Ralf Rangnick

Resten av verdens fotball diskuteres her, inkl norsk fotball.
Post Reply
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7525
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26858
Liker mottatt: 17366

Gleder meg til å se hva Rangnick kan gjøre.
Vi bør utvikle banespillet, dominere matchene mer, få høyere intensitet og mer bevegelse.

Så har vi to områder hvor vi ofte gjør individuelle feil.
I forsvar har det vært mye rart.
Men også i angrep.
Vi scorer mye mål, et kjennetegn under Solskjær.
Men vi kunne scoret enda flere mål.
Vi kommer til mange nesten sjanser i matchene.
Men det tas for mange feilvalg i avgjørende situasjoner.
Skudd når man skulle passet, passet i stedet for å gå seg fast osv.
Håper på forbedring her.

Likte det han sa om fansen og om klubb historien på presse konferansen.
« Denne klubben er unik. Det er ikke mange klubber som har en slik historie. Det er veldig få klubber i verden som har slik støtte vi så i går mot Arsenal. Dette er fotball i sin reneste form. Det er stort for meg å være en del av dette.»

Virker som han er imponert over Ronaldo.
Tror nok vår nummer 7 kommer til å bli mye brukt også framover.
Matchvinner må vite 😜😍
post liked by: Ryder, Belfastboy, Pancho P, Pangaea, red, Cola2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Ryder
Posts: 4630
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2550
Liker mottatt: 10421

God oppsummering fra Langerød her:
https://www.united.no/kommentarer/apen- ... erede-fan/

Deler bekymringen min om hva rollen hans etter mai skal være og inneholde, og hvor stor innflytelse han vil få. Skulle gjerne vite mer konkret hva den innebærer, litt småskummelt med vår historie dersom avtalen er veldig vag. Men det er vel naturlig å tro at både rollen og innflytelsen vokser dersom vi gjør det bra resten av sesongen, og krymper tilsvarende dersom vi fortsetter å slite.
post liked by: red, Pancho P
User avatar

Pangaea
Posts: 2713
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3857
Liker mottatt: 4926

Er også bekymret over at avtalen er veldig vag, det gir vampyrene gode muligheter til å utnytte situasjonen. Sette Rangnick til å telle tomme lik eller noe slikt. Men det jeg håper på er at han gjør det så godt at det blir som med Solskjær: umulig å ikke ansette han på permanent basis. Hvis ikke så skjer, så håper jeg han får reell makt. En slags sportsdirektør som ikke bare er en tittel, men som innehar både makt og ansvar. Per nå har klubben nær sagt null sportslig ledelse, all den tid selv Murtough og Fletcher ikke synes å ha mye reell makt heller. Alt skal innom amerikansk-Transylvania.
post liked by: Cola2
User avatar

Ryder
Posts: 4630
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2550
Liker mottatt: 10421

Tja, muligens, samtidig tror jeg aldri i verden klubben ville ansatt Rangnick i utgangspunktet dersom valget var overlatt til Glazer/Woodward. Tror dette i stor grad er Murthoughs idé.
Men fra eiernes side er nok dette på mange måter et eksperiment med lav risiko. «okei, vi lar Murthough få calle denne». Går det dårlig har de uansett «større» navn i sikte for neste sesong. Går det strålende kan de jo i teorien bare forlenge.
post liked by: Pink Final, Pancho P, Cola2
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7525
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26858
Liker mottatt: 17366

The Independent har en fin artikkel om Rangnick.
Fra den gang i 1979 da han studerte ved universitetet i Sussex.
Og spilte non league for Southwick.

Rangnick så ofte Brighton & Hove Albion på gamle Goldstone Ground.
1979 var btw året måkene debuterte i daværende 1 divisjon.

Artikkelen ført i pennen av Melissa Reddy (Lfc dame riktignok 😕) beretter at han elsket å se engelsk fotball live.
Og at han også dro inn til London for å se Arsenal, Spurs og West Ham.
Og at han fremdeles, 42 år senere husker detaljer fra matchene 👍 (me like).
Han husker ikke bare detaljer fra spillet, men også hva fansen sang, og øyeblikk da massene på ståtribunen svaiet framover, og til og med hvordan været var.

Kjenner jeg liker vår nye manager 🥳
post liked by: Belfastboy, red, Pancho P, Ryder
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14536
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22975
Liker mottatt: 18958

Ryktet går om at han ikke snakket med Carrick om å fortsette, rart om han juger om det på sin første PK, leste det fra Valen på United.no
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4630
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2550
Liker mottatt: 10421

Umulig å si hvem som "ljuger", men det er jo uansett rimelig spesielt dersom den nye manageren ikke har snakket et ord med den han overtar for. Klarer nesten ikke å tro at det kan stemme. Og hvis det stemmer kan det jo like gjerne være Carrick som har takket nei som at Rangnick ikke har ønsket det. Eventuelt at de snakket sammen, men at det handlet om andre ting enn å få Carrick til å fortsette.

Nå blir det ren spekulasjon her, men tipper Carrick følte såpass lojalitet til Solskjær - etter mange år sammen som spillere og trenere - at det ville være vanskelig for ham å fortsette under en annen. Han ville nok ikke gitt seg nå med familien som årsak dersom Solskjær hadde fortsatt. Carrick virket litt kort og anstrengt da han ble spurt om Rangnick tidligere i uka også, tipper han ikke var glad for at Solskjær fikk sparken. McKenna har ikke samme tilknytning til Solskjær, så regner med det føles litt annerledes for ham.

Og når Rangnick skal ha inn 2-3 av sine folk er det naturlig at noen drar. Men dersom "konspirasjonen" er at Carrick ble presset ut, skulle en tro at Phelan lå mye dårligere an. Carrick fikk ansvaret for laget, ikke Phelan (som vel var den offisielle assistentmanageren for Solskjær?). Phelan er gammel og uten framtid i gamet, i motsetning til Carrick. Kan ikke huske å ha sett Phelan på sidelinja de siste kampene, i stedet er det Darren Fletcher som står og roper instruksjoner.
Men Phelan fikk jo nettopp ny kontrakt, kanskje det er dyrere å kvitte seg med ham enn Carrick? 🤷‍♂️
post liked by: red, Blodfink, Cola2
User avatar

Ryder
Posts: 4630
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2550
Liker mottatt: 10421

Liker at Rangnick har en "no bullshit"-tilnærming til agent-prat.
Først Pogba forrige uke, nå Martial. Har de noe de skulle ha sagt om sin framtid i klubben, kan de ta det direkte med ham og ikke via agenter i pressen.
post liked by: Pangaea, Pink Final, RedTrafford, Cola2
User avatar

Pangaea
Posts: 2713
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3857
Liker mottatt: 4926

Enig i det, faktisk litt herlig å se!

Samtidig blir jeg fristet til å prøve å lese mellom linjene. Da han tok over i Red Bull-systemet, så ble det satset mye mer på yngre spillere, og ikke så mye på det mer etablerte, eller vertfall de i siste fase av karrieren. Når spillerne i denne kategorien heller ikke spiller særlig bra, som jeg mener verken Pogba eller Martial har gjort på en stund, så er det sikkert fristende å prøve å få inn yngre krefter som er mer motiverte. Martial er jo ikke en gammel mann, og heller ikke Pogba for så vidt, men han har aldri virket veldig motivert i United. Mulig jeg blir forledet av dårlig kroppspråk, men Martial virker veldig som en humørspiller, og kan ofte "forsvinne" fra kamper.

Anyway... mistenker at på litt sikt, så ønsker Rangnick (hvis det blir opp til han), at komposisjonen av stallen blir noe endret. Solskjær gjorde veldig mye bra her, men det er fortsatt noen elementer som ikke er helt ideelt. Spillere som Mata og Matic er åpenbart i slutten av karrieren, og begge forsvinner kanskje i sommer (kanskje Mata legger opp?), og Ronaldo (selv om han er veldig god) har naturligvis ikke framtiden foran seg. Haaland er sikkert drømmen, men om det ikke blir han, så tenker nok Rangnick at vi bør få inn en ung og sulten spiss. Sikkert det samme lenger bak på banen, både sentralt på midten og i forsvaret.

Vel... det blir spennende og se hvordan dette utvikler seg gjennom sommeren og årene etter det. Særlig hvis Rangnick får en slags overordnet fotballdirektør-rolle, litt mer lignende slik de har det i Italia og Red Bull-systemet.
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2567
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13318
Liker mottatt: 8512

Eg ser at mange "ekspertar" er kritiske til tilsettinga av RR og hevdar at det ikkje ga meining å gi han jobben på kort sikt. I tillegg hevdar enkelte at Rangnick var naiv då han takka ja til jobben fordi så mange av spelarane ikkje passar inn i måten hans å spele fotball på.

Eg vél å tru at dei som sto bak tilsettinga har eit lengre perspektiv enn denne sesongen. At prestasjonane så langt under tyskaren har vore utilfredsstillande, er eit understatement av dimensjonar. Alle involverte, inkludert Rangnick sjølv, ville nok ha håpa at det såg betre ut allereie etter få veker. Når det ikkje ser betre ut enn det gjer, fortell det likevel at det står verre til med klubben enn det vi hadde frykta.

Er løysinga då å forkaste 'Prosjekt Gegenpress' etter mindre enn to månader for å forsøke endå ein ny ideologi? Definitivt ikkje, etter mitt syn. Om Murtough og Fletcher valde Rangnick for å gi allereie gode spelarar eit lynkurs i taktikk for på den måten å skape eit vinnarlag over natta, har dei absolutt null fotballkunnskap. Eg kjøper ikkje den teorien i det heile. Om dei skulle valt ein motivator som berre skulle ro klubben i land til ein respektabel tabellplassering før "den rette" kom inn neste sesong, ville dei heller aldri ha valt Rangnick.

Dermed trur eg at Rive-Ralf sin viktigaste jobb er å implementere ein spelestil som skal danne fundamentet for ei langsiktig visjon, i tillegg til å berede grunnen for at neste manager skal få eit nokolunde godt utgangspunkt. Dette vil også innebere at spelarar som ikkje passar inn i systemet også vil bli fasa ut, jo før jo heller. For at dette skal gi resultat, trur eg at RR må få tilnærma blankofullmakt til å kvitte seg med dei han vil. Eg er livredd for at spelarar som Rashford, McTominay og andre er blant dei som må vrakast, men om det er det som må til er det ingen vei utanom. Klubben må uansett komme først.

Eg har eigentleg lyst til å gå i kjellaren, men eg vél å tru at dei som fattar beslutningane i klubben faktisk har ein plan. Om dei kastar ut Rangnick med neste badevatn, trur eg alt håp er ute.
post liked by: Ryder, Buchan, Pink Final, Cola2
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1942
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 816
Liker mottatt: 2563

Spillere vil bort, dårlige trenere som er kommet dårlig stemning og masse klikker i garderoben, ja det var mye å lese nu på morran. Er vel en klubb i totalt kaos som RR er kommet til og jeg har nu ikke trua på at han rydde opp i det, for det kan se ut som han har sine spillere som skal spille om dem er dårlig eller ikke. Når spillere går lei av treneren etter noen uker ja det er mye rart i klubben for tia.
post liked by: Blodfink, Cola2
User avatar

Ryder
Posts: 4630
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2550
Liker mottatt: 10421

Det som er bra med Rangnicks stil - men som også er problemet sett i lys av dagens avsløringer - er at den er energisk og aggressiv. Det krever dedikasjon, tro, sult og motivasjon hos spillerne. Løp til du stuper - og så løper du enda litt til - for meg og lagkameratene dine. Skulker én eller to, faller resten sammen. Derfor foretrekker han også unge og sultne spillere som suger til seg inntrykk framfor etablerte stjerner.

Om det finnes en løsning nå, må det være at han på en eller annen måte, enten mentalt eller gjennom så grundig drilling at det blir instinktivt, klarer å omprogrammere spillerne. Ellers vil vi fortsette å være, for å sitere Rangnick selv, "a little bit pregnant" resten av sesongen.
post liked by: Pwint

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Smart måte å ansette manager forresten.

Interrim, eller kva dei no kaller det. Midlertidig.

Om den midlertidige manageren lykkes, so bli han, og om ikkje so må han dra.

Da slipper styret til United å bli beskylda for å sparke og ansette fullt so ofte..
For den midlertidige manageren var kun midlertidig.
post liked by: Blodfink, Cola2
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14536
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22975
Liker mottatt: 18958

De største bekymringene mine, når nyheten om at det var Rangnick som skulle ta over: Får han respekt og har han autoritet nok til å stå til rors, i dette monsteret av en storklubb uten struktur?

Det kan se ut som det var grunnlag for den bekymringen...De neste 6 mnd. er viktige, og jeg aner ikke hva som skjer, aner ikke hva planen er egentlig. Skal Rangnick bestemme noe liksom? Woodward blir lenger for å hjelpe til med å finne ny manager?? Merkelig å være United-supporter i disse tider.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Nå kommer det mye om trenerne Chris Armas og Ewan Sharp au...Det var også en greit stor bekymring jeg hadde når de ble hentet, og det er det jo Rangnick som har bestemt faktisk...
post liked by: Cola2
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4630
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2550
Liker mottatt: 10421

Det er jo det store spørsmålet, et spørsmål som ikke blir enklere dersom prosjektet sporer av allerede fra starten. Om det går på ræva nå i vår, er det jo lett å skjønne dersom klubben ikke bruker ham videre. Selv om jeg synes det i så fall er veldig synd, er det jo ingen grunn til å forlenge en prosess som ikke funker.

Gjenstår også å se hva byttet fra Woodward til Arnold betyr. De har jo samme bakgrunn og kompetanse, men håpet mitt er at Arnold i større grad kjenner sin egen begrensning og ikke har like stort markeringsbehov inn mot det sportslige. Å ha en pengemann som direktør er ikke noe problem i seg selv, så lenge han ikke innbiller seg at han har greie på fotball men heller delegerer den biten. Han har også base på OT, i motsetning til Ed som jobbet fra London. Kan ikke skade å være tettere på.
Post Reply