Paul Pogba

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

red
Posts: 1510
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2212
Liker mottatt: 4058

Ja, jeg verdsetter antakelig Pogba mindre enn hans kvaliteter som spiller skulle tilsi.

Litt vanskelig å beskrive akkurat hva det er. Men jeg opplever på en måte at han aldri har tatt ordentlig ansvar når det har gått trått for oss. Litt sånn arrogant "om dere ikke er bedre enn det her, så vil jeg ikke være her".
post liked by: Blodfink
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Lingard wrote: 08 Dec 2020, 10:51 Støttes. Eneste grunnen til at Pogba fortsatt er i klubben er pga covid, tror jeg. Samtidig er jeg spent på hvem som orker å bla opp nok penger for å kjøpe han. Få ut viruset av klubben og la van de Beek få prøve seg i den midtbanerollen.
Skal innrømme at jeg har snudd litt vedrørende Pogba siden sist jeg skrev i tråden. Etter å ha vært Pogba-UT i et par sesonger heller jeg mer og mer mot at jeg ønsker at han signerer ny kontrakt før sesongen er over. Og som @red er inne på, så er vel ikke Mitten kjent for å være spesielt troverdig, hvertfall ikke på samme måte som før, men jeg tror på han når han sier at Pogba er åpen for å signere ny kontrakt.

Jeg tror Pogba hadde spilt i en annen klubb, sikkert Juventus, om det ikke hadde vært for covid19. Og det spørs om ikke Grealish hadde vært United-spiller om covid aldri hadde skjedd og Pogba hadde blitt solgt. Det ble selvfølgelig ekstra vanskelig å signere Grealish da Villa berget plassen i ligaen sist sesong, men ja.. hadde det ikke vært for covid.

Grugleder meg til sommerens overgangsmarked. Hvis ikke Pogba blir solgt, hvilke penger skal vi da bruke? Jeg regner med at Lingard forsvinner, men kanskje for ikke mer enn 15 millioner pund? De siste dagene har det dukket opp rykter om at Varane kan bli solgt fra Madrid. Og vi vet fra før av at Sancho mest sannsynlig forlater Dortmund også. Håper virkelig vi har noe penger å bruke. For hvis vi setter Bruno og Pogba i en startellever med disse spillerne så blir vi plutselig til et lag som kanskje kjemper om ligagullet.
post liked by: Pangaea
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

red wrote: 02 Mar 2021, 16:28 Leste det selv, Mitten regnes vel ikke som spesielt pålitelig?
Jeg regner han som veldig pålitelig. Selvsagt ikke sikkert det går slik likevel, det er mye usikkert nå, og spesielt med en spiller som Pogba. Generelt så manøvrer agenter nå, og framover vil det komme mye bullshit i media igjen om at United er interessert i det meste som kan krype og gå av fotballspillere. Ofte er det 100% agent-"lekkasjer".

Men, vil tro at mye av informasjonen til Mitten kommer fra kilder i klubben selv, og sikkert mindre fra andre aktører i denne runddansen, så det er sikkert et element av "av ønsker klubben å få ut der" i ting som Mitten skriver (som han selvsagt er klar over selv, og sikkert tar hensyn til når han skriver noe).
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Pogba på vei til å bli klar for spill, jobber hardt for å komme i kampform sier manageren, gode nyheter det.
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Bare noen tanker:

Pogba ble skadet 39 min. inn i Everton-kampen 6.februar. Den endte opp med 3-3 etter at det glapp på overtid.

På de 6 ukene han har vært skadet har ikke United tapt noen kamper tror jeg, men 4 av 7 kamper i PL har endt med U. (Everton, WBA, Palace og Chelsea). Kunne Pogba, som var godt på vei mot meget god form, blitt tungen på vektskåla i disse kampene? Som han ble det i går mot Milan? Om vi hadde vunnet disse 4, ville avstanden til City nå vært 6 poeng med en kamp mindre spilt enn dem.

Enig med noen medier, United må prøve å beholde Pogba, United mangler slike spillere, da kan ikke han gå. I såfall må det inn en spiller eller helst to som dekker det hullet i troppen!
post liked by: Pink Final
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Det har jo vært lett å glemme hvor god Pogba faktisk KAN være, alle de månedene han har vært skadet eller spilt svakt. En blid og god Pogba hever utvilsomt laget, spesielt offensivt hvor vi ser det har buttet imot uten ham.
Jeg tror Pogba kanskje er den spilleren som har dratt aller mest nytte av at Bruno kom til klubben. Det gir ham avlastning som lagets mest skapende kraft, og tar bort noe fokus. Han er ikke lenger den alle ser til for det lille ekstra, og det tror jeg gjør ham godt. I tillegg er Bruno et symbol på vinnerambisjoner, både på og utenfor banen, og det tror jeg Pogba anerkjenner og liker.

Nå er egentlig alt opp til ham selv. Har han et genuint ønske om å bli i klubben og om å ta ansvar for egne prestasjoner på banen, er det helt nydelig. Har han fortsatt hodet og hjertet et annet sted, er vi bedre tjent med å fjerne støyen gjennom å selge og bruke pengene på en erstatter. Vi har klart oss uten Pogba i lengre perioder, med vekslende hell. Men drar han mister vi en potensiell verdensklassespiller, og han må selvfølgelig erstattes.

Forresten interessant å se ham i en kantrolle i går! Er jo et kurant alternativ framover, da vi uansett ikke har to fungerende kanter. Kan også rotere posisjon med Bruno underveis - når vi ser at flere og flere nærmest mannsmarkerer Bruno kan det være et godt mottrekk.
post liked by: Pink Final, Blodfink
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Ryder wrote: 19 Mar 2021, 10:30 Forresten interessant å se ham i en kantrolle i går! Er jo et kurant alternativ framover, da vi uansett ikke har to fungerende kanter.
Det er jo hovedsaklig ute på kanten han har gjort sakene sine best denne sesongen.

Fint med Pogba tilbake.. og måten han og spillerne feiret på var godt å se. Det var ingenting som tydet på at spilleren skal bort med det første..
post liked by: Pink Final, Blodfink
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8985

Blir spennende å se om Pogba signerer en ny avtale før sommeren. Dersom han ikke gjør det så håper jeg at Murtough tar grep og sørger for at vi sitter igjen med i det minste noe. Selv om at jeg tror Solskjær vil være i mot en slik løsning. For er datoen 1.september og Pogba ikke har signert ny kontrakt eller blitt solgt så sitter vi igjen med ingenting.

For min del så er jeg er nok delt. På den ene siden så er Pogba vår beste spiller etter Bruno. I alle fall med ball. Han er en spiller med kvaliteter som er vanskelig å erstatte, det er det liten tvil om. På den andre siden så er han ekstremt skadeutsatt. Han fyller 29 år til neste år. Er fortsatt ganske variabel i prestasjonene, har en forferdelig type av en agent og i tillegg til en veldig høy lønn.

Er to skrekkscenarioer her:
1. Han signerer ikke ny kontrakt og klubben selger han ikke. Sitter igjen med ingenting til slutt.
2. Han signerer ny kontrakt, men pådrar seg en ny langtidsskade. La oss si at han signerer en 4 års kontrakt, men at han spiller lite på grunn av skader. Dette er ikke noe som nødvendigvis er et urealistisk scenario. Og med Pogba sin lønn så blir det dyrt når han ikke spiller.
post liked by: Blodfink, Pink Final
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

messilingard wrote: 19 Mar 2021, 15:18 På den andre siden så er han ekstremt skadeutsatt. Han fyller 29 år til neste år.

Ja, så en oversikt, den forteller at han har stått over 71 kamper pga skade siden returen fra Juventus, der han også hadde minst ett lengre skadeavbrekk. Og det er lett å glemme at han har blitt såpass som 28. Åra flyr!
post liked by: Pink Final
LUHG!
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Lingard wrote: 19 Mar 2021, 11:40 Det er jo hovedsaklig ute på kanten han har gjort sakene sine best denne sesongen.
Scholes mener venstrevingen kan være Pogbas beste posisjon.

Kilde: https://www.united.no/nyhetsarkiv/mener ... -posisjon/

Jeg sier meg helt enig med Scholesy her. Jeg aner ikke hva hovedpersonen selv ønsker, men om han skriver under ny kontrakt og blir værende hos oss så håper jeg vi får se han ofte ute til venstre. Dette gjør at vi kan prøve Rashford oftere på topp også.

- - - -Rashford - - - -
Pogba - Bruno - Sancho/ NY spiller


Ser ikke dumt ut. Med Greenwood som backup. (kanskje Martial og Cavani også)

Jeg regner med det kommer en høyreving i sommer, eller en ving som elsker å spille ute til vensre, men som fungerer ute til høyre også.. slik det virker som alle kantspillere gjør nå for tiden.
post liked by: Blodfink, Pink Final
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Ja, det er nesten så det minsker behovet for en ny spiss inn, (om Pogba brukes til venstre), så har man i grunn plutselig 4 spillere som kan krige om spissplassen, om Cavani blir neste sesong. Greenwood og Rashford er jo begge blitt 50/50 spiss/kant, James og i hvert fall Amad kan jo ta ytterlige steg også. Martial er det største spørsmålstegnet.
post liked by: Lingard, Pink Final
LUHG!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8985

Er enig, Pogba er best ute til venstre. Han kommer nærmere motstanderens boks, blir fritatt for det defensive arbeidet sentralt i banen og kan bruke mer energi offensivt. Høres egentlig ganske bra ut, "problemet" er at Rashford egentlig ikke fungerer noen andre steder han heller. Han blir ikke involvert på høyresiden og han er ikke særlig god som midtspiss heller. Så dette skaper en utfordring med å få plass til både Pogba og Rashford. En løsning kan selvfølgelig være å plassere Pogba eller Bruno til høyre i en ganske fri rolle og den andre sentralt.

Alt dette blir selvsagt helt hypotetisk frem til Pogba sin kontraktsituasjon blir avklart.
post liked by: Blodfink, Pink Final
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Paul Pogba, spilleren man aldri helt blir ordentlig klok på. FOR EN KAMP han spilte mot Spurs.
Merker jeg forandrer mening om fyren etter hver kamp, men må innrømme at jeg er veldig positiv til at han blir i klubben hvis han selv ønsker det. De greiene han styrer med på kanten for oss er det høy klasse over og jeg ser gjerne at han brukes der mer. Rashford kan utvilsomt gjøre en god jobb både som spiss og høyrekant.

Det skal bli veldig spennende å se hva som skjer på overgangsmarkedet i sommer. Jeg håper vi får en avklaring på Pogba sin fremtid ganske raskt etter sesongslutt.
post liked by: Pink Final
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Ja, han er litt av en merkelig spiller. En stund mente jeg han var best såpass langt ute på kanten at han satt i nærheten av Solskjær. Men slik han spiller nå, så er han definitivt knallgod. Kanskje de var inne på noe i den siste United We podcasten som jeg hørte på: Pogba er ikke en leder, men med riktige spillere rundt seg, som med Fernandes og Cavani nå, så blir han "tent" og bidrar skikkelig, eller pushet i riktig retning. For han er vertfall ikke den spilleren som går først i krigen, og trekker andre med seg.

Uansett, slik han har vært nå i det siste, så er jeg glad han spiller for oss.

Og vi skal ærlig talt ikke se bort fra at han ble satt en del tilbake fysisk av covid-infeksjonen. Noen får verre konsekvenser enn andre, også meget godt trente og unge folk.
post liked by: Pink Final

Deleted User 429

Pangaea wrote: 14 Apr 2021, 16:41 Og vi skal ærlig talt ikke se bort fra at han ble satt en del tilbake fysisk av covid-infeksjonen. Noen får verre konsekvenser enn andre, også meget godt trente og unge folk.
Tenker det samme. Og Covid påvirker ikke bare fysisk form, men har for mange påvirket den mentale formen. Mange som rett og slett har vært sløve i månedsvis etter å ha vært syke.

Ikke at jeg sier at dette skjedde med Pogba, bare at det er vanskelig for oss som ikke kjenner ham å vite hvor mye, hvordan og hvor lenge Covid påvirket ham.
post liked by: Pink Final
Post Reply