Erik ten Hag

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.

Deleted User 744

For min del er det mer at vi prøver det samme for fjerde gang , Og håper at alt skal bli bra, men jeg er stygt redd for at ETH ender opp med samme skjebne som de før han så lenge vi ikke skifter eiere.
Det er Glazer som tømmer gnisten for min del. Jeg tviler på om det er en manager i verden som kan gjøre denne dårligt drevne klubben god igjen så lenge kreftsvulsten Glazer er her.
Vi var best på fasiliteter når det gjelder trening, vi var best på det meste før rottene fra USA overtok. nå er vi kun best på sponsor avtaler, få minst igjen for pengene brukt på spillere.
post liked by: Blodfink, Rød Pølse, Pancho P, Pink Final, Pwint
User avatar

Ryder
Posts: 5030
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2955
Liker mottatt: 12118

Nå begynner lekkasjene å komme også...

Om heftig krangel i garderoben etter Brighton (benektet av United) og at "flere i klubben" er skeptiske til makten ETHs agent Kees Vos har fått i overgangsspørsmål.

Skummel dynamikk, og av tidligere erfaring vil denne snøballen bare fortsette å rulle seg større med mindre vi snur trenden på banen. Trenger sårt noen solide resultater framover.
post liked by: Blodfink, Rød Pølse, Belfastboy

Deleted User 744

Nå er ikke Nagelsmann ledig lengre heller, så vi bør gi ETH tid.

Burde vel lagt til at han er ny Tysk landslags trener.
post liked by: Cola2, Rød Pølse, Belfastboy, Pink Final, Can2
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4674
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 3163
Liker mottatt: 10687

Spillere er usikre på ten Hags taktikk - Luckhurst

Luckhurst i MEN er ute å melder at enkelte spillere er usikre på Erik ten Hags taktiske tilnærming nå som at Antony er ute på ubestemt tid. Det er også en del spillere som føler seg mer utsatt for kritikk enn andre og det blir derfor hevdet at ten Hag har favoritter som han ikke er villig til å kritisere.

Jeg er usikker på hvor mye man kan legge i dette, samtidig så klarer jeg ikke helt se at Luckhurst finner på ting helt av det blå. Spørsmålet mitt blir i så fall hvor dette kan komme fra, og da er det selvsagt et navn som dukker opp nemlig Jadon Sancho. Så er det greit å påpeke at dette er noe jeg utelukkende spekulerer i. Et annet navn som jeg hiver ut basert på elendig innsats er Scott McTominay som ikke fikk forlate klubben i sommer. Igjen, utelukkende spekulasjon.

For min del så er det uansett viktig at klubben står bak Erik ten Hag her. Jeg er enig i at han ikke gjør ting 100% perfekt, men han er samtidig en som har dratt klubben i riktig retning siden dag 1 som manager. Vi har kanskje ikke kommet sikkelig i gang denne sesongen, men selv Arteta, Klopp og Pep har hatt perioder hvor ting har buttet i mot. Prosjektet til Erik ten Hag har så vidt begynt i mine øyne og da ser jeg ingen grunn til å pisse i buksa for å holde varmen.
post liked by: Jan Erik, 10Hag, Blodfink, Schmeichel, Pwint, Pink Final, Rød Pølse, Tringe
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Jan Erik
Posts: 3187
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 10851
Liker mottatt: 11299

Det er skikkelig gøy dette. Sånn ordentlig moro. Custis skrev om at en del spillere fortsatt er misfornøyd med måten De Gea ble behandlet på, og det ble jo selvsagt timet med den svake kampen Onana hadde mot Bayern. Så når det nå kommer ut lekkasjer om at spillere er misfornøyd, da blir det vanskelig for treneren. Veldig vanskelig. Nå vet jo ikke jeg eller noen andre supportere om dette stemmer eller ikke, men det er jo eventuelt ikke første gang vi hører disse tingene fra de kjære spillerne våre når det kommer til de ulike trenerne. Sånn jeg ser det, har klubben nå to valg....om ikke ting snur relativt fort...enten ofre nok en trener, eller så la ten Hag få nesten ubegrenset med tid til å fjerne de som ikke gjør jobben sin.
post liked by: Blodfink, Schmeichel, Cola2, Pwint, Rød Pølse, Tringe, RedTrafford
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 3605
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 17524
Liker mottatt: 11901

Denne gjorde meg litt provosert:



Mye slapt press og lett jogging. Vet ikke hva spillerne driver med, men de er ikke på.
post liked by: Blodfink, Schmeichel, Jan Erik, Rød Pølse, messilingard, RedTrafford
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona

Deleted User 744



Må si jeg har sansen for denne kanalen, han sier mye fornuftig, og sier det på en god måte.
post liked by: Blodfink, Schmeichel, Pwint, Cola2, Rød Pølse, messilingard, RedTrafford
User avatar

Ryder
Posts: 5030
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2955
Liker mottatt: 12118

Dette kan godt mulig være bare oppspinn fra en agent eller slektning av en misfornøyd spiller.

Men det er uansett skummelt, ettersom det setter stemningen og legger premissene for "fortellingen" videre. Blir fort en snøball som ruller seg større og større og som blir stadig vanskeligere å stoppe. Dette har vi sett før, og det må stoppes så raskt som mulig, ellers blir det uhåndterlig og altoverskyggende.

Min klart verste periode som United-fan var for to år siden - fra slutten av Solskjær-tida og ut sesongen. Da var det flere lekkasjer fra garderoben enn det var avslutninger på mål, og det var umulig for meg å føle noe annet enn avsmak for ei spillergruppe som tok null ansvar for noe som helst. Dårlige prestasjoner er jeg gammel nok til å leve med og tåle, men barnehagesyting, undergraving og brønnpissing som går ut over laget og klubben, gjør meg rasende.
post liked by: Blodfink, Schmeichel, Jan Erik, Pwint, Cola2, Rød Pølse, Tringe
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 15363
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 26438
Liker mottatt: 22192

Basert på hvordan United opererer siden Ferguson, så blir dette fort et større problem for Erik ten Hag enn det blir for spillerne. Jeg tviler overhodet ikke på at det er murring og klaging fra noen spillere, heller ikke på at mediene har informasjon her. I takt med de dårlige resultatene rettes skytset mot manageren...Sånn fungerer det jo i denne klubben.

Jeg som tv-titter ser jo at en del av det som blir utført ute på banen neppe er noe manageren ønsker å se. Samtidig er Erik ten Hag ikke den største taktikeren foreløpig, men jeg lander på at han må få tid, og at de spillerne han egentlig vil selge blir solgt.
Så får man telle opp i ettertid og da felle en dom om det var feil eller rett.

Den lista inneholder vel Sancho, Maguire og McTominay, dessverre 3 briter.
Martial, ikke for at EtH ikke ser kvalitetene hans, det er vel mer skadeproblemene som gjør at han står på en i hvert fall foreløpig ut-liste.

Kan være noe i at EtH sliter med det taktiske i større grad uten Antony tilgjengelig. Han løser jo press og defensiv ganske godt.

Det kan være andre spillere enn disse som murrer også. Maguire har vel blitt lablet som lojal vel og merke.
post liked by: 10Hag, Schmeichel, Pwint, Cola2, Rød Pølse, RedTrafford
LUHG!
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4674
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 3163
Liker mottatt: 10687

Det jeg ser på begge disse to videoene til @Pwint og @Djevelens advokat her er at vi gjør to ting feil i alle tre kamper hvor vi har tapt. Vi presser dårlig, enten fordi vi har for stor avstand til spilleren som skal markeres eller fordi vi er direkte passive når vi skal presse spillere 1v1. Det andre er at vi etterlater oss for mye rom sentralt i banen. Det første punktet går på innsats og aggressivitet, det andre er en mer taktisk og organiserings feil. Også er der greit å påpeke at vi disse to tingene også henger sammen, svakt press fra de fremme fører til at de lenger bak havner oftere i utsatte posisjoner og det at de bak er i dårlige posisjoner defensivt gjør at de offensive spillerne må løpe mer hjem. Det blir en ond sirkel av disse tingene. For eksempel så havner ofte Casemiro ute av posisjon fordi at han er betraktelig mer aggressiv enn de andre på midtbanen og derfor så blir det etterlatt et rom sentralt.

Dersom man starter med den taktiske delen så ønsker jeg en mer organisert og balansert lagoppstilling i form av at vi spiller med en double pivot hvor kun én av gangen kan forlate rommet foran forsvaret. Det er alt for ofte etter min mening at vi enten blir stående igjen med Casemiro sentralt eller at vi blir stående igjen med ingen sentralt. Og med mindre vi får forsvaret til å ta mer ansvar bakover så bør vi fokusere på å ha kontroll sentralt i banen. Etter min mening så betyr det at vi må ha kortere avstander sentralt i banen og ikke slippe løs midtbanen til å vandre for langt frem eller presse for høyt i banen. Unntaket er selvsagt om vi klarer å etablere oss på motstanders bane halvdel og vi har backer i det sentrale rommet som kan bidra til bedre balanse. Jeg tror også at dette vil bidra til å gi oss bedre muligheter til å kontrollere kamper med ballen i laget.

Når det gjelder aggressivitet og innsats så er det særlig to spillere som frustrerer meg og det er Marcus Rashford og Scott McTominay. Marcus Rashford må opp i innsats, det er det liten tvil om. Kroppsspråket hans kan også med fordel forbedres. Og selv om at jeg kan akseptere at det jukses litt, så må minstekravet av hva vi forventer av han defensivt justeres opp 2-3 hakk. Samtidig så er Marcus Rashford vårt soleklart farligste offensive spiller, og det er liten tvil om at han er en som motstandere frykter. Men den tiden hvor man kunne ha luksusspillere er over og det må Rashford rette seg etter.

Den spilleren som frusterer meg aller mest er Scott McTominay. Med ball så vil jeg vurdere han til å være den svakeste av gruppen vi har sentralt i banen. Med andre ord så er Bruno, Mount, Eriksen, Casemiro, Amrabat, Mainoo, Hanibal og Van de Beek alle bedre ballspillere enn McTominay. Men der hvor andre blir for veike, løper for lite eller er for passive så har McTominay vanligvis vært en garantist for innsats, aggressivitet og duellstyrke sentralt. Men når han lar spillere enkelt passere seg, småjogge hjemover og ikke hive fra seg duellmessig så er ikke han en bedre fotballspiller enn at han hadde sittet på benken for lag som Burnley, Forrest eller Everton. Hadde det ikke vært for skadeproblemene sentralt akkurat nå, så ville jeg vurdert å gi han samme behandling som Sancho.
post liked by: 10Hag, Blodfink, Ryder, Schmeichel, Pwint, Cola2, pixma, Jan Erik, Rød Pølse, Tringe, RedTrafford
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

@messilingard Helt enig i det du sier om både Rashford og McTominay, spesielt sistnevnte. I mitt hode skal han liksom være garantisten for innsats, og den spilleren som drar de andre med seg. En som kjefter litt når de andre ikke løper/gidder. For uten det så har han nesten ingenting. Og jeg kan ikke klare å forstå at en slik spiller har den mentaliteten han har på banen nå om dagen, nesten som om han var en luksusspiller.

Rashford kan tillate seg det noe siden han kompenserer med å være en stor trussel fremover i banen og kanskje svir av mest energi der, men McTominay gjør jo ikke noen av delene.

En ting jeg synes er positivt å ha i bakhodet er at vi har et fullverdig PL-lag ute med skade. Føler slik sett at vi har bedre bredde enn vi har hatt tidligere, selv om det er litt tynt nå. Håper Mainoo, Amrabat og Mount kan være med på å sette både Eriksen og McTominay langt borte fra førstelaget, kanskje tilogmed utfordre Casemiro litt. For også han trenger å skjerpe seg litt nå. Det jeg frykter litt er at vi lider litt under spillere som forventer å konkurrere om ligaen, men som "innser" at vi ikke har en sjanse til å kjempe mot City og Arsenal, og derfor gir opp mentalt. Litt som van der Sar i Fulham, og hvordan han ble en utrolig mye keeper i United kun fordi han endelig kunne stå i mål for en klubb på hans "egentlige" nivå, og at vi konkurrerte helt i toppen av CL og PL. Vi spiller jo litt med spillere som ikke har helt troen, og kanskje derfor ikke like mye energi og innsats.

Kan liksom ikke skjønne annet enn hvor denne begredelige mentaliteten og innsatsen kommer fra? Føler at klubbkulturen er smittet av et holdningsvirus som sprer seg til nye spillere på sikt, og som vi ikke blir kvitt. Men det er totalt uakseptabelt.
post liked by: 10Hag, messilingard, pixma, Cola2, Blodfink, Rød Pølse, RedTrafford
User avatar

10Hag
Posts: 1820
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 4260
Liker mottatt: 6205

Skal vi tro Stephen Howson, noe jeg kan gjøre, er Martial og en av disse.

Solskjær nevnte nylig at noen nektet å være kaptein.
Howson nevner i går at Martial sa nei til å bli kaptein for en stund siden.

Ellers er artikkelen formulert slik at det hentydes til at folk som har spilt kamper i det siste er misfornøyde, og da med andre som og har spilt og ikke prestert.

Virker jo ikke usannsynlig, all den tid fansen føler på det samme etter å ha sett enkelte spillere gi totalt f i kampene så langt. Tviler på at mange er fornøyde med Rashford, McTominay samt en del andre. Her har jo både innsats og kvalitet vært tidvis helt fraværende.

Utilgivelig.
post liked by: Pwint, Jan Erik, messilingard, Cola2, Rød Pølse, Blodfink, RedTrafford
User avatar

Jan Erik
Posts: 3187
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 10851
Liker mottatt: 11299

@messilingard veldig enig i det du skriver. Veldig skuffet over McTominay sin manglende innsats i det siste. Har alltid tenkt han var en garantist for vilje og innsats, men virker som han enten ikke er mentalt tilstede lengre, eller så er han helt ute av form fysisk sett. Hvis det er det siste, er han absolutt ikke alene om det.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
@Schmeichel Godt poeng angående van der Sar. Han var en helt ok keeper i Fulham, og det er på en måte forståelig. Men samtidig ikke. Var jo nesten prikkfri for oss.
post liked by: Pwint, messilingard, Cola2, Rød Pølse, 10Hag, RedTrafford, Blodfink, Schmeichel
User avatar

Vidar Dale Fjeld
Posts: 157
Joined: 04 Aug 2022, 07:53
Liker gitt: 134
Liker mottatt: 388

En ting er sikkert, og det er at klubben fortsatt trenger eiere som vil videreutvikle klubben og fasiliteter over hele fjøla. Nå har vi eiere som gjør at alt råtner innenfra...Old Trafford, før en magisk arena, men tiden har stått stille i 25 år...man høster som en sår.
post liked by: Blodfink, Pwint, Rød Pølse, RedTrafford, Cola2
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 15363
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 26438
Liker mottatt: 22192

10Hag wrote: 22 Sep 2023, 14:37 Ellers er artikkelen formulert slik at det hentydes til at folk som har spilt kamper i det siste er misfornøyde,
Jepp, godt poeng.
post liked by: Pwint, 10Hag, Jan Erik, RedTrafford, Cola2
LUHG!
Post Reply