Paul Pogba

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.

Busby Babes
Posts: 25
Joined: 09 Aug 2018, 14:37
Liker mottatt: 1

Fra United.no
Italienske Tuttosport har nemlig teaset et intervju med Raiola som publiseres tirsdag, der superagenten skal ha sagt at det er over for Paul Pogba i United.

Litt senere la de også ut følgende sitat fra agenten:

– Det er nytteløst å gå rundt grøten. Det er bedre å si det direkte, se fremover og ikke kaste bort noe tid på å se etter syndebukker. Paul er misfornøyd i United. Han kan ikke lenger uttrykke seg som han ønsker og som det er forventet av ham. Han må bytte klubb. Han må få ny luft rundt seg.

– Kontakten hans går ut sommeren 2022, men jeg mener at den beste løsningen for begge parter er å selge i det neste overgangsvinduet.

– Hvis ikke risikerer Old Trafford-klubben, som relasjonene er gode med, at de kan miste ham gratis. Spilleren har nemlig ingen intensjon om å forlenge kontrakten.

– Hvis noen ikke kan forstå dette så forstår de veldig lite om fotball. Uansett, de kan skylda på meg hvis Paul drar neste sommer.
Mener du at Raiola sier dette uten Pogba sin støtte/viten?

Nei, han sa ikke at Pogba har tro på prosjektet når han sist uttalte seg.
“Pogba is a key player for Man United. They’ve an important project and he’s 100% included. Man United will not accept any bid to sell Pogba. We’re going to speak about a new contract soon, no stress …”
Det har en annen betydning for meg enn at Pogba har tro på prosjektet. Paul har hatt fått uendelig mange sjanser etter idiotiske uttalelser fra Raiola og ikke minst han selv. Nok må være nok.

Kontraktforhandlingene har nå tydeligvis gått i stå og klubben har nektet å godta Raiolas betingelser, dette er Raiolas stikk til klubben for at de skal gå med på å selge han under det de selv verdsetter han som, eller tilby en ny og mer lukrativ kontrakt.

Vidar Dale Fjeld

Jeg vet ikke, men jeg tror at spilleren Pogba må "kjeles" med, han må være midtpunktet og få jevnlige tilbakemeldinger om at han er en strålende fotballspiller...jeg har lært av The Sun.
Jeg bytter han gjerne ut med ekte fransk vare. Hvor er du Eric?
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Dreier seg kun om penger tror jeg og...Synd at Pogba har denne agenten.

Blir som dere skriver i tråden her: Blir altfor mye styr rundt Pogba-campen...
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Raiola får betalt av Pogba for å ivareta Pogbas interesser. At han liksom skal være en løs kanon som uttaler seg mot klientens vilje, har jeg vanskelig for å tro. Metodene er de kanskje ikke enige om, men budskapet? Garantert samstemte.

Nå er banken tom for unnskydninger på vegne av Pogba - både på og utenfor banen. Hadde han ønsket å være i United, hadde han for det første skjerpet innstillingen på banen, og han hadde kommet med klar tale utenfor. For lengst.

Dette kan ikke fortsette, nå må han bare benkes - uansett hvor skadelig det vil være for en eventuelt salgssum. Og selg ham til PSG så fort som mulig. Der vil han passe fint, i et lag som kan jogge seg til 5-0 i hver kamp.
Last edited by Ryder on 07 Dec 2020, 20:42, edited 1 time in total.
post liked by: aregran

Busby Babes
Posts: 25
Joined: 09 Aug 2018, 14:37
Liker mottatt: 1


User avatar

Topic author
aregran
Posts: 209
Joined: 09 Aug 2018, 08:51
Liker gitt: 43
Liker mottatt: 78

Hvordan går det an å komme med slike uttalelser kvelden før sesongens hittil viktigste kamp?
(Jeg har ingen tro på at Raiola sier dette uten å klarere det med Pogba.)

For meg er det helt fint om Pogba aldri mer er på banen for United. Gi meg heller Lingard, han gjør i det minste sitt beste.

Pogba er ikke en fantastisk fotballspiller, han er et fantastisk TALENT som ikke klarer å prestere jevnt. I en alder av 27 år. Og egoet er større enn talentet.

Vet jeg har bitchet over Pogba så lenge dette forumet har eksistert. Men jeg er så jæææævlig lei av at vår største stjerne og antatt beste spiller:

1. Presterer langt under toppnivået sitt i det store flertallet av kamper.
2. Har en agent som bare lager kvalm.
3. Er tilsynelatende mer opptatt av sosiale medier og frisyrer enn fotball.
4. Ofte ser fullstendig ukonsentrert og umotivert ut på banen.

Om vi ser bort fra både Raiola og alt sirkuset rundt vil jeg si at det Pogba har prestert på fotballbanen siden han kom ikke er i nærheten av nok til å forsvare overgangssummen eller lønna. Når han i tillegg lager såpass mye utenomsportslig kvalm er det bare å sette ham på reservelaget til han blir solgt.

Busby Babes
Posts: 25
Joined: 09 Aug 2018, 14:37
Liker mottatt: 1

User avatar

Topic author
aregran
Posts: 209
Joined: 09 Aug 2018, 08:51
Liker gitt: 43
Liker mottatt: 78

Busby Babes wrote: 07 Dec 2020, 20:46
Er det noen rolle Pogba ikke har prøvd i United?
Vi har snakket om hvordan vi skal få det beste ut av ham siden han kom.

Deleted User 430

Busby Babes wrote: 07 Dec 2020, 19:17
Mener du at Raiola sier dette uten Pogba sin støtte/viten?

Nei, han sa ikke at Pogba har tro på prosjektet når han sist uttalte seg.
“Pogba is a key player for Man United. They’ve an important project and he’s 100% included. Man United will not accept any bid to sell Pogba. We’re going to speak about a new contract soon, no stress …”
Det har en annen betydning for meg enn at Pogba har tro på prosjektet. Paul har hatt fått uendelig mange sjanser etter idiotiske uttalelser fra Raiola og ikke minst han selv. Nok må være nok.

Kontraktforhandlingene har nå tydeligvis gått i stå og klubben har nektet å godta Raiolas betingelser, dette er Raiolas stikk til klubben for at de skal gå med på å selge han under det de selv verdsetter han som, eller tilby en ny og mer lukrativ kontrakt.
Jeg tror ikke han uttaler seg uten Pogba sin støtte(/samtykke til det som blir sagt), nei, men samtidig vet vi ikke og det er kun ordene til Raiola vi hører/leser her foreløpig. Derfor mener jeg det er rett å gi spilleren muligheten til å dementere før jeg slakter han (enda en gang).

Ang det med 100% tro, eller inkludert som du viser til i sitatet, så mente jeg ikke at jeg trodde han hadde tro på prosjektet, men at Raiola uttaler seg på den måten som en del av forhandlingstaktikken sin når det er snakk om ny kontrakt. Min tolkning er at han ønsker å fremstille det som at Pogba går 100% inn for prosjektet, men realiteten er at dette sitatet kom som en følge av at ingen hadde råd til å kjøpe Pogba i sommer og dermed satt både agent og spiller igjen med svarteper hvor eneste mulighet var å fremsnakke klubben i forsøk på å tjene mer penger der har er.

Er, som sagt, stor tilhenger av å selge Pogba, og vi er nok veldig enige om det meste her, men samme hvor stort ønske jeg har om det så klarer jeg ikke å legge dette intervjuet "på han" uten at han får muligheten til å motbevise antakelsene mine.
Har null tro på at det vil skje denne gangen heller, men muligheten må han, i mine øyne, likevel få.
User avatar

Topic author
aregran
Posts: 209
Joined: 09 Aug 2018, 08:51
Liker gitt: 43
Liker mottatt: 78

Steinar Stenseth wrote: 07 Dec 2020, 21:04
Busby Babes wrote: 07 Dec 2020, 19:17
Mener du at Raiola sier dette uten Pogba sin støtte/viten?

Nei, han sa ikke at Pogba har tro på prosjektet når han sist uttalte seg.



Det har en annen betydning for meg enn at Pogba har tro på prosjektet. Paul har hatt fått uendelig mange sjanser etter idiotiske uttalelser fra Raiola og ikke minst han selv. Nok må være nok.

Kontraktforhandlingene har nå tydeligvis gått i stå og klubben har nektet å godta Raiolas betingelser, dette er Raiolas stikk til klubben for at de skal gå med på å selge han under det de selv verdsetter han som, eller tilby en ny og mer lukrativ kontrakt.
Jeg tror ikke han uttaler seg uten Pogba sin støtte(/samtykke til det som blir sagt), nei, men samtidig vet vi ikke og det er kun ordene til Raiola vi hører/leser her foreløpig. Derfor mener jeg det er rett å gi spilleren muligheten til å dementere før jeg slakter han (enda en gang).

Ang det med 100% tro, eller inkludert som du viser til i sitatet, så mente jeg ikke at jeg trodde han hadde tro på prosjektet, men at Raiola uttaler seg på den måten som en del av forhandlingstaktikken sin når det er snakk om ny kontrakt. Min tolkning er at han ønsker å fremstille det som at Pogba går 100% inn for prosjektet, men realiteten er at dette sitatet kom som en følge av at ingen hadde råd til å kjøpe Pogba i sommer og dermed satt både agent og spiller igjen med svarteper hvor eneste mulighet var å fremsnakke klubben i forsøk på å tjene mer penger der har er.

Er, som sagt, stor tilhenger av å selge Pogba, og vi er nok veldig enige om det meste her, men samme hvor stort ønske jeg har om det så klarer jeg ikke å legge dette intervjuet "på han" uten at han får muligheten til å motbevise antakelsene mine.
Har null tro på at det vil skje denne gangen heller, men muligheten må han, i mine øyne, likevel få.
Er det lov å tippe et halvveis dementi, som med knappest mulig margin gjør at det er mulig å la ham spille samtidig som det er tydelig at han posisjonerer seg for å bli solgt til sommeren?

Edit: Sjekk post 1 i denne tråden. Av og til hadde jeg foretrukket å ta feil.
Last edited by aregran on 07 Dec 2020, 22:42, edited 1 time in total.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Busby Babes wrote: 07 Dec 2020, 20:40
Noe ble ødelagt, vært morro å fått vite hva. Jeg har tenkt litt på om det har med dette å gjøre, etter handsen står Antonio og Bruno og flirer litt av Pogba. Er ikke umulig Pogba surna der...

LUHG!

Deleted User 430

aregran wrote: 07 Dec 2020, 21:08 Er det lov å tippe et halvveis dementi, som med knappest mulig margin gjør at det er mulig å la ham spille samtidig som det er tydelig at han posisjonerer seg for å bli solgt til sommeren?
Tidligere erfaringer tilsier vel fullstendig stillhet frem til neste landslagssamling (eller sponsoroppdrag), men det er alltids lov å håpe for dem som ønsker å beholde han frem til da. :D
For min del er halvveis langt ifra godt nok siden spiller og agent strengt tatt har posisjonert seg for et klubbytte, med diverse uttalelser, siden våren 2018..
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Steinar Stenseth wrote: 07 Dec 2020, 21:35 Tidligere erfaringer tilsier vel fullstendig stillhet frem til neste landslagssamling (eller sponsoroppdrag), men det er alltids lov å håpe for dem som ønsker å beholde han frem til da.
For min del er halvveis langt ifra godt nok siden spiller og agent strengt tatt har posisjonert seg for et klubbytte, med diverse uttalelser, siden våren 2018..
Ja, det har vært mye grums, det er sant
LUHG!
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Merker at jeg egentlig ikke bryr meg om det her. Selvsagt helt idiotisk timing, kanskje ønsker han å prøve å sabotere for klubben slik at vi får mindre inntekter ved å ryke ut av CL og dermed blir mer presset til å selge. Hvem pokker vet...

Kanskje er det fordi Pogba i mitt hode er halvveis solgt allerede, eller at jeg ikke føler han er en United-spiller. Har vel egentlig aldri følt det. Helt siden han stakk fra United til tross for et godt kontraktstilbud på bordet, så har det alltid vært noe 'feil' med Pogba. (Og ja, jeg er ganske drittlei av myten om at Sir Alex solgte Pogba fordi han ikke ville ha ham i klubben / ikke trodde på ham -- han ble ikke solgt, Pogba VALGTE å dra på free transfer)

Når det er sagt, etter nok en slikt utspill fra fettlasset, så håper jeg nesten at alle totalt ignorerer det, Pogba starter og scorer vinnermålet i en 1-0 seier. Gjerne 4 minutter på overtid. Via rompa til dommeren.
post liked by: Lingard
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Pangaea wrote: 08 Dec 2020, 06:32 Merker at jeg egentlig ikke bryr meg om det her.
Støttes. Eneste grunnen til at Pogba fortsatt er i klubben er pga covid, tror jeg. Samtidig er jeg spent på hvem som orker å bla opp nok penger for å kjøpe han. Få ut viruset av klubben og la van de Beek få prøve seg i den midtbanerollen. Jeg skal innrømme at jeg er litt skeptisk til om van de Beek har det som skal til for å spille på midtbanen for oss, men vi får se hvordan det går denne sesongen. Det positive med van de Beek er at han løper mye, gir alt i hver kamp og at han ikke holder på ballen veldig lenge, slik som f. eks Pogba har en tendens til å gjøre. Sjeldent van de Beek bruker mer enn to touch og som regel har han en plan med å sende ballen videre allerede på første touch når han er involvert.

Helt utrolig å tenke på at Pogba er inne i sin 5. sesong etter overgangen fra Juve og at vi fortsatt venter på at han skal slå ordentlig til. Virker bare ikke som han passer inn i engelsk fotball. Men hvem vet hva han kunne fått til med et veldig, veldig bra anker ved siden av seg, type N'golo Kanté, som han har på landslaget. Men samtidig føler jeg vi har prøvd det meste for å få han til å fungere i laget, men det vil seg ikke.

Jeg kan ikke se for meg at han blir solgt allerede i januar, men det spørs hva som skjer i tiden fremover. Kanskje vet vi mer allerede i kveld. Om han er ute av troppen i kveld så regner jeg med det er takk og farvel - kanskje allerede i januar, men definitivt til sommeren. Om han får sjansen fra start.. så vet jeg ikke helt hva jeg skal tro.
Post Reply