Undersøkelse / Var CR7 eit bra kjøp?

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.

Var CR7 eit bra kjøp i sommar?

1 Nei
12
55%
2 Ja
10
45%
 
Total votes: 22

Topic author
Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Tenkte å prøve å lage ein spørreundersøkelse.
Tema er tilfeldig utvalgt..
post liked by: messilingard, Pancho P, Pink Final, Blodfink
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

@Otac

God idé! Endret overskriften til undersøkelse kun fordi det er litt mer beskrivende.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2518
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12977
Liker mottatt: 8255

Otac wrote: 28 Oct 2021, 14:56
Tema er tilfeldig utvalgt..
🤣🤣🤣 Eg er stor fan av humoren din, @Otac!
post liked by: Otac, Pink Final, Blodfink
It's Squeaky Bum Time!

Topic author
Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Eg vurderte å kun ha eit alternativ, men so tenkte eg at eg kan sjekke kor mange som egentlig har peiling på fotball her inne samtidig..
Det lover ikkje bra for dykk so langt.
post liked by: Pancho P, Pink Final, Blodfink
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2518
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12977
Liker mottatt: 8255

Otac wrote: 28 Oct 2021, 15:34 Eg vurderte å kun ha eit alternativ, men so tenkte eg at eg kan sjekke kor mange som egentlig har peiling på fotball her inne samtidig..
Det lover ikkje bra for dykk so langt.
Det er veldig kjekt å sitte på fasiten, ja😉
post liked by: Otac, Pink Final, Blodfink
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26240
Liker mottatt: 16755

Otac wrote:28 Oct 2021, 15:34 so tenkte eg at eg kan sjekke kor mange som egentlig har peiling på fotball her inne samtidig..
Det lover ikkje bra for dykk so langt.
😁@Otac
Enig med @Pancho P, liker humoren din.

Som kunnskapsløs og sånn passe tom i blikket mangler jeg kompetanse til å delta i gallupen 😉.
Men jeg kan ta en vits i stedet.

En norsk supporter vi kaller @Otac var på Carrington.
Som god venn av Ole Gunnar Solskjær hadde denne supporteren fått stor makt.
Så stor makt at han kunne bestemme over spillernes framtid.
@Otac synes ikke noe om bidragene til Ronaldo.
En bestemt og myndig @Otac sa til CR7:
«Du har sparken Cristiano»
«Hvorfor?» sa CR7, «jeg har da ikke gjort noen ting»
«Nettopp derfor» svarte @Otac og sparket den blivende 6 barns faren hardt i rompa.
🤔😄
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Lager et seriøst svar også.
Var CR7 eit godt kjøp ?
Svar: Ja

Synes imidlertid mitt JA ikke kan stå helt alene.
Jeg var/er ikke blant dem som var over meg av begeistring da han ble kjøpt.
Fotball er først og fremst et lagspill, og nå blir for mye sentrert rundt Ronaldo.
Det kollektive spillet ser ut til å hemmes.
På den annen side har Ron ekstremferdigheter.
Dessuten tror jeg han bidrar positivt mtp treningskultur og er et forbilde for yngre spillere.
Jeg hadde det på samme vis da Zlatan var i United, eller enda mer.
Glimrende spiller Zlatan, men det ble for forutsigbart at alt skulle gå via ham.
Sinket spillet.
Så må det legges til at Ronaldo har en fortid i United.
Irrelevant for om han var et godt kjøp nå.
Men kom selvsagt med en høy stjerne på bakgrunn av hva han har gjort i United drakta tidligere,
post liked by: Otac, Schmeichel
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Topic author
Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

@Pink Final, dersom du tar de gode argumenta du har imot Ronaldo, og legger bort at han er ein klubblegende. Legg bort at han nokonsinne hr spilt i United. Er han framleis eit godt kjøp?

Eg trur framleis du vil svare ja. Men berre på trass.

Eg var heller ikkje so begeistra for at Zlatan kom. Ei heller Cavani. Men har har bevist i United. Det kan også Ronaldo få gjøre.

Ekstremt gode spillere begge to, Ronaldo og Zlatan,men det blir for mykje negativt ift laget.

Og so trur eg i eit lag som United, i sommar, på nippet til å ta steget opp til de aller beste, ikkje har bruk for denne mentor rolla. Lære de andre noko om kosthold og treningsvaner. Vel, kan Ronaldo lære ifra seg nokre negative nykker også? Egosentrisk? Kroppsfokus? Mistenkt for voldtekt?

Summa summarum, ein stor sjangse å ta å kjøpe Ronaldo. Ein sjangse vi ikkje hadde behov for å ta.
post liked by: Schmeichel

Deleted User 108

For meg er Ronaldo en Manchester United spiller på lik linje som Viv Anderson, Ralph Milne, Darren Gibson, Eric Cantona osv... Da er det ubetydelig for meg om det er et godt kjøp eller ikke. Så lenge man tar på seg den røde skjorten og kjemper for laget, drakten, klubben og supporterne får de min støtte uansett.
Så får de som alltid skal lete opp noe negativt uansett bare fortsette å finne noe å kritisere. Hva blir det neste monn tro??
post liked by: Pancho P
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26240
Liker mottatt: 16755

@Otac
Synes han er et relativt godt kjøp.
Ser at han er en hemsko i presspillet.

Vi ser bare det som skjer på banen.
Hva som skjer utenfor blir bare spekulasjoner.
Jeg tror han påvirker positivt,
Du tror tydeligvis motsatt.
Ingen av oss vet.

Synes ellers vi kan forsette i spilletråder til Ronaldo.
Denne tråden er vel en poll?

Har ikke lyst at dette blir som på United.no, der alt diskuteres overalt og det er totalt uoversiktelig.
post liked by: Pancho P
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

Pink Final wrote: 30 Oct 2021, 08:03 @Otac synes ikke noe om bidragene til Ronaldo.
En bestemt og myndig @Otac sa til CR7:
«Du har sparken Cristiano»
«Hvorfor?» sa CR7, «jeg har da ikke gjort noen ting»
«Nettopp derfor» svarte @Otac og sparket den blivende 6 barns faren hardt i rompa.
🤔😄
:
Humoren din er sterkt undervurdert Pink Final. Vil se mer av dette. Satt her bare og bladde litt tilfeldig i gamle tråder, og plutselig kom jeg over dette og du fikk meg nesten til å vekke min stakkars kjæreste her kl halv 7 på morgenkvisten 😂😂😂
post liked by: Pink Final, Can2, Blodfink
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Med den støyen som er rundt Ronaldo nu så må man vel bare innse at d ikke var et bra kjøp av MU, så nei fra meg.
post liked by: Blodfink

Deleted User 595

Basert på Ronaldos fjorårssesong, så mener jeg absolutt det var et godt, og ikke minst viktig kjøp. En av to gode spillere i fjor, med de Gea.

Så er jeg mer spent på denne sesongen. Jeg vil se Ronaldo i et fungerende United-lag. Hvis vi får dette til, kan det bli riktig så bra. Men da tror jeg vi er avhengig av en type som Antony kommer inn, som da kan mate spissen.

Får vi til at hele laget spiller bra, kan en Ronaldo i toppform være det som utgjør forskjellen for oss.
post liked by: Pangaea, Can2, Schmeichel, Pink Final
User avatar

Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

Litt urettferdig å stemme nå kanskje, starten av sesongen vs sesongslutt, men jeg tror det ville blitt nei fra meg både på høsten og nå når vi kan gjøre opp regnskapet.
Kunne/hadde vi virkelig gjort det dårligere enn 6.plass?

På den annen side, så endte det opp med at Solskjær måtte gå. Hadde vi rent hypotetisk endt opp på en akseptabel 3 eller 4. plass, hadde han kanskje fortsatt og vi hadde ikke hatt Ten Hag nå.
Så kan man håpe at det til slutt står frem som den riktige veien, og da blir det jo ironisk nok et bra kjøp. Men jeg tror ikke han gjorde laget noe bedre nei. Tvert imot dessverre tror jeg han bare ødela veldig mye.
Og nå kan vi ikke bli kvitt han fort nok spør du meg, håper egentlig Ronaldo blir desperat og ender opp med å bare heve halve lønna han gjør nå i Bayern eller noe. Tror nok han synes det er kjipt at nesten ingen virker å være interessert i å signere han.
post liked by: Pink Final, Can2

Deleted User 430

Da spørsmålet ble stilt, og da med spesifiseringen i pollen i tankene, var svaret fra meg "ja". Drømmesignering eller perfekt signering var det opplagt at det ikke var, men vi skrek etter en målscorer og matchvinner. Det fikk vi.

Det har kommet frem mye negativt om både han og spillergruppa og hvem som har skyld i hva kommer vi nok aldri til å få fasit på. CR7, manager(e), spillergruppa, klikker, osv, osv.

Det er dog én side jeg syns er mangelfull i det hele, også i spillertråden hans, og det er om spillergruppa faktisk var så ufattelig skjør at alt som skulle til for å splitte den var en mega-seriøs fyr uten pedagogiske evner? Hvis så er tilfelle er det bare jo å hylle OGS for å klare å holde de sammen og få de til å trekke i samme retning såpass lenge. Ikke minst må man takke EW, SAF og alle andre, som pushet på for signeringen av CR7, for å ha kledd av spillergruppa og fått dem til å vise sitt sanne jeg..

Etterpåklokskap er selvfølgelig noe vi alle kan benytte oss av nå, men fortsatt er jeg faktisk litt delt. Sitter igjen med følelsen av at vi fikk det vi trengte, men samtidig ikke trengte da vi ikke var klare for det. (Som vi igjen trengte for å få frem sannheten om flere av spillerne..)
post liked by: Can2
User avatar

Harry Greaves
Posts: 371
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 472

Steinar Stenseth wrote: 17 Jul 2022, 21:35 Det er dog én side jeg syns er mangelfull i det hele, også i spillertråden hans, og det er om spillergruppa faktisk var så ufattelig skjør at alt som skulle til for å splitte den var en mega-seriøs fyr uten pedagogiske evner? Hvis så er tilfelle er det bare jo å hylle OGS for å klare å holde de sammen og få de til å trekke i samme retning såpass lenge. Ikke minst må man takke EW, SAF og alle andre, som pushet på for signeringen av CR7, for å ha kledd av spillergruppa og fått dem til å vise sitt sanne jeg..
Tror ikke det er så enkelt.

Cavani, Lingard, Martial og (til dels) Rashford ble plutselig annen/tredjefioliner og startelleveren ble rokkert, etter et spontankjøp på vinduets nest siste dag. Spesielt Lingard (som ble overbevist om å bli i klubben) og Cavani (som tok et til år) var nok forespeilet en helt annen rolle en tilfellet ble da Ronaldo kom inn. Ganske enkelt å forstå da, at det må ha ført til en god del gnisninger og frustrasjon utover høsten og vinteren.
post liked by: Blodfink
Post Reply