Paul Pogba

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Pogba spilte bedre når han ble flyttet opp i 10er rollen. Og der er problemet. United mangler defensive midtbanespillere som er gode nok, slik at man kan flytte Pogba opp på banen.

Mats98
Posts: 259
Joined: 11 Sep 2018, 22:27
Liker mottatt: 2

Hvis du er så uenig i alt jeg sa så ser ikke du på pogba med riktig syn.
Selvfølgelig har han en ganske fri rolle med matuidi og kante ved siden av seg.
Hvis du tror han løper så mye så hadde jeg sett på en statistikk snart og se i forhold til andre sentral midter så kan du se.
Selvfølgelig hjelper det med gode spillere rundt seg. Men du kan ikke være avhengig av det.
Jeg har sett Eriksen briljere på midtbanen ved siden av sissoko og wanyama. Noen ganger også med en dårlig lamela.
De bruyne herjet i wolfsburg med ganske middelmådige spillere rundt seg.
Modric herjet i tottenham når tottenham ikke hadde de beste. Hadde veld huddlestone, adebayor, sandro og pavelechenko osv.

Jeg så en pogba idag som så ubrukelig ut. Aldri om jeg ser topp spillere spille sånn ihvertfall ikke i flere kamper på rad

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Selvfølgelig skal Pogba ikke sælges uden en afløser. For midtbanen er selv med en Pogba i topform elendig.

Men når man skal bruge verdensklassespillere for at vise sit verdensklassetalent så er spørgsmålet vel også om ikke indstillingen er dårlig. Og det er vel noget som OGS forsøger at gøre op med. Der tænker jeg mest på Lukaku og Alexis.

De United-fans, som ønsker Pogba langt væk, ønsker ham næppe væk pga. talentet (eller for såvidt mangel på samme). Det er udelukkende pga. hans indstilling og attitude. Og ligefrem det kan man ikke rose ham for.

Det er også derfor jeg glæder mig til næste sommer. For jeg kan ikke forestille mig, at Glazers vil beholde ham da næste sommer er sidste gange de kan tjene en stor sum på ham. Og ja, det tror jeg også bliver afgørende.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Kan være enig i at Silva og slike spillere passer godt inn i Solskjær`s plan [mention]Mats98[/mention].

Som sagt så er det ikke full krise om Pogba selges og eierne casher inn... Men da håper jeg vi henter inn topp kvalitet. Det er bare det å få tak i slike spillere...

Litt skriverier om at Pogba ikke forlenger kontrakten, blir en ny saga til sommeren, men da tror jeg han drar. Så får vi se om United utløser opsjonen på ett år til...
:down: Denne posten ble automatisk redigert inn i posten for 1 dag 9 timer 26 minutter 18 sekunder siden
Mats98 wrote: 31 Aug 2019, 18:37 Hvis du er så uenig i alt jeg sa så ser ikke du på pogba med riktig syn.
Selvfølgelig har han en ganske fri rolle med matuidi og kante ved siden av seg.
Hvis du tror han løper så mye så hadde jeg sett på en statistikk snart og se i forhold til andre sentral midter så kan du se
Bare sakset dette fra United.no:

Scott McTominay er den som har løpt lengst av United-spillerne nå, med 42,24 kilometer, noe som gir en 22. plass totalt i Premier League. Aaron Wan-Bissaka er nest best med 40,8 kilometer, en 36. plass i ligaen, mens Paul Pogba har løpt 40,37 kilometer, noe som gir en 45. plass på Premier League-lista. Harry Maguire er den siste United-spilleren som er inne i topp hundre, med sin 96. plass.
LUHG!

Mats98
Posts: 259
Joined: 11 Sep 2018, 22:27
Liker mottatt: 2

Ja 45. Plass i PL for en SM er jo kjempe dårlig. Spesielt med tanke på hvor lite ball vi har å.
City og Liverpool kan ha spillere som løper mindre for de dominerer kamper mer enn oss.
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Nå "ødela" jo Palace-kampen en del, da hadde vi 70 prosent possession og dermed blir det mindre løping. Men uansett bekymringsfulle tall, spesielt med tanke på hva som ble sagt før sesongen. Synes i det hele tatt ikke vi har klart å spille med særlig intensitet i presset, bortsett fra i åpningskampen.
User avatar

Harry Greaves
Posts: 371
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 472

Denne besettelsen med flest kilometer løpt er jeg ikke med på. Det må være mye viktigere å ha flere spurter, da det er spurtene som gir deg et fortrinn offensivt.

For å sette det litt på spissen, så kunne en spiller løpt i sirkel rundt på banen og aldri kommet opp i ballfører, men likevel klokket flest km per kamp.

McTominay løper mest ja, men han er jo konsekvent ute av posisjon. Litt det samme som Mata (som løper overraskende mye).
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Enig i at sprinter er viktigere, men tallene er vel nesten like ille der.
User avatar

Harry Greaves
Posts: 371
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 472

Jupp, de tallene er også svake.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Mats98 wrote: 03 Sep 2019, 11:46 Ja 45. Plass i PL for en SM er jo kjempe dårlig. Spesielt med tanke på hvor lite ball vi har å.
City og Liverpool kan ha spillere som løper mindre for de dominerer kamper mer enn oss
Joa, men han løper ikke så lite som noen vil ha det til...Og litt av poenget mitt var er at han er av de som løper mest i vår klubb...
:down: Denne posten ble automatisk redigert inn i posten for 1 minutt 21 sekunder siden
Harry Greaves wrote: 03 Sep 2019, 13:21 Denne besettelsen med flest kilometer løpt er jeg ikke med på. Det må være mye viktigere å ha flere spurter, da det er spurtene som gir deg et fortrinn offensivt.

For å sette det litt på spissen, så kunne en spiller løpt i sirkel rundt på banen og aldri kommet opp i ballfører, men likevel klokket flest km per kamp.

McTominay løper mest ja, men han er jo konsekvent ute av posisjon. Litt det samme som Mata (som løper overraskende mye).
Støttes, OGS må få inn litt mere intensitet, eller spurter.
:down: Denne posten ble automatisk redigert inn i posten for 51 sekunder siden
Ryder wrote: 03 Sep 2019, 12:00 Synes i det hele tatt ikke vi har klart å spille med særlig intensitet i presset, bortsett fra i åpningskampen.
Enig, synes også det dabber av...
LUHG!

Vidar Dale Fjeld

Det hadde vært mye bedre om de løp slik at spillet og samhandlingen hadde blitt bedre... :love:

Mats98
Posts: 259
Joined: 11 Sep 2018, 22:27
Liker mottatt: 2

Poenget mitt er at du dro det frem som en av kvalitetene hans og at det kanskje ikke er helt riktig.
Han er en midtbane spiller som spiller hver kamp. Selvfølgelig er han en av de som løper mest på laget vårt. Du må jo se i forhold til andre i hans posisjon.
Overdriver litt eller [mention]Harry Greaves[/mention] ?
Du kan ha mye spurte også som nødvendigvis ikke er smarte å ta.
For å sette det litt i spissen, så kunne en spiller spurtet opp og ned banen men aldri fått tak i ballen eller alltid blitt spilt ut fordet han alltid ruste ut av posisjon men likevel klokket in flest spurter i kampen.

Når du spiller et presspill sånn som United gjør så må du alltid løpe rundt og dekke rom defensivt. I tilleg så skal vi spille rask kontringsfotball så det vil si mye bevegelser offensivt. Selvfølgelig er km løpt viktig. Det handler jo om hvor mye du legger ned i arbeidet. Ja den kan lyve i enkelte tilfeller men det kan antall spurter også. Du kan spurte 15 ganger og ha flest spurter men løpe desidert minst. Er det bra ? Har du klart å
Holde følge i kampen da ?
Det er en grunn til at eksperter tar fram den statestikken.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Mats98 wrote: 04 Sep 2019, 13:10 Poenget mitt er at du dro det frem som en av kvalitetene hans og at det kanskje ikke er helt riktig.
Han er en midtbane spiller som spiller hver kamp. Selvfølgelig er han en av de som løper mest på laget vårt. Du må jo se i forhold til andre i hans posisjon.
Regner med dette var til meg. Jeg har vel ikke dratt frem det som en av kvalitetene hans, jeg dro frem at han løper mer enn du gir ham kreditt for imo. Og at han er nr 45 i PL, og at han er av de som løper mest i klubben. At han løper mindre enn andre i hans posisjon har jeg ikke vært så opptatt av, selv om jeg skulle ønske at han løp mest. Uansett så mener jeg han er vår beste spiller, det har jeg dratt frem, men vi trenger ikke være enige om Pogba [mention]Mats98[/mention] , ekkokammere blir kjedelig.
LUHG!
User avatar

Harry Greaves
Posts: 371
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 472

Mats98 wrote: 04 Sep 2019, 13:10 Overdriver litt eller @Harry Greaves ?
Du kan ha mye spurte også som nødvendigvis ikke er smarte å ta.
For å sette det litt i spissen, så kunne en spiller spurtet opp og ned banen men aldri fått tak i ballen eller alltid blitt spilt ut fordet han alltid ruste ut av posisjon men likevel klokket in flest spurter i kampen.
Antall spurter dreier seg jo om hvor raskt du prøver/evner å komme deg inn i de posisjonene du ønsker å være i. Jo oftere du spurter, jo større er sjansen for at du i snitt har klart å komme deg raskere inn i det riktige rommet. Et godt eksempel kan jo være et løp inn på første stolpe, når backen er på dødlinja. Spurter du for å komme i posisjon dit, er det mye større sannsynlighet for at du når ballen før keeper/stopper, enn hvis du ikke gjør det.

Men jeg skal gi deg den - at for noen spillere vil selvsagt antall km løpt ha noe å si. F.eks hvis du er indreløper eller vingback, fordi det viser om du evner å dekke de rommene som kreves i den posisjonen. Men generell "småløping" handler nok mer om kapasitet, enn om utførelsen.
Det er en grunn til at eksperter tar fram den statestikken
Hvilke eksperter drar egentlig frem disse statistikkene? Mitt inntrykk er at bruken av antall km løpt er en veldig tynn og overfladisk måte å beskrive et lag på - kanskje noe Brede Hangeland kunne brukt tid på.

Mats98
Posts: 259
Joined: 11 Sep 2018, 22:27
Liker mottatt: 2

Nei trenger ikke repitere oss [mention]Blodfink[/mention] men skjønner ikke ossen det går ann å være uenig i det jeg har skrevet om pogba.
At han er vår beste spiller generelt? Tjaa kanskje bortsett fra de gea. Men det er for det vi ikke har andre klasse spillere.
På sitt beste er han absolutt best men det er alt for sjeldent han er det.
Men at han er en klasse midtbane spiller eller er top 5 midtbanen i verden går jeg ikke med på.

[mention]Harry Greaves[/mention] å spurte trenger ikke bety at du spurter i riktig posisjon eller inn på første stolpe. Å spurte trenger ikke være positivt. Du kan spurte hjem fordet du ble driblet eller var ute av posisjon og du kan spurte for å ta et offensivt løp som kan resultere at du fikk ballen men også at du tok et unødvendig løp og ikke fikk ballen.
Post Reply