Ralf Rangnick

Resten av verdens fotball diskuteres her, inkl norsk fotball.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Det handler jo om å få inn flinke folk i de rette posisjoner, om de har historie i United eller ei er jo mindre viktig. Angående manager til sommeren så er denne litt interessant, (ikke henge seg opp i Keane-overskriften til Youtube-brukeren, det er en bisetning i videoen), mot slutten påstår de at de har snakket med folk på høyt nivå i United.

post liked by: Pancho P
LUHG!
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

Vidar Dale Fjeld wrote: 16 Jan 2022, 17:24 Jeg synes alvorlig talt at vi må fjerne oss fra fortiden...og det såkalte DNA. Det knebler klubben og stopper innovasjon og utvikling. Klubben kan ikke sitte fast i fortiden...har vart lenge nok nå.
Alltid likt hva du har postet, og vil nok fortsette med det.

Men for en gammel mann som jeg er, så er historie viktig
Spesielt de ung som kommer til Akademiet er dette ett springbrett for å bli en nye G.Best &Mason Greenwood og mange flere

Så for meg er ikke DNA en til klubben eller historien on Busby Babes og det som skjedde i 1958 uviktig
Historie er noe vi lærer av, på god/vond, men noe vi må forholde oss til i dag.
Hva som skjer i morgen er ikke historie i dag. Det er fremtids historie, man av gammel historie kan vi fortsarr lære noe
post liked by: Pink Final, Pancho P, Blodfink, Pangaea

Vidar Dale Fjeld

Historien til klubben vil alltid være viktig for den eldre garde, også for meg. Men vi må ikke la det paralysere oss og hindre oss fra å se fremover og utvikle klubbens DNA og historie. Vi bør skape en historie for de som er neste generasjons supportere nå, og implementere et "nytt" DNA basert på deler av det gamle, men samtidig innordne seg på den nye hverdagen. Den som sier at fotballen er blitt mye mer internasjonal og at spillere fra alle verdens hjørner er potensielle "stjerner" uten kjennskap til det "gamle" Manchester United. Alle talent der ute i verden har ønske om å spille for de store klubbene og å tro at alt skal komme gjennom akademiet er dessverre utopi og jeg tror vi vil se det sjeldnere og sjeldnere fremover. United må bli innovativ, komme i forkant, få inn nye ideer som skal danne grunnlaget for neste generasjons DNA. Den bør bli tuftet på det vi skal prestere som klubb i fra i dag, og det er der fremtidens spillere skal hente inspirasjon og lidenskap. La 2022 bli starten på den æraen...
post liked by: Pink Final, Ryder, Pancho P, Blodfink, Cola2
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Blodfink wrote:16 Jan 2022, 18:05 Angående manager til sommeren så er denne litt interessant
Så bare noen få sekunder, skrudde av når jeg forsto han dusten snakket dritt om Solskjær, som om alle problemene klubben har er pga av ham. Herregud for et idioti.

Angående Sir Alex, så er jeg faktisk litt uenig i at vi aldri får en Sir Alex igjen, eller lignende uttalelser. Vi fikk en ny Sir Matt, som kanskje var enda bedre. Nemlig Sir Alex. Det kan skje igjen.
post liked by: Pink Final, red, Cola2
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Men da vil han være noe annet enn SAF, som var en annen enn Busby. I en annen tid med andre rammevilkår. Vi drev ikke klubb på samme måte i 1999 som vi drev i 1968.
post liked by: Cola2
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Joda, men det er selvsagt. Alle er unike. Poenget er heller at vi KAN få en ny manager som er (oppimot) like suksessfull som Ferguson var. Jeg klarer ikke å se hvem det skal være, men vi får håpe det ikke tar 40 år.
post liked by: Cola2
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Pangaea wrote:16 Jan 2022, 20:12 Så bare noen få sekunder, skrudde av når jeg forsto han dusten snakket dritt om Solskjær, som om alle problemene klubben har er pga av ham. Herregud for et idioti.
[/quote

Ja, da fikk du ikke med deg grunnen til at jeg postet den, det er i slutten av videoen som jeg nevnte... og folk trenger ikke nødvendigvis være idioter selv om de ikke synes Solskjær gjorde noen god jobb, når det er sagt så har dusten noen videoer om eierskapet og administrasjonen i United også.
LUHG!
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Så et intervju med Rangnick etter kampen i dag, og han rotet faktisk litt med navn og nasjonaliteter, og sa at tre unge engelske spillere scoret i dag (Elanga er svensk). Mulig han rett og slett blir litt nervøs av den store mediadekningen i England? Jaja, vi kan alle få brainfarts, det er bare litt uvanlig at det er såpass mange småting som blir feil.
post liked by: Pink Final, Pancho P, Cola2
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8982

Angående Elanga så er det mulig at han ikke tenker helt over det. Elanga har vært i United siden 2014 og prater med en tydelig engelsk aksent.
post liked by: Pancho P, Pwint, Pink Final, Cola2
LoveUnitedHateGlazers

Deleted User 430

Hakket verre at han fjernet 2 år av fremtiden til Sancho her om dagen😏
post liked by: Pancho P, Pink Final
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2516
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12954
Liker mottatt: 8243

Det kan gå litt fort i svingane når ein kjem opp i åra. Mike Schmalling, anyone?
post liked by: Pink Final
It's Squeaky Bum Time!

JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

Pangaea wrote:20 Jan 2022, 00:02 tre unge engelske spillere scoret i dag
Ja altså Ivan Toney er ikkje SÅ gammal då;)
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Tenkte det kunne være greit å poste her i stedet for kamptråden.

En bakdel med at det kommer inn en ny manager er at han må finne ut av hva som passer best. Hittil synes jeg kampene har bært preg av at Rangnick har prøvd ut litt ulike formasjoner, innganger til kamper, og ikke minst spillere. 4-2-2-2 var ment til å spille på våre styrker, men så fikk vi trøbbel pga sentral midtbane. Mye derfor Solskjær stort sett landed på 4-2-3-1 med to "sittende" midtbane-spillere i (ofte) Fred + McTominay. Nå virker det som Rangnick har landet litt mer på spillermateriell, samt gått over til 4-3-3. Problemet der er at vi ikke har en åpenbar defensiv midtbanespiller som er "bankers". Hadde bare Matic vært 4-5 år yngre. Men jeg har hele tiden ment at 4-3-3 passer oss ganske bra. Vi mister litt i og med at Bruno "mister" sine klare 10er rolle, og vi egentlig går fra 4 offensivt definerte spillere til 3. Men om Bruno går ned som 8er, så vil vi fortsatt ha ganske solid offensiv slagkraft, og forhåpentligvis også mer stabile defensivt. Heller ikke umulig at 4-3-3 kan passe Pogba greit, de siste månedene han blir i klubben. Uansett hva vi mener om ham, så er det en styrke å ha ham som et valg.

Jeg likte tanken med to spisser samtidig på banen, gjerne Ronaldo + Cavani, og slik sett var 4-2-2-2 et fint forsøk. Men vi ble litt for svake på kantene (mye rom å dekke for backene), og det var for lett å spille forbi/gjennom midtbanen. Så skal det også sies at jeg er litt svak for Ten Hag, og Ajax spiller jo 4-3-3... så enten Rangnick tenker såpass langt eller ikke, så er det en fordel at vi legger om til 4-3-3 tenker jeg. Det er en solid og moderne formasjon. 4-2-3-1 er også det, men 4-3-3 er kanskje litt mer dynamisk. Hvis vi får inn en skikkelig DM, så kan det jo bli rett så bra.

Riktignok har vi ikke feid motstander av banen hittil under Rangnick, men jeg synes likevel laget har utviklet seg positivt, særlig i de siste 2-3 kampene. Håper det fortsetter slik, at spillet setter seg mer og spillerne forstår bedre hva de skal gjøre i de ulike situasjonene, og klarer å oppnå bedre kollektiv forståelse.
post liked by: Ryder, Pancho P
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Bruno litt dypere gjør at han roer seg ned litt, og det trenger ikke være negativt. Han klarer fortsatt å styre mye av offensiven vår.

Men for å skape mer enn vi gjør i 4-3-3 er vi også avhengige av at de tre fremste klarer å få til NOE på egenhånd, enten ved å kombinere seg imellom eller utfordre selv. Nå er de veldig avhengige av service, det er lite kjemi og samspill å spore dem imellom.

I går spilte vi oss fint ut av forsvar og ganske bra progresjon opp til siste tredel også. At det stopper opp der har ikke BARE med pasningskvaliteten fra midtbanen vår å gjøre.
post liked by: Pangaea, Blodfink
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Ser at Rangnick har hentet Raphael Honigstein (The Athletic) som personlig medierådgiver.
Honigstein er i alle fall en seriøs og dyktig journalist og virker som en fornuftig fyr. Og det kan jo innvendes at det trengs en smule rådgivning etter de (etter manges mening) litt for offentlige kranglene med Martial og Lingard.

Har tenkt litt på hvor bevisst dette har vært fra RRs side. På ett vis tror jeg nok han ikke helt har skjønt medietrykket rundt United spesielt og britisk fotballpresse generelt. Hos oss blir absolutt alt gjort til en stor sak, og det kan være smart å holde tunga rett i munnen. Men kanskje er det en plan bak det, litt for å "røyke ut" elementene som forsurer tonen i gruppa. Han gir i så fall faen i om de blir sure, han skal uansett ikke skal sitte lenge og han vil framprovosere en reaksjon som enten sender dem på dør eller vekker noe i dem. Usikker, vi får vel kanskje se framover om han endrer framtoning i pressekonferanser og intervjuer.
post liked by: Pink Final, Blodfink
Post Reply