Erik ten Hag

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7600
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27219
Liker mottatt: 17744

Den er grei @messilingard.
Statsbomb sier 0.94 i 15/16.
Vi fikk nesten 11 skudd mot oss per match.
Mot i underkant av 9 første sesongen til Mourinho.
(Ikke at skudd nødvendigvis = målsjanse).

Vi hadde uansett en svakere defensiv enn under Mourinho, og den klart svakeste offensiven post Fergie.
11,3 skudd per match er nedrykkstall.
XG på 1,2 var også rekordlavt til United å være.

Håper og tror inderlig at ten Hag ball er mer produktiv.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Ryder wrote: 06 May 2022, 09:14 Mener å huske at vi startet ganske friskt og angrepsvillig under Van Gaal, men etter at vi kollapset 3-5 borte mot Leicester ble det ekstremt risikofritt og forsiktig nærmest over natta.
Synes vi åpnet elendig høsten 2014, med unntak av QPR matchen.
Mener å huske at den beste perioden under van Gaal var våren 2015.
Da spilte vi ut Man City og Spurs, slo Liverpool og Aston Villa.
Alt ila noen få uker våren for 7 år siden.

Så var det noen underholdende Hawaii matcher på nyåret 2016, bl.a i Newcastle.
Da spillerne så ut til å gi beng i alle instrukser.
Tror van Gaal mistet garderoben på den tiden.
Husker faktisk Giggs gikk ned på sidelinja og ba spillerne begynne å avslutte angrepene utover i januar og februar det året.
Han fikk tydeligvis også nok av det samme som mange supportere, avventende fotball.
Husker spesielt en episode der han reiste seg fra van Gaal’s side og løp ned til linja.
Tok for seg Depay og det var helt tydelig å se av tv bildene at nå må dere slutte å bare holde på ballen.
Skyt!

Snakket med et par Mancs på den tiden på Sam Platts nede ved kanalen over et glass melk 😉.
De oppsummerte van Gaal pasnings fotball slik da vi sa hade til hverandre.
«The ball from Rooney, back to Schneiderlin, back to Smalling, back to de Gea, back to the parking place behind the Stretford End and back to Norway» 😄
Vi var veldig enige de Mancene og oss.
post liked by: Pancho P
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 430

Faktisk litt artig sang 👏

post liked by: messilingard, Pancho P, Cola2

Deleted User 595

Prøver å sette meg i ten Hags tresko akkurat nå.

Hvordan i helsike klarer han å faktisk ha fokus på Ajax og seriegullet de må ro i land, når det formerlig brenner i den ventende sjefsstolen hans?

Må være et helt vanvittig mentalt press.
post liked by: Pancho P, Blodfink, Pangaea
User avatar

Pangaea
Posts: 2742
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3925
Liker mottatt: 5046

Skjønner det, men tror likevel det beste han gjør nå er å ha minst mulig fokus på United. Eller tenke over det i ledige stunder. "Hvor mange galger trenger jeg? Gapestokk? Hmm. Naken 'walk of shame' opp Sir Matt Busby Way? Så mange muligheter... Vent litt, vi har jo en grei havn i Manchester, og sikkert noen skip begrodd med skjell osv. Har hørt at kjølhaling gjør godt for kropp og sinn..."
post liked by: Blodfink, Pancho P
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2579
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13378
Liker mottatt: 8585

Ettersom ten Hag er opptatt med serieavslutninga i Nederland og ikkje har tid til å tenke på United og rekruttering akkurat no, tenkte eg å kompilere eit lag med unge nederlandske spelarar som har vore innom landslaget i det siste. Dette vil spare Erik for mykje arbeid. Eg har sett lite av dei fleste av desse, og eg har med det liknande kompetanse som dei tidlegare speidarane til United...
Bijlow
Rensch - Frimpong - Timber - Wijndal
Gravenberch - de Jong - Til
Lang - Malen - Gakpo
post liked by: Pink Final, JørgenT
It's Squeaky Bum Time!

Deleted User 595

Da vi skal følge en helt annen kamp i kveld, tenkte jeg det var greit med en oppsummering av ståa i Nederland:

I kveld klokken 20 spiller både Ajax og PSV sine nest siste kamper, mot henholdsvis Heerenveen og Nijmegen. Heerenveen og Nijmegen har lik poengsum, og jevn målforskjell. Altså møter de henholdsvis ganske jevnbyrdig motstand.

Hvis Ajax vinner, er de seriemestre.
Hvis PSV taper, er Ajax seriemestre.
Hvis PSV spiller uavgjort er Ajax praktisk talt seriemestre, uavhengig Ajax sitt resultat, pga enorm målforskjell i favør Ajax:
32 plussmål, inkludert 10 flere scorte mål.

Det eneste som kan holde liv i kampen om seriegull er altså at PSV vinner, og Ajax avgir poeng. Da er det åpent i siste runde, med fordel Ajax.

Hvis Ajax tar seriegullet i kveld, kan Erik ten Hag begynne å flytte fokus mot United tidligere.
The sooner, the better.
post liked by: Pancho P, Pangaea, RedTrafford

Deleted User 430

Vi trenger en rar mann! 👏👏

post liked by: Pancho P, Pangaea, Ryder, RedTrafford

Deleted User 595

https://www.united.no/nyhetsarkiv/rett- ... ited-mote/

Derfor var gårdagens Ajax-seier så viktig. Nå starter endelig Erik ten Hag med den enorme jobben han har foran seg. Ikke ett sekund for tidlig.
post liked by: RedTrafford, Pangaea
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4426
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2852
Liker mottatt: 9411

United.no wrote: Det er en vanskelig, men fantastisk utfordring. I United er det noe å bygge, men også noe å vinne.

– Ja, jeg vet at United gjorde en omfattende jobb. De hadde speidet, analysert, kikket på data og også intervjuet en del mennesker som hadde jobbet med meg. Etterpå hadde vi så en rekke intervjuer oss imellom. De kastet seg ikke inn i dette, men det gjorde ikke jeg heller.

– Selv om United er en nydelig klubb så ville jeg nemlig aldri bare «tatt jobben». Jeg ville skape gode arbeidsvilkår først. Det betød at hver detalj måtte diskuteres.

– Det var mye som lekket ut. Det var mange spørsmål, og i de første ukene da verden fikk nyss i dette så var det heller ingen enighet, selv om mange trodde det.

– United er imidlertid en internasjonal fotball-storhet. Alle kjenner klubbens historie. Det er ikke for ingenting at de kaller Old Trafford for «Drømmenes teater».

– Alle kjenner Sir Alex, men det spesielle er at veldig mange også kjenner alt før det, for eksempel det fantastiske laget de hadde på slutten av 50-tallet, som forsvant i flyulykken.

– Historien er altså imponerende, og jeg har selv studert både nåtiden og fremtiden. Jeg har sett på mulighetene som faktisk er i klubben, også økonomisk. Hvis du i tillegg da fikk en god følelse for menneskene som er der, så er alt det faktorer som fikk meg til å ta dette steget, sier han.
EtH sitt første intervju om United. Jeg likte spesielt: Jeg ville skape gode arbeidsvilkår først. Det betød at hver detalj måtte diskuteres.
Det tyder i alle fall på at han har en plan. Forhåpentligvis så er den god også!
post liked by: Ryder, Pancho P, Blodfink, Pink Final, Pangaea, RedTrafford, Pwint
LoveUnitedHateGlazers

Mr H
Posts: 466
Joined: 16 Mar 2022, 15:18
Liker gitt: 109
Liker mottatt: 1377

Jeg liker hva jeg hører av Ten Hag i det intervjuet. Så klart sier han alle de riktige tingene, men han snakket ikke bare om hvor stort dette er og sier heller ikke at han ikke kunne si nei til en slik mulighet. Han snakker også om den grundige prosessen med analyser osv klubben var igjennom i ansettelsesprosessen. Jeg tror altså ikke han ville tatt denne jobben med mindre han følte at ting begynte å bli mer på stell bak kulissene.
post liked by: Pink Final, RedTrafford, Pwint
User avatar

Pangaea
Posts: 2742
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3925
Liker mottatt: 5046

Veldig bra intervju med Gamle-Erik ( :joy: ). Han sier de riktige tingene som nevnt over, og jeg blir positiv av inngangen her til både ETH og United. Godt å se at til og med United gjorde et godt grunnarbeid, og det inkluderer sikkert Pochettino og andre som var aktuelle helt til (nesten) mållinja.
post liked by: Pwint

Deleted User 430

Hvile kan man gjøre i grava

post liked by: njha, Blodfink, messilingard, Pwint, Pancho P
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4426
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2852
Liker mottatt: 9411

Han sa vel selv at han skulle legge inn noe ferie før den nye sesongen. Men uansett bra at han allerede begynner å ta tak nå. Få på plass trenerapparatet, avklar med Murtough om spillerlogistikken og ikke minst få startet med å analysere spillerstallen. Han har en stor jobb foran seg så han ser vel ingen grunn til å vente.
post liked by: Blodfink, Pwint, Pancho P, Ryder, Pangaea
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Ryder
Posts: 4690
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2611
Liker mottatt: 10653

Liker innstillingen altså, de aller fleste ville innvilget seg selv minst ei uke eller to i sola før de tok fatt. Bra tenningsnivå på ETH! 👍

Må gjerne vise ansiktet sitt i garderoben på Selhurst Park også. Kanskje en og annen som får lyst til å yte litt mer enn vanlig…

post liked by: Pwint, Pancho P, Pangaea
User avatar

Pangaea
Posts: 2742
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3925
Liker mottatt: 5046

En mann man virkelig kan like. Har ikke engang begynt kontrakten med United enda, men jobber likevel hardere enn mesteparten av spillerne våre. Okay, det sier kanskje ikke så grusomt mye, men likevel :D

Er vel ikke mangel på frivillige til dette i Manchester heller, men jeg tar gjerne på meg å kjøre både Lingard og Pogba til flyplassen.
Image
Post Reply