Erik ten Hag

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.
User avatar

Jan Erik
Posts: 3187
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 10851
Liker mottatt: 11299

@Ryder 🤣🤣🤣

Godt poeng angående Frank og De Zerbi. Så må vi også huske på at Wilcox er fersk i jobben, og Berrada og Ashworth har ikke startet enda. Det vil ta tid før ting setter seg. Vi får nok ikke se et 'ferdig' lag i August...
post liked by: Ryder, Andtho01, Rød Pølse, Pwint, Blodfink
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2913
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 14231
Liker mottatt: 12824

Hahaha 🤣 Her var det mye gull. Har jeg fortalt at jeg er veldig glad i fiskekaker?

Fotball er resultatorientert, så dette audition-argumentet gjelder for alle managere, uavhengig av kontraktslengde. Erik ten Hag har ett år igjen av kontrakten, han kan ikke bare bestemme seg for å ikke forholde seg til den. På hvilket grunnlag kan manageren sette seg på bakbeina hvis han ikke får fornyet kontrakt i sommer? Økonomisk forutsigbarhet? 😂

Jeg forstår at det går sport i å problematisere situasjonen, men kontrakten er en grunn til å beholde mannen med den praktiske sveisen.

Ifølge ulike rapporter koster det klubben ca £10m å avbryte samarbeidet. Det fremstår som en dårlig investering for en klubb som må navigere smart for å forsterke spillerstallen. Ny manager er heller ikke risikofritt.

INEOS har gjort mye rart i Nice. Det er grunn til skepsis, selv om de åpenbart er bedre enn den avføringen vi er vant til. Frem til nå har det vært fine ord og ansettelser av et par hvitsnipper som driver og luker ugress. Nå begynner alvoret.

Et av problemene har vært disse jævla resettene hvert andre år. Kom opp med bedre alternativer enn gjenbruk av et par Chelseamanagere, en italiener som har vunnet supercupen i Ukraina, den danske Drillo eller taperen Southgate. Hvis dette stemmer fremstår jo valget helt tilfeldig.

Jeg er heller ikke kategorisk negativ til endringer. Forandring fryder og alt det der, men det må være lov å forvente at lista ligger litt høyere og mer stabilt...
post liked by: Pwint, Ryder, Spirograf1, Andtho01, red, Jan Erik, Pangaea, Blodfink
Football, bloody hell!
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 3606
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 17526
Liker mottatt: 11903

Jeg er som nevnt for å gi ten Hag ut kontrakten, men legger meg ikke ned og gråter om De Zerbi, Pochettino eller McKenna kommer inn. Mest av alt så tenker jeg at det må tas en veloverveid avgjørelse. Det verste som kan skje er Southgate. Da blir det dyp depresjon. Selv om jeg selvsagt skjønner at turneringsfotball må være annerledes enn ligaspill, så er det ingenting for meg med Gareth som tilsier spennende spill.
post liked by: Rød Pølse, Ryder, Andtho01, Jan Erik, Pangaea
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Ryder
Posts: 5031
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2956
Liker mottatt: 12122

Rød Pølse wrote: 29 May 2024, 12:04 Hahaha 🤣 Her var det mye gull. Har jeg fortalt at jeg er veldig glad i fiskekaker?

Fotball er resultatorientert, så dette audition-argumentet gjelder for alle managere, uavhengig av kontraktslengde. Erik ten Hag har ett år igjen av kontrakten, han kan ikke bare bestemme seg for å ikke forholde seg til den. På hvilket grunnlag kan manageren sette seg på bakbeina hvis han ikke får fornyet kontrakt i sommer? Økonomisk forutsigbarhet? 😂
Det kan jo like gjerne være ting i nåværende kontrakt som INEOS ikke vil ha der, som for eksempel ETHs transferveto som mange har rapportert om. Annen maktfordelig og avgrensning av ansvarsområder/oppgaver.

Å ikke forlenge kontrakten er uansett et signal om - i beste fall - svært begrenset tillit. Så kan man godt si at ETH bare må finne seg i at det etter hvert tap spekuleres om han får sparken, men noe optimalt arbeids- og tillitsforhold mellom kolleger er det jo ikke.
post liked by: Pwint, Andtho01, red, Rød Pølse, Blodfink
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2913
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 14231
Liker mottatt: 12824

Det er sant. Her må man sannsynligvis komme til enighet om endringer i kontrakten. Det er ikke nødvendigvis helt uproblematisk. Vi får kanskje noen svar når avgjørelsen offentliggjøres.

Samtidig ville det vært merkelig hvis man viste nederlenderen "ubegrenset" tillit etter årets sesong. Selv om han ikke legger seg flat i møte med pressen vil jeg tro at han er klar over at verken spill eller resultater svarer til forventningene. Han samarbeidet godt med hierarkiet i Ajax og virker å være en fyr som ikke setter seg selv foran klubben.

Hvis det er dårlig samarbeidsklima, og/eller man ikke kommer til enighet om fordeling av ansvarsområder, er det gode grunner til å takke for samarbeidet og gå hver sin vei.

Rent sportslig ser jeg ikke den helt store gevinsten, i hvert fall ikke på kort sikt. Det ville sikkert vært annerledes hvis man hadde litt spenstigere kandidater. Jeg tror det er en fordel med en manager som kjenner klubben, og som vet hva det innebærer å være manager for verdens største sportsklubb. Har også hørt at det er mulig å ha en stigende læringskurve, selv om man har passert 50.
post liked by: Ryder, Pwint, Andtho01, RedTrafford, Pink Final
Football, bloody hell!

Beta 2.0
Posts: 378
Joined: 03 Feb 2023, 11:35
Liker gitt: 112
Liker mottatt: 1035

Det er vel ganske vanlig at managere går inn i ny sesong med kontrakt ut sesongen. Veldig få som får kontrakter for mer enn to-tre år av gangen, eller som egentlig vil ha det i flesteparten av klubbene i verden (United er nok et unntak her, de fleste managere ville nok takket ja til Moyes’ kontrakt).
post liked by: Pangaea, Rød Pølse, RedTrafford, Andtho01, Pink Final, Blodfink
User avatar

Pangaea
Posts: 3262
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 5501
Liker mottatt: 7288

Enig med Beta over, ser ikke på det som problematisk at Ten Hag har bare ett år igjen av kontrakten om vi fortsetter med ham. Solskjær var på utgående kontrakt også, og fikk den vel fornya i mars eller noe slikt. Hvis noen detaljer må endres, slik som veto på overgangsmarkedet, så tipper jeg Ten Hag er pragmatisk nok til å forstå og godta det, hvis han virkelig ønsker å fortsette i jobben. Han har tross alt jobbet under lignende struktur som "nye United" i Ajax.

Klubben og fotballen er uansett for stor nå til dags til at en manager kan ha samme gigantiske ansvar som Sir Alex hadde. Det blir for mye, og saker som Sancho, Ronaldo, Greenwood, Antony er mye å gape over, og fire slike? Det misunner jeg ingen.
post liked by: Rød Pølse, RedTrafford, Andtho01, Pink Final, Blodfink, Pwint
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 4562
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 20927
Liker mottatt: 13794

messilingard wrote: 28 May 2024, 15:39
I følge MEN så er ikke en avgjørelse rundt ten Hag nært forestående. Dette er sløvt etter min mening da dette burde vært avklart for lenge siden.
Helt enig :thumb_up:

Tenker at det er jo greit å vente til feiringen av FA cupen avtar. Noe den har vel gjort nå.
Jo lengre tid det går nå, så mistenker jeg at det ikke taler for EtH sin del.
Ved å bruke enormt med tid skal de liksom vise verden at de har gjort en veldig grundig evaluering. På en avgjørelse som kan ha vært tatt for en stund siden for alt det vi vet.
Og at tiden som går nå brukes til å hente inn en ny manager.

Bare spekulasjoner her. De må vel være greit for spillerne å vite hva som skjer før de drar på en liten ferie også, enn å få en sms at EtH har fått sparken. :-|

Neste sesongs jobb bør Starte nå.
post liked by: Andtho01, Pwint
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 4562
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 20927
Liker mottatt: 13794

Og noen sekunder etter jeg postet leser jeg på United.no at en avgjørelse kan komme i dag eller i morgen :-|
Endelig har de begynt å høre på meg :D

https://www.united.no/nyheter/en-avgjor ... ag/1305852
post liked by: Andtho01, Rød Pølse, Pink Final, Pwint, Can2
User avatar

Jan Erik
Posts: 3187
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 10851
Liker mottatt: 11299

Blir spennende å se hva de lander på. Håper han får bli, selv om det delvis er pga manglende alternativer. Ser på et intervju på Stretford Paddock (YouTube-kanal) med journalist Sam Pilger. Han hadde et godt poeng der han lufter en teori om at United har hatt kontakt med andre trenere, men muligens ikke blitt imponert over det de har fått høre. Bare en teori, og muligens ikke noe mer enn det, men han sier jo at Southgate, Frank, Pochettino, Tuchel osv, ikke er en klar oppgradering av ten Hag.
post liked by: RedTrafford, Andtho01, Rød Pølse, Pink Final, Pwint, Pangaea, Can2, Blodfink
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2913
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 14231
Liker mottatt: 12824

Rød Pølse wrote: 28 May 2024, 21:40 Ser for meg at en avgjørelse kommer mot slutten av uka og håper på skalla manager også neste sesong 🤞
Siterer meg selv for å unngå å gå full papegøye 😬 Nå har jo den mest spennende av de såkalte kandidatene valgt å signere ny kontrakt med Ipswich. Det syns jeg forsåvidt også er positivt. Blir spennende å følge McKenna videre.
post liked by: Pink Final, RedTrafford, Pwint, Jan Erik, Andtho01, Pangaea, Can2
Football, bloody hell!
User avatar

Pangaea
Posts: 3262
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 5501
Liker mottatt: 7288

Helt enig, veldig glad for at McKenna forlenget kontrakten. Brighton hadde vært det beste alternativet, men glad han ble i Ipswich, og blir spennende å se hva han kan få ut av den gjengen i PL. Må sikkert bruke litt gryn i sommer, kjernen av laget er samme gjengen som rykket opp fra League One tross alt. Håper de klarer å være konkurransedyktige, og ikke blir revet i filler og får 7 poeng eller noe slikt sprøtt.
post liked by: Andtho01, Rød Pølse, Pink Final, Can2, Pwint
User avatar

Andtho01
Posts: 2276
Joined: 18 Jul 2023, 22:45
Liker gitt: 8390
Liker mottatt: 8479

RedTrafford wrote: 30 May 2024, 18:33 Og noen sekunder etter jeg postet leser jeg på United.no at en avgjørelse kan komme i dag eller i morgen :-|
Endelig har de begynt å høre på meg :D

https://www.united.no/nyheter/en-avgjor ... ag/1305852
Kjære Ineos uansett hva som skjer med Ten Hag ikke gå for Southgate. Håper på avgjørelse i neste uke
post liked by: 28FPellistri, Can2, RedTrafford, Pwint, Pangaea, Pink Final
Hate Glazer love United
User avatar

pixma
Donor
Posts: 2005
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 872
Liker mottatt: 2825

Når det ikke er kommet noen greia om EtH fra Inos til nu så må det vel bety at han er trener neste sesong også skulle man tru.
User avatar

Jan Erik
Posts: 3187
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 10851
Liker mottatt: 11299

Det tror jeg ikke, @pixma. Virker like uvisst fortsatt. Noen tror han må dra, andre tror han blir. Kanskje de rett og slett ikke er enige innad? Og de som skal bestemme, har egentlig ikke begynt å jobbe i United enda.
Post Reply