Ishockey

Det er mye sport som ikke er fotball. Det kan diskuteres her.

Deleted User 430

Da er saken endelig avgjort. En sak hvor ingen er vinnere, men kun en stor taper, nemlig Narvik.
De skal ha for forsøket, men den sympatien jeg hadde for dem ved første "øyekast" har nå forsvunnet helt etter hvert som de har kommet med utspill om saken..

https://www.tv2.no/sport/14013845/
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7392
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26219
Liker mottatt: 16748

2.500 på nye Jordal i går, maks tillatt med 50% av kapasiteten.
Ganske god stemning, og hjemmelaget snudde til 3-2 på tampen ❤️.
En del Frisk supportere på motsatt side, i 2 etg.
I Mjøsderbyet vant Lillehammer 5-4 over Storhamar og i nedre Glomma derbyet vant Stjernen 3-2 i Sarpsborg.

Vi mangler Cola her inne, for å oppdatere oss på Norges nest mest populære lagidrett.
post liked by: Buchan, Blodfink, Cola2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Pink Final wrote:17 Sep 2021, 09:01 2.500 på nye Jordal i går, maks tillatt med 50% av kapasiteten.
En helt annen diskusjon, men forstår veldig godt de som reagerer på at politikere får ha valgvaker med ingen avstand, og idretten får ha halvfulle tribuner. Jeg er ingen lege eller smittevernsekspert, men jeg syntes vel at idretten burde blir prioritert høyere, i alle fall høyere enn valgvaker.

Over til et litt annet tema, ser ikke så mye på hockey, prøver å få med meg en NHL kamp eller to i løpet året og ser stort sett alltid siste runden av Stanley Cup. Kul sport, selv om at jeg først og fremst har blitt interessert gjennom betting.
post liked by: Pink Final, Buchan, Blodfink
LoveUnitedHateGlazers

Deleted User 430

Pink Final wrote:17 Sep 2021, 09:01 2.500 på nye Jordal i går, maks tillatt med 50% av kapasiteten.
Var det faktisk 2500 stykker på kampen i går eller 2500 solgte billetter? Kikket i korte glimt på kampen på tv og det så fryktelig tynt ut. Mulig de ikke har fått til en optimal kameravinkel i den nye hallen (heller), men ja..

Ellers kom det jo noen nyheter som vil glede hockeyfolket i deler av Oslo i går.
https://www.tv2.no/v/1684517/
post liked by: Pink Final, Buchan
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7392
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26219
Liker mottatt: 16748

Steinar Stenseth wrote:17 Sep 2021, 11:42 Var det faktisk 2500 stykker på kampen i går eller 2500 solgte billetter?
2500 solgte billetter.
Var trolig litt over halvparten som faktisk var der.
Svakt oppmøte.
Men ishockey og kampdatoer er ikke akkurat lett tilgjengelig.
Man må jo søke for å finne ut når det er kamp.
Media har aldri promotert hockey, med unntak av Arbeiderbladet/Dagsavisen.
Vet ikke hvordan det er i andre byer?
Jeg har ikke vært på hockey match siden sluttspillet mot Lørenskog i 2017, så jeg er jo ikke blant dem som trekker opp tallene.

God stemning.
Da snakker jeg om hvordan det har vært i nyere tid.
Frisk fansen også bra.
Klanen er dessverre bare en skygge av seg selv for 15-20 år siden.
post liked by: Buchan, Blodfink
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

Det blir nok en spennende sesong, tror kanskje det kommer til å stå mellom Vålerenga og Oilers helt på topp. Vålerenga er vell tippet som favoritt av ekspertene. Men foreløpig er det @ Blodfink sitt Stjernen som er på topp 😊
Oilers hadde sin første kamp i går mot MS. Det så greit ut.
post liked by: Pink Final, Blodfink

Deleted User 430

Pink Final wrote:17 Sep 2021, 15:40 2500 solgte billetter.
Var trolig litt over halvparten som faktisk var der.
Svakt oppmøte.
Men ishockey og kampdatoer er ikke akkurat lett tilgjengelig.
Ting har ikke forandret seg siden jeg fulgte godt med, skjønner jeg..

Det hender Tv2Sporten skriver en artikkel eller to om hockey, men da er vel ca 95% av dem om Stavanger eller Vålerenga. Resten står mellom Storhamar eller noe negativt som har skjedd. :hah:
Selv de klarer ikke annonsere når kampene er, eller ha det lett tilgjengelig, så jeg tror du må være spesielt interessert for å finne ut av det, ja.

Får krysse fingrene for at både antall besøkende og stemning tar seg opp nå som flere klubber får bedre fasiliteter. Fint lite som slår det å se hockeymatcher med fulle tribuner, om det være seg på tv eller i hallen..
post liked by: Pink Final, Blodfink, Buchan
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18057

Stjernen herjer :hah: Vi får se hvordan det går utover. De ble vel tippet på 5.plass av TV2 Sport. Så serieåpningen mot Vålerenga på TV, Stjernen best i 1.periode, VIF best i 2.periode, jevn 3.periode. Men flott å starte med 2 seiere mot seriefavoritten og smurfene :hah:
Jeg har ikke abb. på lokalavisene, men før var det veldig bra dekning i FB og Demokraten.

Hadde nok tatt en tur i Stjernehallen om jeg fortsatt bodde i hjembyen.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
messilingard wrote:17 Sep 2021, 09:49 En helt annen diskusjon, men forstår veldig godt de som reagerer på at politikere får ha valgvaker med ingen avstand, og idretten får ha halvfulle tribuner.
Det er jo alltid sånn, broilerne har sine egne regler, og så styrer de vår hverdag litt annerledes...
post liked by: Buchan, Pink Final
LUHG!
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

I´am back
For å se når enkelte kamper går, sjekk denne linken, men husk å velge riktig liga:
https://www.hockey.no/live/Schedule?tou ... 6&teamid=0
eller å bruke VG på Norsk, Svensk, KHL og NHL
https://vglive.no/kamper/ice-hockey

Merkelig nok, så er det ett par personer her inne som har fått meg til å føle mindre for hockey, og mer for fotball.
@Pink Final dine historie leksjoner er utrolige
@Vidar Dale Fjeld Hvordan du beskriver og bygger ned/opp setter jeg stor pris på (Ikke altid enig :-) )
@Blodfink Ditt engasjemang og kommentarer kommer fra hjerte
@Buchan Hva skal jeg si, du er ett positivt menneske både her og for S. Oilers
@Pancho P Ser du har kommet inn som ny, og med veldig mye kunnskap.
@Steinar Stenseth Synes at det er bra at du også legger inn noen innlegg i hockey diskusjonen
@messilingard Det samme med deg som med @Steinar Stenseth
@RaoulDuke Takk for at du holder forumet oppe.

Som en del vet jeg kan mere om hockey, men i 1966 var det en spiller som var Best, og da var jeg som 8 åring solgt
Har fortsatt en del gode kontakter i hockey-Norge, o vil også prøve å oppdatere det jeg får med meg av nye regler og tolkninger.

Men Manchester United går foran hockey for meg for første gang i mitt liv, takk @Pink Final
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Men jeg tror ikke vi skal "spamme" dette hockey forumet med resultater som, spesielt jeg gjorde før, og etter hver match.
Dette Forumet er opprettet av @RaoulDuke for å ta vare på ting rundt klubben vi er glad i.
Vil komme tilbake å prøve å forklare som er gjort med reglene i NHL, Europa og Norge i senere innlegg
post liked by: Pink Final, Buchan, Pancho P, Blodfink, Belfastboy
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7392
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26219
Liker mottatt: 16748

Hjertelig velkommen tilbake @Cola2.
Dine bidrag har vært savnet.

Ja, ser den med ‘spam’.
At du føler du spammer et Unitedforum med hockey.
Kjenner på det samme selv i komm feltet på United.no.
Når jeg skriver noe som ikke omhandler akkurat dagens artikkel.

Litt ishockey fra deg synes jeg vi må ha her inne.
Riktig nok, det er Manchester United som er hovedfokus her.
Vi er alle United.
Jeg tenker på de gamle lørdag kveld sportsavisene i Storbritannia.
En i hver by.
Der var hovedfokus gjerne den/de lokale fotball klubbene.
(Eller cricket eller rugby, feks i Green ‘Un fra Dorset Echo).
Men, det var også mye annen sport.
Pink Final, Manchester Evening News hadde også lokal ishockey, lokal boksing, lokal speedway*, lokale hesteløp og ikke minst cricket og rugby, og enda flere sports grener. Samt tilbakeblikk på tidligere tider, og en hel side med leserbrev Prize Postbag, datidens forum/fanzine. (Fikk inn leserbrev der, med hyggelig respons i neste lørdagsutgave av Football Pink. De kunne nesten ikke tro at Rochdale hadde supporterklubb i Norge 😄).
United, City, Bolton, Oldham, Bury, Stockport og Rochdale var hovedfokus.
Men mye annen sport på de 32 sidene.
Slik kan det vel være her også?
Man United forum, krydret med litt ishockey og annet sports snacks.
* Manchester er/var Speedway løpenes høyborg, med 15-20.000 tilstede på Belle Vue, og noen ganger White City før den ble revet.
White City rett ved Old Trafford.

Ser fram til å lære om regelendringene i ishockey.
post liked by: Blodfink, Pancho P, Cola2, Buchan, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18057

Hyggelig comeback @Cola2 :thumb_up:
post liked by: Pink Final, Cola2, Buchan, Belfastboy
LUHG!
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2516
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12966
Liker mottatt: 8244

Hei @Cola2. Takk for hyggelege ord. Du må gjerne skrive mykje om hockey. For min del 'peaka' hockeyinteressa i 1985 med Tsjekkoslovakia sitt fantastiske VM-gull. Làla, Ruzicka, Lukac, Hrdina og Kralik og alle dei andre var store heltar. I Norge følgde er spesielt med Stjernen og særleg Ørjan Løvdal. Eg reknar med at han har lagt opp no? 😂😂😂
post liked by: Pink Final, Buchan, Blodfink, Belfastboy
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

Pancho P wrote: 18 Sep 2021, 11:39 Hei @Cola2. Takk for hyggelege ord. Du må gjerne skrive mykje om hockey. For min del 'peaka' hockeyinteressa i 1985 med Tsjekkoslovakia sitt fantastiske VM-gull. Làla, Ruzicka, Lukac, Hrdina og Kralik og alle dei andre var store heltar. I Norge følgde er spesielt med Stjernen og særleg Ørjan Løvdal. Eg reknar med at han har lagt opp no? 😂😂😂
Da er du er @Blodfink i samme båt/klubb.
Tsjekkoslovakia hadde noen store spillere som var forbilder for mange.
Husker spesielt målvakten Dzurilla og backen Jan Sucky, han var den første som kastet seg ned "å spiste" pucker.
Men en av de største, også i størrelse var Václav Nedomanský, fikk han høre at du var Norsk, da kom automatisk spørsmålet: " Hvordan er det med Bjørn "Botta" Skaare?, Han er den beste spilleren jeg har spilt med! "

Måtte rediger dette inn siden du nevnte Ørjan, han er " still going strong " ikke som spiller, men som Markedsjef. Har vel mer eller mindre hatt den stillingen siden han hengte opp skøytene.
@Blodfink her kan du sikkert supplere med mere
Last edited by Cola2 on 18 Sep 2021, 14:43, edited 1 time in total.
post liked by: Buchan, Pink Final, Pancho P, Belfastboy
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

Hjertelig velkommen tilbake @Cola2, det var hyggelig.
Men nå blir det tøft her inne to enga og to Stjernen supportere 😀
Forza Oilers 😀
post liked by: Pink Final, Pancho P, Blodfink
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

Buchan wrote: 18 Sep 2021, 14:35 Hjertelig velkommen tilbake @Cola2, det var hyggelig.
Men nå blir det tøft her inne to enga og to Stjernen supportere 😀
Forza Oilers 😀
Takker for det, men du husker vel nok at jeg egentlig er supporter av god hockey.
Og jeg synes Stjernen driver forsvarlig, og forgangs klubben på dette er jo Oilers
post liked by: Buchan, Pink Final, Blodfink
Post Reply