Paul Pogba

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Er helt enig at Pogba har et helt annet nivå en resten av MU troppen, De Gea var der oppe men ikke nu mere.
User avatar

Ivanisevic
Posts: 76
Joined: 30 Jun 2019, 15:43
Liker mottatt: 3

Aldri vært 100% solgt på Pogba. Jeg tror jeg har vært mer forelsket i ideen om Pogba, enn hva spilleren har levert på matta. Han har sine brilliante øyeblikk og strålende kamper, men det har vært så ufattelig ujevnt gjennom hele Unitedkarrieren hans. Det, kombinert med disse uttalelsene han og agenten hans kom med i sommer gjør at jeg hadde ikke grått veldig mye hvis han hadde forsvunnet i sommer og en spiller som Neves, Tielemans eller andre hadde kommet inn som erstatter. Ut med Pogba og inn med to gode midtbanespillere hadde vært bra.

Men, jeg vet ikke helt hva årsaken er. Om han bare er sløv iblant, umotivert iblant, eller om det er for at lagkameratene hans suger balle, om det er at han spiller i en rolle som ikke er optimal for han, etc. Mulig det er mix av alt dette som gjør at han underpresterer altfor ofte. Eller, mulig han bare rett og slett ikke ER så god som vi ønsker at han skal være.

Jeg mener forøvrig at United bare har èn skikkelig verdensklassespiller i stallen, og han er keeper. Milevis vår beste spiller. Med Pogba som en god nummer to og så noen nautiske mil ned til nr 3.

Men, nå som Pogba er her, og forblir her hvertfall 1 sesong til (klarer ikke å så for meg at han blir med videre på dette trainwrecket av et lag og klubb særlig mye lenger, når han vet at han er ønsket i typ Real Madrid) så håper jeg han klarer å stabilisere seg. Da mener jeg ikke i form av målpoeng nødvendigvis. Om han scorer på straffe i 10 kamper på rad så ser det jo vanvittig sterkt ut og han blir muligens kandidat til årets spiller osv, men han kan likevel ha spilt ganske så dårlige kamper gjennom hele perioden. Leverer han dog fine assists som mot Chelsea, løper og jobber fletta av seg, ikke overthinker og gjør ting for vanskelig og gjør som han kan gjøre, så er jeg fornøyd. Han spiller med dårlige spillere rundt seg på alle kanter, så han kan bare gjøre så mye, resten må de andre gjøre.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Ivanisevic wrote: 28 Aug 2019, 14:51 Men, jeg vet ikke helt hva årsaken er.
Jeg mener det er fordi vi har for dårlige spillere rundt...Pogba fungerer helt fint i bedre lag...Frankrike og Juventus. Jeg mener det fremstår som ganske selvsagt...

Han varierte litt i Juve, men var da yngre og fersk...Men Juve-fansen var fornøyd.

Guardiola vil/ville ha ham, Zidane vil ha ham...Det er jo fordi han er ypperste klasse.

Solskjær er desperat etter å beholde ham.

Han er den soleklart beste spilleren vi har. Men om hodet hans er andre steder, noe det jo er, så er det ikke lett å motivere seg for hans del, noe jeg forstår.

Han har vært proff i sommer, og under sesongstarten. Jeg synes han er helt konge.

Men United er for dårlige for ham imo. Og veldig mange eksperter og andre fotballfolk har jo sagt gang på gang at han ikke kan bære MUFC alene...I dagens fotball må du ha 11 gode spillere på banen. Alle må gjøre sitt, gjøre jobben.
LUHG!

Mats98
Posts: 259
Joined: 11 Sep 2018, 22:27
Liker mottatt: 2

Ha skal vel klare å sentre en pasning selvom han ikke spiller med de beste?
Dere får det til å høres ut som han spiller med et norsk lag fra 4. Div ellerno. Det er PL spillere han spiller med altså.
Han har så mange feilpasninger, dårlig skudd forsøk og mister altfor ofte ballen når han skal prøve å drible.
Er 100% sikker at spillere som kroos, de bruyne, silva, Eriksen, modric, raketic og alcantara hadde gjort det veldig mye bedre enn pogba i United.
Er du virkelig så god hvis ikke du klarer å spille uten verdensklasse spillere rundt deg ?
En del av å være en god fotballspiller handler om å gjøre det beste ut av situasjonen. Det gjør ikke pogba.
Han er bra teknisk og har noen fine langpasninger men det veier ikke opp får all feilen han gjør.
Det siste året har han jo ikke vært i nærheten av vår beste spiller. Han har potensialet til å være en god spiller men får det sjeldent til.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Mats98 wrote: 29 Aug 2019, 23:27 Ha skal vel klare å sentre en pasning selvom han ikke spiller med de beste?
Han har 2 assist på 3 kamper sålangt, skaffet straffe...ikke verst for en som spiller foran forsvaret...

I fjor hadde han 13 mål og 9 assist, i en dårlig sesong for United`s del... 2 mål i CL. Året før der 6 mål og 10 assist under Mourinho, hans fiende...

Jeg forstår ikke at United-fans misliker ham så sterkt, og jeg forstår ikke helt det du skriver over her [mention]Mats98[/mention]...Men jeg aksepterer forskjellige meninger.
Mats98 wrote: 29 Aug 2019, 23:27 Dere får det til å høres ut som han spiller med et norsk lag fra 4. Div ellerno. Det er PL spillere han spiller med altså.
Han har så mange feilpasninger, dårlig skudd forsøk og mister altfor ofte ballen når han skal prøve å drible.
Her synes jeg du overdriver, med all respekt: Jeg nevnte det vel over her også: Han vil bort, det er vel ganske sikkert, City, Real, Barca og Juventus ønsker ham. Barca prøvde seg i fjor sommer...Det er ikke en eneste klubb som ikke kunne tenkt seg Pogba tenker jeg...Og så er han for dårlig for oss? Ubegripelig.

Ja, han mister ball, men han vinner også ball, han løper, han jobber, han har stort defensivt ansvar, samtidig er han vel vår mest produktive spiller i sesongen hvor vi stinket...I tillegg vet han at lag som er mye bedre enn der han spiller ønsker ham.

Det teiteste jeg så sist sesong, var supporteren på Stretford End som skreik masse stygg (antageligvis fyllerør), kritikk til Pogba etter fadesen til MUFC etter siste kamp i PL...

Det er noe jeg bare misliker noe så inn i h...... sterkt.

Og angående at han får det sjeldent til, han får det oftest til av våre spillere egentlig, man kan godt kreve mer av ham, men det har selvsagt innvirkning hvem man spiller med...Verdensklasse i alle posisjoner, (lagene som ønsker ham), eller oss...
LUHG!
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Er vel ikke så rart at masse MU fans ikke liker han når vi vet at han vil bort, men god fotballspiller er han og den 1 verdensklasse stjeren på MU pr dags dato. Er ikke noe stor fan av Pogba selv men skulle ønske han signerte ny kontrakt og at han forblir MU spiller. Uten Pogba nei det blir ikke bra.
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Pogba er ikke den mest populære blant oss fans, men det har fikset greit på egenhånd.. og det begynte vel allerede da han valgte å dra til Juventus for mange år tilbake og det hjelper ikke på at han ønsker seg bort nå.

Han leverer bedre nå enn hva han gjorde den siste tiden under Mourinho, men han tuller litt for mye. Akkurat som det balltapet han hadde mot Palace. Vi var på overtid, Pogba hadde sikkert løpt over 10 km og var garantert sliten, fikk 2-3 spillere på seg på midtbanen og valgte likevel å drible istedenfor å spille ballen videre. Dette er noe en dum kantspiller kunne funnet på, men ikke en erfaren spiller på midtbanen. Skuffende..

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Selvom Pogba klart er Uniteds mest talentfulde spiller kan jeg slet ikke forstå, at der er nogen United-fans, der er vilde med ham.

Han spiller kun for sig selv og ønsker sig tydeligvis væk og ser også tit ud til, at han synes, at han er større end klubben. Hvis Sir Alex var manager stadigvæk ville Pogba have været sparket ud for mindst to år siden.

Han vil ikke blive savnet næste sommer når han bliver solgt.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Jeg forstår kritikken av Pogba, i alle fall noe av den. Men hvis jeg legger følelser til side et øyeblikk, så tenker jeg at han er den viktigste spilleren vi har.

Jeg liker også dårlig at han vil vekk, men igjen så mener jeg det er forståelig...Han har vel ambisjoner om å vinne titler...Det ser dårlig ut. Og at MUFC skal nøye seg med stadige ombygginger av lag, og at vi hele tiden snakker om at dette blir en mellomsesong, det tror jeg de beste spillerne bryr seg lite om, de vil spille med de beste. Messi går ikke til Mechelen fordi han vil være med å bygge opp et lag liksom, (for å sette det på spissen).

Pogba vant titler i Juve, han er verdensmester, han samler ikke på 6.plasser...

Jeg forstår at OGS må få tid, om det skal satses på ny filosofi osv. Men OGS er enig med meg i at Pogba er den viktigste spilleren han har, det våger jeg å påstå.

Jeg forstår ikke fans som vil kvitte seg med ham...Få ham til å trives i klubben i stedet. Og han kan muligens også trekke til seg noen flere stjerner, men da må vi inn i topp 4.

Zlatan hadde en uttalelse om at han gjerne kommer tilbake...Det er en figur som kunne skapt litt blest rundt klubben, han er en ressurs utenfor banen. Skape litt farge i en klubb som har blitt ganske grå i håret. Ikke minst så er han kompis med Pogba også...Vi trenger litt karneval i MUFC nå føler jeg, det er mye gråstein...
LUHG!

Mats98
Posts: 259
Joined: 11 Sep 2018, 22:27
Liker mottatt: 2

Å ha assister betyr ikke at han ikke gjør mye feilpasninger.
Jeg skrev over at de målpoengene han har er ikke nok til å gjøre opp for all feilen han gjør.
Å si at han klarer det når han spiller foran Forsvaret blir feil. Han er høyere i banen enn mctominay.
Løper og jobber pogba ? Bortsett fra mot palace så har ikke jeg sett han løpe noe særlig.
Selvfølgelig vil topplagene ha han. Får han en fri rolle med gode spillere rundt han så kan han være veldig god, men hvem kan ikke det ?
Er du en klasse spiller så skal du klare deg i en vær situasjon eller ? Du kan ikke regne med andre spillere alltid. Du kan ikke skylde på at du ikke har kante og matuidi ved siden av deg hvis du gjør det dårlig.
Det er det jeg mener med at klasse spillere som de bruyne og Eriksen hadde klart det bedre i United nå. Å er du god i United så er du god i andre klubber. Da kan du kalle deg klasse spiller.
Du kan ikke si du er en av verdens beste midtbane spillere men bare hvis jeg spiller i en god klubb.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Mats98 wrote: 31 Aug 2019, 02:57 Jeg skrev over at de målpoengene han har er ikke nok til å gjøre opp for all feilen han gjør.
Å si at han klarer det når han spiller foran Forsvaret blir feil. Han er høyere i banen enn mctominay
Uenig.
Mats98 wrote: 31 Aug 2019, 02:57 Løper og jobber pogba ? Bortsett fra mot palace så har ikke jeg sett han løpe noe særlig.
Uenig, vi har forskjellige briller, det er sikkert.
Mats98 wrote: 31 Aug 2019, 02:57 Får han en fri rolle med gode spillere rundt han så kan han være veldig god, men hvem kan ikke det ?
Seriøst? Har han en fri rolle på Frankrike?

Nei [mention]Mats98[/mention] , forstår ingenting av det innlegget ditt her...
:down: Denne posten ble automatisk redigert inn i posten for 3 minutter 8 sekunder siden
Mats98 wrote: 31 Aug 2019, 02:57 Er du en klasse spiller så skal du klare deg i en vær situasjon eller ? Du kan ikke regne med andre spillere alltid. Du kan ikke skylde på at du ikke har kante og matuidi ved siden av deg hvis du gjør det dårlig.
Det er det jeg mener med at klasse spillere som de bruyne og Eriksen hadde klart det bedre i United nå. Å er du god i United så er du god i andre klubber. Da kan du kalle deg klasse spiller.
Du kan ikke si du er en av verdens beste midtbane spillere men bare hvis jeg spiller i en god klubb
Men det hjelper med klassespillere rundt seg, eller? 8-)

de Bruyne eller Eriksen hadde ikke båret MUFC aleine nei...Hvorfor tror du det?
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16734

PERSONEN Pogba sier mye rart.
Går ikke mer innpå det, enn at jeg forstår at han gjerne vil til en klubb som kan kjempe om de største pokalene,
United er ikke helt der per nå.

SPILLEREN Pogba er United’s beste (ute)spiller by far.
Ferdighetene med ball, overblikket, evnen til å skjerme ballen og å komme ut av trange situasjoner, pasningene osv er på et eget nivå i dagens United.

Han blir imidlertid overmodig enkelte ganger, og han virker til tider nonchalant.
‘Bryr han seg’ tenker jeg rett som det er.
Virker som han blir oppgitt når ting butter litt.

Men, at han er en god spiller er det ingen tvil om.
Er det noen som virkelig tviler på ferdigheten hans?

Pogba burde ideelt sett få spille der han kommer mest til sin rett.
Som kreativ angripende midtbanespiller.
Vi har da sett hva han kan få til når samspillet mellom ham og Rashford sitter.
Skulle ønske United fikk på plass en spiller som kunne ta den plassen han har nå, slik at Pogba kunne flyttes fram.

Klart gode spillere også er avhengig av både gode lagkamerater, og å få spille i sin beste posisjon.

United historien har flere eksempler på gode spillere som ikke har kommet til sin rett, fordi de ble brukt ute av posisjon.

SPILLEREN Pogba bør være førstemann som settes på laget av de ti foran de Gea.
United kan ikke kun bestå av hardtarbeidende gråstein.
En uslipt diamant som Pogba er selve hjertet i dette uferdige laget vi holder med.

Hva som evt skjer til sommeren blir en annen diskusjon,
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Pink Final wrote: 31 Aug 2019, 08:13 Klart gode spillere også er avhengig av både gode lagkamerater, og å få spille i sin beste posisjon.
Støttes helhjertet. Resten av innlegget også.
LUHG!

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Jeg glæder mig til han bliver solgt næste sommer. Hvis United så også solgte Lingard så kunne det være, at United fik et hold, der ville spille for trøjen.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Kyndilfan1 wrote: 31 Aug 2019, 16:09 Jeg glæder mig til han bliver solgt næste sommer. Hvis United så også solgte Lingard så kunne det være, at United fik et hold, der ville spille for trøjen.
Jeg har ingen problemer med å se Pogba forsvinne, jeg har selv ønsket ham ut.

Men han er fortsatt vår beste spiller, Om Garner kan fylle den rollen? Gomes? Hvem skal erstatte fyren??

Problemet i MUFC er kanskje ikke spillerne, men eierne? Om Dybala hadde blitt hentet, Fernandes, Pepe, Eriksen, Sancho, kanskje vi hadde sett en motivert Pogba da?

I Solskjær så har blodiglene som eier klubben fått en "Yes sir"-manager...En som har fått drømmejobben uten å ha noe å vise til som manager whatsoever. Molde-fans var ikke fornøyd med ham før han fikk jobben i MUFC.

Det er ikke rart at stjerner ikke kommer, det er ikke rart at stjerner vil vekk spør du meg. MUFC er i fritt fall.

Jeg hadde jaggu slitt litt med motivasjonen selv: Sett dere inn i scenarioet: Real vil ha meg, Barca vil ha meg, PSG vil ha meg, Juventus vil ha meg. Se så hvilke spillere de har, og så ser du hva vi har...En no-brainer for meg...

Fans tror og håper på en romantisk ny epoke med Busby og Ferguson`s stempel på seg. Jeg lot meg rive med av følelser og romantikk bittelitt. Men skal innrømme at dette prosjektet aldri har stått frem som bankers imo...

Og så skal vi jage ut den eneste verdensspilleren vi har. Fatter det ikke. Skaff heller noe kvalitet inn, fyll opp med kvalitet!!

Men niks, Glazer tjener penger uansett, har fått inn en manager som aldri vil kritisere noe som helst ang. eiere og styret, som tjener halvparten av JM sin lønn, 8 millioner pund spart der...

Jeg tenker dette er bare starten på en nedtur vi ikke har sett siden nedrykket et par år etter jeg ble født...
LUHG!
Post Reply