Kobbie Mainoo

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.
User avatar

Andtho01
Posts: 1130
Joined: 18 Jul 2023, 22:45
Liker gitt: 3492
Liker mottatt: 3637

Spennede å se kor lang kontrakt han ender opp med
post liked by: Rød Pølse, Pwint, Belfastboy, Jan Erik, RedTrafford, messilingard
User avatar

Topic author
Pangaea
Posts: 2749
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3932
Liker mottatt: 5071

Han er sikkert på tilnærmet akademilønn, så selvsagt skal gode kamper over tid belønnes med en mer passende kontrakt. Han kan bli hjertet i midtbanen vår de neste 15 årene, så klubben bør naturligvis gi ham lignende lønn som de andre i førstelagstroppen. Så sier det seg selv at vi ikke bør kaste millionlønninger etter alt som kan krype og gå, men med ny sportslig ledelse så tipper jeg det ikke blir et problem. Og så håper jeg unge Kobbie holder beina fortsatt solid plantet i bakken, og ikke tar av slik som en viss franskmann gjorde i samme alder.
User avatar

10Hag
Posts: 1501
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3610
Liker mottatt: 4889

Jeg må minne meg selv på at enn hvor god Mainoo har vært i år, så er det ikke mange kamper han har på seniornivå. Jeg tror virkelig han er the real deal, men det er ingen garanti for at han får en like god sesong neste sesong.

Vi skal nok forsterke midtbanen fremover. Og Mainoo skal da få kjempe om spilletid mot forhåpentligvis bedre spillere, i sin første fulle sesong på seniornivå. Vi har fortsatt til gode å se Mainoo ta nivået mot lag som f. eks City. Jeg tror han tar nivået, men kan ikke vite det. For alt vi vet, kan det hende han havner bak andre i køen og spiller enda mindre. Igjen, tror ikke det skjer.

Derfor synes jeg det er overilt å gi for høy lønn allerede nå, når han allerede er kontraktsfestet til 2028 + 1 års opsjon. Enn hvor god han er, er jeg generelt bare helt imot å gi nye kontrakter basert på en relativt lav mengde kamper. Vil i det minste se han gjennom en full sesong.

Men at han er på akademilønn virker jo og drøyt, så jeg ser den siden og. Håper han får en beskjeden lønnsøkning i første omgang, og at vi setter oss ned og reforhandler neste sommer, etter en full sesong.

Det samme mener jeg for øvrig om Garnacho, og Højlund. Sine enorme talent til tross, har de enda ikke hatt nok tid til å vise stabilitet og toppnivå over betydelig tid, altså minst en full sesong, og gjerne to sesonger. Garnacho har spilt mye, men er fortsatt ujevn. Samme med Højlund. Mainoo er stort sett veldig god, men har slitt litt i noen kamper mot bedre lag. De er fortsatt alt for unge og uerfarne til å fortjene monsterlønn, i mine øyne.

De eneste spillerne jeg mener fortjener skikkelig høy lønn, er spillere som over flere sesonger har vist at de er kapable til å vinne de største troféene, år etter år. Evt. spillere som er blant verdens aller beste i sine posisjoner, og det jevnlig, ikke kun når de er i form.

Det er i alle fall mitt håp for vår fremtidige lønnstruktur. At vi belønner vinnere, som viser seg som vinnere på et jevnt nivå over tid. De eneste spillerne i stallen vår som har gjort det, er egentlig kun Casemiro og Varane, og de er sannsynligvis et lite stykke over toppen. Altså synes jeg selv de er på for høy lønn, med tanke på at de ikke lenger er så gode som de var på sitt beste i Real Madrid.
Last edited by 10Hag on 15 Feb 2024, 20:10, edited 3 times in total.
post liked by: messilingard, Blodfink, Rød Pølse, Jan Erik, Cola2
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4439
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2868
Liker mottatt: 9464

Det er mulig at det allerede er forhandlet inn prestasjonsbaserte bonuser eller klausuler som gjør at han allerede tjener greit sammenlignet med de fleste andre i samfunnet. Garnacho har en sånn kontrakt så vidt jeg vet, men dette er selvfølgelig ikke noe som man vet helt sikkert.
post liked by: 10Hag, Tringe, Blodfink, Rød Pølse, Jan Erik, Cola2
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2066
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9102
Liker mottatt: 8383

Man kunne se at Kobbie Mainoo skilte seg ut blant midtbanespillerne våre i går. Her er statistikken som bekrefter inntrykket ✨

post liked by: Andtho01, Buchan, Jan Erik, Pink Final, RedTrafford, Blodfink
Football, bloody hell!
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2066
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9102
Liker mottatt: 8383

Han er lett å like, unge Kobbie Mainoo ✨

post liked by: RedTrafford, Ryder, Pwint, Andtho01, Pink Final, Belfastboy, Pancho P
Football, bloody hell!
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2934
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13601
Liker mottatt: 8747

Herlig.

For mange år siden startet Brann opp et jentelag, og jeg var på Nymark med stedatteren min der de fikk trene på banen ved siden av A-laget. De var jo superstolte over å være Brann (selvsagt) og mange, blant annet stedatteren min var på den tiden veldig opptatt av Brann og var mye med på stadion mm. så jeg gikk bort til Mjelde og spurte om han ikke kunne komme bort med en spiller eller to og si hei til dem. "Nei," sa han bare og snudde seg vekk. Da mistet jeg respekten veldig kjapt. Det er en liten ting og det hadde betydd mye for jentene.
post liked by: Rød Pølse, RedTrafford, Andtho01, Pink Final, Blodfink, Belfastboy, Pancho P
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2066
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9102
Liker mottatt: 8383

Straight Outta Carrington 😎

post liked by: Pancho P, RedTrafford, Belfastboy, Andtho01, Pink Final
Football, bloody hell!
User avatar

Andtho01
Posts: 1130
Joined: 18 Jul 2023, 22:45
Liker gitt: 3492
Liker mottatt: 3637

Mainoo fikk måndens pl mål i Feburuar borte mot Wolves
https://www.premierleague.com/video/single/3924565
post liked by: Pwint, Rød Pølse, RedTrafford, Pancho P, Pink Final
User avatar

Andtho01
Posts: 1130
Joined: 18 Jul 2023, 22:45
Liker gitt: 3492
Liker mottatt: 3637

Krysser fingerne for at Mainoo godtar dette.
Manchester United teen sensation Kobbie Mainoo is set to treble his Old Trafford wages to around £60,000-a-week on an extended contract to 2030 that could see him become one of their top earners if he hits every target, write the Sunday Mirror.
post liked by: RedTrafford, Rød Pølse, 10Hag, Pwint, Blodfink
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23310
Liker mottatt: 19275

Synes jo han bør godta den kontrakten. Opp til ham selvfølgelig. Fortsetter han utviklingen så blir han jo en av de best betalte.
post liked by: RedTrafford, Rød Pølse, Andtho01, 10Hag, Pwint
LUHG!
User avatar

10Hag
Posts: 1501
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3610
Liker mottatt: 4889

60 000 pund i uka? Det høres jo faktisk... utrolig fornuftig ut!

Og selvfølgelig med prestasjonsbaserte klausuler. Det er gode intensiver.

Wow, om det stemmer, er jeg imponert. For 2 år siden hadde vi kastet 200 000 på ham umiddelbart, og vært helt fucked om han mot formodning skulle blitt skadeplaget eller stagnert.
post liked by: Jan Erik, Rød Pølse, RedTrafford, Ryder, Pwint, Tringe, Blodfink, Andtho01
User avatar

Andtho01
Posts: 1130
Joined: 18 Jul 2023, 22:45
Liker gitt: 3492
Liker mottatt: 3637

Mainoo ikke tatt ut i Englands troppen til deres 2 treningskamper mot Brasil og Belgia.
post liked by: Pwint, Rød Pølse
User avatar

Topic author
Pangaea
Posts: 2749
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3932
Liker mottatt: 5071

Helt greit det i grunnen. Bedre at han faktisk får spille for U21-landslaget, enn å sitte på benken for England, eller komme innpå i det 97. minutt for at England skal "sikre" seg han i framtiden.
post liked by: Pink Final, Andtho01
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2066
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9102
Liker mottatt: 8383

Mainoo må spille offisiell landskamp for å ikke være aktuell for landslaget til foreldrenes hjemland. Treningskamper teller ikke i så måte. Syns det er merkelig at han ikke blir tatt med på samling.

Virker som Southgate har bestemt seg for hvem som skal være i EM-troppen allerede. Det beste argumentet mot Englandsuksess i sommerens mesterskap er treneren.
post liked by: Andtho01, Jan Erik
Football, bloody hell!
Post Reply