Ralf Rangnick

Resten av verdens fotball diskuteres her, inkl norsk fotball.
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2518
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12977
Liker mottatt: 8254

Eg trur Rangnick (eller ein annan med liknande tankegods) er vegen å gå. Likevel kan vi vel iallefall slå fast at troppen til United ikkje er tilpassa måten hans å spele fotball på. Som eg har nemnt tidlegare ville det ha vore absurd å gi RR jobben, sjølv på midlertidig basis, om ein ikkje allereie hadde tatt eit valg om ein meir langsiktig strategi.

Det er mogleg at Ralfen fungerer betre lenger oppe i systemet, men eg trur at den viktigaste jobben hans her og no er å legge til rette for neste manager som kjem inn dørene.

Personleg tippar eg at klubben ventar på at ein type som står for eksakt same spelarstil blir ledig. Tuchel og Nagelsmann lever fort farleg om dei ikkje presterer betre enn det dei har gjort i det siste.
post liked by: Pink Final, Cola2, Pangaea
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26240
Liker mottatt: 16755

Bra å minne om å bruke riktig tråd @Blodfink og @messilingard.

Jeg skal ikke være bastant når det gjelder Ralf, kan som sagt ikke nok om hvem han er, og hva han står for.
Men sitter vel med det inntrykket du har @Steinar Stenseth, en sportsdirektør mer enn en manager.
Pancho P wrote:16 Jan 2022, 13:58 Tuchel og Nagelsmann
Drømmen min er Julian Nagelsmann fra sommeren.
Men kan nøye med meg Thomas Tuchel også 😜.

Jeg vil ha en ung fremadstormende mann, en som har et positivt grunnspill som visjon.
Gjerne med Ralf Rangnick i ryggen, om han viser seg å kunne bygge en organisasjon.

Så for å holde meg til tråden.
Jeg håper Rangnick kan bli en viktig mann i samarbeide med en ung faglig dyktig manager.
post liked by: Otac, Pancho P, Cola2, Blodfink, Pangaea
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Det er jo dessverre typisk at protestene mot eierskapet gjerne kommer når resultatene på banen er svake, og stilner i gode perioder. Enkel psykologi og lett å skjønne, men det hindrer selvsagt endring på sikt.

Tror ikke dette er et problem med én enkelt løsning, om det så er eiere, styre, manager eller spillergruppe - men summen av en rekke dårlige valg over tid. Fjerner vi ett problem vil de andre fortsatt være der og hemme oss sammenlignet med andre klubber.

Kan diskutere de ulike delene i mer relevante tråder, men når det gjelder RR tror jeg han støtte på større problemer enn han hadde regnet med. Sier ikke at han nødvendigvis er et «misforstått geni» og spillerne er dumme eller driver ordrenekt, men tror heller ikke det er sånn at han ikke holder mål. Han har en definert spillestil som er tydelig og burde være umiddelbart forståelig. Likevel fungerer det ikke. Hvorfor?
Kanskje formidler han det uklart (tviler)? Kanskje er det for mye info å ta inn på kort tid? Kanskje er spillerne vant til stor frihet og har problemer med å forholde seg til mer detaljerte instrukser? Stilen fungerer bedre med visse typer spillere, er det for mange hos oss som rett og slett ikke passer måten vi ønsker å spille på? Er det mangel på fotballintelligens hos for mange av dem? Kanskje de skjønner det, men ikke er overbevist om at det funker?

Og det er FØR vi starter på mentaliteten - som gruppe er dette laget uten selvtillit, fulle av stress, svake i motgang og ute av stand til å ta kontroll og kommando så snart vi mister momentum i kampene.
Rangnick må ta skylda for at vi mistet ledelsen går. Ellers har det gått mest på svak utførelse på banen, med altfor mange enkle feil - og ikke taktikk.

RR skal få mer tid fra meg, uansett er dette ut sesongen. Så får prestasjonene framover avgjøre hvor stor innflytelse han bør få de neste årene.
post liked by: Pink Final, Pancho P, Otac, Cola2, Blodfink, Pangaea
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

Kanskje RR skal krype til korser at han glenner ikke mentaliteten de som er på banen, og andre som gjør det de kan for klubben vår
Kan vi noen gang forvente at RR får MUFC DNA i blodårene sine?
Nei tror jeg, og kommer med en påstand at vil de han henter i sin stab får det? Nei de får godt betalt uansett hvilken posisjon vi havner på tabellen.

Så kommer mitt forslag, som jeg venter vil sables ned av de fleste.
Beste RR kan gjøre er å hente en assist manager (og kan lære) som kan sitte på tribunen, men med MUFC DNA i årene og som mange av fansen fortsatt liker. Og vedkommende kan også stille på pressekonferanser.
Tror mange ikke vi har så mange av dem i MUFC lenger, de er vel opptatt med TV-jobbene sine.
For meg er den beste ass-manager han kan hente inn er OGS, hvis han vil være ass-manager for en som de 3de som var hentet inn før han
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Og dermed blir det lær dette og det fra begge 2
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Å hente Solskjær nå er 100% uaktuelt. Ragnick sitt trenerteam virker for min del å være for uerfarne, men Solskjær er ikke løsningen. For det første så er det regelrett respektløst å hente han som assistent. Ikke forventer jeg at han godtar det heller. For det andre så vil det skape tvil om hvem som er sjefen og mest sannsynlig føre til enda mer usikkerhet i spillergruppa. Mike Phelan og Darren Fletcher er uansett i klubben fortsatt så ser ikke noe behov for å hente inn flere bakgrunn fra klubben tidligere uansett.
post liked by: Blodfink, Pink Final
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

Normalt bør en manager en uoppsigelig kontrakt på 8-10 år.
Mange spillere spiller for navnet bak på drakta, er det bra?
Med en manager som får tid, glem plasseringer og seiere, til å BYGGE sitt lag.
Var det ikke Sir Alex fikk, er det ikke derfor vi er der vi er.
Men de på kontoret ang kontrakter bør også si NEI, dette er for mye.
Finn deg en klubb som vil betale dette. Her spiller vi for våre fans og CLUB EMBLEM på foriden av drakta
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
messilingard wrote: 16 Jan 2022, 15:08 Å hente Solskjær nå er 100% uaktuelt. Ragnick sitt trenerteam virker for min del å være for uerfarne, men Solskjær er ikke løsningen. For det første så er det regelrett respektløst å hente han som assistent. Ikke forventer jeg at han godtar det heller. For det andre så vil det skape tvil om hvem som er sjefen og mest sannsynlig føre til enda mer usikkerhet i spillergruppa. Mike Phelan og Darren Fletcher er uansett i klubben fortsatt så ser ikke noe behov for å hente inn flere bakgrunn fra klubben tidligere uansett.
Uansett så er det sagt/skrevet at ny manager skal inn til sommeren.
Jeg ordla meg kanskje litt utydelig @messilingard, mente ikke at han skulle være ass-manager.
Men en som kunne komme med innspill ang DNA til klubben.
Hvor lenge blir RR i klubbeb, jeg tipper max 2 år
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

@Cola2
Spør du meg så er det en dårlig idé. Vi har uansett både Mike Phelan og Darren Fletcher der fra før av til nettopp det du etterlyser. Vi må uansett se fram i tid. Å skulle ha tidligere managere i gangene på Carrington vil bare føre til usikkerhet om hvem som bestemmer.
post liked by: Blodfink
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Jeg for min del vil først og fremst ha de menneskene som er dyktigst på det de gjør til klubben, men der har du meg.

Vi kan sikkert hente 15 spillere fra rundt om i verden som er United-fans, promotere Fletcher til manager og la Evra bli sportsdirektør og Solskjær sitte i styret. Men tror dessverre det er mye mer som skal til.

Det finnes neppe en eneste City-fan blant klubbens spillere eller ledere. Liverpool har tysk trener, god DoF som kom fra Portsmouth og Spurs. Kun én scouser i startoppstillingen.
post liked by: Blodfink, Cola2, Pink Final, Pancho P
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26240
Liker mottatt: 16755

Skjønner tanken din @Cola2.
Få inn folk som elsker klubben.
Solskjær gjør det.
Men det toget har gått.
Rangnick har uttalt seg pent om klubben, og han kjenner engelsk fotball fra studietiden sin.
Kjenner i betydning supporter av engelsk fotball, slik vi som skriver her inne kjenner fotballen.

Om Ralf Rangnick er riktig eller feil mann er altfor tidlig å konkludere etter 2 måneder.
Uansett hva som skjer med Rangnick og Mufc.
Jeg vil ha inn folk som har/får følelser for klubben.
Og som respekterer vår helt utrolige historie.
Aller viktigst blir det å få inn faglig dyktighet som @Ryder skriver.
post liked by: Pancho P
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

@Ryder
Mulig det jeg mener
Men @messilingard mener noe annet, og det gjør jeg også.
Hva er alderen til Mike, (uansett er kun noen tall)
Hvor lenge vil vi tro at Fletcher vil være der, vi er jo stort sett at "Money Talks"
Og RR har jo uttalt, og pr nå hentet noen nøkkel posisjoner, lurer på hvem han henter om kort tid.
Han er person som hele tiden følger han egen filosofi.
Dermed hvor vil l Mike og Flecher bli om ett år.
Dror personlig han vil ta seg av familien
Fletcher vil få mange tilbud etter disse årene med OGS

OGS bør vel sitte i ett spillerstyre, muligens med flere som har noenlunde hans MUFC DNA i blodet
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Etter min mening var det mannen Alex Ferguson som gjorde United til et vinnerlag, ikke strukturen han bygde rundt laget. Verken Ole Gunnar Solskjær, Michael Carrick, Steve Bruce, Mark Hughes, Roy Keane eller Darren Fletcher klarer å bli som Ferguson, uansett hvor mye de prøver eller hvor nært de jobbet med ham.

Hadde det vært så enkelt som å «gjøre det på samme måte» hadde de hatt suksess som managere - i virkeligheten har vel strengt tatt ingen av dem lykkes spesielt godt.

Tror folk undervurderer hvor viktig SAFs personlighet var - han var fleksibel på taktikk, endret seg hele veien og lente seg tungt på gode assistenter i det daglige. Men mentaliteten og man management-evnene kan ikke læres eller gjenskapes.
Vi får ingen ny Ferguson, uansett hvor lang kontrakt vi gir vedkommende og hvor mye «DNA» det finnes i apparatet.
post liked by: Cola2, Pink Final, Pancho P, Pangaea
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26240
Liker mottatt: 16755

Ryder wrote:16 Jan 2022, 16:09 Etter min mening var det mannen Alex Ferguson som gjorde United til et vinnerlag, ikke strukturen han bygde rundt laget
Enig.
Samtidig som han bygde struktur i form av et miljø, et godt miljø.
Der spillerne trivdes, men måtte prestere.
Jeg tror Solskjær prøvde å gjenskape miljøet.

Ferguson var en mester i å tilpasse seg nye tider, nye spillemåter.
Han var vel ikke så innovativ, men han fulgte med.
Og kunne mye fotball.
Limer inn fra Fergie tråden.
McGhee kunne berette at lørdag 11 mai 1985, spilte Fergie 4-6-0 formasjon med Aberdeen.
Lenge før noen Luciano Spalletti ‘introduserte’ dette.

McGhee forteller at Fergie foretrakk 4-4-2, eller egentlig 4-4-1-1.
Noe han lenge brukte også i United.
Men, denne maidagen på Cappielow Park hos Greenock Morton begynte han uten spiss.
Og med McGhee på venstreving og Ian Scanlon på høyre,
Formasjonen ble vraket til pause.
Poenget er uansett at Fergie var over 20 år tidligere ute enn Spalletti.

Dette var visstnok bare et engangsforsøk fra Ferguson.
Det forteller om en manager som prøvde ut nye ting.
Å spille uten spiss i 1985 var ukjent grunn.


De fleste United fans mener vel klubben trenger bedre struktur i alle ledd.
Og der ligger min største tiltro/håp til Rangnick.
Han kan være den struktur byggeren vi trenger.
Bygge en organisasjon.

United manglet struktur og en organisasjon da Busby takket av.
Historien gjentok seg da Ferguson takket av.
Vi trenger en sportslig organisasjon.
Håper Rangnick er mannen.
Men så var det eierne våre da….😞
post liked by: Pancho P
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

Ryder wrote:16 Jan 2022, 16:09 Tror folk undervurderer hvor viktig SAFs personlighet var - han var fleksibel på taktikk, endret seg hele veien og lente seg tungt på gode assistenter i det daglige. Men mentaliteten og man management-evnene kan ikke læres eller gjenskapes.
Der har jeg en post jeg manglet, og jeg er enig i.
SAF hentet personer som ville til klubben

Og der hoppet vi vekk fra RR og fotball

Jeg var en den første landslagstreneren for det som het para hockey. Før dette var jeg Linjedommer i 1. div (det som nå kalles Fjordkraft ligaen)
Min 1ste oppgave var å få flest med, vi manglet spillere med "handicap"
Fant folk i rullestol, men "NEI, har ikke hørt om dette" var svaret jeg fikk, og jeg var ikke handicappet i kropp, muligens i hode ;-)
Jeg hadde jo en grunnstamme å trene ut fra. I hockey så er det maks 6 spillere med mv.
Klarte å få med meg 3 til 2 mnd før vi skulle til VM i Ottawa, Canada. Men den Paralympics komite i Norge sa NEI til meg.
Da hadde i trent pigging i 7 mnd, og på is 2x uka fra 23:30-23-45
Min mening med da med 2-3 spillerne var at de skulle få erfaring.
Ga dem beskjed at da trekker jeg meg fra alt (fikk betalt pr km hvor vi trente, og se kl vi trente på og jeg hadde samboer+hund hjemme, og jobbstart var kl 06:00 dagen derpå)
Tilslutt gikk min mening gjennom
Vi tapte fialen på 2 ting jeg hadde forutsett, og trent mottrekk mot. Canada scoret 2 vi ett. Best av alt var at den Canadiske treneren ikke ville ta meg i hånda. Og dette på direkte TV sending
Dagen etter ble han sparket, og jeg fikk tilbudet fra å bli Director of all sledge Ice hocket in US.
Mitt svar var tusen takk, men jeg har en jobb i Norge og en samboer som hun passer når jeg må reise


@messlingard her ble det lite fotball, rediger/flytt som du mener er OK
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
La OGS være 3 eller 4 manager som sitter på tribunen.
Hva var hans spesialitet når han satt som innbytter, jo det var å se hva motstanders forsvars og målvakt oppførte seg i enkelte situasjoner
Pluss his DNA
Forøvrig så ble den spilleren som ikke fikk lov å reie, kåret av Canadisk Jury som player of the tournament.
Og han ble også den beste spilleren i Para Olympic many years.
Bare sjekk navnet Helge Bjørnstad
Last edited by Cola2 on 16 Jan 2022, 17:41, edited 1 time in total.
post liked by: Pink Final, Pancho P, Pangaea

Vidar Dale Fjeld

Jeg synes alvorlig talt at vi må fjerne oss fra fortiden...og det såkalte DNA. Det knebler klubben og stopper innovasjon og utvikling. Klubben kan ikke sitte fast i fortiden...har vart lenge nok nå.
post liked by: Pancho P
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Å ha spilt for United tidligere verken kan eller bør være et krav for å få jobbe i klubben. Det får evt være en bonus om du har alle andre kvalifikasjoner i toppklasse.
Den eneste jeg ser i fotballverden akkurat nå som oppfyller det, er Edwin van der Saar.

Enig i at vi må skape ny historie i stedet for å prøve å gjenta den gamle. Vi skal aldri glemme det som har vært, men en viktig årsak til at vi er blitt akterutseilt de siste årene er at vi ikke har fulgt med på utviklingen. I stedet har vi prøvd å gjenskape det som funket før. Og det som funket før var ikke MÅTEN, men mannen. Og han får vi ikke tilbake.
post liked by: Pancho P
Post Reply