Erik ten Hag

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.
Brukeravatar

Pwint
Donor
Vært fan siden: 1979
Liker gitt: 6120
Liker mottatt: 3943

Jeg merker at jeg tar meg i å være litt forbauset over valgene til ten Hag, måten han setter opp laget og måten han gjør bytter som jeg opplever sjelden endrer kampbildet. Jeg er også forbauset over hvordan han snakker etter kampene, og hvordan han ofte har et veldig annet inntrykk enn meg. Men, jeg er innstilt på å gi ham tid, og håper at det bare blir bedre og bedre. Jeg vet at han har en helt vanvittig massiv jobb.
Innlegget er likt av: Rød Pølse, Djevelens advokat, Belfastboy, Pancho P, 10Hag, Blodfink, Can2

Djevelens advokat
Liker gitt: 188
Liker mottatt: 211

At vi mangler mye i spillerstallen er det liten tvil om, og mange skader gjør det ikke bedre.
Alt det som OGS ble slaktet og hudflettet for gjør også ETH, men ingen slakter ETH slik OGS ble slaktet. OGS er historie, men finner det litt merkelig at ETH gjør stort sett det samme. Ønsker høyt press blir noe midt i mellom. Spillere har klippekort uansett prestasjoner. Spillere spiller ut av sin beste posisjon. Stoler på alt for få spillere, slik at de få blir utslitt av for mye spilletid. Og mye annet som er likt.
Jeg kan ikke forstå hvis Pelestri skriver under ny kontrakt, når både Sancho og Antony er borte så får han fortsatt ikke starte.
Innlegget er likt av: Rød Pølse, Belfastboy, Cola2, Pwint, Pink Final
Brukeravatar

Jan Erik
Vært fan siden: 1981
Liker gitt: 2686
Liker mottatt: 2734

@Djevelens advokat slapp av, det kommer...Solskjær var der i tre år, ten Hag har 15 mnd bak seg. Hvis ikke han snur dette relativt kjapt, kommer den samme kritikken relativt brennkvikt. Ikke bekymre deg for det...😑
Innlegget er likt av: Rød Pølse, Djevelens advokat, Pancho P, Belfastboy, Schmeichel, Pwint, Pink Final
Brukeravatar

Pancho P
Donor
Sted: Vestland
Liker gitt: 12158
Liker mottatt: 8061

Betimelige spørsmål, @Schmeichel. Vi kan f.eks. samanlikne med Arteta. Han overtok Arsenal i desember 2019 etter at Unai Emery fekk fyken éin månad tidlegare. Arsenal hadde gjort betydelege investeringar om sommaren, bl.a. rekordsigneringa Nicolas Pepé, Dani Ceballos, Kiernan Tierney, David Luiz, Gabriel Martinelli og William Saliba. Av dei var det berre Martinelli og Saliba som slo til, rett nok på litt sikt. Arteta overtok dermed ei spelargruppe der svært mange spelarar verken passa inn eller hadde noko framtid i klubben. Likheitene med United då Ten Hag tok over er klare.

Vidare hadde mange av spelarane vore i klubben under Wenger-dynastiet, som var på veg nedover, men som uansett hadde vore ein konstant i Premier League i rundt 20 år. Også dette kan sammenlignast med United, sjølv om arven etter Ferguson nok var endå meir utvatna enn filosofien til Arsenal i Nord-London.

I tillegg var Arsenal-supportarane i opprør over eigarskapet, noko som førte til friksjonar mellom fansen og klubben. Ingen kommentar er nødvendig her.

I Artetas første halve sesong vann the Gunners FA-cupen. Spelemessig var det ikkje allverden å skryte av, men dei fekk eit trofé, noko som blei sett på som ei bragd etter alt rotet dei to tidlegare sesongane. Det skal nemnast at Arsenal hadde starta godt under Emery, men det vart etterkvart misnøye med spelestil og retning under spanjolen. Her kjenner vi oss også igjen.

Dei to neste sesongane under Arteta hamna Gunners på 8(!) og 5.plass, sjølv om manageren stort sett fekk det han peika på av spelarar. Misnøyen var også utbreidd blant fansen over spelestil og framgang. Men litt etter litt fekk Arteta skifta ut spelarane han ville ha vekk og som var problematiske i garderoben (t.d. Aubameyang).

Det var først forrige sesong at Arsenal framsto som ei homogen gruppe som var ein seriøs tittelutfordrar. Eg meiner at Ten Hag har gjort ein del feil hittil, men samtidig overtok han ei meir skakkøyrd skute enn både Klopp, Pep og endåtil Arteta, sjølv om samanlikninga med sistnemnde er mest naturleg. Å sparke Ten Hag no vil etter mitt syn vere hasardiøst og korttenkt. Gi han tid til å forme laget og kvitte seg med forstyrrande element. Eg trur verken De Zerbi, Nagelsmann eller andre klarer å få skikk på United når ingen andre har klart det etter Sir Alex. Men det verkar meir og meir klart at den sportslege leiinga må skiftast ut.
Sist redigert av Pancho P den 18 sep 2023, 17:28, redigert 2 ganger totalt.
Innlegget er likt av: Jan Anders, Djevelens advokat, Rød Pølse, Belfastboy, Schmeichel, Pwint, Pink Final, Ryder, Blodfink, messilingard, Can2
It's Squeaky Bum Time!

Djevelens advokat

Du har nok rett i det @ Jan Erik.
Jeg bare føler at ETH har forandret seg, han snakker annerledes nå. og sist sesong gjorde han gode bytter som vant kamper. Selv om han var sta og litt naiv i noen kamper, så var det meste positivt, men nå virker det meste kull svart.
Kanskje det er jeg som føler feil.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Enig @ Pancho . Så lenge det sitter noen i Florida med vetorett for spillere inn og ut, kan vi aldri ble godt drevet som klubb.
Innlegget er likt av: Pancho P, Pwint, Jan Erik, Blodfink
Brukeravatar

Pancho P
Donor
Sted: Vestland
Liker gitt: 12158
Liker mottatt: 8061

Ja, eigarane er éi sak, men samtidig må vi ha ei sportsleg leiing som er blant dei beste og mest profesjonelle i verda. Og som kan drifte og styre klubben i rett retning uansett kven som er manager. Eg fryktar at Ten Hag må styre mykje som blant anna Pep og Klopp slepp å kaste bort tid på, som rekruttering og analyse av kosthold og restitusjon. Sir Alex hadde nok kontroll på det meste, men det er umogleg i dagens fotball.
Innlegget er likt av: Djevelens advokat, Belfastboy, Rød Pølse, Pwint, RedTrafford, Pink Final, Cola2, Ryder, Blodfink, Can2
It's Squeaky Bum Time!

Djevelens advokat

United blir drevet som en bedrift, gode folk i økonomi avdelingene, men jeg finner det merkelig at de ikke forstår at god fotball og en godt dreven klubb gir mye mer penger. men blodigler tenker ikke slik :(
Men når alt kommer til alt er det jo resultatene som teller , og det er ETH som kommer til og vært ansvarlig og forsvinne hvis de ikke er godt nok.
Innlegget er likt av: Rød Pølse, Belfastboy, Pancho P, Pwint, Pink Final, Blodfink, Can2
Brukeravatar

Rød Pølse
Vært fan siden: 1985
Liker gitt: 944
Liker mottatt: 464

Det hører med til sjeldenhetene at en utviklingskurve går stabilt oppover. Nå har det vært så mye utenomsportslig dritt den siste tiden at det ville vært mer sjokkerende hvis EtH virket helt uanfektet av den massive veggen av støy som han må banke hodet mot i alle møter med pressen.

Journalistene er som papegøyer og de har, med svært få unntak, kun fokus på klikkgarantier i form av drama med varierende sannhetsgehalt. Det er en del av jobben, men jeg kan forstå at det ikke oppleves som særlig meningsfullt. Personlig hadde jeg hatt mer enn nok med å unngå å gå i taket når det samme dumme spørsmålet kommer for n-te gang...

Det er kun en ting som kan få EtH ut av denne sumpen; resultater! Gode prestasjoner og godt spill vil selvsagt hjelpe, men til syvende og sist handler det om å sette sammen en seiersrekke og gi seg selv litt arbeidsro. Heldigvis er fotball uforutsigbart og om en måned kan det meste være snudd på hodet 🙃
Innlegget er likt av: Belfastboy, Pancho P, Pwint, StretfordEnd, Djevelens advokat, Pink Final, Blodfink, Can2
Football, bloody hell!
Brukeravatar

red
Vært fan siden: 1996
Liker gitt: 1711
Liker mottatt: 3094

Våre skadede spillere utgjør snart en 11er som kunne klart seg ganske ok i PL:

Bilde

I tillegg så vet vi at Martial snart blir skadet igjen. Martinez og Casemiro har så langt holdt et langt lavere nivå denne sesongen enn den forrige. Ifølge Opta har vi hatt det fjerde vanskeligste kampprogrammet av lagene i PL hittil. Utenomsportsligs støy har vært helt hinsides rundt både Greenwood, Antony og Sancho. To avgjørende mål har de to siste kampene blitt annulert av VAR basert på mm-marginer.

Tror jeg kan være villig til å gi Ten Hag litt slack.
Innlegget er likt av: Pwint, Pancho P, Belfastboy, Rød Pølse, Pink Final, Schmeichel, RedTrafford, Djevelens advokat, Ryder, Blodfink, Can2
Brukeravatar

Schmeichel
Liker gitt: 632
Liker mottatt: 984

Interessant sammenligning @Pancho P! En del av likhetene er jo litt slående. Det er ting som det der som gjør at jeg mener at bare tanken på å sparke Ten Hag pr dags dato er helt uaktuelt og nesten litt absurd. Men jeg synes det er interessant å resonnere litt rundt hvor dyktig trener han er eller kan være, målt opp mot åpenbare managere å sammenligne han med.
Som @10Hag er inne på, så savner man kanskje litt tydeligere taktiske analyser. Mulig han bare ikke er typen til det, men man vil jo gjerne se håndfaste bevis på at han faktisk er en taktisk dyktig manager og har sterk faglig ekspertise og tilnærming til analysene. Akkurat dét var jeg litt skeptisk til under Solskjær også.

Hva er det vi har av garantier og ting å feste oss ved som utelukker eller taler imot at han bare blir en slags Solskjær 2.0? Han hadde litt mer erfaring som trener på toppnivå i Ajax og kom nesten til finalen i CL med de, men jeg vil aldri slutte å legge til en form for "flaks" som en viss potensiell faktor. Og da mener jeg ikke at han "tilfeldigvis" tok Ajax til CL-semifinale og overlegent ligagull i eget hjemland. Jeg snakker om en normalt dyktig manager som det finnes et 50-100-talls i verden, men som har en form for flaks av spillermateriale, omstendigheter eller "medvind" om du vil. Litt som at Claudio Raneri er en veldig dyktig manager, men det var vel ikke kun dyktighet alene som gjorde at Leicester vant ligagull. Men mer tilfeldige omstendigheter som klaffet utrolig bra på toppen av en dyktig trener og spillermateriale. Slike faktorer taler jo nettopp for at man bør være litt tålmodig etter en 3.plass og et sårt tiltrengt trofé. Vi har hatt en del marginer imot og uheldige hendelser og skader i det siste. Føler ikke det helt kan holdes mot han.
Innlegget er likt av: Pwint, Belfastboy, Pink Final, 10Hag, Rød Pølse, StretfordEnd, Blodfink, RedTrafford, Pancho P
Brukeravatar

Jan Anders
Donor
Vært fan siden: 1977
Liker gitt: 462
Liker mottatt: 1257

Interessant å lese ulike perspektiver her inne. Alltid positivt når meninger underbygges av gode argumenter og tanker.
Som sagt så er jeg fortsatt av den oppfatning at det å lykkes som manager i United med dagens ledelse og eiere er veldig vanskelig. Argumentene er egentlig alt som har skjedd siden 2013. Hadde et lite håp når Woodward forsvant, men det ser dessverre ut til at vi ikke er ute av kaoset.
Men takk for gode og velformulerte innspill! Ingen nevnt, ingen glemt:-)
Innlegget er likt av: Pwint, Belfastboy, Blodfink, Pink Final, RedTrafford, Rød Pølse, Djevelens advokat, Pancho P
Brukeravatar

Blodfink
Donor
Vært fan siden: 1980
Liker gitt: 17012
Liker mottatt: 12895

Sant @Jan Anders, Man kan si mye om Klopp, men Woodwards Disneyland sa han ganske klart nei til. Og det har ikke blitt så mye bedre etter at den fæle fyren forsvant.

Når EtH nevnte at kulturen ikke var bra når han kom, kan han gjerne ha tenkt på hele klubben, fra eierskap til tropp. Ikke kun troppen som kanskje er det man først tenker at han mener...Sånn sett et fint stikk til Glazers som han ikke kan tas på.

EtH skal jo få muligheten til å snu skuta, men han kommer ikke til å klare det med strukturen Glazers har (det ser jeg bare ikke for meg dessverre), de er enerådende og de tar avgjørelsene, og de har nok en del fanboys/girls i ellers vitale posisjoner, jeg ser ikke for meg at det er heftige debatter og høyt under taket på styremøtene akkurat...
Innlegget er likt av: Jan Anders, Rød Pølse, Pink Final, Djevelens advokat, Pancho P, Can2
LUHG!
Brukeravatar

Jan Anders
Donor
Vært fan siden: 1977
Liker gitt: 462
Liker mottatt: 1257

@Blodfink Dessverre var nok det en klok beslutning av Klopp...
Innlegget er likt av: Blodfink, Pink Final, Cola2, Rød Pølse, Pancho P
Brukeravatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Vært fan siden: 1975
Liker gitt: 21131
Liker mottatt: 13185

Jeg gremmes over Woody’s «Disneyworld for voksne».
Illustrerer bare hvor lite han visste om hva Manchester United er.

Jeg velger å tro på Ten Hag.
Men å lese skepsisen her gjør en United optimist som meg litt betenkt mtp vår nederlandske sjef.
Innlegget er likt av: Rød Pølse, Djevelens advokat, Pancho P
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
Brukeravatar

Blodfink
Donor
Vært fan siden: 1980
Liker gitt: 17012
Liker mottatt: 12895

Pink Final skrev: 18 sep 2023, 21:00 Jeg gremmes over Woody’s «Disneyworld for voksne».
Enda godt han skodde seg på United-aksjene sine ,som nevnt før tror jeg han har solgt, 100 mill kr der da, såpass må man jo unne ham.

Jeg tenker også at han har en finger med i spillet angående det påståtte salget av klubben...Glazers setter ham høyt. Han var jo hovedmannen i den kontroversielle overtagelsen av klubben back then.

Men dette er EtH-tråden...Gir meg der
Innlegget er likt av: Rød Pølse, Pancho P, Pink Final
LUHG!
Svar