Erik ten Hag

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Jeg husker ikke helt hvem som sa det, men det var i en United We Podcast som jeg hørte på vårparten i fjor vår. En manager, uavhengig av hva slags filosofi den har, er 100% avhengig av at spillergruppen "kjøper" prosjektet hans. Det er blant annet det som har skilt Guardiola og Klopp fra for eksempel Lampard og Solskjær. Spillergruppene har vært lojale til enhver tid, og har det vært tendenser til at noen går i mot manageren så har de forlatt klubben med engang, ref Cancelo nå i januar. Og spillerne må kjøpe både spillestil og lederstil hos manageren, uten den ene fungerer ikke den andre.

Det er nettopp dette som jeg tror skiller Ten Hag fra for eksempel Solskjær. Han klarte aldri helt overbevise spillerstallen om at han var mannen for jobben, og så fort enkeltspillere ikke lenger dro lasset så var det kun et utfall som var realistisk. Med ten Hag så er det visse likheter med at for eksempel Rashford står for veldig mye av den offensive produksjonen, men i motsetning til Solskjær så er det en betraktelig mer tydelig identitet i laget nå enn den gang da. Så er det greit å nevne at det fortsatt gjenstår mye jobb for ten Hag og denne spillergruppen, vi skal prestere over tid, vi skal erstatte noen spillere og hvem vet hvordan ting ender på eiersiden. Men jeg har virkelig troen på at Erik ten Hag er mannen for jobben uansett hvilke utfordringer som kommer i fremtiden!
post liked by: Ryder, Cola2, Pink Final
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Det gjenstår en god del jobb, ja - heldigvis er jeg trygg på at ETH skjønner det bedre enn noen.

Vil påstå at lagets utvikling denne sesongen har vært enorm på den mentale siden, noe mer beskjeden på den rent spillemessige. Vi har mye å gå på før vi er et velsmurt maskineri som spiller ut alle vi møter. Men vi tipper jevne kamper i vår favør gang etter gang - noe som selvsagt handler litt om både individuelle kvaliteter og taktiske forbedringer, men aller mest om en helt annen ryggrad og mental styrke. ETH har, helt bevisst, hentet spillere som er mentalt sterke. Men det har også vært en utvikling hos de som kapitulerte helg etter helg i fjor.

Vi har hevet bunn-nivået betraktelig og blitt mye mer solide og strukurerte. Neste steg blir å finne et enda høyere maksnivå. Dagens stall har fortsatt sine begrensinger, vi trenger nok 2-3 forsterkninger for å være helt der oppe. Men det ser lyst ut og jeg vil påstå vi ligger foran skjema.
post liked by: messilingard, Cola2, Pink Final

Beta 2.0
Posts: 313
Joined: 03 Feb 2023, 11:35
Liker gitt: 105
Liker mottatt: 821

Ryder wrote: 27 Feb 2023, 13:52 Vil påstå at lagets utvikling denne sesongen har vært enorm på den mentale siden, noe mer beskjeden på den rent spillemessige.
Jeg vil også trekke frem EtHs evne til å justere taktikk og mannskap i løpet av kampene, og spillernes evne til å utføre disse justeringene. Det teller kanskje ikke helt som å knuse motstandere spillmessig, men jeg vil si at det har noe med det spillmessige å gjøre. Laget har kanskje ikke helt funnet (eller evnet) en utpreget egen stil, men viser seg å h mange forskjellig strenger å spille på som gjør at de finner åpninger og skaper sjansene som trengs for å avgjøre kamper.
post liked by: Ryder, Pink Final, RedTrafford
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Nu er hvetebrød dagene over for EtH, trur han fikk litt for fort orden på MU. For synes han gjør en del rare valg nu for tiden, men har 100% trua på at han klarer å snu den negative trenden laget er kommet i når det er Pl, men vist ikke gutta er motivert for å kjempe om CL plass så hjelper det ikke hva EtH gjør, så er spent hva som skjer vidre nu.
post liked by: RedTrafford, Pink Final
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3804
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16322
Liker mottatt: 10526

pixma wrote: 03 Apr 2023, 18:24 har 100% trua på at han klarer å snu den negative trenden laget er kommet i
Samme her👍

Ja, noe rare valg er det.
Men det er jaggu mye rart i stallen våres også.
Tenker med denne stallen er det ikke så mange andre som hadde gjort det så betydelig mye bedre heller.

Vi er i April og henger godt med om CL plass. Ligacup pokal. Og generelt bedring i spillet. EL muligheter.
Ja , jeg er i rute i hvertfall mtp forhåpninger foran denne sesongen.
Tippet oss på 5th før sesongen.
post liked by: Pwint, messilingard, Pink Final, Can2
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Ser liten grunn til å få panikk nå, selv om at topp 4 er essensielt rent økonomisk. Vi har egentlig levert over forventning etter min mening. Irriterer meg litt over at Weghorst spiller så mye, og savner Casemiro og Eriksen, men prosjekt Ten Hag er absolutt vært å være tålmodig for i min bok.
post liked by: Pwint, RedTrafford, Pink Final
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

RedTrafford wrote: 03 Apr 2023, 19:31 Tippet oss på 5th før sesongen.
Du kan fort få rett i det :angel:

Jeg støtter dere som sier dere fornøyd med sesongen så langt.

Men jeg har nok litt mer panikk enn andre. United minner også denne sesongen litt for mye om bunnpunktene årlig siden 2013. Jeg er nok litt desillusjonert og dritt lei elendige prestasjoner i 10 år :shit:

Men at Erik ten Hag kan få skikk på dem er nok trolig, men 100% sikker er jeg nok ikke @pixma

Uansett, troen på neste sesong er der, men den er totalt avhengig av sommerens overganger.

Av dagens tropp er det ikke mange jeg ser på som uerstattelige, de kan telles på 1 hånd faktisk...Kanskje 1 hånd og et par fingre...Jeg selger gjerne unna jeg altså.
post liked by: RedTrafford
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26229
Liker mottatt: 16754

Hadde vi ett tap på søtten eller no etter VM?
Der vi bl.a spilte ut Barcelona.
Jeg har ståltro på Erik ten Hag.
Og jeg synes vi har en god stall.
Noen få hull er det.

Vi er inne i en downperiode nå.
Kan ikke huske et eneste lag i min tid som ikke har hatt en downperiode underveis i debutsesongen til ny manager.

Jeg tippet 3 plass og over 80 poeng før sesongen.
Vi har 50 poeng nå, og det er 33 poeng igjen å kjempe om.
Så jeg bommer ganske greit på poengsummen.
3 plass har jeg tru på.
Gjerne et cupgull til også.
Magefølelsen sier at vi reiser oss igjen.
Kan ikke forklare det på annet vis enn at jeg nærmest ikke klarer å se pessimistisk på Manchester United.
Pluss at vi har kvalitet både i manager stolen og i stallen.
Det er mitt ståsted - rom for å tenke ulikt 😊
post liked by: Buchan, RedTrafford
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

Ja, det er bare fint at ikke alle er dønn enige om det meste her inne. Kan fort bli litt kjedelig det.

Måtte dere ha rett i trua, jeg har også trua, bare litt mindre trua :hah:
post liked by: Pink Final, Buchan, RedTrafford
LUHG!
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

Jeg tippet United på sjette plass, hadde i grunnen ikke trodd at det skulle gå såpass bra i ETH første sesong.
Men det blir jo litt nedtur nå om man bare sitter igjen med et trofé, og ingen CL spill neste sesong.
Det kommer alltid nedturer med en ny manager, det har både Klopp og Guardiola opplevd i starten.
Har fortsatt håp om topp fire. Selv om dommedags profetene florerer på sosiale medier, hver gang United ikke vinner.
post liked by: Pink Final, red, RedTrafford
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Venter til etter sesongen med å konkludere i noen sterk retning, tror jeg.

Det som likevel bekymrer meg en god del med laget per i dag, er: Om vi trekker fra nye spillere (Casemiro/Eriksen/Martinez) - hvor mye bedre er vi egentlig blitt? Å finne riktige spillere er selvsagt en kunst og en del av jobben, synes likevel vi har vist noe skuffende liten utvikling i mange deler av spillet.

ETH har imponert meg med hvordan han har tatt tak i garderobekulturen og hvordan han har håndtert potensielt eksplosive saker som Ronaldo/Maguire.

Men vi er fortsatt et lag som sliter med å finne balansen, fortsatt et lag som ikke klarer å dekke rom defensivt, fortsatt et lag som ikke evner å spille seg ut av press, fortsatt et lag som ikke selv presser som en enhet og fortsatt et lag som er klart best på kontringer.

Men: Jeg er klar over at det er en rekke formildende omstendigheter, og at jeg er farget av noen sørgelige forestillinger i nyere tid. Utviklingen var definitivt på vei et sted før skader, suspensjoner og program har stukket kjepper i hjulene de siste ukene. Det finnes ikke tid til å drille system og detaljer, og det er vel det vi ser resultatet av nå. Så jeg hadde kanskje håpet vi var et lite hakk lenger opp på utviklingsstigen, samtidig sier jo fornuften at kurven sjelden går jevnt oppover uten tilbakeslag.

Tror kanskje ETH bør finne tilbake til pragmatismen som snudde trenden for oss tidligere i sesongen. Etter de to første kampene sluttet vi å spille oss ut fra egen femmeter og hadde noen kamper der vi først og fremst kriget. Siege mentality med jubling etter hver takling. Nå virker han veldig sta på at vi skal spille slik og slik, uten å ta i betraktning verken motstander, form eller spillermateriale.
post liked by: messilingard, Blodfink

Deleted User 661

Jeg har troen på Ten Hag. Har fulgt med fotball i så mange år at jeg vet at ingen trær vokser rett til himmels. Trodde dette ville bli en mellomsesong og sjette plass. Inn på topp fire neste sesong og kjempe om ligagullet sesongen etter det. Føler den progresjonen er optimistisk nok med ny manager fra en mindre liga.
Jeg har opplevd masse nedturer i mitt Manchester United liv, også før 2013/14 sesongen og jeg nyter faktisk det å være supporter igjen under Ten Hag. Er trygg på at han gir oss suksess i fremtiden.
post liked by: Buchan, Ryder, RedTrafford
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

Bra oppsummert over her @Ryder

Jeg er for at EtH skal få tid til å bygge opp en struktur og en tropp som er sterk nok til å konkurrere med de beste i PL og CL. Det er jo et uttalt mål MUFC har gått ut offentlig med. De største titlene skal vinnes.

Om det tar to år til får så være. I mellomtiden støtter jeg poenget med at pragmatisk tilnærming må tilbake i EtH's gameplan. Som det nevnes sliter United enormt med balansen og dekking av rom. Motstander har ofte overtall på kantene, (analysen til Eide etter Newcastle var ganske så god).

Vi er heller ingen offensiv trussel (det nærmer seg 5 timers spill uten scoring i PL) Selv om vi strengt tatt burde klart å score mot Liverpool kanskje. Men det gjorde vi altså ikke.

United trenger en målscorer på topp, Rashford har vært redningen, bortsett fra det er det tynt. Når han er i dårlig form så har vi ingen som stepper opp. Liverpool og City hadde suksess uten en klassisk nr.9, det har ikke vi hatt så langt.
post liked by: Ryder, RedTrafford
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Vi får se hva som skjer med Martial, så lenge han er skadefri må han selvsagt spille i stedet for Weghorst.
Er vel også kommet dit at det er bedre med Rashford som spiss og Sancho/Bruno/Pellistri/hvemsomhelst på kant enn med Wout i elleveren. Han gjør sitt beste, men vi spiller strengt tatt med ti og en halv mann om dagen. Hadde han enda vært sterk og godt på hodet, men han vinner ikke dueller heller...
post liked by: Blodfink
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3804
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16322
Liker mottatt: 10526

Min tro bygger på at han er så detaljert i alt som er. Og det er fra bunnen av, ikke bare taktisk, men absolutt alt. Har også lest mye om personer som kjenner EtH, det hjelper på troa :D
Man får ikke lagt takstein på ett hus uten at grunnmuren er støpt og satt opp reisverket. Sånn var ståa med klubben Manchester United i 2022 også.
For å gjøre det han gjorde med Ajax i CL da de kom til semi vitner om han er dyktig og smart.
Forventet ikke noe stort i år, og gjør heller ikke det til neste år, men mener vi til neste år bør være der at CL plassen aldri skal være i fare. Ingen større forventninger enn det.
Med støtte fra klubben tenker jeg vi bør være ganske nærme om 2 år.

For å snu på det. Hva hadde vi fått med Conte eller Poc. Kanskje en tredje plass i år og så hadde det blitt masse negativitet og drit og mange steg tilbake om ett års tid.

Dessuten er han ung og kan bli her i mange år. (selvsagt med forbehold med om det er godkjent det han får til)

Får oppsummere sesongen når den er over. Til nå har det vært en opptur for meg. Kan ikke huske en eneste kamp i fjor som ga meg noe særlig.
post liked by: Blodfink
Post Reply