Ralf Rangnick

Resten av verdens fotball diskuteres her, inkl norsk fotball.
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26240
Liker mottatt: 16755

Ralf Rangnick.
For meg er han fremdeles et stort spørsmålstegn.
Akkurat som da han kom.
Venter med å felle noen dom, juryen er fremdeles ute…
post liked by: Cola2, Pwint, Blodfink
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 430

Stiller meg bak den, @Pink Final.
Aldri skjønt hypen. Inntrykket mitt er at mange leste "gegenpressets gudfar" og automatisk tenkte "bedre enn Klopp og co.".
Det er stor forskjell på å inspirere og lære opp, dessverre.

Kan ikke gjøre noe annet enn å krysse det man har for at ting blir bedre, men jeg blir veldig positivt overrasket om vi klarer topp 4..
post liked by: Cola2, Pink Final, Buchan, Pwint, Blodfink
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26240
Liker mottatt: 16755

Steinar Stenseth wrote:16 Jan 2022, 00:33 hypen. Inntrykket mitt er at mange leste "gegenpressets gudfar" og automatisk tenkte "bedre enn
Yes, fan kulturen vokser seg mer og mer svart hvitt på nett.
Enten eller.
Enten ræva og ubrukelig eller hypes opp til ‘best i verden’.
Sånn er det med spillerne, sånn er det med managerne i mange klubber.
Vi United fans på nett hyper gjerne i starten, alle husker feks Pogback i 2016.
For deretter å sint 🤬 skrive dem ned bokstavelig talt ✍️

Hva Rangnick angår tenker jeg han verken er ubrukelig eller på noen måte verdens beste.
Han er fremdeles et stort spørsmålstegn for meg.
Men han skal få tid, som jeg har skrevet før.
Håper han evner å omsette teori i praksis.
post liked by: Buchan, Pwint, Blodfink
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Pangaea
Posts: 2677
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4790

Merker meg at til og med på redcafe (ragecafe? rantcafe? bluecafe?) så har det vært mer positive kommentarer om Solskjær i det siste. Og der var nesten hele røkla klar til å sparke ham, i minst 6 mnd før styret gjorde det.

Jeg stiller meg bak Rangnick (ikke med kniv), og tror det er bra det han prøver å gjennomføre. Jeg har bare blitt langt mer skeptisk til spillerne vi har, kulturen de står for, og mulighetene for endring. Kvalitetsmessig er det ikke dårlige spillere. Men visdomsordene gjelder fortsatt: "hard work beats talent that doesn't work hard". Eller noe i den dur.

Mulig en god del av dagens spillere hadde hatt godt av en tur i tørketrommelen :-|
post liked by: Cola2, Pancho P, Ryder, Pink Final

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Eg skulle ønske at meir av skytset kunne ha gått lenger opp i systemet i United enn å kverne mellom spillere og manager. Det er ein grunn for at det har fått utvikla seg ein ukultur i United. Ein taperkultur.

Denne kulturen ville ha vokst fram i eitkvart lag, dersom det tillates. I United har det vært meir eller mindre tillatt de siste 10 åra. Og kanskje ekstra under OGS siden han er ein relativt snill og forståelsesfull person, ikkje ein autoritær manager.

Eg trur problemet ligger i at manager i United kun har begrensa makt. Ledelsen i United lar seg bli dikterte av eigere, spilleres agenter og sikkert alle som har økonomisk tilknytning til United, som sponsorer. Mourinho var jo inn på dette med begrenset makt. Makta kan distribueres, men da må man ha på plass fungerende sportsdirektør med makt. Man kan jo undre seg på kvifor Pogba framleis er i klubben, og at Ronaldo spiller so mykje.
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26240
Liker mottatt: 16755

Ganske enig @Otac.
Har skrevet det flere ganger, at nå har vi skyldt på alle managerne og nesten alle spillerne, minus en liten håndfull.
Det er klart eierne og ukulturen i deres kjølevann er hovedproblemet.
Null tvil der.

Allikevel, dette er et forum.
Noe av greia med et forum (kontra eksempelvis det håpløse komm feltet hos supporterklubben) er å diskutere hvert tema for seg.
Ting griper riktignok inn i hverandre.
Men man må ikke trekke inn Glazer’s/Woody med hjelpere i alle saker.

Uavhengig av Glazer’s synes jeg Solskjær ikke strakk helt til på å utvikle et grunnspill.
Omtrent på alle andre områder digget jeg ham som manager for oss.

Rangnick vet jeg lite om - Glazer’s eller ei -.
Derfor sitter jeg foreløpig på gjerdet og tar inntrykk hva Rangnick angår,
Går an å rose og kritisere ham uavhengig av haiene i Florida.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Det er nok av poster om all elendigheten ved eierne og adm. i United @Otac, selv om fanbasen globalt ikke er helt samstemt i hvem som bør ha skylda for nedturen.
Men enig i at de i styre og stell blir glemt til tider og at de lykkes godt med å legge all skyld på manageren, (ved å bytte ut denne i tide og utide). Samtidig så kjøpes det spillere for milliarder. Jeg er ikke sikker på hva som skal til, men håper at klubben klarer å legge en strategi for å komme seg ut av kaoset, de prøver vel, men foreløpig er det ikke så mye positivt å se.

RR er nok ferdig som manager til sommeren, det er jo strategien som er lagt. Spørsmålet er hvem de velger, og om denne ønsker jobben.

Man skal jo spille en fotball med aggressivt press, hvis ikke hadde de vel neppe ansatt Rangnick. Men da må det bygges et helt nytt lag mener nå jeg, det har vel ikke United råd til nå.

City er forbi når det kommer til kommersielle inntekter bl.a. Nei, det ser litt stusselig ut for tiden.
LUHG!
User avatar

Pangaea
Posts: 2677
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4790

De kommersielle inntektene til City stoler jeg NULL PROSENT på. Vi vet jo meget godt hvor "bent" den gjengen er, og at det spyttes inn penger over en lav sko gjennom kunstig høye "sponsor"-avtaler.

Når det er sagt så har de naturligvis høyere naturlige/reelle inntekter også nå, fra CL og PL osv, men de summene de opererer med i regnskapet er bare bullshit. Slikt som gjør meg bare mer og mer frustrert over den moderne fotballen. Alt er korrupt til beinet, man kan kjøpe suksess, kjøpe mesterskap, kjøpe VM, kjøpe presidenter i FIFA, og alt mulig annet. Manchester city og Chelsea har vært en katastrofe for fotballen. Den var ikke ren før heller, absolutt ikke, men nå er det løpet kjørt for alltid.

Uten å se på oss selv, som uansett var i en god posisjon med Sir Alex, tenk på hvor fælt dette gikk ut over Arsenal. Og et utall andre klubber. Nå rår penga i mye større grad enn før. Vi har i stor grad gått til en fotballverden der man ikke har mulighet til suksess i de største ligaene/CL uten en milliardær eller oljestat i ryggen. Fotball er ikke en sport lenger.
post liked by: Pancho P, Otac, Cola2, pixma, Pink Final

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Fasit det der @Pangaea, og det semieksiensielle spørsmålet mitt er da, korleis skal man forholde seg til dette?

Fortsette å være supporter? Aktiv? Passiv? Gi faen? Man er jo til ein viss grad avhengig av å følge med på United, og det er ein viss del av livet.

Sjølv har eg vært passiv medlem av United i 7-8 år. Ikkje brukt ei krone på United ei heller ser eg kamper eg må betale direkte på. Indirekte bruker eg vel ein del tid på reklame her og der.
Uten å påstå at dette er noko fasit. Men eg har indre kvaler i korleis eg skal forholde meg til dette.
post liked by: Pancho P, Pangaea
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Pangaea wrote: 16 Jan 2022, 13:02 De kommersielle inntektene til City stoler jeg NULL PROSENT på. Vi vet jo meget godt hvor "bent" den gjengen er, og at det spyttes inn penger over en lav sko gjennom kunstig høye "sponsor"-avtaler.

Når det er sagt så har de naturligvis høyere naturlige/reelle inntekter også nå, fra CL og PL osv, men de summene de opererer med i regnskapet er bare bullshit. Slikt som gjør meg bare mer og mer frustrert over den moderne fotballen. Alt er korrupt til beinet, man kan kjøpe suksess, kjøpe mesterskap, kjøpe VM, kjøpe presidenter i FIFA, og alt mulig annet. Manchester city og Chelsea har vært en katastrofe for fotballen. Den var ikke ren før heller, absolutt ikke, men nå er det løpet kjørt for alltid.

Uten å se på oss selv, som uansett var i en god posisjon med Sir Alex, tenk på hvor fælt dette gikk ut over Arsenal. Og et utall andre klubber. Nå rår penga i mye større grad enn før. Vi har i stor grad gått til en fotballverden der man ikke har mulighet til suksess i de største ligaene/CL uten en milliardær eller oljestat i ryggen. Fotball er ikke en sport lenger.
Fotball er ikke sport lenger sier du, ja det kan man vel se på spillerene også selv med VAR så er det så mye filming og rulling bare noen kommer litt i kontakt, så gutta på laget tilpasser seg hele systemet. Men støtter MU som lag og er tro mot RR så lenge han er sjef der.
post liked by: Pink Final, Pancho P
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Jeg er ikke moderator her inne lenger, men dette er vel RR-tråden? Ja, jeg vet jeg skreiv om eierskap selv over her, men hadde da med litt om RR au. Forøvrig enig i at fotball er ren økonomi blitt. Poenget er at det blir både fugl og fisk i trådene, men om det ikke er noe problem for de fleste her, så er det ikke så nøye for min del heller.
LUHG!

Deleted User 108

Ikke så moro å følge med i motgang @otac? Ettersom du sluttet å følge med da suksessen uteble. Eierne kan være så dårlig de vil så lenge vi vinner, og de er usmakelig i motgang? Ikke rart andre lags supportere kaller oss skandinaviske unitedsupportere for medgangssupportere.

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

@Mcilroy, Neida. Eg er da her endå. Det dreier seg om eit verdivalg for meg. Vil eg støtte iglene? Trur eg at å støtte United hadde ført til suksess? Nei. Mitt valg og ingen fasit som sagt.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Otac wrote: 16 Jan 2022, 13:37 @Mcilroy, Neida. Eg er da her endå. Det dreier seg om eit verdivalg for meg. Vil eg støtte iglene? Trur eg at å støtte United hadde ført til suksess? Nei. Mitt valg og ingen fasit som sagt.

Passiv medlem var feil skrevet. Passiv supporter skulle det være.

Deleted User 430

Pink Final wrote:16 Jan 2022, 08:55 Yes, fan kulturen vokser seg mer og mer svart hvitt på nett.
Enten eller.
Blir mer og mer av det i media også. Media har jo vært en sterk pådriver, i dette tilfellet, med å skape dette inntrykket av RR, slik jeg ser det.
Mener ikke at han er en dårlig manager, for all del, men er han egentlig god nok? Som kultur- og lagbygger i "up and coming"-lag har han helt klart enorme ting å vise til, men akkurat det er, for meg, fullstendig irrelevant i den rollen han har nå.

Krysser, som sagt, alt jeg har for at han klarer å finne en måte å stabilisere skuta på, men, som du sier, juryen er fortsatt ute. Ble positivt overrasket over endringen i formasjonen de siste kampene, så time will show om han klarer å justere resten også.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Blodfink wrote:16 Jan 2022, 13:28 dette er vel RR-tråden?
Trodde det jeg også, men...
post liked by: Blodfink, Pink Final
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

@Mcilroy, nå var det ikke helt det han sa. Eneste som ble nevnt over her er at han er blitt mer bevist på hvordan han støtter klubben gjennom sine kjøp. Noe som er helt fair. Det er ikke slik at de som er kritisk mot styre og stell av klubben er noe dårligere supportere, i alle fall ikke i min mening. Glazers fikk forøvrig kritikk før også, men den har selvsagt økt betraktelig siden SAF ga seg, noe som også er helt naturlig.

For min egen del så ser jeg ingen grunn til å være fornøyd med dagens situasjon. Klubben blir drevet svært dårlig, i alle fall sportslig. Klubben har fortsatt enorme ressurser, men på grunn av Woodwards markeringsbehov og Glazers kontrollbehov blir ikke de ressursene forvaltet riktig, det er ingenting annet enn bare trist. Kommer ikke til å slutte og følge klubben av den grunn, jeg blir med ut av Football League jeg om jeg må. Men å holde kjeft om hva jeg mener om klubbens drift er ikke et alternativ, jeg syntes ikke at man er en medgangssupporter av den grunn. Hva andre lags supportere mener om skandinaviske Unitedsupportere bryr jeg meg simpelthen ikke noe om.

Uansett nå har det sporet helt av i denne tråden. Svarene får komme i tråden for Hva bør gjøres? eller Glazers, evt en annen passende tråd.
post liked by: Blodfink, Pancho P, Pink Final, Pangaea
LoveUnitedHateGlazers
Post Reply