Luke Shaw

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.

TheMonolith
Posts: 9
Joined: 21 Oct 2021, 06:57
Liker gitt: 108
Liker mottatt: 15

Shaw var verdensklasse forrige sesong, men i år er han helt fraværende offensivt og gjør for mange avgjørende feil defensivt. Gleder meg til å se ham tilbake på normalt nivå, da er han en attraksjon. AWB er mer med offensivt i år så når vi får begge til å funke samtidig har vi et kruttsterkt back-par!
post liked by: Pwint, Pink Final
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2597
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 11871
Liker mottatt: 7635

Ja, det er absolutt ikke det samme i år. Virker som både han og Maguire kunne trengt litt lenger ferie. De virker slitne.
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Jeg er kanskje blant de fans som ikke lar meg imponere spesielt ofte av Shaw. Jeg synes han var kjempedårlig mot Wolves, (han var ikke alene om det). Men Statsbomb kan fortelle at han var dårligst av samtlige i deres karaktersetting av "on the ball". altså alt av ballberøring....

Kan ta med, som en del ggr. før i tråden: Jeg var henrykt over ham før han brakk beinet i Nederland, det var grusomt. Han har levert ok i perioder i ettertid, men han trenger å bli pusha hardt for å levere, nå er Malacia indisponibel og da synker Shaw i nivå.
post liked by: RedTrafford
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Shaw har veldig lett for å bli «sløv», ja. Starter ofte sesongene tregt (fæle kamper i starten også i fjor), og som du sier virker han åpenbart avhengig av å bli utfordret.
Han har jo en relativt massiv og tung fysikk, og er nok sånn sett litt tyngre å få i gang, la oss håpe det ligger mer i kroppen enn mellom øra…
post liked by: Blodfink
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3804
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16322
Liker mottatt: 10526

Enig at Shaw ikke er verdensklasse.
Ok spiller er mer passende ja.
Føler heller ikke at det er der skoen trykker.
Mest irriterende med Shaw, er at han til tider glemmer at det er kamp.
post liked by: Blodfink
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Blodfink wrote: 16 Aug 2023, 13:53 Men Statsbomb kan fortelle at han var dårligst av samtlige i deres karaktersetting av "on the ball". altså alt av ballberøring....
Shaw hadde ingen god dag på jobben mot Wolves og sammen med Casemiro virket han tung og treig. Forhåpentligvis mangler de bare litt overskudd etter mye hardtrening i pre-season og at det kommer veldig snart.

Men jeg synes også det er greit å nevne at han spilte i en ny rolle i mandagens kamp og at det sikkert var derfor han hadde så få ballberøringer.
Tidligere sesonger og særlig i fjor, når han spilte back, kunne vi veldig ofte se at han bidro offensivt. Overlapp etter overlapp.
Men på mandag fikk Garnacho hele siden for seg selv når vi hadde ballen. Så når vi hadde possession trakk Shaw seg opp på midtbanen sammen med Casemiro og det ble dannet en slags 3-2-4-1-formasjon, som er blitt så populær den siste tiden. Spesielt City (med Cancelo/Walker/Stones) og Arsenal (med Zinchencko) har gjort dette med bravur. Og det var vel også slik vendepunktet kom for Trent i fjorårssesongen. Og vi så også at Martinez tok litt offensive løp med ballen, så kanskje Shaw ligger mer sentralt for å dekke hans posisjon?

Jeg aner ikke hva planen med Shaw er fremover, men en ting er sikkert og det er at det ikke fungerte spesielt bra og ha han på midtbanen mot Wolverhampton. :D Kanskje var det noe som måtte til fordi vi spilte med Bruno og Mount som lå veldig høyt i banen? Vi får se hvordan ten Hag legger opp taktikken mot Tottenham på lørdag. Forhåpentligvis får vi se et Spurs-lag som ønsker å ha ballen og da kommer både Bruno og Mount mer til sin rett, håper jeg.

Jeg tar gjerne tilbake den gamle Shaw som løp opp og ned venstresiden, men akkurat nå virker han nesten best som midtstopper..
post liked by: Pancho P
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Lingard wrote: 16 Aug 2023, 14:27 at det sikkert var derfor han hadde så få ballberøringer.
Han hadde ikke kun få, men de var også stort sett med feil adresse.

Ellers mye enig i dine betraktninger, jeg synes også han har spilt ganske solid de få gangene han er stopper.

Men den "evige" av-knappen er fryktelig frustrerende, og litt mange frispark lages fordi han ikke er i forkant stort sett.
post liked by: RedTrafford
LUHG!
User avatar

Rød Pølse
Posts: 1799
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 7512
Liker mottatt: 7102

Noen som vet mer spesifikt hva skaden til Shaw er? Hører vel med til sjeldenhetene at det tar 4 mndr å komme tilbake fra en muskelskade. Vår nr 23 er riktignok en muskuløs jævel, men likevel...
post liked by: Pink Final
Football, bloody hell!
User avatar

Rød Pølse
Posts: 1799
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 7512
Liker mottatt: 7102

Kan virke som skaden til Shaw ikke er så veldig alvorlig. Uten Licha og han er vi et mye dårligere fotballag. Håper vi henter en venstrefotet midtstopper som også kan gjøre en jobb på backen til sommeren.
post liked by: Pink Final, Andtho01, RedTrafford, Belfastboy, Pwint
Football, bloody hell!
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1845
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 12542
Liker mottatt: 4887

Ten Hag sier at skaden til Shaw ikke ser bra ut, men at han skal til nærmere undersøkelser i dag.

Håper på et salg av en spiller som er som kjeks å regne.
God på sitt beste, men bruker veldig lang tid på å komme i form etter skadeavbrekk.
Synd, da han og Rashford har et bra samarbeid på venstresiden.
Men nå er tiden kommet til å få en ny venstreback.
Malacia kan fortsatt være back-up på plassen.
post liked by: Blodfink, Pwint
User avatar

red
Posts: 1510
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2212
Liker mottatt: 4058

Det er forståelig at Ten Hag ble fristet til å bruke Shaw mot Ogbene, som er en av de raskeste spillerne i Premier League.

Spesielt mtp hvor mye Lindelof slet med å forsvare seg mot kantspillerne til Aston Villa helgen før. Da vIsste man at han hadde fått det enda vanskeligere mot Luton.

Men må si at jeg likevel ble overrasket over at Shaw startet i går.

Kanskje utgjorde det å starte han forskjellen på 3 poeng og ikke.

Men nettopp fordi han blir så lett skadet, kreves det at trenerteamet er ansvarlige/konservative med han, og holder igjen på spilletid.

Vil selvfølgelig være vanskelig å bevise, men blir ikke overrasket om det her på sikt vil koste oss mer enn 3 poeng denne sesongen, da dette United-laget med og uten Shaw er enorm.
post liked by: Pwint, Belfastboy, Blodfink
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3804
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16322
Liker mottatt: 10526

Belfastboy wrote: 19 Feb 2024, 08:25 Ten Hag sier at skaden til Shaw ikke ser bra ut, men at han skal til nærmere undersøkelser i dag.

Håper på et salg av en spiller som er som kjeks å regne.
God på sitt beste, men bruker veldig lang tid på å komme i form etter skadeavbrekk.
Synd, da han og Rashford har et bra samarbeid på venstresiden.
Men nå er tiden kommet til å få en ny venstreback.
Hva med å selge begge, PSG eiere får borre litt dypere i oljebrønnen og hoste opp en milliard for Rash.
Da skal det være muligheter for ny venstre back og kant. :clap:
post liked by: 10Hag, Blodfink
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1845
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 12542
Liker mottatt: 4887

Shaw muligens ute resten av sesongen.
https://www.dailymail.co.uk/sport/footb ... RxGiV4OP6Y
post liked by: Rød Pølse, Andtho01, Blodfink
User avatar

10Hag
Posts: 1347
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3298
Liker mottatt: 4356

Det smerter meg å si, men vi må nok ha en ny venstreback som førstevalg.

Luke Shaw er min desidert største favorittspiller post-Fergie. Etter min mening den som har prestert på mest jevnlig høyt nivå. Og det er nesten ingenting utenomsportslig tull med han. Men dette går bare ikke. Han er alt for mye skadet.
Last edited by 10Hag on 21 Feb 2024, 17:53, edited 1 time in total.
post liked by: Rød Pølse, Andtho01, Blodfink, Spirograf1, RedTrafford
User avatar

Rød Pølse
Posts: 1799
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 7512
Liker mottatt: 7102

Faen! Jeg liker også unlucky Luke, men vi kan ikke stole på en spiller som er produsert av Sætre. Etter fjorårssesongen trodde jeg han var i ferd med å få orden på fysikken, men så feil kan man ta 😬
post liked by: Blodfink, Andtho01, Belfastboy, 10Hag, RedTrafford
Football, bloody hell!
Post Reply