Paul Pogba

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Der har Pogba sin agent bekreftet at viruset vil bort, får bare håpe MU ikke slakker av på penge summen som RM må ut med, vist dem ikke får nok for han så er det bare å gi han tribune plass i 1 sesong.

Ronaldo Rocket
Posts: 6
Joined: 03 Jul 2019, 22:30

På tide at Pogba drar. Jeg er veldig glad i spilleren Paul Pogba, men har lite til over for personen. En spiller med svak mentalitet, som svikter når det gjelder som mest. At han argumenterer sin avgang med at han trenger en ny utfordring et annet sted er jo ganske morsomt, siden han i United virkelig kunne vist hva som bor i han ved å bidra med å få klubben tilbake der du hører hjemme, men han velger å forlate med hallen mellom beina sier en hel del om hva slags karakter vi har med å gjøre. Samtidig kan jeg forstå en del av frustrasjonen. Han er i sine beste år nå og i løpet av hans tid i United (2.periode) har det vært et skritt frem og to tilbake. Mye drama og sirkus rundt og klubben og det sportslige har vært elendig. At han nå vil spille for en klubb som faktisk kan vinne noe kan jeg forstå, det er en utopi å forvente at vi finner spillere som virkelig blør for drakta, det ser vi også mindre av i local ladsa.

Det jeg håper nå er at Real Madrid ikke slipper unna når det gjelder betalingen, her burde man forvente 150 mill minimum. Er drittlei hele den klubben og det usympatiske Zidane som offentlig har valgt å flørte med en United spiller. Alt annet under den summen burde avslås og Pogba kan sutre og grine så mye han vil, jeg håper virkelig at man fører en knallhard linje her mot de ekle spanjolene. For øvrig får jeg mindre lyst på en spiller De Ligt som konsekvens av hvem som er agenten hans. Finnes den en fyr med mer slå-til-tryne enn den feite "nederlenderen Raiola? Tviler. Er en grunn til at SAF ikke likte personen, mens Woodward valgte å samarbeide tett med han. Klubben burde knytte tettere bånd med Mendes igjen, slik vi hadde under Gill.

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Pogba kan godt smutte, men bliver ikke savnet.

En talentfuld spiller, der var for lidt holdspiller og alt for meget selvcentreret.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18057

Når kommer erstatningen for Pogba? Det er jo Fernandes og Longstaff som linkes. Men Pogba-operaen vil gjalle i øra hele sommeren...Kommer ingen inn før han er solgt?
LUHG!
User avatar

Ketil Cantona
Posts: 292
Joined: 31 Jul 2018, 11:55
Liker gitt: 3
Liker mottatt: 18

Etter dager (egentlig måneder) med Pogba frustrasjon har jeg kommet til ett standpunkt.
United må reise til Spania og Italia for å forhandle med Juve / RM. Ikke ta dette i media.

At klubben ytrer at de ikke ønsker å selge er noe dem MÅ si. Ellers faller prisen drastisk.

Pogba er som ett lite bortskjemt barn. Ingen supportere vil støtte han i denne saken som har oppstått. Han må inntil videre degraderes til reserve laget og eventuelt bøtlegges om han ikke dukker opp til trening.

Hvilke valg har klubben? Selge billig? Bytte mot en spiller + cash?
Problemet sett utenifra er at Pogba vil bort, men ingen er villige til å betale det United vil ha for han. Spillere som eventuelt kan byttes er kanskje ikke i Uniteds interesse. Vil spillere til United - typ Dybala, Skriniar eller Isco.

United har tydelig basert sine kjøp og interesse for britiske spillere. Kommer vi ikke til å hente noen utenifra i det hele tatt?

Mange spørsmål, men denne sagaen vil fortsette langt ut i august.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18057

Bra United krever blodpris for en leiesoldat som Poggen er. Må være med til Australia og gitt, kan tro han er fornøyd med det.
LUHG!
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Kan ikke skjønne at Juve skal bla opp nok penger for å kjøpe Pogba. De sliter allerede med å få råd til de Ligt og de er i tillegg linket til Icardi.

For at Pogba skal forlate virker det som at Real Madrid må åpne pengesekken. Vi kan ikke la Pogba gå for lite.. det skal koste klubben som henter han dyrt.

Jeg hadde nesten slått meg til ro med at Pogba kom til å spille i for oss kommende sesong også, men selvfølgelig måtte den sleipe agenten åpne kjeften. (sikkert pga Pogba, but still)

Ikke fullstendig krise om Pogba forlater til en bra pris, men da må det komme en veldig god erstatter.

Vi mister mye kreativitet om Pogba forlater, men ikke fullstendig krise som sagt. Han er en av de spillerne som svikter først når vi trenger han i storkampene.
User avatar

Harry Greaves
Posts: 371
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 472

Sånne overgangssagaer er noe av det mest irriterende jeg vet om. Når det gjelder Pogba så tjener det hverken Juve/Real, spilleren selv eller United at ting tar så lang tid. Så hvorfor dra det ut? Foruten tilstanden i markedet akkurat da PSG sprengte banken for Neymar (som skapte en dominoeffekt som sørget for at Coutinho og Dembele, samt VVD gikk for en skyhøy pris) så er 120 millioner pund en mer enn bra nok pris for en spiller som er i ferd med å bli ren gift i United. Da selger man med profitt, en spiller som har to år igjen av kontrakten sin, og som jevnt over har levert på cirka samme nivå som Gini Wijnaldum (de kom vel til klubbene sine samtidig) siden 2016.

Det som burde gjøres nå, er å cashe ut for Fernandes, og siden kan klubben sitte på gjerdet og si at Pogba får slite tribunen i to år med mindre budet er godt nok. Da tar det neppe lang tid før Adidas/Raiola kaster ut mellomlegget for å unngå at gullkalven deres mister omdømme.

Mats98
Posts: 259
Joined: 11 Sep 2018, 22:27
Liker mottatt: 2

Enig, bortsett fra at wijnaldum har vært ganske bra. Speisielt i år.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18057

Paul P; styrer MUFC, OGS skal overtale ham til å bli, yeah right...Det blir ikke flauere enn det. Han er større enn klubben.

Enig i at 120 fra Juve om stemmer, burde vært en no-brainer, men Glazer sniffer grunker...
LUHG!
User avatar

Topic author
aregran
Posts: 209
Joined: 09 Aug 2018, 08:51
Liker gitt: 43
Liker mottatt: 78

Da er det i hvert fall ingen tvil lengre. Få ham bort så lenge prisen ikke er flaut lav, og kjøp aldri mer en spiller som har Raiola som agent...

Forhandlinger tar dessverre lang tid når det ikke blir budrunde. Kanskje ikke helt sammenlignbart, men jeg kjøpte nylig et hus hvor jeg var den eneste interessenten. Vi brukte en del dager på å bli enige om en pris ca midt mellom prisantydningen og mitt åpningsbud. Hadde en av oss vært utålmodig og villet avgjøre saken så raskt som mulig hadde nok det påvirket prisen...
User avatar

Ketil Cantona
Posts: 292
Joined: 31 Jul 2018, 11:55
Liker gitt: 3
Liker mottatt: 18

Blodfink wrote: 08 Jul 2019, 17:13 Paul P; styrer MUFC, OGS skal overtale ham til å bli, yeah right...Det blir ikke flauere enn det. Han er større enn klubben.

Enig i at 120 fra Juve om stemmer, burde vært en no-brainer, men Glazer sniffer grunker...
Helt enig, 120 mill er nok. Men er de virkelig interessert i å betale såpass. Juve har vel heller ingen spillere som er interesserte i å gå motsatt vei?
Folk drømmer om Dybala m.fl. Men pr .d.d er Juve og Serie A ligagull mye heftigere enn regnfulle og bråkete Manchester.

Ronaldo Rocket
Posts: 6
Joined: 03 Jul 2019, 22:30

120 mill er virkelig ikke nok. Jeg vil også at Pogba drar, men her skal de som er interessert virkelig få lov til å punge ut. Atletico betalte nettopp 120 mill for Joao Felix som har en sesong i toppfotball bak seg. Pogba er en av verdens aller beste midtbanespillere, samtidig som han er en stor kommerisiell stjerne. Her bør alt under 150 mill avslås.
User avatar

Harry Greaves
Posts: 371
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 472

Felix skrev under en sjuårskontrakt, altså vil verdien (120 mill) avskrives over de syv årene, noe som årsregnskapsmessig gjør overgangen mindre økonomisk belastende. Ta så med at Felix er seks år yngre enn Pogba. 120 for Felix kan fort vise seg å være en langt bedre handel enn 120 for Pogba.

Poenget er jo uansett at Pogba må bort nå, og at 120 mill er en god pris for en spiller som på ingen måte har vist seg å være en av verdens beste midtbanespillere, annet enn glimtvis. Det hele minner om Juan Veron i sin tid, han gikk til slutt på billigsalg til Chelsea. Og apropos Chelsea, de solgte nettopp Hazard for 100 millioner euro - to år eldre enn Pogba, men en mye mer "proven" spiller og kanskje den totalt sett beste i hele PL de siste fem årene sett under ett. Markedet i dag er litt annerledes enn for to år siden og jeg mistenker også at Pogba aldri vil bli den spilleren verden har trodd at han skal bli.

Å dvele her, dersom ryktene stemmer om at Juve står klar med 120 millioner pund, vil være sportslig sett ødeleggende for et United som sårt trenger å hente inn erstattere i midtbaneleddet. Om man kan snappe opp Savic, Fernandes og Longstaff for 150 millioner pund totalt, og selge Pogba for 120 av dem, så må jo det være en no-brainer.
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

120 er ikke dårlig, men jeg føler United bare har satt prisen iht. hvordan Pogba har vurdert seg selv...
Post Reply