Paul Pogba

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Jeg er også redd han kommer til å forsvinne gratis neste sommer. Det er typisk Raiola (blir mest mulig signing on fee til hele gjengen). Tenkt om han forsvinner gratis til Juventus enda en gang. Det blir rimelig surt.

Men vi får se. Det skal gå mye luft gjennom øra til Glazers før den tid.
post liked by: Blodfink
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Vel om han ikke signerer ny kontrakt og er på utgående kontrakt så vil det jo være naturlig at han blir benka mer.
Det igjen kan føre til støy...
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Er veldig splittet angående Pogba, håper vel han blir men ikke med en monster kontrakt, og så er det vel ikke mange som har råd til å kjøpe han med den lønna han skal ha. Så han kan fort bli et problem for OGS utover sommeren. For med Raiola som agent er det vel ikke mere å vente at dem går for gratis overgang til neste år.

Deleted User 430

Så united.no hadde en artikkel med en liten oversikt over med/uten Pogba i årets PL-sesong.

Her er tallene fra alle 5 årene i alle turneringer, for de spesielt interesserte. :)
(Har ikke lagt til målforskjell enda, men det kommer kanskje en dag hvis jeg orker..)


Image
post liked by: Gaz, Pink Final, messilingard
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Bra oversikt @Steinar Stenseth. Det jeg legger merke til er spesielt hvor mye kamper han har mistet over 5 år, 32%. Det er for min del veldig mange kamper hvor han ikke er tilgjengelig. At han har vært skadeutsatt har ikke vært noe hemmelighet, men jeg var ikke klar over at disse tallene var såpass høye.

Det jeg også legger merke til er at han kun har levert 80 målpoeng på 199 kamper. Det gir et snitt på 2,48 kamper pr målpoeng. Til sammenligning har Kevin de Bruyne et snitt på 1,5 kamper pr målpoeng for City. Bruno har på 80 kamper et snitt pr målpoeng på 1,25. Også er det klart at de Bruyne og Bruno ikke nødvendigvis er sammenlignbare med Pogba. De er i større grad enn Pogba fritatt for defensivt arbeid. Samtidig så spiller ikke Pogba som et anker heller. Når Pogba er på banen så er han involvert i det offensive spillet, 80 målpoeng blir for min del for dårlig. Pogba med alle sine ferdigheter burde produsert mer.

I gårsdagens kamp så er det Paul Pogba som mister ballen på 3-3 målet til Sveits. Dette etter å ha spilt en veldig god match frem til at han veldig unødvendig mister ballen på midtbanen. Han hadde ikke orientert seg før han mottok ballen fra Benzema og er sånn sett skyldig i overgangen som førte til utligningen. For min del så var det veldig typisk Pogba og miste ballen slik. Slik jeg ser det så forventer man at spillere på Pogba sitt nivå at de skal klare å orientere seg og ha oversikt over spillerne rundt seg. Pogba mister ofte slike baller, det gjorde ikke Scholes, Zidane, Iniesta eller Xavi. Og du ser ikke Modric eller Messi gjøre slike feil heller.

Pogba har verdensklasse ferdigheter. Det er synd at han ikke har mentaliteten til å matche ferdighetene.

Når man leser om lønn mellom 400 og 500 tusen pund i uka så håper jeg virkelig at klubben tar til fornuften. For det er Paul Pogba rett og slett ikke verdt.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18056

Pogba mangler til tider (ikke alltid), disiplin og konsentrasjon, det er ofte på godt og vondt med ham. Men han kliner tross alt inn to mål i hvert sitt kryss i går, og slår gjennombruddspasninger på linje med de aller beste spillerne gjennom historien. Det må jo nevnes synes jeg.

Han har ikke vært stabil nok i United, men det er ikke bare hans skyld, United har jo ligget nærmest brakk i 8 år...

Men man skulle selvfølgelig ønske at han holdt nivået hele tiden og var mindre skadeplaget.

Om han skulle forsvinne så mister United en viktig spiller synes jeg, og troppen er ikke så fryktelig imponerende...Sancho kommer inn og veier opp en del. For min del så er det greit om Pogba går gratis neste sommer, så lenge han gir alt i sin siste sesong på OT. Det beste er kanskje å få noen pund i sommer, kan jo hende det jobbes iherdig i kulissene med å få til et bytte med Real, PSG etc.
post liked by: Buchan, Pink Final
LUHG!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Blodfink wrote: 29 Jun 2021, 18:02 Han har ikke vært stabil nok i United, men det er ikke bare hans skyld, United har jo ligget nærmest brakk i 8 år...
Men når du har statusen og lønnen til Pogba så forventer i alle fall jeg at man drar laget opp. Det kan man ikke akkurat si at han gjør for United. Hadde han hatt samme gnisten som han har for Frankrike hadde det ikke vært noe problem, men den legger han igjen hos landslaget. Medspillere er vanskelig å endre, men mentalitet er man selv ansvarlig for.

Som jeg ser det så er Paul Pogba, med Raiola en større byrde enn ressurs for United.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18056

messilingard wrote: 29 Jun 2021, 18:18 Men når du har statusen og lønnen til Pogba så forventer i alle fall jeg at man drar laget opp.
Er vel ikke nødvendigvis en sammenheng mellom de tingene der.

Og når Mourinho får deg i vrangstrupen er det nok ikke lett å dra laget opp, spesielt ikke når du er satt ut av laget..

Pogba er jo ingen Keane, det er jo klart. Men han har noe som United kan trenge. Just my opinion.
post liked by: Buchan
LUHG!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Blir rart å skulle skylde på Mourinho for dårlige prestasjoner når Solskjær har vært manager ca like lenge. Greit nok at han har vært mye skadet under Solskjær, men han har ikke levert noe enormt under han heller. Men for å omformulere litt så burde Pogba med sine ferdigheter og erfaring være en som drar medspillerne opp. Han burde være en vi kan stole på. Det er han ikke. Også er det klart at Pogba har noen kvaliteter som er vanskelig å erstatte. Han er mest sannsynlig vår beste ballspiller blant annet og han kan vinne kamper på egenhånd. Problemet er jo at de øyeblikkene skjer skjeldnere og skjeldnere. Når han da er en av de som tjener mest i klubben uten å levere jevnt og trutt er det etter min mening grunnlag for å si at vi får lite igjen for lønnen vi betaler han.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18056

messilingard wrote: 29 Jun 2021, 18:55 Blir rart å skulle skylde på Mourinho for dårlige prestasjoner når Solskjær har vært manager ca like lenge.
Har heller ikke gitt all skylda til Mourinho, men nei, jeg synes ikke det er rart å trekke inn portugiseren i en Pogba-diskusjon. Ikke i det hele tatt.

OGS vil gjerne beholde ham, det er jo tydelig. Tror OGS er en del bedre for Pogba enn det grinebiteren var.

Alle rapporter fra garderoben til United går jo på at han er en figur som blir sett på som viktig og positiv for gruppa.


Men som nevnt utallige ggr før; fans ser spillere forskjellig. Sånn vil det nok alltid være.
post liked by: Pink Final
LUHG!

JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

Blodfink wrote: 29 Jun 2021, 19:20 Alle rapporter fra garderoben til United går jo på at han er en figur som blir sett på som viktig og positiv for gruppa.
Det har vore tilfelle for mange (desverre) som ikkje er i klubben lenger. Mata som sannsynlegvis er ferdig snart kan nemnast, Young var i same kategori, Lingard...
messilingard wrote: 29 Jun 2021, 18:55 etter min mening grunnlag for å si at vi får lite igjen for lønnen vi betaler han.
Ja, det er eg heilt einig i. No er det jo fleire i klubben, kanskje dei fleste som får longt over det dei fortener sett ift. gjennomsnittleg prestasjon, men litt av "problemet" i United som han i noko mindre grad har på landslaget er at for det første har han Kante som frigjer mykje rom for han og gjev mykje fridom framover. I tillegg, og eg er ikkje noko taktisk geni, men det KAN verke som om han og Bruno på ein måte likar best å operere i det same rommet.
Litt symptomatisk for spesielt dei offansve spelarane på laget at dei er genial på sitt beste, heilt i toppen, men på ein lit dårlig dag er det smertefult.
post liked by: Blodfink

Deleted User 430

messilingard wrote: 29 Jun 2021, 12:25 Det jeg legger merke til er spesielt hvor mye kamper han har mistet over 5 år, 32%. Det er for min del veldig mange kamper hvor han ikke er tilgjengelig. At han har vært skadeutsatt har ikke vært noe hemmelighet, men jeg var ikke klar over at disse tallene var såpass høye.
Ser jeg glemte å ta med setningen hvor jeg utdyper at "kamper mistet" er både skadet og benket/ikke i tropp. I følge transfermarkt har han mistet 71 kamper med skade, men siden jeg er usikker på om han i en del kamper i etterkant av skader har sittet på benken hele kampen fordi han ikke har vært 100% osv så tok jeg alt under samme kolonne..
Litt mer spesifisert blir det da skadet i 24% av kampene og mistet kamper pga manglende fitness/taktiske årsaker/benket/utelatt fra tropp de resterende 8,3%.

Uansett, tallet var overraskende høyt. Står over nesten hver 4. kamp i snitt pga skade i seg selv.
post liked by: Blodfink
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Hvordan mener vi fansen på OT skal behandle Pogba når han spiller vist han ikke vil signere ny kontrakt, men gå gratis til neste år, skal OGS bruke han som fast spiller eller burde han mest sitte på benken og få komme inn nu og da. Selv har jeg ikke så mye tanker om dette for tiden, men hva synes andre om dette.

Deleted User 108

Hvor ofte skjer det at spillere blir fryst ut i sin siste sesong? Arsenal har jo alltid spillere som spiller siste sesong uten ny kontrakt, blir ikke fryst ut. Messi ble ikke fryst ut sist sesong . Eriksen i Tottenham ble heller ikke det.
Pogba har kontrakt, bør ikke den tas helst til fra begge parter?
Hvis Pogba skal fryses ut av klubben bør han få beskjed nå, skriv under ny kontrakt, hvis du ønsker å bli ut kontrakten blir neste sesong på tribunen. Da vet han ihvertfall hva han har å gå til kommende sesong hvis han blir. Vanskelig tematikk.
post liked by: Pink Final, Blodfink
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16748

Jeg mener fansen skal stå bak spillerne og laget sitt.
Det skal ekstremt mye til før supportere skal vende seg mot sine egne, mener jeg da.
Vi vet heller ikke om det media skriver er sant.
Media blir mer og mer tabloide, og mindre og mindre etterrettelig.

Solskjær sier i dag at Pogba gleder seg til sesongen, og at samtaler pågår.
Selvsagt er Solskjær en manager som beskytter sine spillere utad.

Selv vet jeg ikke hva som stemmer - og så lenge det er sånn får Pogba min støtte.
post liked by: Blodfink
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
Post Reply