Erik ten Hag

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.
Brukeravatar

Ryder
Sted: Trondheim
Vært fan siden: 1981
Liker gitt: 1912
Liker mottatt: 8489

Nøkkelen for meg her er spillerrekruttering.

Som flere er inne på: Vi har ikke spillertypene til å gjennomføre fotballen ETH ønsker å spille. Om det for eksempel er umulig å få Rashford til å presse ordentlig, må vi enten spille på en annen måte eller benke ham til han skjønner greia. Fotball- og kampintelligensen lyser ikke akkurat ut av disse spillerne.

I tillegg er vi et lag med dårlig fysikk og atletisisme. Trege, veike i duellene og lite løpskraftig. Dette er et kjempeproblem og et felles ansvar hos klubb og ETH. Alderssammensetningen av stallen likeså.

Klubben overlot spillerjakten helt til ETH da han kom, sikkert en forutsetning for å få ham til å takke ja. Speiderapparatet virker å være satt helt på sidelinja, og det handler mest om spillere ETH kjenner fra før.
Nå har kjøpene nåde vært bom og treff, men poenget er at det ikke finnes en langsiktig strategi det man ligger i forkant av problemene.
Så sitter vi der da, med en Casemiro som er på felgen og uten en erstatter i sikte (Amrabat? Kanskje. Mainoo? Altfor tidlig IMO). Vi sitter med en Varane som aldri spiller, uten erstattere på toppnivå. Hull etter hull som må tettes, minst en sesong for seint.

Pengemangelen kan ikke ETH lastes for, men da blir det desto viktigere å handle smart og handle typer framfor navn.

Har ikke gitt opp dette helt, men synes det er vanskelig å se for seg en voldsom nivåheving før klubben drives på en helt annen og mer langsiktig måte på dette området.
Innlegget er likt av: Mr H, 10Hag, Pancho P, Belfastboy, red, Rød Pølse
Brukeravatar

Sir Alfie Rey
Donor
Vært fan siden: 1988
Liker gitt: 179
Liker mottatt: 298

Pink Final skrev: 17 sep 2023, 09:50 Mod kommentar:
Vi har takhøyde for ulike meninger, men ikke karakteristikker av hverandre.
Ingen flere karakteristikker @Sir Alfie Rey.
Men kjør på med meninger og helst begrunnelser alle sammen.
😊
Da kaster du stein i glasshu her, Pinky.
Den andre brukeren her skrev nok et spydig svar til mev, denne klikket du liker på.
Så tar du her altså å kommer med "pekefingeren" til meg :hah:

Ja helt enig og dette får du først og fremst si til denne andre brukeren :thumb_up:
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Ryder skrev: 17 sep 2023, 09:53 Nøkkelen for meg her er spillerrekruttering.

Som flere er inne på: Vi har ikke spillertypene til å gjennomføre fotballen ETH ønsker å spille. Om det for eksempel er umulig å få Rashford til å presse ordentlig, må vi enten spille på en annen måte eller benke ham til han skjønner greia. Fotball- og kampintelligensen lyser ikke akkurat ut av disse spillerne.

I tillegg er vi et lag med dårlig fysikk og atletisisme. Trege, veike i duellene og lite løpskraftig. Dette er et kjempeproblem og et felles ansvar hos klubb og ETH. Alderssammensetningen av stallen likeså.

Klubben overlot spillerjakten helt til ETH da han kom, sikkert en forutsetning for å få ham til å takke ja. Speiderapparatet virker å være satt helt på sidelinja, og det handler mest om spillere ETH kjenner fra før.
Nå har kjøpene nåde vært bom og treff, men poenget er at det ikke finnes en langsiktig strategi det man ligger i forkant av problemene.
Så sitter vi der da, med en Casemiro som er på felgen og uten en erstatter i sikte (Amrabat? Kanskje. Mainoo? Altfor tidlig IMO). Vi sitter med en Varane som aldri spiller, uten erstattere på toppnivå. Hull etter hull som må tettes, minst en sesong for seint.

Pengemangelen kan ikke ETH lastes for, men da blir det desto viktigere å handle smart og handle typer framfor navn.

Har ikke gitt opp dette helt, men synes det er vanskelig å se for seg en voldsom nivåheving før klubben drives på en helt annen og mer langsiktig måte på dette området.
Pengemangel ??7

INGEN manager har fått mere på 2 x sommervinduer etter hverandre enn han.
At han ikke evner å få til bedre er helt og holdent hans ansvar og problem.
Glory Glory Manchester United!!!!
Brukeravatar

RedTrafford
Donor
Vært fan siden: 1984
Liker gitt: 9915
Liker mottatt: 7426

Jeg setter EtH og Nagelsmann i samme bås når det gjelder manager talenter, kanskje de to største talentene der ute akkurat nå.

Ville ikke hatt noen andre akkurat nå.
Ganske sikker på hverken Klopp eller Pep ville ha oppnådd mer til nå i denne kaos klubben, eller noen andre.
Ten Hag har sine svakheter som mange andre, han lærer mye fortsatt som mange andre han også.
Vi trenger en mann med disiplin, og vi vet hvordan fotball han ønsker å spille.( f.eks Ajax)
Tror også gapet fra hans sitt hode til det som vises på banen er så stor forskjell at det er skremmende. Som kan sikkert kan forklares med som nevnt over her med spillerstyper og fotball-intelligens. Ligger nok en stor nøkkel der.
Men ett sted må vi begynne på nytt, etter min mening gjorde vi det i fjor.

Enig med @Pink Final når det gjelder å holde engasjementet til Manchester United gående.
Det handler IKKE om hva som skjer på banen.
Men alt det utenomsportslige, både i klubben, VAR og den retningen fotballen går utenfor banen verden rundt.

Hvis nedgangen fortsetter i det spillemessige, og klubben gir etter for å kaste ut Hag for fort, da mener jeg klubben er så på dypt vann og setter seg så mange år tilbake at jeg vetta faen om jeg orker mer.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Jeg tror ikke det skjer, men skulle plutselig klubben slutte å overraske liksom. :-|
Innlegget er likt av: StretfordEnd, Belfastboy, Pancho P, Rød Pølse, Pink Final, Can2
Brukeravatar

Belfastboy
Donor
Vært fan siden: 70-tallet
Liker gitt: 9241
Liker mottatt: 3976

RedTrafford skrev: 17 sep 2023, 11:58 Ganske sikker på hverken Klopp eller Pep ville ha oppnådd mer til nå i denne kaos klubben, eller noen andre.
Helt enig med deg.
Det er for mye grums i klubben. Både høyere oppe og på de som er ute på banen.
Lettvinne løsninger med å bytte manager annethvert år er ikke oppskriften på suksess.
Innlegget er likt av: RedTrafford, StretfordEnd, Pancho P, Rød Pølse, Blodfink, Can2
Brukeravatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Vært fan siden: 1975
Liker gitt: 21129
Liker mottatt: 13174

Ord som idiotisk er det jeg reagerer på @Sir Alfie Rey.
Vi har et fint forum her, vi driver på dugnad, på fritiden.
Vi er ikke så mange, og vi er trolig voksne alle sammen - vi skal klare å holde oss borte fra å karakterisere hverandre.
Alt annet vil ødelegge forumet, ikke minst om vi blir flere her.
Jeg tar denne ene i plenum.
Jeg godtar ikke at vi kaller hverandre med den type ord.
Strengt, ja - men her skal det ikke skli ut.
Kjør ellers på med meninger alle sammen.
Innlegget er likt av: StretfordEnd, Rød Pølse, RedTrafford, Belfastboy, red, Pancho P, Can2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
Brukeravatar

Sir Alfie Rey
Donor
Vært fan siden: 1988
Liker gitt: 179
Liker mottatt: 298

Pink Final skrev: 17 sep 2023, 14:34 Ord som idiotisk er det jeg reagerer på @Sir Alfie Rey.
Vi har et fint forum her, vi driver på dugnad, på fritiden.
Vi er ikke så mange, og vi er trolig voksne alle sammen - vi skal klare å holde oss borte fra å karakterisere hverandre.
Alt annet vil ødelegge forumet, ikke minst om vi blir flere her.
Jeg tar denne ene i plenum.
Jeg godtar ikke at vi kaller hverandre med den type ord.
Strengt, ja - men her skal det ikke skli ut.
Kjør ellers på med meninger alle sammen.
Igjen så prater du bare over det.

Som sagt, jeg er enig at vi skal ha det koselig her inne.
Du klikket liker på en som førnørmet meg. Om man skriver ting rett ut eller pakker det inn, så er det like stygt uansett.

At du som Mod her inne, klikker liker på fornærmelsen hans mot meg, ser ikke bra ut om du vil ha troverdighet.

Igjen. Informer denne andre brukeren om dette.

Ha en fin søndag videre!
Innlegget er likt av: Pink Final
Glory Glory Manchester United!!!!
Brukeravatar

Rød Pølse
Vært fan siden: 1985
Liker gitt: 944
Liker mottatt: 464

Og det du beskriver over her👆, @Pink Final, er grunnen til at jeg liker å lese det meste som folk skriver her inne. United.no driver dessverre med meningssensur og tillater samtidig karakteristikker som ødelegger enhver saklig diskusjon. Det viktigste er gode retningslinjer, eller "rules and principles", som vår manager ville kalt det👍
Innlegget er likt av: RedTrafford, Belfastboy, Pink Final, Can2
Football, bloody hell!
Brukeravatar

Belfastboy
Donor
Vært fan siden: 70-tallet
Liker gitt: 9241
Liker mottatt: 3976

Rød Pølse skrev: 17 sep 2023, 14:53 United.no driver dessverre med meningssensur og tillater samtidig karakteristikker som ødelegger enhver saklig diskusjon.
United.no har mange gode saker og noen dyktige folk, men kommentarfeltet der har blitt et miserabelt skue. Det var bra en gang i tiden, men jeg tror de seriøse og dyktige medlemmene ikke orket all "skiten" som ble vrengt ut i kommentarfeltet.
Glad jeg trakk meg ut av det for 2-3 år siden, nå orker jeg ikke engang å lese kommentarene. Unntatt på ryktebørsen, da jeg ikke følger med på alt som skjer rundt omkring angående spillere i andre ligaer.
Innlegget er likt av: Pink Final, Rød Pølse, Blodfink, RedTrafford, Cola2, Pancho P, Can2
Brukeravatar

Blodfink
Donor
Vært fan siden: 1980
Liker gitt: 17005
Liker mottatt: 12891

Et problem for EtH er kulturen i troppen, han sa det rett ut selv nylig. "kulturen her var ikke bra", den er fortsatt ikke bra.
Rangnick sa det rett ut, disse to herrene; ingen av de er idioter, EtH ser det samme som forgjengeren. EtH har til og med outet Sancho, det er ikke så ofte en manager går til det skrittet. Jeg må bare si jeg støtter det 100%.
Andy Tate, som gjester Stretford Paddock titt og ofte er jo en som kritiserer United ofte, denne gangen synes jeg han sier en del fornuftig, det er spillere i denne troppen som nok en gang vil kaste en manager under bussen.

De første som må vekk er eierne og samtlige av deres støttespillere i adm. Det trekker jo ut dessverre.

Men troppen må dessverre fortsatt ryddes opp i.
Innlegget er likt av: 10Hag, Belfastboy, Pwint, RedTrafford, Rød Pølse, Jan Anders, Cola2, Can2
LUHG!

Djevelens advokat
Liker gitt: 187
Liker mottatt: 211

Jeg er enig i at kulturen og eiere i klubben er gift, men jeg trodde ærligtalt at ETH var mye bedre taktisk. Han har en taktikk, gjør bytter alt for sent og er feig.
Innlegget er likt av: Pwint, Blodfink
Brukeravatar

Blodfink
Donor
Vært fan siden: 1980
Liker gitt: 17005
Liker mottatt: 12891

Mulig han kan bli bedre taktisk @Djevelens advokat, eller selvsagt kan han forbedre seg. Men jeg er mer bekymret for bad apples innad i klubben, både i eierskap, adm. og tropp. Hvem vet noe om hvem i troppen som støtter Sancho i konflikten f.eks. Ser det som sannsynlig at flere gjør det. Mens andre støtter manageren.

Kan vi igjen få uro i garderoben, mistillit til manager, og derav mindre output på banen? Jeg er bekymret.

Ryktene går om at U-spillerne som ble solgt var for å finansiere lånet av Amrabat. Der er altså United anno 2023.
EtH har ikke kjempegode arbeidsforhold, han har fått noen spillere han ønsket seg, men det er også flere som ikke kom. Mye pga de vanskelighetene United har med å få solgt spillere, noe de kløner med år etter år. Minus på kontoen og etc. Mye å sette fingeren på, men EtH er ikke førstemann jeg peker på. Det er en skikkelig test det han er oppe i nå med alt rotet i klubben. Blir interessant å se hvordan dette ender for alle involverte.
Innlegget er likt av: RedTrafford, Rød Pølse, Pwint, 10Hag, Cola2, Can2
LUHG!
Brukeravatar

Pwint
Donor
Vært fan siden: 1979
Liker gitt: 6118
Liker mottatt: 3941

Etter endel timer på å roe meg ned har jeg kommet til at dette blir enda en mellomsesong og at vi må vente til neste før det virkelig løsner. Må bare justere forventningene (og forhåpningene) kraftig.
Innlegget er likt av: RedTrafford, Blodfink, Rød Pølse, 10Hag, Can2

Djevelens advokat

Jeg er enig i at kreften er eierne, og giften siver ned i rekkene. det har det gjort i 10 år nå.
Helt siden spillerne fikk Moyes sparket har det vært spillerne som har hatt for mye makt i United.
Ikke lett og fjerne det uten kreften Glazer blir fjernet.
Men personlig så føler jeg ETH gjør akkurat det samme som Solskjær gjorde. Stoler kun på få spillere, spillere har klippekort, og han er veldig sta . Det kan jo være positivt , men ikke når taktikk ikke fungerer.
Innlegget er likt av: Pwint, Rød Pølse, Blodfink
Brukeravatar

selje
Vært fan siden: 1991
Liker gitt: 27
Liker mottatt: 185

Ten Hag er alt for dårlig til å rotere på spillerne. Jeg var bekymret for antall kamper mange fikk i beina forrige sesong, og hvilken innvirkning dette vil ha på årets sesong. Svaret kan allerede ha kommet, og dette minner mye om Liverpools krasj etter tilsvarende ifjor.

Virker også som at spillerne våre er mye dårligere trent enn samtlige andre lag i PL, er liksom ikke snakk om å score i Fergietime lenger, men heller å unngå mål imot. Bredden i laget er tydeligvis også alt for dårlig, i og med at ikke spillere som Pellistri slipper til selv om Antony neppe hadde spilt fast på noen av topp 7 lagene i PL... Så kan vi spørre oss om Ten Hag har de taktiske evnene som trengs for å lede en av verdens største klubber. Foreløpig vil jeg si nei.
Innlegget er likt av: Djevelens advokat, Blodfink

Djevelens advokat

Du kan ha rett når det gjelder for mange kamper på for få spillere i sist sesong.
Og så tror jeg at pre-season med mye reise , en pre-season som er for komersielle formål ikke sportslig formål også har hatt negativ innvirkning på spillerne.
Innlegget er likt av: Rød Pølse, Blodfink
Svar