Ralf Rangnick

Resten av verdens fotball diskuteres her, inkl norsk fotball.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8985

Potters jobb i Brighton har imponert meg. Personlig syntes jeg Brighton spiller bra, et av deres problem er mangelen på kvalitet i det fremste leddet. Hadde Brighton hatt en spiss av høy klasse skal man ikke se bort i fra de ville ha meldt seg på i kampen om EL/Conference League. I alle fall om man baserer seg på tallene fra fjoråret. Det lukter ikke akkurat svidd av Neal Maupay.

Samtidig så er jeg helt enig i at Potter mest sannsynlig hadde slitt med United. Både med tanke på politikken innad i klubben, men også fordi vår tropp består av svært profilerte spillere med store egoer. Jeg er usikker på om Potter ville hatt ballasten som kreves for å håndtere dette. Potter burde enten se seg etter en jobb på kontinentet evt være tålmodig nok med Brighton og evt satse på at han klarer å ta de til Europa. Dette er dersom han skal ha en av toppjobbene i PL selvsagt. Potensialet er der, det betviler jeg ikke.

Sett i ettertid så var vel egentlig ikke Solskjær klar for jobben han hadde. For det så manglet han den taktiske kunnskapen som kreves. Selv om at Solskjær er i absolutt toppklasse når det kommer til man-management.

Når det gjelder Rangnick så er det denne totale løsningen som gjør at dette er en god signering for min del. Jeg er usikker på om han har det som kreves som trener, rett og slett fordi han har svært kort tid til å implementere sine ideer og sin spillestil. Samtidig så er det vanskelig å ikke bli imponert av å arbeidet han har gjort som "arkitekt" i Red Bull systemet. Denne mannen kan fotball og er i tillegg en person som har svært høy kompetanse innen organisasjonsutvikling. Det jeg håper på er at han klarer å påvirke de riktige personene i klubben (Arnold og Glazers) samtidig som at han vil klare å utvikle de personene som skal ha sportslig ansvar i fremtiden.
post liked by: Pink Final, PAK, Harry Greaves, Jack Red
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Artig sitat fra Rangnick fra et klipp jeg hørte nettopp:

"When you play, you can't have a little bit of this, a little bit of that. A little bit of pressing? I mean. come on! That's like being a little bit pregnant". 😍

Virker ekstremt tydelig på at spillerne skal ha et klart bilde av hvordan de skal spille og opptre, få det i blodet. Liker tankegangen veldig godt - litt av problemet med spillestilen vår har jo vært at det har vært "a little bit of this, a little bit of that"...

Så kan en si at han vil stå for et ganske tydelig brudd med den stilen vi har hatt - men dersom målet er å mørne og modne laget før Pochettino, tror jeg han var den beste kandidaten på lista.
post liked by: Pink Final, Pwint
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16737

Potter er faglig dyktig nok vil jeg tro.
Men om han er rett mennesketype er et åpent spørsmål.
Om vi satser britisk er han min kandidat.
Førstevalget mitt er fremdeles Nagelsmann.

Rangnick som sportsdirektør og eleven Nagelsmann som manager/head coach 🙏✨💥
post liked by: Belfastboy, Jack Red
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Vidar Dale Fjeld

Tysk struktur kan aldri bli feil i Manchester United...nå er jeg mer optimistisk enn det jeg har vært de siste 10 år...Nå håper jeg dette blir bekreftet så snart som mulig. :love: :champion:
post liked by: Sir Alfie Rey, Pwint, Pink Final
User avatar

Sir Alfie Rey
Donor
Posts: 569
Joined: 16 Oct 2021, 21:52
Liker gitt: 230
Liker mottatt: 432

Vidar Dale Fjeld wrote: 26 Nov 2021, 11:35 Tysk struktur kan aldri bli feil i Manchester United...nå er jeg mer optimistisk enn det jeg har vært de siste 10 år...Nå håper jeg dette blir bekreftet så snart som mulig. :love: :champion:

Spot on Vidar! Spot on :D
post liked by: Pwint
Glory Glory Manchester United!!!!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Klopp om Rangnick på LFC-pressekonferanse nå:

Unfortunately a good coach is coming to England, to Manchester United. That's how it is. He built two clubs from nowhere to proper threats in Germany in Hoffenheim and Leipzig. His first concern is being a coach and that's his skill. United will be organised, we should realise that. That's obviously not good news for other teams!
post liked by: Pwint, Pink Final, Pancho P
User avatar

Harry Greaves
Posts: 371
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 472

Pink Final wrote: 26 Nov 2021, 06:03
Harry Greaves wrote: 25 Nov 2021, 20:40 Urovekkende fornuftig og rasjonelt av Uniteds toppsjefer, dette her. :hah:
Kan virke som de har lært litt i ledelsen.
Cultural reboot?
Altså tenke fotballfag før man tenker NAVN, merkevare og fortjeneste?
Solskjær som har hatt innflytelse på tankesettet til Ed og gjengen?

Angående ny manager/head coach fra neste sommer:
Kan Graham Potter være en mann?
Det kan godt være Solskjær har hatt en innvirkning på Uniteds tankegang. Mange vil hevde at Solskjær er Uniteds beste manager siden Ferguson, og han var jo i grunn den klart minst meritterte treneren av dem. Ser man på spillerkjøpene spesielt i '19 og '20 så er det vel også rom for å hevde at United har flyttet fokus litt bort fra å hente galacticos ukritisk.

Når det kommer til Potter så er jeg mer usikker. Det bør være en fin balanse mellom navn og faktiske evner her, og selv om Potter nok har evnene så er jeg litt usikker på om han får den respekten som kreves. Men jeg tror likevel det er viktigst at manageren og en eventuell DoF (Rangnick) er samstemte i hva som skal skje fremover.
post liked by: Pink Final
User avatar

Sir Alfie Rey
Donor
Posts: 569
Joined: 16 Oct 2021, 21:52
Liker gitt: 230
Liker mottatt: 432

Pink Final wrote: 26 Nov 2021, 11:24 Potter er faglig dyktig nok vil jeg tro.
Men om han er rett mennesketype er et åpent spørsmål.
Om vi satser britisk er han min kandidat.
Førstevalget mitt er fremdeles Nagelsmann.

Rangnick som sportsdirektør og eleven Nagelsmann som manager/head coach 🙏✨💥
Nagelsmann ? Hmmmm var det han med nesten like fine jakker som Parker ? :hah:
post liked by: Pink Final
Glory Glory Manchester United!!!!
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16737

😁 Stemmer, vi har skrevet om det på United.no @Sir Alfie Rey
Synes Scott Parker framstår mer classy.
Julian Nagelsmann ser litt jålete ut.
Men er jo en bedre manager enn Parker ☺️
Nagelsmann uttalte seg pent om Rangnick i dag.
Kanskje blir det den unge tyskeren som overtar for sin læremester?
post liked by: Sir Alfie Rey, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Sir Alfie Rey
Donor
Posts: 569
Joined: 16 Oct 2021, 21:52
Liker gitt: 230
Liker mottatt: 432

Mod Edit:
Tar bort quote når innlegget står rett over.
Mvh
Pink Final


Hadde ikke vært meg i mot om Nagelsmann hadde overtatt for sin læremester neste sommer.
Problemet er bare at han er en suksess i Bayern. Både i BL og CL.
Så skal litt til før han får sparken der tror jeg.
Kanskje en gang i fremtiden håper jeg vi får se han innenfor portene våre som vår manager :)
post liked by: Pink Final
Glory Glory Manchester United!!!!
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2592
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 11858
Liker mottatt: 7614

Nagelsmann som manager og rangnick som sports director … nei det tør jeg ikke tenke på engang. 😅
post liked by: Pink Final, Belfastboy, Pancho P
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona

Deleted User 430

Interessant variant...

post liked by: Belfastboy, Pink Final, Pwint, Pancho P
User avatar

RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Virker å være en veldig fornuftig signering for United. Spørsmålet er bare om vi har spillere som passer hans spillestil? Han snakker mye om høy intensitet i press.
Noe lik en annen video som var postet her, men anbefaler å se denne.

post liked by: Pancho P, PAK, Pink Final
User avatar

Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

Sir Alfie Rey wrote: 26 Nov 2021, 10:32 Å det skjer aldri at man går rett fra en liten klubb til en toppklubb.
Mulig det har skjedd for 100 år siden men ikke idag i dagens moderne fotball.
Blitt litt historieløse i dag har vi? ;P
Sist jeg sjekket var ikke Molde en toppklubb? Og nå er jeg sikkert helt på jordet, men jeg trodde oppriktig at Brighton var litt større i europeisk målestokk.

Moyes tok over etter Ferguson. Man kan si mye om Everton, men usikker på om jeg ville kalt det for en toppklubb. Selv om de innimellom har hatt ok plasseringer. Typisk topp 10-lag?

Når det er sagt vil ikke jeg ha Graham Potter. Jeg ble faktisk kjempeentusiastisk av å lese om Ralf Rangnick. Skremnende fornuftig kan det se ut til, som noen her påpekte. Kanskje er dette mannen vi trenger for å ta oss til topps.
post liked by: Salte25, Pancho P, Pink Final
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2516
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12966
Liker mottatt: 8243

Interessant å sjå kor mange spelarar som er med i angrep. Ser for meg at Donny kan passe godt inn i eit slikt system. Eg er litt bekymra for Maguire som ein 'resting defender'. Trur dessverre han kan bli avkledd når han må halde ei tett markering mot ein rask spiss.
post liked by: Pink Final
It's Squeaky Bum Time!
Post Reply