Paul Pogba

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18064

Cola wrote: 22 Jul 2020, 22:00 DDG hadde vært totalt ut-spilt, nå fikk han i hvertfall en change på straffesparket....
Han redder aldri straffespark (nesten) :hah:
LUHG!

Cola

messilingard wrote: 22 Jul 2020, 22:15 Har fått kampen litt på avstand og tenkt litt.

Må si at jeg fortsatt er uenig her. Pogba er og skal være i slaktehuset som fortjent.
Vi kan ikke ha en sentral midtbanespiller som enten ikke har nok fokus og ikke klarer å håndtere refleksene sine i eget felt, eller en som er redd for ballen og ikke er villig til å ta smellen for laget. Det der er ikke engang en juniorfeil, er bare helt hodeløst.
Så vidt enig.
DDG skal ikke få skylda for dette baklengs målet.
Pogba skulle ALDRI ha stått i muren,
og at han gjør det han gjør, så er han syndebukken.

Men la oss legge dette bak oss, og tenke positivt mot siste match i PL denne sesongen.
Vi har nå 3de plassen etter at pool vant 5-3, resten er opp til laget og oss.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18064

Cola wrote: 22 Jul 2020, 23:14 DDG skal ikke få skylda for dette baklengs målet.
Er det så mye forlangt å redde ei straffe i ny og ne, det er noe alle bør klare. :hah:

Jeg spilte på samme lag som Odd Skauen en gang i tiden, han redda 8 av 10 straffer jeg skjøt på trening :hah:

Jeg har kun misset på 1 i kamp. Det må sies.

Sånn, da var både selvkritikk og selvskryt gjort for i dag.
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26226
Liker mottatt: 16750

Odd Skauen ja - han hadde jeg glemt :thumb_up: Mosse keeperen.
Jeg var på Melløs hver eneste sesong gjennom 1980 tallet.

Schmeichel - han reddet vel kun 2 straffer?
Den ene mot Arsenal i semifinalen.

Gary Bailey reddet 3 straffer i en og samme match, mot Ipswich.
Apropos Ipswich.
Paul ‘super’ Cooper reddet 10 av 12 straffer i 1979/80, og 5 av 7 sesongen før eller etter.
15 av 19 reddet.

Keepere har ulike styrker.

Dette handler dog om Paul Pogba.
Er vel politisk ukorrekt å mene men, jeg håper United beholder ham.
Trenger alle de kreative spillerne klubben har.
Han begynte forresten matchen ganske bra i kveld synes jeg.
Ser så lekende lett ut der han holder på ball i de trangeste situasjoner, og slår pasninger som når medspiller,
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18064

Pink Final wrote: 22 Jul 2020, 23:50 Dette handler dog om Paul Pogba.
Pogba må beholdes, helt enig.

Skauen var en atlet, slo saltoer og flikk flakk, helt rå type. Bare muskler.

Fantastiske keeper-historier der [mention]Pink Final[/mention]
LUHG!
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

United kan ikke kvitte seg med PP. Etter at Bruno kom, så viser han mye bedre takter. Uheldig i dag; hvem ville ikke handset i den situasjonen? Skuddet var hardt nok til å sende hodet i mål...
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18064

Enig i nesten alt der [mention]Elkey[/mention] , og morsomt det med hodet i mål, det var et hardt skudd, men han er nødt til å ta den smellen, Neville og Irwin var sjokkerte over den handsen. Solskjær au. Tipper Roy Keane ligger søvnløs å irriterer seg :hah:
LUHG!

Cola

Blodfink wrote: 23 Jul 2020, 03:41 Enig i nesten alt der [mention]Elkey[/mention] , og morsomt det med hodet i mål, det var et hardt skudd, men han er nødt til å ta den smellen, Neville og Irwin var sjokkerte over den handsen. Solskjær au. Tipper Roy Keane ligger søvnløs å irriterer seg :hah:
Som sagt jeg er ikke en stor PP fan, ønsket at de solgte han i vinduet etter nyttår.
Men jeg vil fortsatt forsvare han ang denne handsen innen for 16 meteren.
Har du fått en, jeg skriver 1, dårlig opplevelse som har skjedd deg, uansett om det er i kamp/trening/sosialt uten for banen, og det eneste du tenker på er å beskytte deg selv. Og det er faktisk det PP gjør, han kaster seg ikke bakover, eller prøver å dukke.
Men han er redd for hodet sitt, eventuelt ansiktet.
Ingen av oss, ink Nevill & Irwin & OGS kan ikke fortelle oss hva de hadde gjort i DEN samme situasjonen.

Sorry min støtte går til PP, som jeg håpet at United skulle selge.
Nå håper jeg han tegner ny kontrakt, ikke pga hendelsen i dag, men vi ser hva han og Bruno klarer til tider å få til

Just my 0,02 $
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Kan si med 100% sikkerhet (eller 99,9%) at de aller fleste andre profesjonelle fotballspillere hadde tatt den smellen, i alle fall burde man gjøre det hvis man har yrkesstolthet som profesjonell fotballspiller i PL.

Som jeg ser det så følger han ikke med og blir overrasket når ballen kommer. Jeg tror at hvis han hadde fulgt med og hatt fokus på skuddet så ville han enten tatt smellen evt dukket. Vi får håpe for hans del at det er førstnevnte.

Hvis han faktisk følger med og hiver henda opp for å beskytte seg er det en skandale. Man kan ikke være redd for ballen eller smerte på dette nivået og definitivt ikke med konsekvensene som er.
Cola wrote: 23 Jul 2020, 04:05 Ingen av oss, ink Nevill & Irwin & OGS kan ikke fortelle oss hva de hadde gjort i DEN samme situasjonen.
Er mange som har vært i lignende situasjoner og tatt smellen. Man lærer tidlig at henda skal holdes nede når man står i muren. Du kan beskytte familiejuvelene, men ansiktet skal du være villig til å ofre. I alle fall på dette nivået. Når ex-spillere reagerer så er det som regel en grunn til det. Greit nok at de setter ting på spissen, men helt uten grunn er det vel ikke helt. For å sammenligne det med ishockey så klarer jeg ikke helt se for meg at garderoben hadde vært fornøyd hvis noen hadde hatt en mulighet til å blokke et skudd for å deretter trekke seg fra skuddlinjen.

Lagsport handler både om å backe hverandre samt det å pushe hverandre til å bli bedre. Og noen ganger må man av med silkehanskene for å ha riktig mentalitet for og vinne. Absolutt alt trenger ikke være så himla positivt til en hver tid, hvis man ikke skal sette krav til oppførsel og prestasjon kan man nærmest legge opp.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26226
Liker mottatt: 16750

Selvsagt skal ikke Pogba handse der.
Han skal ha kritikk for den - som jeg skrev på forrige side.

Angående å være positiv.
Som sagt, synes det er forfriskende når debattanter klarer å belyse en sak fra flere sider.
Det er hva [mention]Cola[/mention] gjør her.
Han forteller om hva som kan være grunnen til at Pogba gjør det han gjør.
Og illustrerer med to egenopplevde episoder.
Synes det er en god post.
(Sånn generelt er et knallhardt hockey skudd farligere enn et knallhardt skudd med fotball).

Om det er noe som sitter i hodet på Pogba og som gjør ham ballredd vet vi ikke.
Interessant teori ihvertfall.
Trolig er det andre grunner.
Det kan være at Pogba ikke følger med som [mention]messilingard[/mention] skriver.
Jeg har sett skuddet til Declan Rice flere ganger.
Det er knallhardt, og det virker som Pogba følger med og ser utgangen på skuddet imo.
Men, at han i ren refleks beskytter ansiktet med hendene.

Trolig ville tøffinger som Nemanja Vidic, Phil Jones eller Kevin Moran ofret nesa for å stoppe den ballen.
Pogba gjør ikke det, han ofrer seg ikke.
Pogba handser, jeg tror han gjør det på ren refleks.
Det skal han ha kritikk for, uansett hvor vondt det måtte gjort.

Hva er det med United?
God match / dårlig match.
Det er alltid en personlig feil som leder til baklengsmål.
Irriterende :angry:
De Gea, Lindelöf, Maguire, Pogba, Williams, Jones m.fl.
Det er irriterende.
Personlige feil - og det virker som laget blir straffet hver eneste gang noen gjør en tabbe.

Det som er nesten like irriterende er fans som skal slakte egne spillere (Ikke deg [mention]messilingard[/mention] og ingen som har skrevet her i denne tråden).
Når man har oppe komm feltet på United.no under match - blir nærmest desillusjonert over hvor mye kritikk enkelte av United’s spillere skal ha.
Hva om Phil Jones hadde stått der og stukket fram panna og stoppet skuddet?
Uheldige Jones hadde sikkert brukket nesa i samme slengen.
Da hadde kritikken i komm feltet på United,no hagla da også.
Da ville fokus vært: «Kløna Jones haha for ei kløne. Brakk nesa haha. Kunne vel bare stoppa ballen uten å brekke nesa vel? Kunne bare dukka. De Gea hadde tatt den»
Noen bare må være negative. :sick:

Derfor var den posten til [mention]Cola[/mention] så forfriskende.
En som klarer å skrive noe annet en ren kritikk på den feilen Pogba gjør.
Imo.

Sånn ellers håper jeg for alt i verden at ikke Pogba selges.
En av få ballspillere i dagens tropp.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Jeg er heller ikke med i hylekoret om Pogba sånn generelt, på sitt beste er han blant våre 2-3 ypperste.
Men det er en del greier med ham som først og fremst er utrolig frustrerende, og som gjør at jeg tror vi aldri vil se ham som en av verdens absolutt beste fotballspillere.
* Du kan liksom aldri stole på Pogba. Han går sjelden foran, han gjør fortsatt for mange ukloke valg og enkle feil.
* Han bruker fysikken sin altfor lite. Han har styrken og steget til å bare flise forbi motstanderne og skubbe dem unna, men benytter seg altfor sjelden av det. Han må ut av første og andre gir mye oftere!
* Han reagerer dårlig på motgang. Ikke fordi han ikke prøver, men fordi han prøver for hardt, mister hodet litt og dermed igjen velger ukloke løsninger.

Generelt fortsatt veldig mye umodenhet i spillet hans, og tviler på om han noen gang rekker å legge det av seg. I en alder av 27 spiller han fortsatt som han er den urutinerte superstjerna på juniorlaget.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18064

Mye gode argumenter på begge sider av den handsen. Alt har sin forklaring som regel. Men spist er spist. Det det blir interessant å se om Le Pog står i mur igjen. Har jo blitt en case det nå. Jeg trenger i grunn ikke å gjenta mitt syn på hva han burde ha gjort.

Jeg håper gutten rister det av seg og går i krigen i siste runde, han viste seg som en kriger i flere kamper på rad etter pausen. Men han har sett litt tung ut etterhvert :yikes:
LUHG!

Cola

[mention]messilingard[/mention]
Selv om jeg kommer med mine synspunker om hvorfor han gjorde det han gjorde,
mener jeg også at han ikke bare burde stått der som en staute, men skulle ha stått der som en statue med henden nede, eller bak ryggen.

Men det jeg tar opp er at det kan være en bakenforliggende årsak,
kanskje han hadde fått botox i leppene og var redd for at de skulle sprekke...
Sorry den ang botox var stygg og under beltet.

Men det kan være grunner for dette han gjorde.

Min grunn var at min siste hockeykamp hvor jeg blir skutt ned, er den siste for sesongen.
Etter dette drar jeg så i 1 års Førstegangstjeneste, og deretter ned til Libanon i 1979
Når jeg tok på meg målvakt utstyret igjen etter at jeg dro til Førstegangs tjenesten, var i 1982-1983, husker ikke årstallet korrekt.
At jeg hadde blitt skudd redd, som hockey keeper, kom av den siste hockey kampen,
heller ikke hva jeg var med på/opplevde i Libanon i de første årene vi hadde styrker der i 1979 og utover

Ville bare utdype hva grunnen var, og det er det kun PP som vet, og jeg tror at det vil bli mange år før han forteller hvorfor...
Min mening var ikke å direkte forsvare PP, men å komme med en forklaring hvorfor.

PS. Så pass gammel, og når jeg startet i mål i hockey var det kun med hjelm og tannbeskytter. Dette pga at min helt Øistein Mellerud måtte gjøre dette siden han ble nektet å stå uten hjelm&tannbeskytter. Før det brukte han ikke noe, og så dum jeg var, så gjorde jeg heller ikke det.
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Synes Pogba har vært dårlig i de siste kampene, og det gir grunn til bekymring at han ikke klare å holde toppnivå over flere kamper. Men håper han skriver ny kontrakt med MU så alt tulle om klubb bytte kan stoppe.
User avatar

Topic author
aregran
Posts: 209
Joined: 09 Aug 2018, 08:51
Liker gitt: 43
Liker mottatt: 78

Vet noen hva som er status på Pogba (og de andre koronasmittede spillerne)?

Kan vi forvente ham tilbake til sesongstart?

...og siden jeg tydeligvis har gått glipp av en lang diskusjon om handsen: https://www.dreamteamfc.com/c/news-goss ... ose-pride/
Post Reply