Erik ten Hag

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4413
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2831
Liker mottatt: 9371

What do you expect from Ronaldo?
- Goals

Do you expect leadership from Ronaldo?
- I will speak with Ronaldo before you.
post liked by: Cola2, JørgenT, Pancho P, Pink Final
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pangaea
Posts: 2741
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3924
Liker mottatt: 5040

Gidder ikke registrere meg bare for å se en video, så det understreker bare hvor elendig manutd.com er. Klubben burde hatt en mer seriøs hjemmeside. De gidder ikke engang å oppdatere spillerprofilene skikkelig. Men jeg så hele presseseansen med ten Hag, og han gjorde vel en grei figur der. Han har godt ordforråd på engelsk, men roter litt med grammatikken her og der, så slik sett er han like flink som engelskmenn :rofl: Han var veldig generell i nesten alt han sa, men det er kanskje like greit. Ikke nødvendig å gi ulvene kjøtt med en gang.

Riktignok har det vært befriende at Ralf har vært så åpen og ærlig med pressen, men det viktigste er tross hva som skjer på treningsfeltet og i kamp, og hva som sies eller ikke sies i pressekonferanser har mindre betydning, særlig nå.

Jeg veksler tidt og ofte mellom å være optimistisk og nedfor, alt etter hva jeg tenker på egentlig. Er veldig positivt innstilt til ten Hag og støtteapparatet hans van der Gaag og McClaren, men fortsatt urolig for de andre elementene i klubben, og da særlig eierne og prioriteringene der. Er også noe usikker på den øvrige sportslige ledelsen, selv om jeg prøver å være positiv til Murtough.

For å være helt ærlig, akkurat nå synes jeg faktisk det største problemet klubben har er spillerne (mentalitet og mangel på profesjonalisme), faktisk enda større enn Glazers. Okay, kjenner jeg rives i stykker bare av å skrive det, for Glazers har gjort mer skade på denne klubben enn alt som har skjedd siden 1958. Men AKKURAT NÅ, så tror jeg faktisk det stemmer. Heldigvis går en del kontrakter ut på problembarna, så det vil automatisk hjelpe på, men det er ikke nok. Jeg har ikke ord lenger, er bare sjokkert til kjernen, av at det går an å tjene millioner på millioner av pund i året, og late som man er skadet, og ikke gidde å spille for din arbeidsgiver. Aner disse gigant-fittene hvor heldige de er?!? Satan, det er ikke bra for verken blodpumpe eller sjel å tenke på denne gjengen :angry:

Forstår at ten Hag sikkert vil være diplomatisk i starten og gi flesteparten en sjanse, men han har også fulgt med laget fra skyggene denne sesongen, og vet hva han vil. Jeg håper han setter hardt mot hardt nesten fra dag 1. De som ikke er med på leken, kan dra seg til helvete bort fra Drømmenes teater. Og vil de ikke det, eller finner ikke en klubb, så kan de sitte på tribunen eller hjemme i stua og sture. Nå er det faktisk nok, og har vært det for LENGE siden. Klubben og ledelsen MÅ få kontroll igjen, spillerne må begynne å spille for drakta, og respektere managerens ønsker. Hvis ikke får de ikke spille, og skulle ønske de ikke fikk lønn heller. Slik er det i det vanlige arbeidslivet. Hvis du saboterer og ikke gjør jobben din over tid, så får du fyken. Som en sinnataggen eller bølle i barnehagen, så har denne gjengen blitt vant til å lage reglene selv, og gi faen i alt hvis de føler for det. DET MÅ TA SLUTT!

Det aller viktigste for meg neste sesong er ikke CL-plass eller lignende. Jeg trenger å se et lag som spiller for drakta, blør for drakta, gir full innsats og trekker i samme retning. Spillere som ikke gjør det kan dra dit pepperen gror, uansett hva de heter eller kommer fra.

Okay, rant over. Pust ut :joy:
post liked by: RedTrafford, Ryder, Cola2, Pink Final
User avatar

Harry Greaves
Posts: 375
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 486

Første PK som forventet, i grunn. Ten Hag svarte med én setning på brorparten av spørsmålene og så ut til å være litt ukomfortabel med hele situasjonen. Diametralt motsatt av det vi fikk på Mourinhos første pressekonferanse.

Det er åpenbart at dette er en mann som har sine styrker i det rent fotballfaglige, på feltet, og ikke i det åpne rom der man skal nå ut til verden. En ganske ulik trener enn de fleste andre vi har hatt etter Ferguson, og det er kanskje bra? Han minner jo sånn sett ganske mye om Pep Guardiola.

Veldig, veldig spent på hva Erik Ten Hag kan få til - jeg sitter med litt sånn "himmel eller helvete"-følelse her.

Deleted User 595

Synes det var en bra første pressekonferanse. Svarer kort og konsist, og gir ikke pressen særlig mye de kan spinne i øst og vest. Minst mulig tåkeprat.

Svarer med ett humoristisk stikk når han får det spørsmålet om hva han mener tidenes mestscorende fotballspiller kan bidra med... "Goals."

Det eneste som bekymrer meg er vekten han legger på fjorsesongens andreplass. Skjønner at mange ser til det som et bevis på at stallen er god nok. Er selv uenig, men skitt au. Nå vil jeg heller fokusere på det positive.
post liked by: Pancho P, Cola2

Deleted User 430

GBailey wrote:24 May 2022, 12:03 Synes det var en bra første pressekonferanse. Svarer kort og konsist, og gir ikke pressen særlig mye de kan spinne i øst og vest. Minst mulig tåkeprat.
Skulle til å skrive det samme. Syns det var artig å se en "geek in action". Et par "det har jeg svart på, neste!"-type svar 😁
Her må journalistene på jobb fremover og lære seg å stille forskjellige spørsmål, ikke bare vinklingene på dem, seg imellom for å få svar på 2 setninger eller mer.
Blir sikkert annerledes etterhvert som språket sitter mer, og det blir litt mer flyt, men syns det nesten er litt befriende å se/høre en som, så til de grader, heller vil være på feltet/ved analysebordet enn noe annet.
post liked by: Pancho P, Cola2
User avatar

Harry Greaves
Posts: 375
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 486

GBailey wrote: 24 May 2022, 12:03 Synes det var en bra første pressekonferanse. Svarer kort og konsist, og gir ikke pressen særlig mye de kan spinne i øst og vest. Minst mulig tåkeprat.
Forsåvidt enig. Ten Hag er åpenbart ikke en "posør", en som er like opptatt av hva omverden tenker om han, som visse andre trenere.

Litt morsomt at United var hans engelske favorittklubb fra barndommen, var vel en av få overraskelser fra gårsdagens PK.
post liked by: Pancho P, Cola2, Pink Final
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4413
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2831
Liker mottatt: 9371

Harry Greaves wrote:24 May 2022, 13:43 Litt morsomt at United var hans engelske favorittklubb fra barndommen, var vel en av få overraskelser fra gårsdagens PK.
Det er bedre enn at han hadde sagt Liverpool. Erik ten Hag er født i 1970 så aldersmessig så passer han godt inn med en typisk Liverpoolsupporter.
post liked by: Pancho P
LoveUnitedHateGlazers

Deleted User 595

Legger ikke mye i hvilke favorittklubber han og andre managere eller spillere eventuelt har.

Solskjær var uttalt og kjent Liverpool-supporter, helt til han ble United-spiller.
Betyr ikke nødvendigvis all verden.

Som @messilingard nevner: Mannfolk født på 70-tallet er gjerne Liverpool-supportere. Deres barn født på 80/90-tallet likeså, da dette ofte går i arv. I Norge er det og en god del Leeds-supportere i samme aldersgruppe.

Så er det en betydelig overvekt av United-supportere født på 80/90/00-tallet i Norge, av naturlige årsaker. Samt en god del født på 50/60/70-tallet.

De unge som kommer nå er gjerne Liverpool og City-fans, såfremst de ikke har foreldre/storesøsken som holder med United.

Solskjær-effekten har og påvirket norske fans i to bølger. Først i 1996, så i 2018. Man kan til og med se en del voksne folk som ikke brydde seg om United eller fotball generelt, før Solskjær kom "tilbake" i 2018. VG og Dagbladet skal nok ha mye av den æren, all den spalteplass de viet dette over lang tid.

Den neste, norske bølgen blir sannsynligvis en stor gruppe City/Haaland-supportere, samt en mindre andel Arsenal/Ødegaard-fans.
post liked by: Pancho P, Cola2, Pink Final
User avatar

Ryder
Posts: 4662
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2591
Liker mottatt: 10529

GBailey wrote: 24 May 2022, 14:43 Legger ikke mye i hvilke favorittklubber han og andre managere eller spillere eventuelt har.

Solskjær var uttalt og kjent Liverpool-supporter, helt til han ble United-spiller.
Betyr ikke nødvendigvis all verden.

Som @messilingard nevner: Mannfolk født på 70-tallet er gjerne Liverpool-supportere. Deres barn født på 80/90-tallet likeså, da dette ofte går i arv. I Norge er det og en god del Leeds-supportere i samme aldersgruppe.

Så er det en betydelig overvekt av United-supportere født på 80/90/00-tallet i Norge, av naturlige årsaker. Samt en god del født på 50/60/70-tallet.

De unge som kommer nå er gjerne Liverpool og City-fans, såfremst de ikke har foreldre/storesøsken som holder med United.
Som far er jeg i kontakt med ganske mange gutter i alderen 6-12 år, og kan ikke huske å ha møtt en eneste pjokk som holder med City. United fortsatt veldig populære, selv hos gutter med foreldre som holder med Spurs osv. Litt Liverpool, men ikke merkbart flere enn United. En god del velger Chelsea, pluss en og annen Barca/Real.

Tror nok Haaland kan ha en effekt og at City vil vokse i Norge, men så langt tror jeg suksessen har hatt tilnærmet null effekt.
post liked by: Pancho P, Cola2, Pangaea, Pink Final

Deleted User 595

@Ryder: Har selv sett en god del unge City-fans. Mange med de Bruyne- eller Silva-drakt.

Har dog sett langt flere unge Liverpool-supportere, som du nevner.

Men, våre personlige erfaringer er så klart kun anekdotiske.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
i nabolaget er vi 2 United-fedre, inkl. meg. Avkommet er/blir United-fans.

Resten er fordelt på Liverpool, Leeds og City, i den rekkefølgen.

Har forresten også sett svært mange unge i Barca/Messi-drakt. Har snakket fotball med flere av disse. De fleste er ikke Barca-supportere, men har fått drakta i gave eller på sydentur. Det er nok svært få unge i Norge som benker seg foran TVen og ser Barca-Getafe 😬

Men igjen, anekdotisk 😅👍
Last edited by Deleted User 595 on 26 May 2022, 01:57, edited 1 time in total.
post liked by: Pancho P, Cola2, Pangaea, Ryder, Pink Final, red
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7572
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27042
Liker mottatt: 17616

Limer inn 4 sitater fra intervjuet:

“First of all, we want to make the fans proud.
Second, of course, we are in this moment, the current situation is obviously not that good.
It’s a big challenge.
I want to build and construct a team who are battling for each other, who are unified and who will get results.
Also, we are playing in the Theatre of Dreams.
We want to entertain.
But in the end, the intention is to play fantastic football. If we can’t play fantastic football, we still have to win.”

“It’s first, accept the current situation but also know one year ago, this club, this team was second in the Premier League.
There’s potential and now it’s up to us to get that out.
It’s a process, it will take time but I’m convinced we will come to that point where we get success.
We have to work hard and it has to be based on the right philosophy and strategy.”

“We don’t have to go over my football. It’s about the Man United football and about the Man United identity and philosophy.
I think that you pointed it out: it has to be about attacking football.
We have to bring structures in the way of playing, so we can play attacking football.”

“I expect them to fight and give 100 per cent.
I already mentioned that only good is [not] good enough – no, not only that.
We have to do better and they have to co-operate.
They have to be unified, to form a team, and to battle the opponent.”


Sitater slutt.
Han gir gode svar som dere skriver.
Merker meg et par ting.
Målet på litt lengre sikt er å spille angrepsfotball United style.
På kort sikt er målet å samle sammen gruppa til et LAG.
Samt å vinne nok til å få oss til CL.

Han lover ikke endring i spillestilen fra dag én, slik jeg leser dette.
Han vil tilpasse seg litt etter dagens stall, som han forøvrig mener har mye potensiale.
Der er jeg enig.
Men, er jo ikke sikkert han mener det.
Kanskje han bare sier det?
Altså opptre motsatt av Rive Ralf - elefanten inne på Glasmagasinet -.

Tipper vi får inn en liten håndfull nye spillere i sommer.
Og at vi ser tendenser til et mer dominerende grunnspill fra høsten.
Men ikke mer enn tendenser.
Virker som han er innstilt på å vise seg fra den pragmatiske siden om ikke resultatene kommer.

Ellers stas at han har sagt han vokste opp som United fan.
Noen år yngre enn meg (rart å ha kommet dit, managerne våre er yngre enn meg 😁).
Mange av oss som vokste opp på 70 tallet ble United fans.
Sikkert ikke så annerledes i Twente området i østre Nederland, enn i Oslo der jeg vokste opp.
United vant nesten ingenting.
Men hadde et karismatisk lag, og én historie som tiltrakk seg mange.

Som et apropos til østre Nederland, Haaksbergen og Twente området.
Erik ten Hag vokste opp da Hallvar Thoresen var den store stjerna på Fc Twente.
Thoresen var 80 tallets Solskjær.
Altså vår mest prominente og suksess fulle angriper i det store utland.
En digresjon jeg forventer LM Olsen eller B Valen spør om, om/når de får intervjue ham første gang.
post liked by: RedTrafford, Pancho P, Ryder, Cola2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4413
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2831
Liker mottatt: 9371

Jeg håper virkelig at ten Hag har som plan å forbedre spillet fra dag 1. Det som har vært de siste kampene har tross alt vært elendig. Det å forbedre prestasjonene fra vårsesongen er noe jeg forventer at han klarer, mange av våre spillere han underprestert så til de grader. En normalisering av form vil i så fall være en markant forbedring. Jeg forventer også at ten Hag tar noe risiko i sin stil, han snakker tross alt om å underholde fansen med attraktiv fotball. Det å få inn en manager med en mer moderne stil har vel også vært mye av grunnen til at ten Hag fikk jobben.

Det sagt så forventer jeg også at det vil være variable prestasjoner i en god stund fremover. EtH kommer kanskje til et ferdig revet hus, men han må fortsatt bygge et lag og utvikle bedre relasjoner både spillemessig og menneskelig. At ten Hag velger en pragmatisk tilnærming er nok fornuftig også, vi kommer ikke til å dominere kamper på en god stund. Jeg forventer fortsatt at det blir en del stanging mot etablert og sikkert et kontringsmål eller to i mot.
post liked by: Pancho P, Cola2
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Ryder
Posts: 4662
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2591
Liker mottatt: 10529

Jeg tror ikke det er så utrolig mye som skal til for å gjøre laget mer solid og mye vanskeligere å slå. Noen prosent opp i innsats/intensitet (som MÅ opp, samme hvilken spillestil vi får) og noe terping på defensiv struktur vil heve bunnivået vårt mange hakk.

Å heve toppnivået og innarbeide et feiende flott angrepsspill vil nok ta mer tid, det krever at løps- og pasningsmønster sitter. Prosessen fra at spillerne får vite om det i teorien til det ligger i blodet, skjer ikke over natta.
post liked by: Pink Final, Pancho P, Cola2
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7572
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27042
Liker mottatt: 17616

At vi forbedrer spillet vi har vist f.o.m Leicester borte ifjor høst tar jeg som en selvfølge.
Opp med innsats og moral, så er det i boks.
Jeg tenkte på det med et tydelig grunnspill.
Forbedring fra Ole at the wheel ball anno 20/21.
Dit tror jeg det er et stykke.
Men håper vi får se konturer og tendenser av at vi styrer matchene med rask og dynamisk angreps fotball.
post liked by: Ryder, Pancho P, Cola2, Belfastboy, Pangaea
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2573
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13359
Liker mottatt: 8562

I spalten "Alt var betre før", har vi no komme til vår nye trenartrio. Kanskje vi må revurdere tittelen... Image Image Image
post liked by: Cola2, Pink Final, RedTrafford, Belfastboy, Pangaea
It's Squeaky Bum Time!
Post Reply