Paul Pogba

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4387
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2786
Liker mottatt: 9234

Slik jeg ser det så uttaler Raiola seg på vegne av Pogba. Han er tross alt betalt av Pogba for å ivareta Pogbas interesser. Jeg tror ikke at Raiola uttaler seg om spillerne sine uten å sjekke hva spillerne mener selv. Hadde Pogba vært uenig med Raiola så måtte han nesten uttalt seg om det, ellers er det absolutt innafor å tolke Raiolas utsagn som en slags talsperson for Pogba.

Vi bør uansett ikke gi Pogba ny kontrakt eller flere sjanser sett fra et sportslig perspektiv. Å lage god stemning i garderoben kan vi sikkert få noen billigere til å gjøre. Jeg ser ingen grunn til at United som klubb skal ha verdens dyreste hoffnarr i stallen.

Angående hvem som kan hente Pogba så er det Real Madrid, PSG eller Juventus som slår meg som de mest aktuelle. Real Madrid og PSG har pengene, men jeg er jammen ikke sikker på at de trenger Pogba. Et håp er at Zidane blir ansatt i PSG, for han er en ganske så stor fan av Pogba og de kan betale all verdens lønn. Real Madrid har også en overraskende sterk økonomi. Juventus har riktig nok slitt med konsekvensene av pandemien, men Pogba kan være aktuell ved at de slipper overgangssummer. Et scenario er at de signerer Pogba for et år i førsteomgang, spesielt dersom Raiola sliter med å finne en langsiktig løsning som fungerer for Pogba. Juventus og Raiola har en ganske god tone også dersom jeg har forstått ting riktig.
post liked by: Pancho P, Cola2
LoveUnitedHateGlazers

Deleted User 480

Jeg ville ikke vært 100% sikker på at Raiola videreformidler Pogbas syn og tanker. Jeg tror dessverre at en litt naiv ung mann kan bli rundlurt og manipulert av en kyniker som Raiola.
User avatar

Ryder
Posts: 4631
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2550
Liker mottatt: 10425

Dersom Pogba er fryktelig uenig i det Raiola sier, så er det ikke verre enn at han kan dementere det. Han har nok av muligheter til det både gjennom vanlige og sosiale medier. Det har han så vidt jeg har kunnet se aldri gjort.
Om han ÉN ENESTE gang kunne sagt «det stemmer ikke, jeg er happy i United og vil gjøre alt for å få klubben til topps blabla», kunne det kanskje hjulpet. Men det skjer ikke, og det sier sitt.
post liked by: messilingard, Pancho P, Cola2
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4387
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2786
Liker mottatt: 9234

Canto wrote: 11 Dec 2021, 17:18 Jeg ville ikke vært 100% sikker på at Raiola videreformidler Pogbas syn og tanker. Jeg tror dessverre at en litt naiv ung mann kan bli rundlurt og manipulert av en kyniker som Raiola.
Vi snakker om en 29 år gammel mann med både kone og barn. Han tjener millioner av kroner og har all mulighet til å velge sine egne rådgivere. At han holdes ansvarlig som et voksent menneske vil jeg si er innenfor rimelighetens grenser.
post liked by: Ryder, Pancho P, Cola2
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Ryder
Posts: 4631
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2550
Liker mottatt: 10425

Canto wrote: 11 Dec 2021, 17:18 Jeg ville ikke vært 100% sikker på at Raiola videreformidler Pogbas syn og tanker. Jeg tror dessverre at en litt naiv ung mann kan bli rundlurt og manipulert av en kyniker som Raiola.
Jeg tror heller ikke Raiola bruker samtalene dem imellom til å overbevise Pogba om å bli i United, tvert imot. Raiola ønsker flest mulig videresalg.

Men at det Raiola sier i pressen skal gå MOT Pogbas egne ønsker, finner jeg usannsynlig. Han er nok med på å påvirke Pogbas valg, men i bunnen ligger at de har felles interesser.
post liked by: Pancho P
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1942
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 816
Liker mottatt: 2563

Klarer ikke å bli enig med meg selv om jeg vil at Pogba skal godta ny kontrakt med MU eller at han skal bort fra klubben, han er en som kan splitte de fleste så derfor er jeg veldig usikker på hva jeg ønsker han skal gjøre.
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3904
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16972
Liker mottatt: 10884

pixma wrote: 24 Dec 2021, 13:13 Klarer ikke å bli enig med meg selv om jeg vil at Pogba skal godta ny kontrakt med MU eller at han skal bort fra klubben, han er en som kan splitte de fleste så derfor er jeg veldig usikker på hva jeg ønsker han skal gjøre.
Jeg kan hjelpe deg, han kan forsvinne fort som mulig👍😄
post liked by: Cola2, Torquemada
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14537
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22976
Liker mottatt: 18963

En Pogba i form er artig å se spille, men det er jo ikke så ofte det skjer.
LUHG!

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Som Harald Hårfagre so låg styrken til Pogba i håret?
post liked by: RedTrafford
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3904
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16972
Liker mottatt: 10884

Som prinsipp mener jeg Pogba på utgående kontrakt ikke bør være i kamptroppen siste del av sesongen. For alt jeg vet kan Pogba være enig med ny klubb allerede. Fokuset er i hvertfall ikke på banen.
Ja , han kan spille en og annen god kamp, men som regel er det enten balltap, balltap og atter balltap eller klønete episoder som jeg husker fra kampene han spiller. Noe motstanderne vet å utnytte.
Og legger man til alt støy rundt han, så tenker jeg bare at det er å få det vekk.

Uansett hva som erstatter han så blir vi ikke svekket.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4387
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2786
Liker mottatt: 9234

Hadde vi hatt en større bredde så hadde jeg vært helt enig @RedTrafford!

For øyeblikket så er McTominay, Fred og Matic for lite bredde til å håndtere de resterende kampene. Når vi i tillegg ser hvor sårbare vi er de offensive posisjonene så er jeg redd vi ikke har noen alternativer. Også er det greit å nevne at ingen fra akademiet er klare til å komme inn i en fast rolle på førstelaget per dags dato. Kanskje Garner til høsten av, men han er ikke en mulighet nå. Og sette Mejbri i en situasjon hvor presset er enormt nå tror jeg kan slå like mye tilbake som det kan gi utvikling.
post liked by: Pink Final
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14537
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22976
Liker mottatt: 18963

Pogba sliter litt ja, samtidig blir han presset i senk, som blir nevnt, har lagt merke til at motstandere har en klar taktikk i å gå hardt i, og det er gjerne 2-3 stykker av dem. Sånn sett bør det gi plass til de andre, som f.eks Fred i går. Jeg mener også at Pogba er en vi trenger ut sesongen.
post liked by: Pink Final
LUHG!
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1942
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 816
Liker mottatt: 2563

Er enig at MU trenger Pogba ut sesongen men da må han jobbe mye mere for det han gjorde i går var trasig bare svirra rund og sinka spillet med flere ballberøringer og så mista han ballen, han tar nesten ikke en spurt bare sånne små hare hopp, nei huff han var dårlig i går.
post liked by: Pink Final, RedTrafford
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3904
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16972
Liker mottatt: 10884

Skjønner hva dere mener, men når denne sesongen er som den har blitt så tenker jeg prinsipp og underprestering gå foran enn holde han i nogenlunde kampform til neste klubb ( i den grad det er mulig😎)

Deleted User 595

RedTrafford wrote: 13 Mar 2022, 17:04 Skjønner hva dere mener, men når denne sesongen er som den har blitt så tenker jeg prinsipp og underprestering gå foran enn holde han i nogenlunde kampform til neste klubb ( i den grad det er mulig😎)
Om (eller når) CL-drømmen er matematisk umulig, er jeg enig. Da trumfer prinsippene alt det andre.

Inntil videre trenger vi en Pogba i form. Noe han på ingen måte er, men forhåpentligvis kan bli.

Hvis han svikter igjen mot Atletico, noe som er meget sannsynlig, så blir jeg med på din side her.

Pogba sliter med tempoet i PL. Derfor svermes han av motstandere så fort han har ball i fot. De vet å utnytte svakheten hans; han trenger gjerne 2-3 ekstra sekund for å finne åpninger og bruke repertoaret sitt -- som jo er helt fantastisk, når han gis tid og rom. Ikke er han spesielt rask til beins, eller svært mobil uten ball. Han briljerer tidvis på landslaget, der alt går langt tregere enn i PL.

En svært god fotballspiller, som passer mye bedre i spansk, italiensk, eller fransk liga - hvor alt går hakket treigere, og han vil få de 2-3 ekstra sekundene på midten til å finne rom for sine utsøkte pasninger, forsere ledd, og komme til avslutninger.
post liked by: RedTrafford
Post Reply