Marcus Rashford

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.
Post Reply
User avatar

Topic author
Ketil Cantona
Posts: 292
Joined: 31 Jul 2018, 11:55
Liker gitt: 3
Liker mottatt: 18

Det er virkelig noe dritt om han får ett lengre avbrekk nå. Håper han gikk av for sikkerhetsskyld og at han er klar om 1-2 uker. Når det er sagt, så har vi (takk og pris) litt bredde på topp nå som Cavani leverer varene og trolig bare vil bli bedre.
post liked by: offside, Blodfink
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Gjør ikke noe å ikke ha Rashford mot Sheffield United, litt mer bekymret mtp Arsenal kampen.
Der trenger vi fart og kontrigsstyrke.

Vi har jo Matrial og Greenwood sånn sett.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18044

Det blir tanker om rovdrift på Rashford, man hadde ryggskaden og at han spilte alt som var frem til ryggen gikk føyka, nå er det altså skulderen som ble skadet i november, og han har spilt i hver eneste kamp...Og han skal spille landskamper nå...Er dette virkelig nødvendig?...
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Se der, ja. Dessverre ikke overraskende. Han har spilt som om han ikke har vært frisk - så viser det seg at han har spilt med skade i fire måneder. Rovdrift er ordet, han spilte jo lenge med ryggskaden også før den ble uoverkommelig.
Bare trist, håper de ikke ødelegger karrieren på sikt med dette kjøret.
post liked by: Blodfink
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Det kan se ut som om det ble en skade på Rashford i dagens kamp mot City. OGS melder i alle fall at han skal inn for å ta bilde av ankelen, og at det trolig var en overtråkk etter at han hadde spurtet 80 meter tilbake i forsvar for å blokkere et skudd på citys kontring. Så da spørs det om han blir å finne i kampen mot AC Milan.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18044

Fyren er utslitt, la ham få spillefri ei stund, helt seriøst
post liked by: Elkey
LUHG!

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Beste «skaden» som kunne ha skjedd Rashford det der. Ikkje alvorlig, men må ha nokre kamper pause. Det trur eg er bra.

Kampane mot Milan er midre viktig også synest eg. Klarer vi ikkje topp fire har vi ingenting i Europa å gjere allikevel.

Om vi tjener meir penger om vi kjem til Europa er fullstendig uvensentlig enn so lenge de ikkje blir invistert i United allikevel.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18044

Rashford har lastet bilde av banneret som henger på Old T med Busby-sitatet "Football is nothing without fans" på en av sine SOME nevnte Sky.

post liked by: Buchan
LUHG!

Deleted User 430

Leser mange steder om dagen at Rashford ikke leverer bra nok og at det ser ut til at han ikke tar det siste steget for oss. Det spørsmålet som melder seg for meg da er hvilket steg snakker vi om?
Selv en blind høne kan se at han er kraftig hemmet av skadene han har slitt med det siste året, men likevel leverer han en ny sesong med 30+ målpoeng fra venstrekanten. Forventes det 40-50 målpoeng fra han, 30+ mål eller er det andre forhåpninger/forventninger det går på?
Gutten har mye å gå på hva stabilitet angår, men hvor lett er det å være stabil når du etter sigende spiller med smerter nesten uke ut og uke inn i halvannen til to sesonger?
En klinisk avslutter kommer han nok, dessverre, aldri til å bli (igjen) selv om håpet var der da han slo igjennom..

Tok en rask titt på mål + assist på venstrekantene til våre hovedutfordrere de siste 2 sesongene.

Sterling;
I år; 14+12 i protokollen
I fjor ; 31+10

67 målpoeng totalt..

Mané;
I år; 16+9
I fjor; 22+12

59 målpoeng totalt..

Rashford endte i år opp med 21+14 og hadde i fjor 22+12.

69 målpoeng totalt..

Etter hva jeg har fått med meg har verken Sterling eller Mané spilt så mye "halvskadet" de siste 2 sesongene, men mulig jeg har gått glipp av noe der så det er mulig jeg tar feil.

Uansett... Måtte ut med et lite "forsvar" av vår alles kjære Doktor etter hva jeg opplever som en økende misnøye med ham den siste tiden.
post liked by: Buchan, Pangaea
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8985

Da ser det ut som om vi starter sesongen uten Rashford. Skulderen som har plaget han siden november burde fikses og sånn sett burde han gjennomføre operasjonen.

Jeg forstår hvorfor han valgte EM med England. Men med tanke på hvor lite involvert han var i sommer kan man stille spørsmål om nytteverdien av en tidligere operasjon ville vært større. Sett med våre øyne er det i alle fall ikke gode nyheter på kort sikt, heldigvis er Sancho i boks, men han kan oppleve startvansker og presset blir ikke mindre uten Rashford.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Selvfølgelig så skal man ikke ta vekk EM fra noen men når man ser hvor lite spelletid han hadde så ville nok nytteverdien for oss vært større.
Det er dumt så klart å miste han, det er dumt å miste farta hans. Heldigvis har vi Sancho og Matrial er tilbake.

Jeg drømmer fremdeles om at vi kan få hentet inn en spiss til. Rashford i mine øyne er altfor lite effektiv, men han har en enorm fart som er godt å bruke.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18044

Får bare håpe inngrepet blir vellykket, skulderoperasjoner er visstnok ikke så enkelt.

Greenwood, James, Martial og Sancho har jo en ypperlig sjanse til mer spilletid i Rashfords fravær. Amad også, om han ikke blir utlånt.
LUHG!
User avatar

aregran
Posts: 209
Joined: 09 Aug 2018, 08:51
Liker gitt: 43
Liker mottatt: 78

Vet noen om det er tatt en avgjørelse på om han skal opereres eller ikke?

Det er kanskje mer aktuelt å beholde Lingard/Elanga i stallen om Rashford er ute til oktober?

Kjenner jeg håper litt at han tar den operasjonen og satser på å komme tilbake 100% frisk og i toppform i oktober. Det kan ikke være sunt for en så ung spiller å spille halvskadet over lang tid.

Jeg synes han har vært halvskadet så lenge (skulder, rygg, ankel) at jeg sitter og lurer på hvor god han egentlig er om han er frisk og uthvilt.
User avatar

red
Posts: 1510
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2212
Liker mottatt: 4058

Ole har sagt at Maguire, Shaw, Fred, Sancho og Rashford vil komme tilbake til klubben fra ferie rundt 3-4 august, pga de spilte finale.

Det har ikke kommet noen direkte uttalelser fra klubben eller Rashford selv om denne operasjonen.

Men de fleste britiske aviser skriver at det virker som om han kommer til å ta operasjonen, og at det typisk tar opptil 12 uker å komme seg fra denne.

Ettersom de nok er ganske picky på hvilken kirurg som får operere, tipper jeg han ikke får gjort det før litt uti august. Så dermed snakker vi fort slutten av oktober, kanskje starten av november før han er tilbake. Og kanskje ikke før desember/januar før han begynner å spille på sitt høyeste nivå igjen.

Det irriterer meg med andre ord at de ikke bare gjorde dette her i februar/mars, slik at han kunne vært 100% klar til sesongstart.
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Rashford har visstnok scoret to da United slo Blackburn 3-0 bak lukkede dører 👍
Blir utrolig spennende å se hva Rashford kan få til om han får en skade- og smertefri sesong. Kontrings- og bakromsspillet vårt lider veldig av at han ikke er med.
post liked by: Blodfink
Post Reply