hah: , hvis vi kommer dit...Bunnlaga begynner å vinne, men Stjernen blir blant de 8, det tror jeg faktisk.
LUHG!
Post Reply