Paul Pogba

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3803
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16302
Liker mottatt: 10525

Pancho P wrote: 25 Oct 2021, 20:33

Veit ikkje om vi har noko rettsleg grunnlag for det. Han har ikkje brote noko reglement, så vidt eg veit. Ifølge rapportane er han seriøs på trening og han har oppført seg eksemplarisk mot lagkameratane. Han er visstnok også ein leiartype med gode haldningar. Trur klubben hadde hamna i saksa for ulovlig oppseiing om Poggen hadde blitt kasta på dør.
joda, ryktene sier så.
Var mest ment som at jeg er bare så dritt lei hele Pogba, toppet seg litt igår bare. :|
post liked by: Pancho P
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2516
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12966
Liker mottatt: 8243

RedTrafford wrote: 25 Oct 2021, 20:41
Pancho P wrote: 25 Oct 2021, 20:33
joda, ryktene sier så.
Var mest ment som at jeg er bare så dritt lei hele Pogba, toppet seg litt igår bare. :|
Heilt forståeleg. Som eg nemnde er Pogba ein svært frustrerande spelar. Frå verdensklasse til krise på fem minutt, og den viktigaste faktoren til at han presterer ser ut til å vere hans eigen motivasjon. Vi kan ikkje ha spelarar som briljerer berre når dei føler for det, eller når andre legg forholda til rette for dei.
post liked by: RedTrafford
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

Pogba begynte jo sesongen veldig bra, og det vel like mange målgivende på en kamp, som han har hatt på er år tidligere. Men så har det stagnert for han også, og Pogba pleie ikke være god i motgang. Han er liksom ikke den som står frem og løfter laget da.
Jeg har tidligere hevdet at jeg ønsker at han skriver ny kontrakt, nå er jeg usikker på det. Tror kanskje det er like greit for alle parter at han forsvinner nå. Det har ikke vært mye positivt det han har bidratt med i de siste kampene for å si det mildt.
Men jeg misliker slike overskrifter som er på United.no. Som takk og lov for at han er utestengt i derbyet.
Det er nok mange som er enig med den overskriften, og det er helt ok. Jeg har tenkt samme tanken selv, men å lage en slik overskrift blir allikevel litt for tabloid etter min mening.
post liked by: Pink Final, Pwint, Belfastboy

Deleted User 429

Buchan wrote:04 Nov 2021, 08:58 Men jeg misliker slike overskrifter som er på United.no. Som takk og lov for at han er utestengt i derbyet.
Er vel bare å vente et par timer, så forandrer de den for å få folk til å klikke seg inn igjen.
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Han må gjerne bli, men da i en rolle og på en kontrakt som gjenspeiler hans faktiske sportslige verdi for oss. Det vil si som en "impact player" som spiller nå og da, og som definitivt IKKE har den høyeste lønna i klubben.
Hvilken organisasjon gir høyest lønn til en medarbeider som ikke er med på å dra lasset? Som sluntrer unna og kommer på jobb hver tredje dag? Som blomstrer når alle andre blomstrer, men som aldri står fram når det virkelig trengs og de andre trenger et eksempel å se opp til?

Pogba er og blir en godværsspiller, en som presterer når resten av laget også er i form. Som kan surfe på medgangsbølge og bidra med fantastisk krydder på toppen, men som aldri tar tak når det butter imot og aldri snur en negativ trend. Drømmen er selvsagt å se en Pogba som strutter rundt som kreativ kraft i et bunnsolid lag som tikker som ei klokke og trenger en kunstner med det siste touchet av inspirasjon. Det ser jeg ikke for meg i overskuelig framtid.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16738

Buchan wrote:04 Nov 2021, 08:58 Men jeg misliker slike overskrifter som er på United.no. Som takk og lov for at han er utestengt i derbyet
La inn en kommentar der nå.
Akkurat slike ting er jo selvmotsigende ifht lovverket i komm feltet.
Redaksjonen kaster (indirekte) ved på bålet.
post liked by: Pwint, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8985

Syntes den overskriften var veldig innafor. Den beskriver egentlig bare følelsen jeg tror mange har. Tabloid eller ei, den tiden med å forsvare Pogba må ta slutt. Jeg ser det slik at ønsker du klubbens beste så ønsker du Pogba bort. Det eneste jeg er glad for er at folk endelig våkner opp og ser hvor lite verdi Pogba skaper.

Jeg håper virkelig at klubben ikke gir Pogba noe nytt kontraktsforslag med lang tid og høy lønn. Det blir for min del som å skyte seg selv i foten. Det er ikke nødvendigvis dødelig, men det er fortsatt helt ufattelig idiotisk. For min del er jeg veldig klar for å legge hele kapittelet Pogba bak oss. Kanskje han dukker opp på en eller annen topp 10 liste over tidenes dårligste kjøp. Der hører han hjemme, det gjør han ikke på Old Trafford.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

De fleste er nok enige med deg at Pogba ikke bør få ny kontrakt, det er også jeg.
Og mange er nok enig med angående overskriften.
Jeg ser ikke noen hensikt med slike overskrifter fra en supporter klubb, samme hvem det gjelder. Synes det er respektløst.
post liked by: Pink Final, Pwint, Belfastboy
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16738

Pogba spiller på høy risiko.
Farlig så lekk som vi er nå.
Jeg liker Pogba, men er enig i at han er svak nå.

Supporterklubben har et ansvar ved å sette et eksempel om man ønsker en annen type supporter kultur.

Hvor mange spillere har ikke blitt ønsket bort i komm feltet?
De Gea, Jones, Lindelöf, Maguire, Fred, Lingard, Martial bare for å nevne noen ila siste 1/2 året.
Jeg liker ikke om supporterklubben hadde hatt samme type overskrift om disse gutta.

Ser liksom ikke Liverpool.no kjøre den stilen.
Norges største supporterklubb av flere grunner enn bare suksess.
post liked by: Buchan, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8985

Jeg har egentlig kommet til det punktet hvor jeg syntes respektløse overskrifter rettet mot Pogba er helt innafor. Pogba har ikke gjort seg fortjent til fansens respekt heller. Så er det sikkert mange som er uenige der. Jeg er i utgangspunktet enig at man skal behandle andre på en ordentlig og respektfull måte, med mindre de gjør seg fortjent til noe annet og der havner Pogba for min del.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Det er ikke en nyhetssak men en personlig kommentar, fra en bidragsyter som er bedt om å komme med sine meninger. Så får det være opp til hver enkelt å være enig eller uenig.

Skjønner at det er ulike oppfatninger av hva en supporterklubb skal være. Noen vil at det skal være et sted der man bygger opp hverandre og framsnakker klubben, andre vil at det skal være et sted der hele spekteret av meninger speiles. Jeg ser på united.no mer som en vanlig nettavis med smalt fokus, mer enn et redskap for en supporterklubb. Det betyr at journalistiske prinsipper styrer mer enn ambisjonen om å være en "god supporter". Personlig er jeg glad for det, jeg mener united.no ville vært mye mer uinteressant å lese dersom alt ble tolket positivt. Langerøds optimistiske perspektiver er fine og nødvendige å lese av og til, men jeg er glad for at også andre syn slipper til.
Alle vet at det finnes mange meninger om United der ute. Skal united.no stikke fingrene i ørene og late som om de ikke finnes?

Svensson skyter jo fra hofta, og det er ofte jeg tenker "oi, nå blir det bråk". Selv foretrekker jeg et bittelitt høyere saklighetsnivå enn det han vanligvis ligger på, men prøver å ta det for hva det er - en personlig mening, som regel skrevet høy på følelser rett etter kamp.
post liked by: red, messilingard, Buchan
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16738

Joda @Ryder.
Enig i at supporterklubben må gjenspeile virkeligheten.
Synes allikevel slike overskrifter er unødvendige.
Klick bait aktig.
Det er ikke Svensson som lager overskriften.
post liked by: Buchan, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Pink Final wrote: 04 Nov 2021, 11:16 Joda @Ryder.
Enig i at supporterklubben må gjenspeile virkeligheten.
Synes allikevel slike overskrifter er unødvendige.
Klick bait aktig.
Det er ikke Svensson som lager overskriften.
Det er vel det jeg mener ved at nettstedet drives etter journalistiske prinsipper. Man kan gjerne kalle det clickbait, men når det er den mest oppsiktsvekkende setningen i saken er det helt naturlig at det blir tittelen, i motsatt fall underselger du stoffet ditt. I mitt hode er clickbait en misvisende/overdrevet overskrift som ikke har dekning i saken, eller som "mystifiserer" innholdet i altfor stor grad (f.eks "Pogba mistet ballen på egen 16-meter - da fikk vår skribent DENNE reaksjonen").
Alle journalister og skribenter vet at enhver setning de skriver kan bli tittelen. Dersom desken endrer tittelen så den ikke gjenspeiler innholdet i selve saken, er det noe annet.

Mvh
forhenværende journalist
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16738

Om det ikke er clickbait er det en tabloid overskrift imo.
En overskrift Nettavisen også kunne kjørt.
Jeg synes supporterklubben bør ha et mer patriotisk fokus enn øvrig norsk presse.
Ser bare ikke Liverpool supporterklubb (dem vi bør sammenligne oss med) kjøre den stilen.

Men det er meg.
Skjønner at mange tenker annerledes.
Er vel derfor United.no bruker den type overskrifter rett som det er.
Samtidig skaper det en mindre patriotisk kultur enn hos Liverpool.
post liked by: Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Så en statistikk i dag om at Pogba ikke har vært i troppen ved noen av de fire seirene United har over City under Solskjær.
De tre kampene Pogba har startet har endt med en uavgjort og to tap.
post liked by: messilingard
Post Reply