Romelu Lukaku

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

Arneball
Posts: 9
Joined: 07 Nov 2018, 04:37

«Hardere mottak en skudd» var det vel en eller annen sportskommentator som en gang uttalte. Husker ikke akkurat hvem.

Føler dog at det passer Lukaku i meget stor grad. Av en eller annen merkelig grunn hadde jeg ikke dette inntrykket av ham da han spilte i Everton, men mulig hukommelsen min svikter her...ville jo vært litt merkelig hvis han hadde blitt DÅRLIGERE.
:|
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18063

Alle har blitt dårligere spør du meg, spørsmålet er hvorfor. Problemet er at pengemafiaen med denne Ed Downward som han vel heter, og narsissisten Jose "big head" Mourinho rett og slett forkvakler klubben vår...sorry, men jeg er så lei så lei |P |P |P

Ang. Lukaku så er han generelt alt for dårlig for en toppklubb, i alle fall som førstevalg, han øser inn mål en kort periode, for så å kløne skikkelig i månedsvis, det har han gjort hele karrieren...i VM og. Scora mot Tunisia og Panama, og det var det...
LUHG!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18063

Arneball wrote: 29 Nov 2018, 04:42 «Hardere mottak en skudd» var det vel en eller annen sportskommentator som en gang uttalte. Husker ikke akkurat hvem.
Ivar Hoff om Petter Werni på LSK for en del år siden :D
LUHG!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18063

Måltørken over for nå, det er enda noe...
LUHG!
User avatar

Arneball
Posts: 9
Joined: 07 Nov 2018, 04:37

Sant! Men alt det snakker om var hans mindre pene førstetouch som fikk ham «skadet».... ;)

La oss håpe målene fortsetter å trille inn.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18063

Da kom statistikk for scoringer mot topp 6 under Mourinho...Lukaku har 1 mål på 12 kamper...selg...

Rashford bør satses på, 4 mål på 11 mot topp 6, ikke så verst.
LUHG!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18063

Lukaku scora på Old Trafford! (i mars)...stakkars mann, han kommer innpå mot Arsenal i kveld og bidrar med NULL OG NIKS, ikke mye Solskjær-faktor å spore. Sorry, men vi har betalt 700 millioner for Emile Heskey...for dere som ikke har hørt om Heskey, så spilte han bl.a på Liverpool og var faktisk landslagsspiller for England. "Donkey" var det lite flatterende navnet han fikk av engelske fans...
LUHG!
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Jeg begynner å ane at permisjonen til Lukaku er fordi han allerede er klar for Juventus. Det sies at dette var er planlagt fravær, andre steder hevdes det at det er dødsfall i nær familie. Men bror Jordan Lukaku hadde kamp for Lazio nå på lørdag, så da regner jeg med at det siste ikke stemmer.

Så får vi se om det blir avtale med Juve i januar. Slik som han har spilt den siste tiden er det ikke noe sort tap.
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Jeg ser at posten min over var riv ruskende gal. At man aldri lærer. Ikke stol på rykter i engelske aviser.

Lukaku hadde noen flotte kamper med et par mål i hver av dem. Men i den viktige kampen mot Arsenal greide han ikke å få pirket inn ballen. 3 store muligheter uten å lykkes. Det er greit at man ikke alltid har marginene på sin side, men jeg gremmes av frustrasjon over tapet. Jeg leser på engelske united-forum, og her er det mange som slakter laget og spillet. Jeg greier ikke helt å se at det var en dårlig kamp, synes united var bra. Hadde Lukaku fått inn den første muligheten, så hadde kampen vært en helt annen.

Jeg synes Lukaku er litt for begrenset i spillemåten sin. Vi trenger en bedre og mer allsidig spiss enn dette. Håper de to andre kan slå ut i full blomst, og begynner å bøtte inn mål.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18063

Jeg var fryktelig slem med Lukaku før jul, men jeg har skjerpa meg nå...Gutten har trent hardt og gjort det godt :thumb_up:

Ja, han kunne kanskje vunnet kampen for oss. Synes heller ikke kampen var dårlig, vi var vel best sett over 90 min. I hvert fall hadde vi de største og fleste sjansene. Rashford svikta også litt.

Solskjær gremmes når sjanser ikke blir til nettsus. Vi kunne slått Liverpool og Arsenal ift sjanser...Når United blir kliniske i angrepsrekka blir det vanskelig å unngå tap for motstandere fremover.
LUHG!
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Nå ser det ut til at Lukaku er blitt skadet, og ikke kan spille FA-cup i helga. Typisk, akkurat når det ser ut til å begynne å løsne.

User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Torquemada wrote: 14 Mar 2019, 14:28 Jeg synes Lukaku er litt for begrenset i spillemåten sin. Vi trenger en bedre og mer allsidig spiss enn dette. Håper de to andre kan slå ut i full blomst, og begynner å bøtte inn mål.
Støtter dette. Derfor skal det bli spennende å se hva som skjer i sommer - om han blir værende eller ikke. Men det er jo ikke i tvil om at Lukaku - i det rette systemet - er en spiss som lett scorer 20 ligamål hver sesong. I tillegg er han jo bare 26 år gammel. (pokkers 26 år!) Har jo mange fine år fremfor seg.

Så det spørs litt hva planene til Solskjær er, angående formasjon og spillestil. Martial og Rashford er på det stadiet at de faktisk MÅ spille om de er skadefrie - Lingard er er bra, men selvfølgelig en spiller det vil bli rotasjon på. Jeg ser ikke for meg at Lukaku ønsker å bli værende om han må finne seg i å sitte på benken i en del kamper osv.
Men igjen så har vi jo spilt flere matcher med både Lukaku og Rashford på topp sammen, så som sagt.. det skal bli spennende å se. 8-)

Når alt kommer til alt så er jeg derfor enig med Torquemada over her, om at Lukaku er litt for begrenset i spillemåten sin. Det samme synes jeg forresten om Young og Smalling i forsvaret også.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18063

Var så jeg savnet ham mot Wolves, kanskje han kunne skapt litt energi i medspillerne om han hadde vært skadefri i går.
LUHG!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18063

Romelu løper også lite, på bånn 5 i PL...Martial topper altså bånnlista...disse to forsvinner om OGS skal ha sjanse...men jeg tror han ønsker å beholde franskmannen...

Lukaku er gone. 75 mill, får igjen det vi ga. DET er en god deal. Om noen byr 60 er det helt greit.
LUHG!
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Blodfink wrote: 29 Apr 2019, 23:12 Romelu løper også lite, på bånn 5 i PL...Martial topper altså bånnlista...disse to forsvinner om OGS skal ha sjanse...men jeg tror han ønsker å beholde franskmannen...

Lukaku er gone. 75 mill, får igjen det vi ga. DET er en god deal. Om noen byr 60 er det helt greit.
Støttes. Håper det kommer inn et bra bud på han i sommer. Lukaku er for all del ingen dårlig spiss, men da Solskjær kom til klubben fikk vi se hvordan han vil at klubben skal fremstå på fotballbanen, blant annet med et høyt press.. og da ble ikke Lukaku prioritert i det hele tatt. (nå var han muligens skadet helt i starten, men uansett) Det samme gjelder Alexis Sanchez. Fyren er ivrig og jobber veldig bra når han først får sjansen, men gjør dårlige valg med ball.. og i tillegg ser det ut som han har mistet mye av farten sin. Absolutt en av jokerne i troppen vår, men da kan han ikke være den best betalte.

Martial løper også litt for lite etter min smak, men blir nok med videre. Håper han lykkes bedre neste sesong.
Post Reply